Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z LPG - chceck engine po dłuższym staniu w korkach - szarpanie brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam silnik 1.8 T 163KM BFB oraz zamontowaną instalację gazową:

1. sterownik KME nevo

2. reduktor Lovato SHP

3. wtryskiwacze AC W01 BFC - czerwone

Problem polega na tym, że po dłuższym staniu w korkach np 20min gaz hamulec itd to przy późniejszym gwałtownym przyśpieszaniu/rozpędzaniu to strasznie trzęsie samochodem oraz traci moc (nie chce jechać). Po przełączeniu na benzynę problem ustaje. I nie wiem o co dokładnie chodzi ;/ Jeżeli czuję, że trzęsie a nadal daję mu gazu to mruga check engine :/ oczywiście sprawdziłem na benzynce i butowałem ostro a check nie wystąpił. Więc napewno chodzi o gaz... Ostanio gdy wracałem do mieszkania wystąpił check engine i swieci ciągłym swiatłem nie gaśnie nawet po zgaszeniu i uruchomieniu auta ;/ nie mam pojęcia co to może być :( Proszę o poradę może ktoś miał podobny problem może cewki czy sonda lambda ?

Pozdrawiam ! :a4fan::a4fan::a4fan:

Opublikowano

Trzeba odczytać błędy ze sterownika benzynowego. Sprawić mieszankę...na 99% potrzebna korekta po temperaturze

Opublikowano

Czyli przyczyną może być wina złej mieszanki przy wyższych temp? bo cały czas na blacie mam 90 st.

Opublikowano

Winą może być to, że jak stoisz w korku to temp. gazu znacząco idzie do góry....możesz mieć nawet w ekstremalnych sytuacjach i z 60 stopni. Podczas jazdy przepływ gazu w przewodach jest większy i nie zdąży się on podgrzać do tak wysokiej temp. przeważnie jakieś 30 stopni. To bym sprawdził w pierwszej kolejności.

Opublikowano

Rozumiem to pojade do gazownika i powinien ogarnąć. Jezeli mam komputer nevo to on robi swoje mapy automatycznie i i powinien też ustawic korekte jak mówisz w staniu w korkach. Tak mi się wydaje ;/ chyba,że jakieś błędy ma

Opublikowano

Nie wiem jak jest w nevo...nie maiłem tego nawet w ręku

Opublikowano

sprawdz cewki i świece masz wypadanie zapłonow pewnie , 1.8t na gazie bardzo czułe jest , naj zestaw do lpg to cewki beru i swiece pfr6q

Opublikowano

podepne sie do tematu po zalozeiu lpg od jakiegos czasu swieci mi sie check w kompie wyswietla blad mieszanki zbyt bogata mieszanka czy cos w tym stylu ale innych objawow nie ma wszystko chodzi normalnie ktos wie o co kaman?

Opublikowano

Pewnie trzeba zajrzec do kompa od gazu i podejrzec parametry.

Opublikowano
podepne sie do tematu po zalozeiu lpg od jakiegos czasu swieci mi sie check w kompie wyswietla blad mieszanki zbyt bogata mieszanka czy cos w tym stylu ale innych objawow nie ma wszystko chodzi normalnie ktos wie o co kaman?

Brak lub błędna regulacja instalacji.

Opublikowano

yhm czyli trzeba sie zglosic do gazownika no nic dzieki za info

Opublikowano

Tomek daj znaka to Ci ogarnę temat na spocie w niedziele - może uda się wpaść :wink:

Opublikowano
Tomek daj znaka to Ci ogarnę temat na spocie w niedziele - może uda się wpaść :wink:

masz pw na podkarpaciu:wink:

Opublikowano
sprawdz cewki i świece masz wypadanie zapłonow pewnie , 1.8t na gazie bardzo czułe jest , naj zestaw do lpg to cewki beru i swiece pfr6q

Rozumiem, że masz te cewki u siebie? lepiej kupić uzywane czy zainwestować wymienić wszystkie na nowe ? Słyszałem, że na lpg szybko sie rozwalają więc pytanko czy lepiej nowe czy uzywki ? Pozdro

Opublikowano

nowe chyba z uzywki z pewnych rak :wink:

Opublikowano

Witam po podpięciu do kompa wyszły następujące błędy:

16804 - Katalizator, bank 1 - niski próg sprawności;

16684 - Cylinder / cylindry - wykrycie wypadania zapłonów;

16686 - Cylinder 2 - wypadanie zapłonów;

16685 - Cylinder 1 - wypadanie zapłonów;

17536 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture).

Rozumiem, że już to napewno wina cewek? odnośnie katalizatora i adaptacji skladu mieszanki to o co tu chodzi ?

Opublikowano

Pojeździj na pb, i sprawdź czy też będą te błędy.(wcześniej wykasuj)

Jeżeli nie to cewki pewnie dobre, tylko wina wtrysków lpg albo zła kalibracja instalacji

odnośnie katalizatora i adaptacji skladu mieszanki to o co tu chodzi ?

Masz ubogą mieszankę, czyli mało gazu dużo powietrza.

Zrób tym porządek bo szkoda głowicy

Opublikowano
Witam po podpięciu do kompa wyszły następujące błędy:

16804 - Katalizator, bank 1 - niski próg sprawności;

16684 - Cylinder / cylindry - wykrycie wypadania zapłonów;

16686 - Cylinder 2 - wypadanie zapłonów;

16685 - Cylinder 1 - wypadanie zapłonów;

17536 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture).

Rozumiem, że już to napewno wina cewek? odnośnie katalizatora i adaptacji skladu mieszanki to o co tu chodzi ?

Jedz do kogos kto Ci to ogarnie, bo tak to tylko silnik zajedziesz w tym obecnym stanie.

Cewki mam jak bys chcial caly set. zestroić trzeba lpg i będzie latać, bo teraz to wypala zawory.

Opublikowano

Witam, jeszcze nie byłem u gazownika brak czasu ;/ ale nie żyłuję auta spokojna jazda caly czas i po podpieciu do kompa po przejechaniu jakies 200 km wyskoczył tylko błąd katalizatora 16804 - czyli jak podejrzewam za uboga mieszanka LPG. I pytanie do was czy jakby były to cewki to pomimo spokojnej jeździe to by wywalało błąd wypadnie zapłonów itp? bo nie wiem czy kupować ;/

Opublikowano

Bład kata może świadczyć o jego końcu.U mnie co 100km był błąd a lpg ustawione dobrze.Po zamontowaniu emulatora nie widziałem już tego błędu z 5000km

Tapatalk4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...