Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po jakim czasie silnik przy mrozach 10-15 st.C osiąga 90st


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jak to się ma do silnika 2.5 TDI V6.

U mnie przy włączonym econ (-11) to 90st osiągnął dopiero po przejechaniu ok. 20 km.

Opublikowano

Teoretycznie V6 szybciej powinien się nagrzewac!? Masz elektryczną nagrzewnice wnętrza?

Druga sprawa to czemu na włączonym ECON??? Przecież na AUTO działa osuszacz i szybki nie paruja :-)

Opublikowano

Druga sprawa to czemu na włączonym ECON??? Przecież na AUTO działa osuszacz i szybki nie paruja :-)

przez webasto, które cholernie kopci.

Opublikowano

Z multitronikiem nie za bardzo mamy wpływ na prędkość obrotową silnika w czasie jazdy. Niestety.

Opublikowano
Z multitronikiem nie za bardzo mamy wpływ na prędkość obrotową silnika w czasie jazdy. Niestety.

czemu ?

drążek w prawo i jedziesz na biegu na jakim chcesz .........ale to pewnie nie było jeszcze testowane ?? :whistling::wink:

Opublikowano

u mnie około 10 km przy temp -10 i jest 90. miesiąc temu wymieniony termostat bo nawet przy dodatnich temperaturach nie przekraczał 70 stopni (termostat varnet większość nie przychylnych opinii ale u mnie jak na razie ok. Koszt nie duży a działa jak trzeba :)

Opublikowano
Z multitronikiem nie za bardzo mamy wpływ na prędkość obrotową silnika w czasie jazdy. Niestety.

czemu ?

drążek w prawo i jedziesz na biegu na jakim chcesz .........ale to pewnie nie było jeszcze testowane ?? :whistling::wink:

Tyle już przejechałem i przyznam że nie.:facepalm:

Opublikowano
Z multitronikiem nie za bardzo mamy wpływ na prędkość obrotową silnika w czasie jazdy. Niestety.

czemu ?

drążek w prawo i jedziesz na biegu na jakim chcesz .........ale to pewnie nie było jeszcze testowane ?? :whistling::wink:

Tyle już przejechałem i przyznam że nie.:facepalm:

No to Twój punkt :decayed::wink:

Opublikowano

Mój 2.5 TDI w B5 w manualu przy -10 potrzebuje ok. 8-10 km żeby wskazówka od temperatury się ruszyła 90 stopni jest po 12-14 km. Jazda w trasie zero postoju na światlach itp. A3 1.9 TDI w automacie podobnie, Passat B6 2.0 TDI manual może trochę szybciej ale niewiele

Opublikowano

Ja ostatnio przy -18 zrobiłem 38km i wskazówka nie dobiła do 90 stopni, tyle że jazda max 50km/h niemiłosiernie ślisko i obroty max do 2000. Powrót przy -12 inną trasą, obroty powyżej 2000 i temp.90 po ok. 20km.Czekam na Piny i montuje dogrzewacz płynu.

Opublikowano

Dziś rano -15st.c.

Jazda na 4 biegu,obroty 1200-1300.

Pełna temperatura uzyskana po 15-18 km.

Opublikowano

U mnie w AVB wymienilem termostat na ori jakies 2 tygodnie temu bo mi niedogrzewał niigdyyyy (nawet po przejechaniu 100km) do 90 stopni tylko bylo 77 max, i teraz przejadee pare km ( ~10 km miasto) przy dzisiejszej temp w Rzesz -10 i nagrzany na 90 :wink:

Opublikowano
Dziś rano -15st.c.

Jazda na 4 biegu,obroty 1200-1300.

Pełna temperatura uzyskana po 15-18 km.

To już lekka przesada takie obroty. Dwumasa zdechnie.

Opublikowano

ano więc.....:naughty::whistling:...... przy okazji ......diesel też musi chodzić....,a nie kręcić się jakby miał zdechnąć .....:whistling:

Opublikowano

Ja zawsze redukuje przy 1600. No tak mniej więcej bo na słuch. Zresztą poniżej 1400 każdy dzisiejszy 4 cylindrowy silnik cierpi. Występują tak zwane mikrowibracje.

Opublikowano
temp -15C climatronic ustawiony na 23 (plus nawiew na przednią szybę), temp silnika 90C po ok. 10km spokojnej jazdy :kox: i potem cały czas 90C :naughty:

:thumbup1: brafo,chlodnice masz moze czyms przysłonieta ?

nie mam niczym przysłoniętą :hi: jeżeli chodzi o obroty silnika na zimnym staram się utrzymać około 2tys obr :JC_fan:

Opublikowano
To już lekka przesada takie obroty. Dwumasa zdechnie.

Nic na to nie poradzę, mam lodowisko na odcinku 25 km.zanim dobije się do miasta.:facepalm:

A trójką pitulał nie będę.

Obroty wcale nie są takie małe.

Opublikowano
To już lekka przesada takie obroty. Dwumasa zdechnie.

Nic na to nie poradzę, mam lodowisko na odcinku 25 km.zanim dobije się do miasta.:facepalm:

A trójką pitulał nie będę.

Obroty wcale nie są takie małe.

no jak nie są małe:decayed: takajazdą na dłuższą mete narobisz sobie bidy, ale przekonasz sie o tym po jakimś czasie:wink:

---------- Post dopisany at 12:47 ---------- Poprzedni post napisany at 12:45 ----------

na zimnym silniku moze jechać i na 2,5tys obrotów, kwestia by nie ciskać gazem to nic mu sie nie stanie, a jazda na lodzie to chyba bezpieczniejsza na wyższych obrotach, mi zawsze wmawiano żeby trzymać obroty użyteczne w czasie jazdy po śniegu czy po lodzie, ma sie kontrole wrazie co nad autem:whistling: tymbardziej turbodoładowanym

Opublikowano

Raz na rok się nic nie stanie.

Nie przesadzajcie.

Wielkie halo.

Codziennie tak nie robię bo bez potrzeby darmo nie jeżdżę.

Podane przeze mnie obroty były tak na oko.

Raz mniejsze raz większe, zależało od warunków.

Więc się ich nie czepiajcie.

Opublikowano

Miałem wymieniane termostat i oring rok temu w styczniu.

Przy -15*C, jazda z włączonym Eco i "auto" na 20*C. Jazda ekonomiczna, z używaniem silnika do hamowania, obroty średnio najczęściej ok. 1600-1700 (od 1400 do 2100) . i po 20km tylko temperatura ok. 70*C na budziku.

Ta sama trasa, tylko przy -5*C i dobił do 90*C zanim dojechałem do celu.

Chyba słabe te wyniki...

Może wymienić jeszcze ten czujnik ? Jak mówicie ? Czy może zbyt niskie obroty i dlatego nie dogrzewa. Często jeżdze ostatnio tą trasą 20km i zaobserowałem że przy ostrzejszej przez chwile jeździe, np. wyprzedzaniu dałem troche po gazie i wkręciłem go na obroty bo od razu po minucie było 10 stopni więcej na budziku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...