Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy ktoś już rozwiązał problem z chaczeniem drugiego biegu ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z związku z tym że jest coraz zimniej ( gęsty olej), drugi bieg zaczyna mnie pomału irytować.

Kiedyś dwójka wchodziła jak w masło. A teraz jak w krazie.

Koledzy z forum pasata wymieniali już oleje, wybieraki, a nawet synchronizatory. A efektów poprawy nie widać.

Czy jest ktoś, kto usunął ten problem ?

---------- Post dopisany 25-01-2014 at 16:25 ---------- Poprzedni post napisany 24-01-2014 at 20:28 ----------

up

Opublikowano

Bardzo dużo ludzi tak ma. Tylko niech się ktoś podzieli opinią. Ktoś komu udało się to naprawić.

Opublikowano

Mi pomogła wymiana oleju na castrol SYNTRANS TRANSAXLE 75w90 dedykowany do skrzyni. Nie jest idealnie ale 2 wchodzi bez zgrzytów. Wcześniej wchodziła znacznie gorzej. Poprawa nastąpiła dopiero po około tygodniu jazdy na nowym oleju.

Opublikowano

Ja wymieniłem jak kolega wyżej olej i niestety przy tych mrozach -10 przez parę kilometrów jest katorga puki się olej nie rozgrzeje, ale myślę że to docisk niedomaga i nie rozłącza skrzyni.

Opublikowano

jedyny sposób to najpierw wrzucić na luz a potem na dwójkę lub przytrzymać przy zmianie dłużej sprzęgło i czekać aż zima przeminie

Opublikowano

Docisk odpada. U mnie nowy zestaw sprzęgła. U mnie zaczęło się do dziać po przeprowadzce do dużego miasta.

Częsta jazda 1,2. Również zauważyłem że 1-N-2 wchodzi dużo lepiej niż 1-2. Ale tak jak pisałem. Kiedyś 2 i przy -25 wchodziła jak w masło. Także jakiś h.. wodę mąci.

U mnie siedzi VALVOLINE durablend syntetic 75w90. A z tego co widzę to nie spełnia norm vw DuraBlend ( Gear Oil) GL-4 75W-90 Oleje Smary MaxLife DuraBlend SynPower Tectyl

Chyba będę musiał zmienić.

Opublikowano

To GL-4 wystarczy jako spełnienie m normy vw :)

Opublikowano

Miałem ten problem w 1z. Dochodziło do tego że jak chciałem zmienić z 1 na 2 to musiałem dać na luz i dopiero dało się wbić 2. Po zmianie oleju w skrzyni było lepiej ale tylko po rozgrzaniu. Na zimnym katorga. Teraz w AFN nie tykałem oleju przekładniowego, natomiast na wakacjach zmieniałem sprzęgło z dwumasem. Jest bajka, biegi wchodzą ładnie bez haczenia. Dużo też zależy w jakim stanie jest skrzynia.

Może problemem co niektórych jest zużyty wysprzęglik ?

Moja sugestia, przed odpaleniem auta wcisnąć sprzęgło, wbić 1,2,3 co by rozbełtać olej i przy zmianie biegu przytrzymać dłużej sprzęgło.

Opublikowano

Powodem jest synchronizator drugiego biegu i żadne wymiany oleju czy sprzęgła nie pomogą

wysłane z audi goldiego

Opublikowano

Też tak mam:(

Opublikowano

Synchronizator siada albo od sportowej jazdy albo jak sprzęgło niedomaga, a zazwyczaj i to i to.

Opublikowano

gdzieś na forum passata pisali ,że do a4 -synchronizator 2 biegu dostępny jest tylko w ASO i koszt ok. 1500 PLN - heh-jeśli to prawda to nieźle go sobie cenią... a tak pozatym - mi też lekko haczy przy pierwszych zmianach na dwójke gdy jest zimno-, swoją drogą -dziwne ,że to tylko te synchronizatory 2 biegu niedomagają... pewnie jakaś wada fabryczna :whistling:

Opublikowano
Powodem jest synchronizator drugiego biegu i żadne wymiany oleju czy sprzęgła nie pomogą

wysłane z audi goldiego

Z tym że na forum paska chłopak wymienił synchronizatory, ogólnie generalkę skrzyni. Wynik ... 2 haczy jak przedtem. Zmiana wybieraka również nie pomogła.

W peugocie 406 jak mi siadł synchronizator to bieg wchodził idealnie, tyle że był zgrzyt. Najgorzej przy redukcji.

Opublikowano
Docisk odpada. U mnie nowy zestaw sprzęgła. U mnie zaczęło się do dziać po przeprowadzce do dużego miasta.

Częsta jazda 1,2. Również zauważyłem że 1-N-2 wchodzi dużo lepiej niż 1-2. Ale tak jak pisałem. Kiedyś 2 i przy -25 wchodziła jak w masło. Także jakiś h.. wodę mąci.

U mnie siedzi VALVOLINE durablend syntetic 75w90. A z tego co widzę to nie spełnia norm vw DuraBlend ( Gear Oil) GL-4 75W-90 Oleje Smary MaxLife DuraBlend SynPower Tectyl

Chyba będę musiał zmienić.

Na forum A4club czytałem, iż ten valvoline niezbyt dobrze spisuje się w tych skrzyniach nie wiem ile w tym prawdy ale kiedyś polecany był olej CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W-90. Co do haczenia biegu to nie wiem czy kiedykolwiek przelewałeś sprzęgło podczas wymiany płynu hamulcowego. W książce sam naprawiam VW passat znalazłem informację o tym problemie i autor wskazywał, że należy dokonać ciśnieniowej wymiany płynu z przelaniem sprzęgła. Zrobiłem to w ASO i rzeczywiście podczas przelania sprzęgła miałem zapowietrzone mimo, że pedał wracał normalnie więc może warto to zrobić jak dotychczas tego nie robiłeś. Po odpowietrzeniu praca sprzęgła i przełączanie biegów się poprawiło.

Opublikowano

Ciekawe to co napisałeś. Nigdy nie przelewałem sprzęgła.

Co prawda wysprzęglik działami dobrze. Ale być może, że jest gdzieś lekko zapowietrzony i nie rozłącza prawidłowo. Zwłaszcza przy szybkim wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu, jak to się ma w czasie zmiany biegów. Będe musiał przerobić ten temat.

Opublikowano
Ciekawe to co napisałeś. Nigdy nie przelewałem sprzęgła.

Co prawda wysprzęglik działami dobrze. Ale być może, że jest gdzieś lekko zapowietrzony i nie rozłącza prawidłowo. Zwłaszcza przy szybkim wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu, jak to się ma w czasie zmiany biegów. Będe musiał przerobić ten temat.

odpowietrzałem wysprzęglik nie pomogło chyba że w domowych warunkach to jest inaczej niż przelewowo ,moim zdaniem synchronizator 1 i 2 biegu najpóżniej dostaje olej na zimnym silniku :grin:

Opublikowano

A ja się zastanawiam czy np jakby ktoś zalał olej to skrzyń automatycznych jak ma problem z drugim biegiem jest rzadki ja tak zrobiłem w audi 80 jak kiedyś była moja i do tej pory skrzynia biegów chodzi jak masełko zima nie zima żona śmiga już 10 lat i nigdy skrzynia nie była ruszana chyba że kiedyś robili jakościowo lepiej

wysłane z audi goldiego

---------- Post dopisany at 20:21 ---------- Poprzedni post napisany at 20:21 ----------

Ten olej to był dextron 2

wysłane z audi goldiego

Opublikowano

Też mam ten problem, wymieniłem wysprzęglik sprzęgła ponieważ miał wyciek płynu hamulcowego ale w trudności wrzucenia drugiego biegu nie pomogło .

Opublikowano

Nie wiem. Ale będę orał temat z mechanikami do bólu. W kur.... mnie taka jazda. Ruszam z pod świateł i zanim zapnę 2 to już mi na d*pie siedzą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...