Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do skrzyni biegów w Audi? Zasady doboru i przykłady w pierwszym poście


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeden ciort

3 dyszki różnicy na gatem :decayed:

Niewidzialem nigdzie zapytania o skrzynie JEM... Jaki olej panowie ?

W Etce widzę, że ten sam olej co do mnie. :)

Opublikowano

Zauważyłem, że jak było ostatnio dość mroźno z rana (-7) to jednak Fuchs nie jest tak idealny jak go malują... Jedynka, Dwójka wchodzi dość opornie przy niskich temperaturach... Jak się rozgrzeje problem ustaje, a jak było ostatnio po +5 w dzień to już wchodziły bajka, więc nie zostaje nic innego jak olej. Zastanawiam się czy nie zalać jednak Castrola z parametrami jak ORI, bądź odżałować i kupić ORI... A jakie są wasze wrażenia z Fuchsem na zimnym ? ? ?

Opublikowano (edytowane)

Hej,

Podepnę się z dysputą teoretyczną - Znajomy mechanik ostro siedzi w 4x4 (offroad, nie onroad) i namawia mnie na coś takiego: Motul Gear Competition 75W140

https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/108/original/Gear%20Competition%2075W140_GB.pdf?1290086772

Jak to mawia: Lepsze jest wrogiem dobrego.

Sporo gadaliśmy o lepkości tego oleju (170mm na zimno i 25mm na gorąco) i wychodzi na to, że lepiej chroniłby mechanizmy skrzyni, ale zużyte synchronizatory by go znienawidziły bo ciężko im będzie ściąć taki film olejowy na zimno.

Czy dobrze myślimy?

Trochę odgrzeję kotleta, mam olej 75W140 LS (co prawda nie Motula, a Specol) w skrzyni i sprawy mają się tak:

- ładnie wycisza podjechaną skrzynię, na oleju o zalecanej gęstości skrzynia po nagrzaniu grała jak orkiestra, na gęstym oleju jest cisza

- biegi wchodzą topornie, nie wiem jak to inaczej nazwać, po prostu czuć że synchronizator ma ciężko i same zmiany pomimo szczerych chęci są stosunkowo powolne

- na zimno nie ma specjalnego haczenia 1-2

Edytowane przez majkel_majki
Opublikowano (edytowane)

Zauważyłem, że jak było ostatnio dość mroźno z rana (-7) to jednak Fuchs nie jest tak idealny jak go malują... Jedynka, Dwójka wchodzi dość opornie przy niskich temperaturach... Jak się rozgrzeje problem ustaje, a jak było ostatnio po +5 w dzień to już wchodziły bajka, więc nie zostaje nic innego jak olej. Zastanawiam się czy nie zalać jednak Castrola z parametrami jak ORI, bądź odżałować i kupić ORI... A jakie są wasze wrażenia z Fuchsem na zimnym ? ? ?

U mnie jest to samo jak zimny to oparnie wchodzą te dwa biegi i też rozważam Castrola albo ORI a może polecanego przez Deva RAVENOL Edytowane przez jaceko
Opublikowano

Ja ostatnio zmieniłem na castrol syntrans V Fe 75w80. Przed wymianą trochę ciężko wchodziły 1 i 2 na zimno. Po wymianie nic się nie zmieniło.

Wysłane z mojego myPhone ARTIS przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To zostaje oryginałem zalać.

Opublikowano

U mnie znowu walnęło kolejne 100 tyś km więc postanowiłem zmienić olej w skrzyni, wlałem polecany przez Dev-a i wszystko jest ok, żadnych różnic na plus czy minus. Wcześniej miałem Motula. Mało go coś tylko weszło, lekko ponad 2 L.

Opublikowano

Do skrzyni wchodzi 2,25 ltr.

Opublikowano

Trochę obleciałem forum Passata, Audi i wychodzi na to, że te nasze wzdłużne skrzynie mają tego typu problemy właśnie z ciężko wchodzącą dwójką i jedynką w mroźne dni... :/

Opublikowano

polecanego przez Deva RAVENOL

Tez mam Ravenola MTF 75W80.... 1 i 2 tez na mrozach ciezko wchodza, ale za to po rozgrzaniu ładnie pracuja biegi i nie wyje/huczy takze polecam jakby co ;)

Opublikowano

tez zalałem ravenol - o wiele lżej wszystko działa.

Opublikowano

Miał ktoś taki problem, że przy wrzucaniu 3 biegu słychać jakby lekkie "zachrobotanie" :D dochodzące spod lewarka ? Mam tak dosyć często.

Opublikowano

Mam tak. Jak jest teraz mróz to bieg nr 3 wchodzi najbardziej opornie. Wymienilem olej na ORI jest duza poprawa. Jak auto sie rozgrzeje to biegi wchodzą idealnie. Zanim to nastapi to tą 3-ke muszę włączać powoli bo lubi coś zachrobotac. Jak by tam była jakaś zadra o którą zawadza.

Opublikowano

Mam tak. Jak jest teraz mróz to bieg nr 3 wchodzi najbardziej opornie. Wymienilem olej na ORI jest duza poprawa. Jak auto sie rozgrzeje to biegi wchodzą idealnie. Zanim to nastapi to tą 3-ke muszę włączać powoli bo lubi coś zachrobotac. Jak by tam była jakaś zadra o którą zawadza.

Czyli nawet zmiana oleju nie zaradziła temu w 100%, mam podobne objawy właśnie co Ty, dzięki za odpowiedź

Opublikowano

Zaradzila w 80 % Ja lubię zmieniać biegi szybko...(to zachrubocze) Jak zmieniam powoli to jest sukces na 95% a po ok. (+-) 15 min jazdy jak sie wszystko rozgrzeje to jest te 100 % sukcesu. Puekna plynna praca skrzyni..

Opublikowano

Koledzy! 1,9TDI avf Quattro 2004 oznaczenia EUB HCG. ASO mówi G 055 532- jaki konkretny produkt będzie do tego pasował? Zadzwoniłem też do jednego dobrego sklepu, facet mówi że to będzie 75W90.

Jak się wtym poruszać? ile litrów? ktoś tu pisał 3,5 l. czy w Q jest tak że olej w skrzyni jest ten sam również w torsenie znaczy naczynia połączone?

Opublikowano
12 godzin temu, Rotor napisał:

 ASO mówi G 055 532- jaki konkretny produkt będzie do tego pasował? Zadzwoniłem też do jednego dobrego sklepu, facet mówi że to będzie 75W90.

Jak ASO się nie myli to ro omijaj ten dobry sklep i tego faceta, chce Ci zniszczyć synchronizatory.

Olej lepkość kinematyczna w 40 St.C. ma mieć ok. 40 mm2/s a więc raczej coś ok. 75W80.

Niektóre oleje 75W90 mogą mieć ten wskaźnik powyżej 100 mm2/s.

 

Opublikowano (edytowane)

EUB - G052145 S2

HCG - G 055532 A2 - tak jak kolega wyżej mówił 75W80

Cofnij się stronę wcześniej wszystko jest rozpisane o doborze oleju: https://a4-klub.pl/topic/274723-jaki-olej-najlepszy-do-skrzyni-manualnej-tdi/?do=findComment&comment=4813351

 

 

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano (edytowane)

do skrzyni FEC jaki zamiennik najlpeszy?

etka podajenumer oryginalu G052911A2 

juz dwa razy zmienialem oliwe i pierwszy i drugi bieg bardzo ciezko wchodza na nierozgarznym silniku, po rozgrzaniu ciezko tylko wbic jedyne podczas redukcji

Edytowane przez kubabkb
Opublikowano
57 minut temu, kubabkb napisał:

do skrzyni FEC jaki zamiennik najlpeszy?

etka podajenumer oryginalu G052911A2 

juz dwa razy zmienialem oliwe i pierwszy i drugi bieg bardzo ciezko wchodza na nierozgarznym silniku, po rozgrzaniu ciezko tylko wbic jedyne podczas redukcji

A jaki olej zalewałeś.

Przy rozruchu może masz za gęsty olej ale po rozgrzaniu to już coś ze skrzynią nie klawo.

Oliwa 75W90 ale lepkość w 40 St.C tak ok. 70/80 mm2/s są też 75W80, które maja ten wskaźnik na poziomie ok. 50 mm2/s i dopuszczenie G 052911 VW 501.50.

A dokładnie polecane oleje znajdziesz w postach na forum, jak tak z pamięci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...