kamilelektryk Opublikowano 9 Września 2014 Opublikowano 9 Września 2014 Silnik bez osprzętu. http://allegro.pl/silnik-audi-a6-3-0-tdi-asb-nowy-12m-gwarancji-i4542860894.html
marcin4x4 Opublikowano 9 Września 2014 Opublikowano 9 Września 2014 (edytowane) To jak mam wymienić kompletny rozrząd? Łatwiej i szybciej wyjąć skrzynię niż cały silnik. Sam najlepije wcale Ja bym i tak wywalał silnik, mimo wszystko tu jest wymagana precyzja a nawet po wyjęciu skrzyni dostęp nie jest taki fajny. Wyjęcie skrzyni to też nie taki pikuś.. z resztą i tak musisz rozłączyć komplet. Zostawmy ten problem mechanikom Moim zdaniem jeżeli chce się już tyle kasy inwestować w silnik, to lepiej kupić "słupek" po regeneracji. Na Allegro jest firma z Krakowa, która sprzedaje kompletnie zregenerowane słupki silników ASB za 8500zł z gwarancją na 12 miesięcy. Ta cena obowiązuje przy oddaniu im swojego starego słupka. Panowie, sami podaliście cenę części w ASO, więc jak się to ma do sumarycznej kwoty 12 tyś ? Na forum już były osoby które robiły komplet w uznanych serwisach za znaczne niższe kwoty (nie u partaczy w ASO). No słupek, fajnie tylko że musisz go uzbroić np. w układ paliwowy, skoro ludzie płacą 5k za same uszczelki i twierdzą że to nie dużo to policz sobie ile zapłacisz za komplet. Edytowane 9 Września 2014 przez marcin4x4
kamilelektryk Opublikowano 9 Września 2014 Opublikowano 9 Września 2014 No słupek, fajnie tylko że musisz go uzbroić np. w układ paliwowy, skoro ludzie płacą 5k za same uszczelki i twierdzą że to nie dużo to policz sobie ile zapłacisz za komplet. Ale to była wcześniej mowa o wymianie uszczelki pod głowicą. Części plus robocizna. Ze słupkiem miałem na myśli bardziej sytuacje, kiedy masz cały osprzęt dobry, a poleciał rozrząd i doszło do kolizji zaworów z tłokami. W takim przypadku moim zdaniem remont jest nieopłacalny. Wtedy lepiej kupić taki słupek i przełożyć osprzęt. Pieniądze wyjdą podobne, ale zyskujesz w zasadzie nowy silnik na gwarancji. Ale jak to mówią o gustach się nie dyskutuje i do każdego przypadku trzeba podchodzić indywidualnie.
marcin4x4 Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 Dlatego się robi rozrząd (jak hałasuje), a nie czeka aż wszystko się sypnie.
kamilelektryk Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 Masz rację. Ale zdarzają się przypadki, na szczęście bardzo rzadko (jeden był opisany na tym forum) przeskoczenia rozrządu bez wcześniejszego grzechotania. To są wszystko sytuacje skrajne, ale i takie bywają.
marcin4x4 Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 (edytowane) Takie grube tematy niestety mogą być w każdym silniku, wolę mieć 1-2 przypadki droższe ale znane i nie obowiązkowe niż szukanie iluś bolączek w silnikach pozornie tańszych. Znam kilka osób które rozrząd zignorowały i im przeskoczyło, generalnie były to auta japońskie. Nie znam nikogo z 3.0 tdi który miał problemy z rozrządem, a jak na teoretyczną „plagę” to trochę mało udokumentowanych przepadków (dosłownie sztuki). Po za tym jedna podstawowa zasada, przebiegi, ile te silniki mają ? 300,400, 500 tyś ? Przy 300 tyś km nie siadają uszczelki... często rozrząd już ma swój programowy przebieg i po prostu mamy obowiązek go wymienić. Kolega chciał kupić ASB to praktycznie nie było sztuki poniżej 350 tyś km. Mimo dość sporego budżetu przez ponad rok nie znalazł nic wartego zainteresowania. Panowie teraz 3-4 letnie auta potrafią mieć po 300 tyś km... Edytowane 10 Września 2014 przez marcin4x4
kamilelektryk Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 To prawda. Ja w swoim mam w miarę wiarygodny przebieg 245 tyś potwierdzony przez ASO, ale samochody, które wcześniej oglądałem miały spokojnie nakręcone po 350 - 400 tyś.
marcin4x4 Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 (edytowane) Po tym jak mi ludzie naopowiadali jak łatwo zalegalizować przebieg do ASO nawet nie dzwonie, poza tym ile razy chciałem coś sprawdzić to zawsze mieli problem i nic się nie dowiedziałem. Ja mam niecałe 90 tyś km potwierdza to każdy moduł w aucie a ECU nie miał żadnej próby programowania, sterownik nie był tykany fizycznie. No ale co.. powoli na rozrząd zbieram, odzywa się sporadycznie i bardzo delikatnie. Cyklicznie nagrywam start silnika (żeby mechanik nie uznał mnie za idiotę), czasem trzeba się wsłuchać by usłyszeć lekkie i krótkie gruchnięcie, czasem nie słychać nic (od czasu nie zostawiania auta na biegu). Auto było bardzo zaniedbane, długo stało i prawdopodobnie to jest przyczyną. Prawdę mówić gdybyśmy się przejmowali każdymi takimi usterkami to byśmy rowerem zasuwali. A co by nie było ASB się odpycha, mój 2,7 na dniach też da w palnik. Edytowane 10 Września 2014 przez marcin4x4
sleza Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Byłem wczoraj w ASO na przeglądzie podwozia,mechanik powiedział mi że silniki 3.0 są bardzo dobre i niezmiernie rzadko się psują.Mówił też żebym nie zawracał sobie głowy wtryskami i rozrządem bo wszystko jest OK.
marcin4x4 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 wywróżył to z fusów ? Czy był u wróżki ? Ale w jednym ma racje, nie ma się co martwić na zapas. Jak chcesz być ekstremalnie pewny to możesz ściągać górę i zobaczyć w jakim stanie jest łańcuch.
HeresR32 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 fajne wnioski po tym przegladzie podwozia....
kamilelektryk Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 (edytowane) Myślę, że ten pan nadałby się do programu "Będzie pan zadowolony" Edytowane 11 Września 2014 przez kamilelektryk
sleza Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Dam sobie jednak na wstrzymanie z rozrządem i wtryskami.Wolę te pieniądze dołożyć do zakupu drugiej b7 dla kobiety,
marcin4x4 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 (edytowane) Wtryski możesz sprawdzić bez problemu, ale podjedź do kogoś kto ma VCDS'a albo coś podobnego, na forum masz opis co gdzie sprawdzić. Co do rozrządu, nie jesteś w stanie tego sprawdzić dlatego pan z ASO po prostu wciskał kit, co jest chyba standardem w ASO, ja jestem w szoku że tam w ogóle był mechanik. Nie szukaj usterek na siłę, bo je znajdziesz. Rozrząd warto kontrolować (niestety na słuch) i mieć go na uwadze. Pamiętnej też że tam jest sporo innych dźwięków z którymi łatwo pomylić łańcuchy jeśli się ich naprawdę nie słyszało. Edytowane 11 Września 2014 przez marcin4x4
Bruuuum Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Wtryski możesz sprawdzić bez problemu, ale podjedź do kogoś kto ma VCDS'a albo coś podobnego, na forum masz opis co gdzie sprawdzić. Tak na prawdę na 100% nie sprawdzisz ich ani komputerem, ani nawet ciśnieniową maszyną pomiarową.
bosniak_sg Opublikowano 14 Września 2014 Opublikowano 14 Września 2014 Mozna juz kupic kompletny rozrząd w IC za 2 tys z hakiem w zaleznosci kto ma jakie rabaty firmy Febi lub Swag do wyboru. W a4 nie da sie wymienic rozrzadu bez wyjecia silnika, w a6 zdarzaja sie tacy magicy, ale tam jest troszke wiecej miejsca. Dam sobie jednak na wstrzymanie z rozrządem i wtryskami.Wolę te pieniądze dołożyć do zakupu drugiej b7 dla kobiety, Jak dobrze ogarniesz ceny rozrądu i wtrysków to zmiescisz sie w 10 tys, kup zonie b6 i wymieńtamto u siebie bo jak rozwali motor to moze i 17 tys nie wystarczyc, czyli bezmała tyle co b6
marcin4x4 Opublikowano 14 Września 2014 Opublikowano 14 Września 2014 wtrysków to zmiescisz sie w 10 ty ASB rok 2007 nie ma problemów z wtryskami (w teorii), w praktyce po co zmienić coś co działa ?
sleza Opublikowano 14 Września 2014 Opublikowano 14 Września 2014 Zadzwonię jutro do IC i sprawdzę cenę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się