Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ALZ] Spalanie w kilku silnikach benzynowych


reikeb

Rekomendowane odpowiedzi

Jak na razie zweryfikowałem tylko spalanie w trasie - 7.2l/100km (2X 800km głownie po autostradzie (do 120km/h + czasem jakieś wyprzedzanie) + obwodnice miast i przelotowe (80km/h) i drogi szybkiego ruchu (100km/h), płynna, spokojna jazda,bez pasażerów, co nieco w bagażniku, średnia temp. 2*C, ciśnienie w oponach podniesione odpowiednio do przewożonego ładunku, clima off). Ciężko byłoby zejść niżej i jako tako jechać...

PS. Okazało się, że trasę zrobiłem z walniętym G62 - nie wiem czy mogło to mieć jakieś znaczenie ale sprawdzę jeszcze raz spalanie po jego wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym spalaniem to wie pan... na dwoje babka wie pan... generalnie trzeba sobie zadać pytanie jak działa turbina. ano pobiera ona więcej powietrza i paliwa więc troche dziwne ę 1.8T pali mniej od 1.8... kolega ma passata b5 1.8T i mówi że w mieście do 15 litrow trasa ok 10. u mnie trasa 9 miasto 12. generalnie gdybym miał teraz wybierać to jeździłbym 1.8T :decayed: 125 koni moze i nieźle sobie radzi ale te 150 bardziej do mnie przemawia i silnik jest bardziej elastyczny. a co do awaryjności to chyba tylko uszczelniacze zaworowe nie są mocną stroną tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Mam B5 1.8T Quattro Wersja AJL (180hp) pali jakies 10 z hakiem na miescie, niecałem 6 na trasie i w mieszanej jakies 8. Wszystko oczywiscie jezdzac wedlug ksiazki (przepisow), jak zaczynam odkrecac to sie robi prawdziwy piec grzewczy ale i tak porobiłem BMW 320i ( 6 garowy vanos ) z palcem w pupie, i spalil mi mniej niz jego bmw (wedlug komputera).Ale za to nie zapomniane przezycia są jezdzac tym autem (4 bieg 190km/h niesamowicie przyspieszając) nie dlugo mam zamiar sie poscigac z kumpla A6 2.6 V6 zobaczymy co bedzie on ma tam 150 hp....

Z tym 6 to przesadzilem chcailem napisac ze komp mi w penych momentach pokazuje ponizej 7 czyli 6.8, ale na trasie potrafie sie zmiescic w 7 litrach bez problemu jezeli ktos nie wierzy to zapraszam ( p[rzy 100 km/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zrobilem nowe pomiary

z wyliczen wyszlo mi 12 - 13L/100 w miescie przy jezdzeniu wmiare dynamicznym (4 - 4500 obr)

Sadze ze wynik nie jest zly jak na 1.8T sadze tez ze przy ekonomicznej jezdzie da sie spokojnie 11 uzyskac a moze i 10/100

pozamiastem ostatnio mialem 7.6/100 przy jezdzie 100 - 130 (pol drogi autostrada A2 a pol nasze "normalne" "plaskie" "piekne" drogi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa dnii temu dostałem mandat licznik pokazywał 80 a radar policji 79 to chyba niena wielkiej rorznicy a nieman powodu rzeby sie przechwalac a felgi są oryginalne umnie w papierach też pisze że 205 kmh to max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ostatnich testów:

1600km (z czego 800 w polsce i 800 w niemczech)

7,3l / 100km w polsce (gdynia -> kołbaskowo)

7,5l / 100km na całej trasie

srednia predkosc na calej trasie to 89km/h (tyle, że liczone z zegarka więc w tym czasie stałem kilka / kilkanascie razy).

chwilowa prędkość w niemczech to 140 - 160km/h

silnik 1.6 benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kilka raze robiłem pomiary i wyszło mi tak :

Audo a4 1.8t Quattro :>

przy spokojniej jeździ na 3 tyś obr 9-10l na alu 18" na stali zejde do 8,5l :naughty:

Jak robie przeciąg na mescie :tongue4: to tych 15 weźnie :gwizdanie:

Mam duzo znajomych co maja 1.6 a4 , passat i sami przyznaja ze te silniki są za słabe do tych aut musi go strasznie krecic zeby jechał a za tym idzie spalanie wiedz jak mi mówiono 1.6 - 8-9l weźnie spokojnie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie: 1.8T 150KM czyli tak jak w passatach.

jeździłem passatem z 2000 r. z tym silnikiem i z 2004 z tym samym, dużo w trasie i na tej podstawie zdecydowałem się na zakup obecnego audi 1.8T.

no właśnie, w passatach w trasie auto przy 160km/h (ze stałą prędkością) paliło 8,5 l

w mojej audi przy 140km/h w okolicach 11-11,5l

wymieniłem termostat - jeszcze dobrze nie testowałem, może będzie lepiej.

co jeszcze może być przyczyną?

jak czytam powyższe to macie spalanie raczej jak w passatach

oczywiście rozważam opcję że wskaźnik spalania chwilowego oszukuje, ale spalanie ma odzwierciedlenie na stacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli nie wiesz :)[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2009, 21:54_________________________________________________wymieniam filtry..

co jeszcze może być przyczyną?

aha jest taka rzecz że jak stoi noc zimny to klika sekund po odpaleniu przez ok. dwie sekundy z rur wydobywa się biały dym. Magicy mówią że nie ma co szukać dziury w całym - że vag błędów nie wykrywa, nie wpływa to na moc itp i żeby tak zostawić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mój ADR pali w mieście jakieś 10-11l (i nie ma mocnych aby zejść niżej), a jeżdzę spokojnie. W trasie sytuacja jest lepsza bo spalanie w zależności od nastroju oscyluje 7,5 - 9l. Jadąc na wakacje jakies 1600 km przy pełnym bagażniku i 4 ludziach w środku średnia wyszła 8l (co nie wydaję mi się złym wynikiem, zważywszy że duża cześć drogi to autostrady i prędkości większe). Polecam ten silniczek, praktycznie zero problemów. Pewnie wersja z turbinką byłaby lepsza ale różnie to bywa z ich eksploatacją poprzednich właścicieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczki 1.8 i 1.8t nie są stworzone do delikatnego naciskania gazu. Te motory lubią obroty i tylko w ten sposób nie zajedzie sie ich szybko. Wysokie obroty = większe spalanie. Przy włączonej klimie jest tego paliwa parę setek więcej. Tak te wdzięczne autka są skonstruowane i tyle. Moje autko w mieście pożre min. 10-11l. I tyle musi być. Z tymi motorami to nie jest autko dla ludzi szukających oszczędności. Silnik 1.6 i 101 kobyłek to .....zbyt malutko mocy jak na to autko. Zakładanie gazu do tych motorów (1.8 i 1.8t) uważam za profanację - one są stworzone tylko do benzynki. Chyba że ktoś lubi nierówną pracę silnika (po czasie) ,problemy z odpalaniem i inne kłopoty związane z destrukcyjnym gazem. Pozdrawiam forumowiczów!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz napisać coś więcej o teorii, że ciśnięcie 1.8 przedłuża jego żywotność, a delikatna jazda powoduje jego zajechanie? Tylko poprzyj ją czymś lepszymi niż "tak te wdzięczne autka są skonstruowane i tyle" bo to dla mnie żaden argument.. I co jazdą mieszaną? Jaki zakres obrotów jest optymalny? Może wrzuć wyniki jakiś badań na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...