machina Opublikowano 12 Grudnia 2017 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Jest wyższa po to by równomiernie docisnąć i uszczelnić. Jak odkręcisz pokrywę za parę tygodni to już nie będzie taka wysoka i nie ma gwarancji że za drugim razem uszczelni.
piotrsob1 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Opublikowano 12 Grudnia 2017 (edytowane) 2 godziny temu, misiek95 napisał: Uszczelka wymieniona. Jest wyraźnie wyższa od tej którą wymontowałem, ale udało się to skręcić. Myślę, że specjalnie robią te uszczelki wyższe, żeby skompensować odkształcenie pokrywy Ta pokrywa się nie ma prawa odkształcać , jeżeli jest prawidłowo dokręcona . A żeby tak było to śruby mocujące wystarczy lekko dokręcić do wyczuwalnego oporu by zapewnić uszczelce wystarczający docisk do jej poprawnej pracy . Mówiąc obrazowo używając małego pokrętła lub małej grzechotki z kompletu kluczy nasadowych wystarczy je dokręcić dwoma palcami W poście nr. 6 tego tematu przytoczyłem artykuł na temat tego rodzaju uszczelek, ale jak widać mało kto go czytał Na tym rysunku jest wyjaśniona zasada działania tego uszczelnienia : Ale niestety brak wiedzy powoduje że niejednokrotnie ludziska te pokrywy dokręcają tak by doszły do samej głowicy , czyli z tulejek śrub robią baryłki , a potem płaczą że cieknie i pokrywa uszkodzona A już szczytem dyletanctwa jest smarowanie tych uszczelek po całości wszelkiego rodzaju masami uszczelniającymi 1 godzinę temu, machina napisał: Jest wyższa po to by równomiernie docisnąć i uszczelnić. Jak odkręcisz pokrywę za parę tygodni to już nie będzie taka wysoka i nie ma gwarancji że za drugim razem uszczelni. Prawidłowo dokręcona , po odkręceniu wraca do swojego wyjściowego wymiaru i jest gotowa do ponownego montażu Piszę oczywiście o uszczelce ori lub bardzo dobrym jakościowo zamienniku a nie jakimś badziewiu za trzy dychy Edytowane 12 Grudnia 2017 przez piotrsob1
misiek95 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Opublikowano 12 Grudnia 2017 59 minut temu, piotrsob1 napisał: Ta pokrywa się nie ma prawa odkształcać , jeżeli jest prawidłowo dokręcona . Na to mało który z nas ma wpływ, kupując kilkunastoletnie auto. Ale myślę, że nawet dokręcona prawidłowo będzie się odkształcać od temperatury. Tak mają tworzywa sztuczne tego typu 59 minut temu, piotrsob1 napisał: A żeby tak było to śruby mocujące wystarczy lekko dokręcić do wyczuwalnego oporu by zapewnić uszczelce wystarczający docisk do jej poprawnej pracy . Mówiąc obrazowo używając małego pokrętła lub małej grzechotki z kompletu kluczy nasadowych wystarczy je dokręcić dwoma palcami Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie opór przy dokręcaniu jest właściwie 0-1 i wyraźnie czuć, kiedy należało by przestać kręcić Godzinę temu, piotrsob1 napisał: Piszę oczywiście o uszczelce ori lub bardzo dobrym jakościowo zamienniku a nie jakimś badziewiu za trzy dychy Chyba dawno nie kupowałeś uszczelki, bo ja dziś za victor reinz'a zapłaciłem 26zł w sklepie, hehe
Ditomee Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 Witam czy mogl by mi ktos podac nr tego rodzaju sroby do pokrywy zaworow beb
piotrsob1 Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 W dniu 10.02.2018 o 19:23, Ditomee napisał: Witam czy mogl by mi ktos podac nr tego rodzaju sroby do pokrywy zaworow beb Ta śruba wygląda dobrze, zmierz wysokość metalowej tulejki na niej , jak jej wymiar nie odbiega od nowej ( nie jest ściśnięta ) to wymiana nie ma sensu ( lepjej wypić za wydane niepotrzebnie pieniądze dobrą buteleczkę niż wywalać kasę w błoto )
piotrsob1 Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 W dniu 12.12.2017 o 21:19, misiek95 napisał: Chyba dawno nie kupowałeś uszczelki, bo ja dziś za victor reinz'a zapłaciłem 26zł w sklepie, hehe Jak tak to te badziewne widocznie się zaczynają na jeszcze niższym poziomie cenowym
Ditomee Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 No ostatnio zauważyłem że jedna śruba przy nie jest prosta więc wolę wymienić.Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
misiek95 Opublikowano 26 Lutego 2018 Opublikowano 26 Lutego 2018 Nie wiem czy sie ze mną zgodzicie, ale uważam że sama uszczelka jest właściwie niezniszczalna. Powodem wycieków jest deformacja samej pokrywy. Wymiana uszczelki na nową pomaga na chwile, jeżeli pokrywa jest krzywa
Norbas Opublikowano 26 Lutego 2018 Opublikowano 26 Lutego 2018 Chyba faktycznie jest tak jak piszecie, że pokrywa się deformuje. Mnie znowu się poci od strony grodzi... na weekend rozbieram wsio i sprawdzę pokrywę na równej płaszczyźnie Na kącikach dajecie jakiś cieńki film czy sama uszczelka wystarczy ? Jak ściągałem ori to albo uszczelka była przytopiona i została na głowicy lub był dawany sylikon na kącikach ....
kamil-vag Opublikowano 26 Lutego 2018 Opublikowano 26 Lutego 2018 Daje się według serwisówki w kącikach przy stopkach wałka rozrządu.
misiek95 Opublikowano 26 Lutego 2018 Opublikowano 26 Lutego 2018 Ja dziś wymieniałem pokrywe i dałem w te miejsca kapke silikonu. Ale z tego co zauważyłem na pierwszy montaż nic tam nie było dawane i było szczelnie
Norbas Opublikowano 28 Lutego 2018 Opublikowano 28 Lutego 2018 Misiek daj znać po jakimś czasie czy Jest sucho
misiek95 Opublikowano 1 Marca 2018 Opublikowano 1 Marca 2018 Misiek daj znać po jakimś czasie czy Jest sucho [emoji6] Ta pokrywę sam zdjalem z dawcy i było suchutko. Wiec i u mnie musi być, nie widzę innej opcji [emoji14]
piotrsob1 Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 (edytowane) Jak uszczelka jest mięciutka , pokrywa prosta i tulejki nie są ściśnięte przez domorosłego Pudziana to powinno być szczelnie bez żadnych dodatkowych środków Połową sukcesu jest prawidłowe ułożenie się uszczelki podczas montażu pokrywy , mój sposób polega na lekkim zwilżeniu uszczelki olejem po obu stronach ( od strony pokrywy i od strony głowicy ), następnie po przyłożeniu pokrywy z uszczelką do głowicy wykonaniu kilku okrężnych ruchów , co powinno spowodować odpowiednie jej ułożenie się , następnie równomierne dokręcenie śrub mocujących do wyczuwalne oporu plus kilka Niutonometrów tylko po to by się same nie wykręciły ... Ot cała moja filozofia Edytowane 2 Marca 2018 przez piotrsob1
M4rcinSZ Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 Też miałem problem z potliwością. Mechanik wkleił mi ją na sylikon. Kazałem wsadzić nową i nie pomogło. W sumie nie wiem co on tam wsadził ale postanowieniem wziąć temat w własne ręce. Tata doradził mi żeby spróbować jeszcze raz z starą uszczelką bo wygląda dobrze tylko żeby wszystko dokładnie odtłuścić . I tak zrobiłem . Zemontowałęm porywę, wyczyściłem mozolnie i dokładnie uszczelkę z sylikonu potem umyłem w benzynie i rozpuszczalniku. To samo z pokrywą zaworów i najgorsza część roboty czyli doczyszczenie bloku silnika. Wyjałowiłem maksymalnie wszystkie te trzy elementy i skręciłem. W ten sposób od 4 lat 0 pocenia się
greg24 Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Ja zauważyłem że po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów po jakimś czasie zaczynał mi olej uciekać , dziś zerkam z tyłu silnika a tam coś takiego . Ucieka dość sporo bo z 250ml na jakieś 3tys km
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się