owieczka Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Kolego lepiej zapytaj na swoim sub forum. Myślę, że ktoś się znajdzie z Twoich okolic
sebulek987 Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Mam problem na który nie może mi konkretnie odpowiedzieć żaden mechanik. Po nocy wsiadam do samochodu ( 25' C ) kręce przez 7-8 s i dopiero odpali. Zgaszę silnik pali za strzałem. Wymienione sa świece żarowe na nowe czujnik cieczy chłodzącej, przekaźnik pompy wtryskowej i świec żarowych (202) , na komputerze zero błędów. Proszę o pomoc męczę się z tym od pół roku.
KALAMAT Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 U mnie było tak- wymieniłem czujnik temp cieczy chłodzącej bo był trafiony i ktoś wstawił rezystor. Rezystor wyrzuciłem, wskoczył nowy czujnik i zaczęły się problemy z odpaleniem zimnego silnika.długo kręcił a jak odpalił to puszczał Bąka nie przepalonej ropy. Dzięki forum doszedłem, ze mam przestawiony kąt wtrysku i to bardzo mocno. Ustawiłem go i pali już od strzała bez bąków:-) Wysłane z patelni przez Tapatalk. Możliwe buendy z braku teflonu ;-)
marjon Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 mi pomogła wymiana czujnika temperatury paliwa w pompie:wink:
sebulek987 Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 gdzie on się dokładnie znajduje? ---------- Post dopisany at 17:25 ---------- Poprzedni post napisany at 17:23 ---------- problem wczoraj znaleziony lużna kula pod turbiną po przekroczeniu 4tyś obrotów silnik nie ma mocy...
miarka@ Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Cześć potrzebuję dobrej pompy do ahu odpowiedz na adres [email protected]
vp-tdi Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Cześć potrzebuję dobrej pompy do ahu odpowiedz na adres [email protected] jak coś to pw
vp-tdi Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 gdzie on się dokładnie znajduje? w pompie wtryskowej ale bez pojecia bym tego nie próbował wymienić bo nastawnik na szrot
marjon Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 gdzie on się dokładnie znajduje? w pompie wtryskowej ale bez pojecia bym tego nie próbował wymienić bo nastawnik na szrot własnie ze akurat to bardzo prosta sprawa tylko trzeba z wyczuciem to robic i miec nowa uszczelke pod dekielek. jest fajny opis tu w klubie jak to zrobic, trzeba poszukac
vp-tdi Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 własnie ze akurat to bardzo prosta sprawa tylko trzeba z wyczuciem to robic własnie dlatego pisałem wyżej co i jak ,są ludzie co po wzieciu śrubokręt do ręki potrafia popsuć pół silnika ...a pózniej panie.... nie odpala
sebulba Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 Podepnę się pod temat, mam problem z odpaleniem gdy jest ciepły, muszę kręcić tak z 5 s. Auto 1.9 ATJ czyli na pompkach, błąd jaki był na vagu to czujnik temperatury paliwa nie pamiętam numeru. Myślicie ze to będzie przyczyna marnego odpalania jak cieple auto?
mat994 Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Sprawdź czujnik Halla. Zmierz jego oporność. Instrukcje jak to zrobić dam Ci na priv.
lada122991 Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Witam mam problem z odpalanie głownie z rana i gdy sa duze bardzo mrozy ponieważ już w tamtym roku miałem tą usterkę lecz zrobiło sie cieplej i już nie naprawiałem.A teraz znowu się zaczeło. wymieniane były filtry ,paliwo,sprawdzane swiece,ustawiany kąt wtryskowy,sprawdzane wtryski , czujnik temperatury tez najprawdopodobnie dobry(działa raczej prawidłowo) akumulator sprawny rozrusznik raczej tez bo kreci caly czas.Było sprawdzane praktycznie wszystko,a nie chce wkładzać pieniedzy w błoto.Samochód jak już raz odpali to potem juz pali bez problemu.(chyba ze bardzo duzy mróz) Myslalem nad pompa ze to może być. dzisiaj jak bylo w nocy -5 stopni to samochod najpierw kreci i nagle jakby jakas przerwa w silniku i jakis syk.I odrazu przestałem krecic. zakreciłem drugi raz i po jakis 5 sekundach udało sie jakos odpalic. 3 dni temu też tak miałem z taka różnicą że za 3 kręceniem udało sie odpalić ...ogólnie ciężko odpala z rana jak już chłodniej sie zrobiło.Zauwazyłem też jedną chyba ważną rzecz co może mieć z tym zwiazek, gdy puszczam gaz to mi samochód mocno szarpie(tzn na biegach niskich,1,2 trójce już mnie...najbardziej odczuwalne na 1 )Proszę o pomoc w diagnozie bo nie chce dawać zarobić mechanikom na wymianie wszystkiego...
Lukasz_N Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Temat wałkowany na forum wielokrotnie. Po pierwsze: podepnij VAG'a i pokaż jaki masz kąt wyprzedzenia wtrysku. Po drugie: to, ze rozrusznik kreci, to jeszcze nic nie zanaczy, Zeby prawidlowo odpalil, tp silnik musi miec minimum te 200 obr/min podczas rozruchu. Po trzecie czujnik temperatury: co to oznacza "działa raczej prawidłowo? Jakie masz wskazania temperarury w BS i na blacie? Rano przed rozruchem masz zblizone temperatury paliwa, cieczy chłodzącej i powietrza? Odpinales czujnik i probowales odpalic?
lada122991 Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Odpinany był czujnik i nic to nie dało, było identycznie.Według mechaników działa prawidłowo ten czujnik.nie sprawdzałem temperatury paliwa,powietrza i cieczy czy sa takie same(jak je sprawdzic najlepiej?).Co do rozrusznika to jeszcze ja dzisiaj kreciłem to odpalił gdy wcisnełem pedał gazu i to mnie zdziwiło.A kąt wtrysku był przestawiany przez mechaników na taki jaki jest w książce serwisowej audi .Sprawdze ten kąt wtrysku i wstawie.
Leopold27 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku masz ok. Z tymi przewodami to watpie, ale dla swietego spokoju mozesz sprawdzic. Porownaj temperatury w bloku 007 i napisz jak to wyglada. borykałem się z tym odpalaniem dość długo ale decyzja zapadła o kupieniu modułu rozruchowego i po problemie
maestrus Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 (edytowane) Odświeżę trochę temat, jak palenie w waszych AUDI przy obecnych temp, kiedy po nocy spada minimalnie poniżej 0 a później jest na plus? Przekopałem kilka for w tym temacie i na jednym z nich padało rozwiązanie problemu, w postaci wymiany bądź regeneracji uszczelnienia pompy vacuum i tutaj wstawię filmik Pompa tandemowa (podciśnienia i paliwa) w silnikach TDI - YouTube ja nie próbowałem, zobaczę dzisiaj czy nie siąpi się paliwo z tej pompy ale podejrzewam,że to może być to. U mnie się sączyło przez 6 lat aż poszły nowe wszystkie uszczelniacze - dalej to samo. Głowica po remoncie - wszystko na oryginale. Każda śrubka wymieniona. 1wsze planowanie, wszystko dokręcone skalibrowanym kluczem dynamometrycznym (3ma kluczami o różnych momentach, regulowane w b.wąskim zakresie, specjalnie pod audi). Nowy czujnik temp. poczwórny i termostat (oryginał) Nowe uszczelniacze PD i uchwyty wtryskiwaczy (PD sprawdzone) Wymienione wiązka elektrozaworów PD i wtryskiwaczy VAG - wszystko w normie, kąty wyprzedzenia i dawki wtryskiwanego paliwa Nowy rozrząd Conty, komplet, nowe koło/zębatka na wałku rozrządu z tłumikiem drgań Nowe wszystkie uszczelki (kolektory dol./wyl.,głowicy, przy filtrze paliwa, wszystkie w ukł, chłodzenia, pokrywa itd.) - wszystko co było możliwe Zmierzona kompresja - OK Zmierzone ciśnienie na VP - OK Nowe świece BERU, sprawdzony sterownik świec (VAGiem) oraz napięcia na świecach i rezystancje samych świec Sprawdzone sygnały BIP - OK Paliwo nie cofa się, wymieniono też wszystkie możliwe gumowe węże w tym układzie (wyeliminowanie możliwych nieszczelności) Nowy czujnik położenia wałka rozrządu 5W40 Motul dla PD od nowości spec. dla PD Nie bierze oleju Nie barwi papierków (ciecz chłodząca) - wszystkie płyny w normie od wym. do wym nic się nie dzieje Brak błędów Po odpaleniu pracuje 5-7 sek jakby na 3 gary i kopci na biało a po 1 minucie pali już od strzała. Normalnie muszę chechłać przy -2 ze 3 razy po 10 sek zanim zaskoczy (ledwo zaskoczy). Akumulator też wymieniłem choć dobry. Prędkość obrotowa na starcie OK. Spalanie w normie, auto ma moc, 200km/h zamyka bez zajęknięcia w trasie... jak jest ciepło pali na dotyk bez kopcenia itp. Na trasie też nie kopci. Sprawdzona kompresja - równiutko na wszystkich garach. Sterownik ECU był też podstawiany już z innego AJM aby wyeliminować jego usterkę, wiele wiązek elektrycznych "tak na wszelki wypadek" też podstawiałem ale to nie to. Była też wymieniana listwa doprowadzająca paliwo do PD (ta w głowicy). Nie mam pomysłów już :-) UPDATE: Ponownie dziś spr. rozrząd i ciśnienie na pompie vacum - OK, zdjąłem więc pokrywę i okazało się, że nieznacznie PD na 1 cyl. jakby lekko ruszony (rozregulowany) w stosunku do tego co było regulowane jakieś 10-15kk temu. Więc poprawiłem. Bez rezultatu... Wyjąłem więc ten PD i ku mojemu zdziwieniu 2 górne uszczelki na PD (te duże) jakby "uszkodzone" coś dziwnego z nimi się stało. Uszczelki w oryginale a jakby "sparciałe". Wyciągam kolejny - to samo... Nic z tego nie rozumiem - pojechałem do sklepu po nowe 4 komplety. Wymieniłem wszystkie. Jestem w szoku, co stało się z nowymi uszczelkami (zakładałem osobiście). Auto zostawiłem poza garażem na noc już skręcone. Zobaczymy co będzie rano :-) Sam jestem ciekawy... UPDATE: Ponownie dziś spr. rozrząd i ciśnienie na pompie vacum - OK, zdjąłem więc pokrywę i okazało się, że nieznacznie PD na 1 cyl. jakby lekko ruszony (rozregulowany) w stosunku do tego co było regulowane jakieś 10-15kk temu. Więc poprawiłem. Bez rezultatu... Wyjąłem więc ten PD i ku mojemu zdziwieniu 2 górne uszczelki na PD (te duże) jakby "uszkodzone" coś dziwnego z nimi się stało. Uszczelki w oryginale a jakby "sparciałe". Wyciągam kolejny - to samo... Nic z tego nie rozumiem - pojechałem do sklepu po nowe 4 komplety. Wymieniłem wszystkie. Jestem w szoku, co stało się z nowymi uszczelkami (zakładałem osobiście). Auto zostawiłem poza garażem na noc już skręcone. Zobaczymy co będzie rano :-) Sam jestem ciekawy... Auto dzisiaj rano (-5) ze słabym już akumulatorem przy 3 obrocie wału odpaliło (praktycznie "od strzała") - dodam, że wcześniej odpalało za co najmniej 3 lub 4 razem gdy kręcone było przez 15-20 sekund za każdym razem. Okazuje się, że w silnikach AJM są 2 wersje rozwiązania układu wtrysku - w jednym układzie jest pompa w baku a w drugim nie ma. Auto, które posiadam ja ma taką pompę w baku i była ona jak się okazuje BEZPOŚREDNIĄ przyczyną ciężkiego palenia a jak już odpalił to pompa tandemowa (na głowicy ta połączona z wałkiem rozrządu) ciągnęła już paliwo bez problemu z baku.... Temat uważam za zamknięty w moim przypadku... :-) Edytowane 4 Grudnia 2014 przez maestrus
Homeras Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Odświeżę trochę temat, jak palenie w waszych AUDI przy obecnych temp, kiedy po nocy spada minimalnie poniżej 0 a później jest na plus? Przekopałem kilka for w tym temacie i na jednym z nich padało rozwiązanie problemu, w postaci wymiany bądź regeneracji uszczelnienia pompy vacuum i tutaj wstawię filmik Pompa tandemowa (podciśnienia i paliwa) w silnikach TDI - YouTube ja nie próbowałem, zobaczę dzisiaj czy nie siąpi się paliwo z tej pompy ale podejrzewam,że to może być to. U mnie się sączyło przez 6 lat aż poszły nowe wszystkie uszczelniacze - dalej to samo. Głowica po remoncie - wszystko na oryginale. Każda śrubka wymieniona. 1wsze planowanie, wszystko dokręcone skalibrowanym kluczem dynamometrycznym (3ma kluczami o różnych momentach, regulowane w b.wąskim zakresie, specjalnie pod audi). Nowy czujnik temp. poczwórny i termostat (oryginał) Nowe uszczelniacze PD i uchwyty wtryskiwaczy (PD sprawdzone) Wymienione wiązka elektrozaworów PD i wtryskiwaczy VAG - wszystko w normie, kąty wyprzedzenia i dawki wtryskiwanego paliwa Nowy rozrząd Conty, komplet, nowe koło/zębatka na wałku rozrządu z tłumikiem drgań Nowe wszystkie uszczelki (kolektory dol./wyl.,głowicy, przy filtrze paliwa, wszystkie w ukł, chłodzenia, pokrywa itd.) - wszystko co było możliwe Zmierzona kompresja - OK Zmierzone ciśnienie na VP - OK Nowe świece BERU, sprawdzony sterownik świec (VAGiem) oraz napięcia na świecach i rezystancje samych świec Sprawdzone sygnały BIP - OK Paliwo nie cofa się, wymieniono też wszystkie możliwe gumowe węże w tym układzie (wyeliminowanie możliwych nieszczelności) Nowy czujnik położenia wałka rozrządu 5W40 Motul dla PD od nowości spec. dla PD Nie bierze oleju Nie barwi papierków (ciecz chłodząca) - wszystkie płyny w normie od wym. do wym nic się nie dzieje Brak błędów Po odpaleniu pracuje 5-7 sek jakby na 3 gary i kopci na biało a po 1 minucie pali już od strzała. Normalnie muszę chechłać przy -2 ze 3 razy po 10 sek zanim zaskoczy (ledwo zaskoczy). Akumulator też wymieniłem choć dobry. Prędkość obrotowa na starcie OK. Spalanie w normie, auto ma moc, 200km/h zamyka bez zajęknięcia w trasie... jak jest ciepło pali na dotyk bez kopcenia itp. Na trasie też nie kopci. Sprawdzona kompresja - równiutko na wszystkich garach. Sterownik ECU był też podstawiany już z innego AJM aby wyeliminować jego usterkę, wiele wiązek elektrycznych "tak na wszelki wypadek" też podstawiałem ale to nie to. Była też wymieniana listwa doprowadzająca paliwo do PD (ta w głowicy). Nie mam pomysłów już :-) UPDATE: Ponownie dziś spr. rozrząd i ciśnienie na pompie vacum - OK, zdjąłem więc pokrywę i okazało się, że nieznacznie PD na 1 cyl. jakby lekko ruszony (rozregulowany) w stosunku do tego co było regulowane jakieś 10-15kk temu. Więc poprawiłem. Bez rezultatu... Wyjąłem więc ten PD i ku mojemu zdziwieniu 2 górne uszczelki na PD (te duże) jakby "uszkodzone" coś dziwnego z nimi się stało. Uszczelki w oryginale a jakby "sparciałe". Wyciągam kolejny - to samo... Nic z tego nie rozumiem - pojechałem do sklepu po nowe 4 komplety. Wymieniłem wszystkie. Jestem w szoku, co stało się z nowymi uszczelkami (zakładałem osobiście). Auto zostawiłem poza garażem na noc już skręcone. Zobaczymy co będzie rano :-) Sam jestem ciekawy... UPDATE: Ponownie dziś spr. rozrząd i ciśnienie na pompie vacum - OK, zdjąłem więc pokrywę i okazało się, że nieznacznie PD na 1 cyl. jakby lekko ruszony (rozregulowany) w stosunku do tego co było regulowane jakieś 10-15kk temu. Więc poprawiłem. Bez rezultatu... Wyjąłem więc ten PD i ku mojemu zdziwieniu 2 górne uszczelki na PD (te duże) jakby "uszkodzone" coś dziwnego z nimi się stało. Uszczelki w oryginale a jakby "sparciałe". Wyciągam kolejny - to samo... Nic z tego nie rozumiem - pojechałem do sklepu po nowe 4 komplety. Wymieniłem wszystkie. Jestem w szoku, co stało się z nowymi uszczelkami (zakładałem osobiście). Auto zostawiłem poza garażem na noc już skręcone. Zobaczymy co będzie rano :-) Sam jestem ciekawy... Auto dzisiaj rano (-5) ze słabym już akumulatorem przy 3 obrocie wału odpaliło (praktycznie "od strzała") - dodam, że wcześniej odpalało za co najmniej 3 lub 4 razem gdy kręcone było przez 15-20 sekund za każdym razem. Okazuje się, że w silnikach AJM są 2 wersje rozwiązania układu wtrysku - w jednym układzie jest pompa w baku a w drugim nie ma. Auto, które posiadam ja ma taką pompę w baku i była ona jak się okazuje BEZPOŚREDNIĄ przyczyną ciężkiego palenia a jak już odpalił to pompa tandemowa (na głowicy ta połączona z wałkiem rozrządu) ciągnęła już paliwo bez problemu z baku.... Temat uważam za zamknięty w moim przypadku... :-) Miałes te problemy z odpalenie tylko jak temperatury na zewnatrz były poniżej +5. Jak było powyżej 10 stopni + to palilo dobrze ? Wymiana Pompy w baku pomogła ?
maestrus Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Miałes te problemy z odpalenie tylko jak temperatury na zewnatrz były poniżej +5. Jak było powyżej 10 stopni + to palilo dobrze ? Wymiana Pompy w baku pomogła ? Przy +5 i cieplej było OK. Startował za pierwszym razem może tak przy max. 3 obrocie wału ale zawsze za 1wszym. Problemy zaczęły się jak temp. była poniżej (wiadomo te +5 to tak umownie). Ale przy 0C musiałem kręcić 1 raz z 15-20 sek i dopiero za 2 razem odpalał po 10 sek (nawet nie liczyłem ile to już obrotów wału). Przy -5 to 3 razy po 15-20sec. kręciłem i albo za 3 załapał albo nawet dopiero za 4 razem...
Homeras Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Miałes te problemy z odpalenie tylko jak temperatury na zewnatrz były poniżej +5. Jak było powyżej 10 stopni + to palilo dobrze ? Wymiana Pompy w baku pomogła ? Przy +5 i cieplej było OK. Startował za pierwszym razem może tak przy max. 3 obrocie wału ale zawsze za 1wszym. Problemy zaczęły się jak temp. była poniżej (wiadomo te +5 to tak umownie). Ale przy 0C musiałem kręcić 1 raz z 15-20 sek i dopiero za 2 razem odpalał po 10 sek (nawet nie liczyłem ile to już obrotów wału). Przy -5 to 3 razy po 15-20sec. kręciłem i albo za 3 załapał albo nawet dopiero za 4 razem... Pompe kupiłeś nową - czy uzywany zamiennik ? Jakiej firmy ? łatwo się ją wymienia ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się