krystian_9595 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Witam Chodzi mi o wałki rozrządu , w Audi A4B6 2.5tdi v6 2002r. Jakiej firmy wałki są najlepsze , czy trzeba mieć na uwadze inne podzespoły które mogły się złużyć np. odma? aby w przyszłości np. zaraz po przejechaniu kilkunastu tys. kilometrów nie mieć kolejnego wkładu finansowego w kolejne wałki . Może już ktoś u siebie wymieniał wałeczki i ma wiedze na ten temat ?,
kaju Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Skoro wymieniasz wałki to razem z całą hydrauliką, auto i tak masz na podnośniku, to ile to roboty zajrzeć w jakim stanie jest odma? Nie pamiętam w które silniki szła już plastikowa, Ty też nie zaznaczyłeś jaki masz kod silnika (a to jest ważne również w tym przypadku). Jeśli nie masz o tym pojęcia, to oddaj komuś, kto to robił i wie jak się z tym obchodzić.
bajowsado Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Masz już plastikową odmę na 99% Więc teoretycznie tylko można ją zobaczyć dla świętego spokoju.
kaju Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Masz już plastikową odmę na 99% Więc teoretycznie tylko można ją zobaczyć dla świętego spokoju. Kojarzysz kody silników, w które były pchane plastikowe? Ja straciłem to info razem z danymi starego dysku, a przydałoby się...
bajowsado Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 AFB, AKN, AKE. Mają szmaciane, pozostałe podobno już plastikowe. Tak czy inaczej ma albo 180KM albo 163KM więc odmy z tego co mi wiadomo już były plastikowe.
kaju Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 AFB, AKN, AKE. Mają szmaciane, pozostałe podobno już plastikowe. Tak czy inaczej ma albo 180KM albo 163KM więc odmy z tego co mi wiadomo już były plastikowe. Te akurat wiem, bo w AKNie sam zmieniałem na plastik. A czasami ostatnie wypusty AKE nie miały plastikowej?
bajowsado Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Miały właśnie, podobno II generacja AKE jak to mówili.
rogerwro Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 a jak to jest z ta 2 generacja AKE? i czym ona sie roznila?
kaju Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Nie wiem, czy nie dostała czasami też VP innej. Ale to tylko moje przypuszczenie.
bajowsado Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Miały zmienione pompy na te podobno niezniszczalne No i oczywiście drobiazgi typu przepływomierz.
krystian_9595 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Ten mój to wersja 163 konna , wiadome , raczej oddawać będę do kumatego człowieka , chcę zrobić aby wszystko było na cacy , a nie że wymienie wałki a zaraz mi pierdykną i będzie od nowa zabawa . nie może być lipy.
patio Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Witam posiadam ten sam silnik,znajomek znający się na tych silnikach powiedział że ja wymieniać wałki to przede wszystkim trzeba wymienić odmę a co do wałków to polecił ruville i tak jak kolega napisał żeby zwrócić uwagę na hydraulikę A mam pytanko czy wystąpiły ci jakieś objawy tego że musisz wymieniać wałki czy po rozebraniu wyszło ?
kaju Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Objawy już są - jesli cos zaczyna tłuc w V6TDI to są to jedynie elementy hydrauliki, a wypadają z powodu wytartych walków - tutaj jest tak, że jeśli jest przyczyna, jest też skutek - proste. Podnosząc czasami pokrywy łapałem się za głowę, jaki burdel można zastać...
VicVega Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Miały zmienione pompy na te podobno niezniszczalne No i oczywiście drobiazgi typu przepływomierz. Tia.. Mam AKE, rok 2003, z plastikową odmą i niby poprawioną pompą - wałki się przetarły, hydraulika hulała już luzem, a VP i tak padła... Jeśli chodzi o wałki to polecam firmę Kolbenschmidt, a hydraulika najlepiej INA. Jak wymieniałem u siebie robiłem spory rekonesans i takie zestawienie ponoć bardzo dobrze wypada. Gdybyś chciał to poszukam namiar na sklep, w którym kupowałem wszystko w komplecie (całkiem spoko cenowo wychodziło pamiętam).
bajowsado Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 No pompa paść zawsze może, a wałki nie były poprawione mimo plastikowej odmy.
KrzysiekA4 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Witam Chodzi mi o wałki rozrządu , w Audi A4B6 2.5tdi v6 2002r. Jakiej firmy wałki są najlepsze , czy trzeba mieć na uwadze inne podzespoły które mogły się złużyć np. odma? aby w przyszłości np. zaraz po przejechaniu kilkunastu tys. kilometrów nie mieć kolejnego wkładu finansowego w kolejne wałki .Może już ktoś u siebie wymieniał wałeczki i ma wiedze na ten temat ?, Witam,prawdopodobnie masz już plastik:naughty:,nowe odmy weszły od 2001r.Nie zaszkodzi tam zajrzeć(bo był to burzliwy okres) i przy okazji wyczyścić cały dolot,łącznie z klapą gaszącą Jeżeli już sie decydujesz na wymianę wałków to ja jak kolega VicVega (link na PW poszedł) dobre wałki i kute hydro:wink: i tak jak wyżej pisałem odma do sprawdzenia ja również wymieniałem z szmacianki na plastik a mam AFB 150km(najstarszy z tych silników).Dobrze jest to zrobic wraz z rozrządem(nie potrzebne podwójne rozbieranie motorowni:wink:) Dodatkowo zaworki olejowe wsteczne w podstawie filtra,wątek jest na forum:wink:Przy okazji możesz sobie pomalować dekle jak ja w swojej:naughty:
kaju Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Wałki szły te same poprawił się tylko system smarowania - właśnie przez zastosowanie plastikowej odmy i wydajniejszej (ponoć) pompy oleju. VP - nie ważne, czy w silnikach Axx, czy Bxx - to żywot rzędu 320-350kkm. Są trzy opcje uszkodzenia pompy: tranzystor (tak, ten nieszczęśnik za 3zł, którego wymiana trwa w zależności od zdolności mechanika od 2-5h z wyciągnięciem VP), zatarcie regulatora kąta wtrysku (tłoczka, jak zwał tak zwał), bądź pęknięcie korpusu VP. Mnie wracając z trasy (40km przed domem) trafił ostatni przypadek przy 650kkm (pierwsze VP wymieniane przez Niemca w ASO przy 320kkm). Od siebie również polecam wałki Kolben i hydro INA ---------- Post dopisany at 16:34 ---------- Poprzedni post napisany at 16:32 ---------- KrzysiekA4, należy zaznaczyć, że przy przejściu z szmaty na plastik wypada dobrać dłuższe śruby o około 5mm i solidnie uszczelnić
KrzysiekA4 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Kaju nie zrobiłem tego (uszczelka oczywiście nowa)trzyma jak ta lala:grin:z tego co pamiętam dostałem nowe śruby w zestawie z odmą(ale nie dam sobie ręki uciąć)mogę zrobić zdjęcie poglądowe:whistling:
krystian_9595 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2014 U mnie na wolnych obrotach jak stoje na postoju to drgania przechodzą na wnętrze samochodu, mocno trzesie , przy tym mam jeszcze błąd poduszki tej z czujnikiem , więc nie wiem czy od wałków czy moze od poduszki , ale wałki są wytarte nie ma tragedii , ale jednak są.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się