Norbas Opublikowano 7 Grudnia 2016 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Jeden ciort 3 dyszki różnicy na gatem Niewidzialem nigdzie zapytania o skrzynie JEM... Jaki olej panowie ? W Etce widzę, że ten sam olej co do mnie.
kamil-vag Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Zauważyłem, że jak było ostatnio dość mroźno z rana (-7) to jednak Fuchs nie jest tak idealny jak go malują... Jedynka, Dwójka wchodzi dość opornie przy niskich temperaturach... Jak się rozgrzeje problem ustaje, a jak było ostatnio po +5 w dzień to już wchodziły bajka, więc nie zostaje nic innego jak olej. Zastanawiam się czy nie zalać jednak Castrola z parametrami jak ORI, bądź odżałować i kupić ORI... A jakie są wasze wrażenia z Fuchsem na zimnym ? ? ?
majkel_majki Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 (edytowane) Hej, Podepnę się z dysputą teoretyczną - Znajomy mechanik ostro siedzi w 4x4 (offroad, nie onroad) i namawia mnie na coś takiego: Motul Gear Competition 75W140 https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/108/original/Gear%20Competition%2075W140_GB.pdf?1290086772 Jak to mawia: Lepsze jest wrogiem dobrego. Sporo gadaliśmy o lepkości tego oleju (170mm na zimno i 25mm na gorąco) i wychodzi na to, że lepiej chroniłby mechanizmy skrzyni, ale zużyte synchronizatory by go znienawidziły bo ciężko im będzie ściąć taki film olejowy na zimno. Czy dobrze myślimy? Trochę odgrzeję kotleta, mam olej 75W140 LS (co prawda nie Motula, a Specol) w skrzyni i sprawy mają się tak: - ładnie wycisza podjechaną skrzynię, na oleju o zalecanej gęstości skrzynia po nagrzaniu grała jak orkiestra, na gęstym oleju jest cisza - biegi wchodzą topornie, nie wiem jak to inaczej nazwać, po prostu czuć że synchronizator ma ciężko i same zmiany pomimo szczerych chęci są stosunkowo powolne - na zimno nie ma specjalnego haczenia 1-2 Edytowane 14 Grudnia 2016 przez majkel_majki
jaceko Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 (edytowane) Zauważyłem, że jak było ostatnio dość mroźno z rana (-7) to jednak Fuchs nie jest tak idealny jak go malują... Jedynka, Dwójka wchodzi dość opornie przy niskich temperaturach... Jak się rozgrzeje problem ustaje, a jak było ostatnio po +5 w dzień to już wchodziły bajka, więc nie zostaje nic innego jak olej. Zastanawiam się czy nie zalać jednak Castrola z parametrami jak ORI, bądź odżałować i kupić ORI... A jakie są wasze wrażenia z Fuchsem na zimnym ? ? ? U mnie jest to samo jak zimny to oparnie wchodzą te dwa biegi i też rozważam Castrola albo ORI a może polecanego przez Deva RAVENOL Edytowane 15 Grudnia 2016 przez jaceko
bercik2 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Ja ostatnio zmieniłem na castrol syntrans V Fe 75w80. Przed wymianą trochę ciężko wchodziły 1 i 2 na zimno. Po wymianie nic się nie zmieniło. Wysłane z mojego myPhone ARTIS przy użyciu Tapatalka
kuba.goller Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 U mnie znowu walnęło kolejne 100 tyś km więc postanowiłem zmienić olej w skrzyni, wlałem polecany przez Dev-a i wszystko jest ok, żadnych różnic na plus czy minus. Wcześniej miałem Motula. Mało go coś tylko weszło, lekko ponad 2 L.
kamil-vag Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Trochę obleciałem forum Passata, Audi i wychodzi na to, że te nasze wzdłużne skrzynie mają tego typu problemy właśnie z ciężko wchodzącą dwójką i jedynką w mroźne dni... :/
Marecki1 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Opublikowano 16 Grudnia 2016 polecanego przez Deva RAVENOL Tez mam Ravenola MTF 75W80.... 1 i 2 tez na mrozach ciezko wchodza, ale za to po rozgrzaniu ładnie pracuja biegi i nie wyje/huczy takze polecam jakby co
marjon Opublikowano 17 Grudnia 2016 Opublikowano 17 Grudnia 2016 tez zalałem ravenol - o wiele lżej wszystko działa.
K4rtm4n Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Miał ktoś taki problem, że przy wrzucaniu 3 biegu słychać jakby lekkie "zachrobotanie" dochodzące spod lewarka ? Mam tak dosyć często.
rafałwol Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Mam tak. Jak jest teraz mróz to bieg nr 3 wchodzi najbardziej opornie. Wymienilem olej na ORI jest duza poprawa. Jak auto sie rozgrzeje to biegi wchodzą idealnie. Zanim to nastapi to tą 3-ke muszę włączać powoli bo lubi coś zachrobotac. Jak by tam była jakaś zadra o którą zawadza.
K4rtm4n Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Mam tak. Jak jest teraz mróz to bieg nr 3 wchodzi najbardziej opornie. Wymienilem olej na ORI jest duza poprawa. Jak auto sie rozgrzeje to biegi wchodzą idealnie. Zanim to nastapi to tą 3-ke muszę włączać powoli bo lubi coś zachrobotac. Jak by tam była jakaś zadra o którą zawadza. Czyli nawet zmiana oleju nie zaradziła temu w 100%, mam podobne objawy właśnie co Ty, dzięki za odpowiedź
rafałwol Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Zaradzila w 80 % Ja lubię zmieniać biegi szybko...(to zachrubocze) Jak zmieniam powoli to jest sukces na 95% a po ok. (+-) 15 min jazdy jak sie wszystko rozgrzeje to jest te 100 % sukcesu. Puekna plynna praca skrzyni..
Rotor Opublikowano 3 Lutego 2017 Opublikowano 3 Lutego 2017 Koledzy! 1,9TDI avf Quattro 2004 oznaczenia EUB HCG. ASO mówi G 055 532- jaki konkretny produkt będzie do tego pasował? Zadzwoniłem też do jednego dobrego sklepu, facet mówi że to będzie 75W90. Jak się wtym poruszać? ile litrów? ktoś tu pisał 3,5 l. czy w Q jest tak że olej w skrzyni jest ten sam również w torsenie znaczy naczynia połączone?
KINIAM Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 12 godzin temu, Rotor napisał: ASO mówi G 055 532- jaki konkretny produkt będzie do tego pasował? Zadzwoniłem też do jednego dobrego sklepu, facet mówi że to będzie 75W90. Jak ASO się nie myli to ro omijaj ten dobry sklep i tego faceta, chce Ci zniszczyć synchronizatory. Olej lepkość kinematyczna w 40 St.C. ma mieć ok. 40 mm2/s a więc raczej coś ok. 75W80. Niektóre oleje 75W90 mogą mieć ten wskaźnik powyżej 100 mm2/s.
kamil-vag Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 (edytowane) EUB - G052145 S2 HCG - G 055532 A2 - tak jak kolega wyżej mówił 75W80 Cofnij się stronę wcześniej wszystko jest rozpisane o doborze oleju: https://a4-klub.pl/topic/274723-jaki-olej-najlepszy-do-skrzyni-manualnej-tdi/?do=findComment&comment=4813351 Edytowane 4 Lutego 2017 przez kamil-vag
kubabkb Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 (edytowane) do skrzyni FEC jaki zamiennik najlpeszy? etka podajenumer oryginalu G052911A2 juz dwa razy zmienialem oliwe i pierwszy i drugi bieg bardzo ciezko wchodza na nierozgarznym silniku, po rozgrzaniu ciezko tylko wbic jedyne podczas redukcji Edytowane 4 Lutego 2017 przez kubabkb
KINIAM Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 57 minut temu, kubabkb napisał: do skrzyni FEC jaki zamiennik najlpeszy? etka podajenumer oryginalu G052911A2 juz dwa razy zmienialem oliwe i pierwszy i drugi bieg bardzo ciezko wchodza na nierozgarznym silniku, po rozgrzaniu ciezko tylko wbic jedyne podczas redukcji A jaki olej zalewałeś. Przy rozruchu może masz za gęsty olej ale po rozgrzaniu to już coś ze skrzynią nie klawo. Oliwa 75W90 ale lepkość w 40 St.C tak ok. 70/80 mm2/s są też 75W80, które maja ten wskaźnik na poziomie ok. 50 mm2/s i dopuszczenie G 052911 VW 501.50. A dokładnie polecane oleje znajdziesz w postach na forum, jak tak z pamięci.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się