krzy1788 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Witam, ostatnio podczas jazdy gdy dodaje gaz słyszę w tle świst bądź też ciche gwizdanie bądź odgłos cichego odkurzacza. Nadmieniam, że wcześniej nie było takiego dźwięki. Występuje to już nawet podczas ruszania, ale tylko podczas jazdy, Gdy stoję i dodam gazu to nic takiego nie występuje. Wydaję mi się, iż samochód nie starcił na mocy, lecz ten dzwiek jest irytujący. Proszę o jakieś sugestie. Pozdrawiam
superdziki Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Ciężko powiedzieć, wydaje mi się że ten świst to w rzeczywistości będzie odgłos kręcącego się wirnika turbo (być może zbyt szybko i dlatego świszczy), może turbo do czyszczenia może dziura w dolocie albo intercoolerze. Najlepiej jakbyś zrobił logi i dał do działu Diagnostyka to może wyjdzie przyczyna. ---------- Post dopisany at 23:10 ---------- Poprzedni post napisany at 23:09 ---------- Na postoju turbo nie pompuje to dzwięku nie słychac
Ali89 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 a nie dobiega to z głośników? może alternator się kończy i świszczy? przy zapalaniu tego nie słychać? wyłącz radio całkiem i sprawdź żeby wykluczyć
MichalPoti Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Tez bym obstawiał turbo. Byl gdzies na forum temat "dziwne odglosy z prawej strony" czy cos takiego. Moze Tobie chodzi wlasnie o ten dzwiek. U mnie wystepuje on juz z rok, jezdze - nic sie nie dzieje
mateusz16 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Miałem taki dźwięk w B5, okazało się że miałem dziurę w gumowej rurze. Sprawdź cały układ dolotowy, możliwe że gdzieś jest nieszczelność.
krzy1788 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Właśnie dzisiaj jadę do dobrego specjalisty. Gdy dowiem się co to było dam znać Panowie. Dzięki za odpowiedzi na moje zapytanie.
adi55 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 kolego jak Ci tak syczy przy dodawaniu gazu to na 100% masz nieszczelny uklad dolotowy
mlodziak22 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 A jak turbo gwiżdze podczas puszczania gazu?
krzy1788 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Hej. Podczas puszczania gazu turbo wogóle nie gwiżdze. Wymieniłem przewód gumowy do turbo bo był sparciały ze starości, dodatkowo wyczyścili mi turbinę, ale niestety problem nie zniknął. Nie mam już pomysłu co może by przyczyną, chyba na razie dam sobie spokój.
brodzitsu Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Ja miałem świsty przy dodawaniu gazu od rozszczelnionego intercoolera (już wymieniony), normalnie tego nie słychać było w autku ale jak się ciepło zrobiło i szybę podczas jazdy odsunąłem to usłyszałem jak śwista i to dość konkretnie. Świst był bardziej słyszalny pod obciążeniem (w trakcie jazdy), na luzie przy dodawaniu gazu słychać było słabiej. Myślałem że turbo siada ale na szczęście nie. Przy okazji wizyty u znajomego mechanika między innymi z tym intercoolerem miałem zmienianą (wspawaną) plecionkę tą za turbo idocą do wydechu (dziurawa jak sito była trzymała się w sumie tylko na metalowej sprężynie która ją oplatała) ale mechanik mówił że to od itercoolera był ten gwizd, świst
krzy1788 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Jeżeli byłby intercooler uszkodzony to czy na postoju podczas dodawania gazu też byłby słyszalny świst? Jak było u Ciebie Brodzitsu? Bo u mnie na postoju dodaje gazu i cisza.
feniks Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Miałem pęknięty ic i było słychać szum powietrza powyżej 2tys obrotów, również na postoju.
brodzitsu Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 No a właśnie u mnie nie było za bardzo na postoju tego słychać, nawet gość do którego jeżdże zawsze na przeglądy co rok zauważył że coś zaczyna świstać po wieździe na ścieżkę diagnostyczną (miał uchyloną szbę) i po pszejściu tej ścieżki zaglądał pod maskę ja gazu dodawałem ale nie zabardzo dało się zdjagnozować gdzie ta nieszczelność, oczywiście najpierw sprawdzał ten wąż co to właśnie najczęściej pada ale on był ok. Poprostu za słabo świstało żeby po odgłosie to namierzyć. Mi akurat rozdeło intercooler w jego dolnej części na łączeniu metalu z plastikową obudową ąż uszczelkę wydmuchało z niego. Sprawdź sobie gdzieś na kanale czy masz zasyfiony IC olejem w którymś miejscu bardziej. U mnie o tyle było to dokładnie widać bo IC miałem zmieniony ok 10 miesięcy wcześniej (p.s. nie oszczędzać na IC bo nie warto) i cały był czyściutki po za tym miejscem gdzie go rozszczelniło.
adi55 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 kolego a mozesz bardziej opisac ten rozszczelniony IC bo ja u siebie mam taka luzna obudowe plastikowa co laczy sie z ic
brodzitsu Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 kolego a mozesz bardziej opisac ten rozszczelniony IC bo ja u siebie mam taka luzna obudowe plastikowa co laczy sie z ic u mnie wyglądało to tak (mam tylko to zdięcie) było to rozszczelnienie samego IC zdięie pokazuje miejsce rozsczelnienia (dolna część IC), widoczna uszczelka której nie powinno być widać normalnie, łączy ona aluminiowy rdzeń IC z jego plastikową obudową, widoczne ślady oleju wokół rozszczelnienia, reszta IC była suchutka ale tak jak pisałem wcześniej ten IC miał ok 10 miesięcy i może dlatego nie był zasyfiony
adi55 Opublikowano 1 Maja 2014 Opublikowano 1 Maja 2014 bo umnie ta obudowa od ic jest luzna i tak lata i nieiwem czy tak ma byc czy jak
Ali89 Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 A pokazywało Wam chłopaki jakieś spadki ciśnienia na vagu?
Someonik Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 a turbo powinno świszczeć podczas dodawania gazu czy nie, po regeneracji turbosprężarki jakoś mnie niepokoi ten świst a nie jestem w stanie sobie przypomnieć czy przed regeneracją też był
brodzitsu Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Adi55 miałem ostatnio 2 intercoolery w rękach i aluminiowy rdzeń był osadzony w plastikowej obudowie mega sztywno nic tam się nie ruszało. Ali 89 vaga niestety nie podpinałem po rozszczelnieniu IC bo diagnoza była szybka i skuteczna, sam jestem ciekaw jak to wtedy wygląda w logach. Apropo świstu turbinki to niektórym właśnie świstają czasem same z siebie, czasem zaraz po regeneracji (niektórzy zastanawiali się czy została prawidłowo wyważona po regeneracji), spotkałem się z takimi przypadkami czytając forum ale nie jestem zorientowany dokładnie w temacie (moja jeszcze śmiga i póki co problemów z nią nie miałem pomimo że autko ma program i ma zadane ciśnienie 1,6 bara które zresztą osiąga elegancko już 3 rok, wygląda jak seryjna garetta ale może poprzedni właściciel zmontował hybryde bo i on robił gdzieś ten soft) coś czuje że mój poprzedni intercooler mógł się uszkodzić właśnie przez tak wysokie ciśnienie, a w zasadzie zbyt wysokie temperatury w nim, jak padnie jeszcze raz choć założyłem teraz Ic produkowany na pierwszy montaż to zmienię na niestandardowy( i tak pewnie latem koniki się rozbiegają zamiast ciągnąć wóż), jak turbo powie papa to wkładam gtb 1756 no i wtedy musowo inny IC
tomek0710 Opublikowano 9 Maja 2014 Opublikowano 9 Maja 2014 mam podobny problem, silnik też dziwnie świszczy ale jak sie już rozgrzeje to to świstanie ustaje delikatnie. niżej link do filmiku z YT jak to wyglada...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się