dragon53 Opublikowano 15 Września 2013 Opublikowano 15 Września 2013 Witam. Ok 3m. temu zakupiłem A4 B6 - szczęśliwym....hmmm ? wsadziłem już w niego 4,5 koła (rozrząd, pełne zawieszenie a teraz jak w temacie..) Silnik 1,9TDI 101KM teraz ok 130 -140KM. Problemy: - auto dziwnie odpala po nocy ( potem jest już ok) przy +15 stopniach odpala - hmmm ciężko opisać, tak jakby był zalany, dostawał zbyt dużo paliwa... rozrusznik zakręci z 2 razy i auto startuje od niskich obrotów i po ok 10sek. jest już ok, - czasami tak czas nie.... na wolnych obrotach delikatnie trzęsie tak jakby nie palił na wszystkie gary... ale raz trzęsie a raz nie. Bez różnicy czy ciepły czy zimny. Wduszenie sprzęgła nic nie zmienia, - przy ok 1800-1900obr. zwłaszcza na 3-4-5 biegu czuć iż auto poszarpuje - nie jest to b. mocne szarpanie, że auto prawie staje, ale czuć i denerwuje. Auto było już u 2 mechaników i nic.... 1 -szy. sprawdził na komputerze: 0 błędów, świece żarowe ok, odczyt dawki : 2 z 4 ok, 1 podawał za dużo a jeden za mało.... stwierdził, że czyszczenie więc owe 2 pompowtryski do czyszczenia. Pojechały i okazało się, żę na maszynie pomiary ok, więc wrócił i założył. Pogrzebał coś na sprężynkach z ustawieniem i było jeszcze gorzej ( dlaczego 2 lub 3 bieg - gaz w podłogę a auto po chwili nie przyspieszało - tak jakby się zawiesił), więc odstawiłem do innego, który ma maszyny: ( ten oczywiście skasował ale rezultat 0) 2- gi trzymał auto 2 dni, powiedział, że sprawdzał na maszynie wszystkie 4 i są ok, ustawił na sprężynkach niby tak jak powinno być ale auto dziwnie pali z rana, poszarpuje i przy 1800-1900obr. delikatnie poszarpuje. Oczywiście skasował.... rezultat znowu 0. Owe dwa warsztaty kosztowały mnie już prawie 1000PLN a naprawy 0 - kasa wyszła a rezultatów brak. Proszę o pomoc. Gdzie szukać. Co to może być. BR Piotr
Duncan Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 Jeżeli pompki masz oki to sprawdz pompe Vacum,moze dawac za małe cisnienie i wtedy napewno bedzie poszarpywac i będa kłopoty z odpalaniem!Wstaw logi pompek to zobaczymy czy zeczywiscie sa dobre.
dragon53 Opublikowano 16 Września 2013 Autor Opublikowano 16 Września 2013 Pompa vacum - a ona nie jest tylko od hamulca? Ok, podjadę gdzieś na komputer i sprawdzę odczyty na pompkach. A jak sprawdzić vacum?
lucabianco Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 Pompa vacum jest i hamulcowa i paliwowa.
patryk10015 Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 i jest też pompa olejowa, kończący się dwumas też może być przyczyną
marekg Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 co do tego szarpania, zamulania samochodu to weź odłącz EGR i zobacz czy jest poprawa. Natomiast szarpanie przy odpalaniu to może być problem uszczelek na pompowtryskach. Mechanicy dłubali ci przy pompkach, wymienili uszczelki? sprawdzili czy gniazda są jeszcze w tolerancji czy już owal?
dragon53 Opublikowano 19 Września 2013 Autor Opublikowano 19 Września 2013 Dwumas, chyba odpada - brak reakcji na wciśniętym sprzęgle, zresztą był wymieniany jakieś 20 000km. temu... więc chyba trochę za szybko. Mulenie - auto reaguję na gaz ok - niema problemu z przyspieszeniem. Spadek mocy - żadne, wszystko ok. Uszczelki na wtryskach - tak były wymienianie, gniazda są jeszcze w tolerancji. EGR - kwestia sprawdzenia - w każdym razie jest mokry od oleju ale czy to ma aż taki wpływ na odpalanie? Wcześniej miałem Scenica 1,9DCI i tam mi średnio co 5-7000km. zapychał się EGR - więc sądzę iż jeśli tutaj EGR byłby NOK - objawy powinny być podobne, bo zasada działa jest taka sama. A takich objawów brak... ---------- Post dopisany 19-09-2013 at 19:35 ---------- Poprzedni post napisany 17-09-2013 at 09:10 ---------- byłem u mechanika i twierdzi, ze vacum ok..... Co lepsze teraz jak zimny i wduszę w gaz to auto mi gaśnie a jak odpala to pali nie na wszytskie gary... więc pewnie pompowtrysk... Czy przy wymianie trzeba kupić od razu wszystkie?
karbonek Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 Wspułczuję, nie wiem jak inni, ale ja bym nie zapłacił, jeżeli nic by nie naprawili.
marekg Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 Wspułczuję, nie wiem jak inni, ale ja bym nie zapłacił, jeżeli nic by nie naprawili. zapłaciłbyś zapłacił, chyba że wolisz garażować auto u mechanika i patrzeć na nie czasem przez płot.wszystko zależy tak naprawdę od tego co i jak zrobił mechanik żeby chociaż spróbować rozwiązać problem. jak podepnie Vaga, nic nie zrobi i krzyczy 80 pln to faktycznie masz rację. ale jeśli ktoś spędzi kilka godzin przy aucie, wymieni filtry, jakieś uszczelki żeby wyeliminować najprostsze przyczyny i to nie przynosi oczekiwanego skutku to trudno mówić, że zupełnie nic się nie należy za tę pracę. ---------- Post dopisany at 20:27 ---------- Poprzedni post napisany at 20:22 ---------- Dwumas, chyba odpada - brak reakcji na wciśniętym sprzęgle, zresztą był wymieniany jakieś 20 000km. temu... więc chyba trochę za szybko.Mulenie - auto reaguję na gaz ok - niema problemu z przyspieszeniem. Spadek mocy - żadne, wszystko ok. Uszczelki na wtryskach - tak były wymienianie, gniazda są jeszcze w tolerancji. EGR - kwestia sprawdzenia - w każdym razie jest mokry od oleju ale czy to ma aż taki wpływ na odpalanie? Wcześniej miałem Scenica 1,9DCI i tam mi średnio co 5-7000km. zapychał się EGR - więc sądzę iż jeśli tutaj EGR byłby NOK - objawy powinny być podobne, bo zasada działa jest taka sama. A takich objawów brak... ---------- Post dopisany 19-09-2013 at 19:35 ---------- Poprzedni post napisany 17-09-2013 at 09:10 ---------- byłem u mechanika i twierdzi, ze vacum ok..... Co lepsze teraz jak zimny i wduszę w gaz to auto mi gaśnie a jak odpala to pali nie na wszytskie gary... więc pewnie pompowtrysk... Czy przy wymianie trzeba kupić od razu wszystkie? teoretycznie nie trzeba, w końcu może się okazać, że np. jeden pompowtrysk jest uszkodzony ale pozostałe pracują całkowicie prawidłowo. Trzeba napierw sprawdzić a potem decydować. Jeśli jest konkretna usterka jednego wtrysku to można wymienić ten jeden. Ale jeśli problem wynika po prostu ze znacznego zużycia to pytanie czy pozostałe pompki mają szansę być w dużo lepszym stanie?
majflon Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 spróbuj odpalać samochód na zapalonych światłach, jeżeli będzie odpalać normalnie na zapalonych światłach, wymień przełącznik, przerabiałem to u siebie. niby jedno z drugim nie ma nic wspólnego a pomaga. gdzieś był post na ten temat.
marekg Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 spróbuj odpalać samochód na zapalonych światłach, jeżeli będzie odpalać normalnie na zapalonych światłach, wymień przełącznik, przerabiałem to u siebie. niby jedno z drugim nie ma nic wspólnego a pomaga. gdzieś był post na ten temat. na samo odpalanie faktycznie czasem to działa. Ale tutaj objawy są poważniejsze. Sam na początku źle doczytałem i zasugerowałem EGR ale to jeszcze coś innego...
kkam Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 sprawdź jaką wydajność ma pompa vacum, czy nie cieknie z niej paliwo. Dodatkowo sprawdz jakie ciśnienie daje pompa w baku. Rozrząd masz dobrze ustawiony? jaki masz kont synchronizacji? Przed porannym odpaleniem przekreć 5 razy kluczyk i dopiero wtedy odpal. Mozesz też na noc zaparkować z górki, tak aby przód samochodu był niżej tył. Możesz też sprawdzić jaki masz kolor paliwa w filtrze, jeżeli jesny to wszystko ok. Jak były sprawdzane świece? Jedyny słuszny sposób to pomiar prądu amperomierzem cęgowym na każdym kablu.
majflon Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 jeżeli twierdzisz ze auto odpala normalnie przy zapalonych światłach to jeden problem masz z głowy i nie musisz go wiązać z innymi.
karbonek Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 Nie zapłaciłbym, mechanik nie ma prawa zatrzymać auta - dzwonisz wtedy po policję i auto oddaje. Jak chce swoją kasę, to przez sąd poprzez pozew cywilny, tylko czy by wygrał jak nie naprawił (narażanie mnie na niepotrzebne koszta)? Wiem co piszę, bo chcieli mnie kilka lat temu naciągnąć - oddałem auto do serwisu klimy, powiedziałem co jest do zrobienia, ci nic nie zrobili i zawyżyli o 100% kwotę, która była ustalana przez telefon (dokładnie wiedziałem co jest do wymiany). Rządali odemnie ok 100zł za sprawdzenie auta, wkurwiłem się i po policję zacząłem dzwonić, koleś zmiękł i oddał dowód i auto (oczywiście mogli mnie w trobę pocałować, nie zapłaciłem nic).
dragon53 Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 Zapłaciłem - mechanik zrobił jakąś robotę - wyciągną wszystkie pompki i sprawdził na maszynie + potem je ustawił + nowe uszczelki. Wyszło 350PLN twierdzi iż pompki są ok ale po wczorajszej akcji wydaje mi się, że to chyba któraś pompka. Dzisiaj odpalając przez chwilę jak miał niskie obroty to było słychać jakiś metaliczny postuk.... teraz jak chce ruszyć to muszę dodać trochę gazu, wczesniej z wolnych ruszał - a teraz się jakby dusi.....ręce opadają... albo owe auta są przereklamowane albo ja tak felernie trafiłem. Świecie żarowe: nie wiedziałem jak były sprawdzane - bazuję tylko na tym co mi mechanik powiedział. ---------- Post dopisany at 10:17 ---------- Poprzedni post napisany at 10:09 ---------- Wczoraj sprawdzałem na allegro i co dziwne są pompki nowe za sztukę po 700pln a i są po 1500pln - ??? skąd taka różnica w cenie, sprawdzał ktoś kiedyś? W niedziele odstawiam auto do miejscowego czarodzieja - nie są tani ale mają w DIESEL mają rewelacyjne opinie. Kolega z P306 Diesel miał problem - jeździł, jeździł i jeden, że pompa jeden, że turbina - usłyszał właśnie o tych czarodziejach - odstawił auto na 24h - zapłacił 130PLN i kłopot rozwiązany. Więc chce też sprawdzić swoje auto : w niedziele wieczorem tak aby w poniedziałek mogli go sobie odpalić i usłyszeć o co chodzi. We wtorek pewnie auto będę odbierał więc napisze co i jak.... mam tylko nadzieje, że mój portfel wytrzyma i zrobią wreszcie auto. Bo powoli mam dość.... Dajcie tylko znać jeśli ktoś to sprawdzał czym spowodowana jest tak duża różnica w cenie pompek.
marekg Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 nie wiem skąd ta różnica w cenie ale allegro to nie jest dobre miejsce na takie zakupy. Pewne rzeczy jednak należy brać ze sprawdzonych źródeł, pewnego pochodzenia i pewnej jakości tak żeby potem nie było skuchy a tym bardziej problemów z reklamacją. Jeśli faktycznie wyjdzie, że to pomki to nie lepiej regenerować własne jeśli to możliwe?
dragon53 Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 Myślałem o regeneracji ale słyszałem sceptyczne opinie o tym procesie... kwestia jeśli miałbym zapłacić za regenerację (robocizna + części) jakieś 600-700PLN to kwestia czy nie lepiej kupić nowy z allegro??? Nigdy nie wiadomo co lepsze ale pewne jest, że zawsze jest kwestia kwoty... W niedziele odstawiam auto tak aby mechanik mógł w Poniedziałek rano odpalić i samemu usłyszeć co jest grane... Aaaa poszedłem za rada jak i jutro rano to sprawdzę, mianowicie przed odpaleniem po pracy przekręciłem stacyjkę 4 razy i wydaje mi się, że lepiej odpalił - nieidealnie - normalnie ale lepiej. Jutro z rana zrobię tak samo, jeśli faktycznie po nocy coś to da to może i to któraś z pomp..? zobaczymy. Na daną chwilę chciałbym wreszcie cieszyć się autem i go użytkować a nie jak teraz jeździć od mechanika do mechanika... Jutro dam znać jaki odzew...
kkam Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 Przy każdym przekręceniu kluczyka na moment włącza się pompa w baku i podaje paliwo. Jeżeli kilkukrotne przekręcenie pomaga, to albo masz nieszczelność w układzie paliwowym i paliwo schodzi, albo pompa ma za małą wydajność. żeby to sprawdzić to trzeba kilku dni, przy problemie pojawiającym się po długim postoju
dragon53 Opublikowano 21 Września 2013 Autor Opublikowano 21 Września 2013 ok. Jeśli jutro na rano będzie jakaś różnica to, będzie zawsze jakiś trop. Ale jak to się ma do ostatniej akcji iż auto mi zgasło i jak odpalił to wyglądało jakby palił na 3 gary - bo rozumiem iż owa pompa włącza się tylko na starcie tak? czy w jakiś sposób wspomaga układ nawet podczas jazdy? ---------- Post dopisany 21-09-2013 at 12:44 ---------- Poprzedni post napisany 20-09-2013 at 22:21 ---------- Z rana 5 razy przekręciłem stacyjkę i co..... odpalił IDEALNIE! Zobaczymy jutro rano czy będzie tak samo.... zawsze jakiś konkretny trop.
kkam Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 Aż dziwne, że mechanicy tego nie sprawdzali. Jeżeli masz dostęp do manometry to możesz zmierzyć pod jakim ciśnieniem pompa podaje paliwo. Możesz też rano zdjąć przewód z filtra paliwa i zobaczyć czy po pierwszym przekręceniu kluczyka poleci paliwo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się