Jump to content
12 12
misza_miszka

Swap hamulców S4 do A4 B5

Recommended Posts

Dzięki za podpowiedzi kolego :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co piszesz i z opisu wynika że masz 1.9d 116ps czyli "grube" przeguby, czyli wsio będzie pasowało.

Niestety raczej nie ma grubych.

Zmieniałem u siebie przeguby tj dawałem ośkę z AJM a zwrotnice zostały te same :wink:


160km/338nm by ciahciah :JC_fan: :JC_fan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko w ATJ 6biegow byly grube polosie, AJMy to samo co 1.9tdi inne


Bez tytułu - Kopia.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo mialy ale nie wszystkie


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

116 byly tylko jedne, ATJ

AJM mialy 115km katalogowo :)

generalnie ATJ to duzo lepsze silniki, wieksze sprzeglo, blizej im do AWXów


Bez tytułu - Kopia.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

w zasadzie to mocą się nie różnią tylko momentem obrotowym...


czy lepsze silniki? to to samo. A bliżej im raczej do AVF'a z racji sprzęgła 240mm


tylko w ATJ 6biegow byly grube polosie, AJMy to samo co 1.9tdi inne

półosie czy przeguby?

Share this post


Link to post
Share on other sites

polosie = przeguby

nie pamietam ale korby dla ATJta mialy juz inny numer, stad wiekszy seryjny moment kilkoma innymi istotnymi elementami sie roznily

a sprzeglo wynikalo z zastosowanie skrzyni 6 biegowej a nie z samego silnika (duzo mocniejsze v6 stki przeciez mialy wraz 228mm sprzegla bo mialy skrzynie 5 biegowe)


Bez tytułu - Kopia.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

AJM-228mm-5biegów- FWD

ATJ-240mm-6biegów- Quattro i tyle w temacie.

Tej teorii z mocą 115 i 116 nie kupuje...

zainteresowales mnie korbami, masz jakis pomysł jak to udowodnić? Czym jeszcze sie różnią te silniki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zainteresowales mnie korbami, masz jakis pomysł jak to udowodnić? Czym jeszcze sie różnią te silniki?

A czy to czasem nie jest temat o heblach??? :wink:


:audi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

AJM-228mm-5biegów- FWD

ATJ-240mm-6biegów- Quattro i tyle w temacie.

Tej teorii z mocą 115 i 116 nie kupuje...

zainteresowales mnie korbami, masz jakis pomysł jak to udowodnić? Czym jeszcze sie różnią te silniki?

idac twoim tokiem myslenia atj i ajm to te same silniki

poza tym byly 110 konne tdi na pompie na 5 biegowkach a sprzeglo wraz mialy 228mm

zaloz temat o roznicach to moze cos wiecej poznajduje i wyczerpie roznice miedzy obydwoma :)


Bez tytułu - Kopia.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wybaczcie rozpędziłem się :) Piotr zaraz skrobne jeszcze PW do Ciebie :hi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do korb mylilem sie, byly te same, ale kiedys cos tam czytalem na ich temat, koniec ot


Bez tytułu - Kopia.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A podpowie ktoś czy zwrotnice z c5 allroad lift 2,5tdi podejdą do b5 (cały tema przeczytałem i piszecie że są 2 rodzaje dlatego się pytam) bo mam zamiar wrzucić jedno tłoki z b7 i tarcze 320mm aktualnie mam 312mm czy będzie poprawa czy raczej nie zauważalna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byly zeliwne i alu w C5

szukaj od A4 S4 B5


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tylko że mam do kupienia komplet zwrotnic z allroada za 100zł+kw a jak będą żeliwniaki to można brać i jeszcze jedno czy na heble 320mm wejdzie felga 16"

Share this post


Link to post
Share on other sites

pytanie ktora przewala sie co 2 strony tego watku, poszukaj!


Bez tytułu - Kopia.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pytanie ktora przewala sie co 2 strony tego watku, poszukaj!

Lepiej pytanie na temat, które przewala się co dwie strony, niż pisanie bez sensu o różnicach w silnikach w temacie o hamulcach! :wink:

Tak tylko że mam do kupienia komplet zwrotnic z allroada za 100zł+kw a jak będą żeliwniaki to można brać i jeszcze jedno czy na heble 320mm wejdzie felga 16"

Ponoć z Allroada też podejdzie, ale niby końcówki drążków siedzą wyżej, z A4 B6 alu też pasują z tym że są niższe o 15mm i trzeba wymienić dolny prosty wahacz, bo ma inny swożeń i z B5 nie podejdzie, aaa i delikatnie trzeba przerobić mocowanie amora do tego wahacza, Najlepiej szukaj z S4 B5 - tak jak Dev napisał.

Na tarcze 320... wejdzie kilka modeli np "biedrony".


:audi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież Krzysiek pisał ze z Allroad-a wkładał i nic nie przerabiał, wszędzie każdy doda swoje 5 groszy i wychodzi to co wychodzi.

Mogę prosić o nr zwrotnicy z Allroad która jest potrzebna na swap :hi:


160km/338nm by ciahciah :JC_fan: :JC_fan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego napisałem "ale niby końcówki drążków siedzą wyżej". :wink:

Zwrotnice z Allroad A6 C5 wg Etki od 2000 roku:

4Z7407257F lewa,

4Z7407258 prawa,

4Z7407253H lewa,

4Z7407254H prawa.

Edited by omzig

:audi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:hi:

Czy szukając tych nr na bank dostane zeliwo czy musze pytać???

Wiem były 2 rodzaje alu i zeliwo ale pytanie czy zeliwo było tak samo oznaczone jak alu???


160km/338nm by ciahciah :JC_fan: :JC_fan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wpisaniu numeru zwrotnicy w allegro wyskakują tylko żeliwne ale zwrotnice alu na pewno mają inne oznaczenie ciekawe czy do montażu tyć zwrotnic z a6 też jest konieczna wymiana prostego dolnego wahacza. Apropo zwrotnic z s4 b5 przeryłem całe allegro i nie znalazłem żadnej nie są łatwe do zdobycia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie szukaj zwrotnicy tylko całego s4 na cześci dzwoń i znajdziesz, choc ja na twoim miejscu dał bym zwykłą alu z b6 nawet 1.6 i po kłopocie, fakt łożyska drogie ale zwrotnica lekka i po temacie,

Share this post


Link to post
Share on other sites

plus dolny wahacz do zmiany


Bez tytułu - Kopia.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:hi:

Czy szukając tych nr na bank dostane zeliwo czy musze pytać???

Wiem były 2 rodzaje alu i zeliwo ale pytanie czy zeliwo było tak samo oznaczone jak alu???

Wg mojej ETKI (a mam starego kapcia) do 2005 roku włącznie byly te numery co Ci podałem. 2006 rok mam nieobecny hehe. Ale w ostatnim roku produkcji czyli 2007 w A6 C5 Allroad były produkowane już inne zwrotnice:

4F0407253E lewa

4F0407254E prawa

oraz

4F0407253F lewa

4F0407254F prawa i te dwie ostatnie są na tarcze 347mm

I te cztery numery to są alu zwrotki - tak przynajmniej w necie znalazłem - jest też inne łożysko (przykręcane) i piasta.

A co do zwrotnic z S4 B5 to popytaj na http://sportaudi.pl/

Edited by omzig

:audi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko że jak wcześniej zostało napisane że przód się obniży o ok 15mm jak wrzucę alu zwrotnicy mam już -30mm czy to nie będzie za nisko no i koszta się zrobią trochę duże nowe łożyska+wahacze+zwrotnicy no i amor nie pasuje trzeba tulejki dawać myślę że pójdzie spokojnie 500zł a gdzie tarcze zaciski:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jakie łożysko wymieniać?

kupujesz zwrotnice kompletne.

Tu masz nr do spoko ziomka z forum Rafał z Łodzi, dzwoń cos może ma. 519567732

Dasz powiedzmy 200 za dwie zwrotnice, tulejki nowe około 20 zł za sztukę, i po temacie.

Ale i tak musisz półosie zmieniać i przeguby niestety, zakładaj np od jakiejś V6 benzyna diesel obojętnie byle skrzynia manuał, ale uwaga przeguby zewnętrze tez poleca do wymiany, bo sa na "gwiazdę" przykręcane a nie w środku przegubu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak przeguby też do wymiany to te alu zwrotnicy odpadają ja mam oryginalnie duże przeguby bo fabrycznie siedział słynny v6 tdi zrobiłem swapa na 1,9 AHH skrzynia została z 2,5 także w gre wchodzi tylko żeliwna zwrotnica bo wolał bym przeguby zostawić szkoda nowych osłon które niedawno wymieniałem:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
12 12

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...