Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa wysokiego ciśnienia - opiłki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 minut temu, radekmichalczyk napisał:

Pompa Cr wróciła za sprawdzenia i okazuje się że jest sprawna, podaję ciśnienie i nie ma objawów opiłkowania i uszkodzenia elementów wewnętrznych. Więc dlaczego nie robi ciśnienia na listwie?  

Pompa sprawna, wtryski również, zawór regulacji ciśnienia nowy, błędów brak a auto nie zapala. 

Skoro nie robi ciśnienia to nie może być sprawna. 

Opublikowano
5 minut temu, Muskel1 napisał:

Skoro nie robi ciśnienia to nie może być sprawna. 

Ale pompiarz twierdzi że pompa daje ciśnienia i nie widzi z nią problemu. 

Opublikowano

Pompa albo daje ciśnienie albo nie daje, jest ona rzeczą czysto mechaniczną. Napisałeś wyżej, że nie robi ciśnienia na listwie więc albo pomiar na listwie jest błędny albo pompa nie wytwarza ciśnienia. 

Opublikowano

czyli idąc "od tyłu"-wtryski sprawne,regulator,listwa,przewody do cr też,sama pompa cr sprawna,napewno sprawdzałeś pompe dodatkową w progu? ona  ma wytworzyć wstępne ciśnienie paliwa podanego przez pompe w baku do  ok 5 bar,jak poda za słabo,też będzie lipa

Opublikowano
4 minuty temu, Muskel1 napisał:

Pompa albo daje ciśnienie albo nie daje, jest ona rzeczą czysto mechaniczną. Napisałeś wyżej, że nie robi ciśnienia na listwie więc albo pomiar na listwie jest błędny albo pompa nie wytwarza ciśnienia. 

Dlatego pompa pojechała do sprawdzenia bo mechanik twierdził ze nie daje ciśnienia. Natomiast pompiarz po sprawdzeniu na maszynie twierdzi że pompa jest w porządku i ciśnienie daje prawidłowe. 

Opublikowano

To sprawdź, tak jak kolega wyżej pisze, jakie ciśnienie dochodzi do pompy CR. 

Opublikowano
2 minuty temu, dirty.73 napisał:

czyli idąc "od tyłu"-wtryski sprawne,regulator,listwa,przewody do cr też,sama pompa cr sprawna,napewno sprawdzałeś pompe dodatkową w progu? ona  ma wytworzyć wstępne ciśnienie paliwa podanego przez pompe w baku do  ok 5 bar,jak poda za słabo,też będzie lipa

U mnie pompa  wstępna jest przy silniku.  Mechanik twierdzi że jest ok ale ja teraz  mam pewne wątpliwości. Ma złożyć wszystko, i jeszcze ma dzwonić do pompiarza. Ja pompę zawoziłem osobiście. 

Opublikowano
23 godziny temu, Muskel1 napisał:

To sprawdź, tak jak kolega wyżej pisze, jakie ciśnienie dochodzi do pompy CR. 

Muskel1 , auto pojechało do mechanika z problemem obcinania mocy przy obciążeniu około 2800 obrotów/min ,  efekt był taki jak by klepały wtryski , zapalało na dotyk nawet po kilkudniowym postoju , dpf wypalał się regularnie . Zdarzyło się 3 razy że pokazał się błąd za wysokiego ciśnienia na listwie CR P0088. Korekty oraz przelewy nie wskazywały na uszkodzenie wtrysków, ale mimo to zapadła decyzja o sprawdzeniu wtrysków na maszynie , okazało się że wtryski ok , zostało wszystko złożone oraz został podmieniony zawór regulacji ciśnienia na listwie cr na używany . Na tym zaworze auto nie odpaliło więc znów zawór został wymieniony na stary który był wcześniej w listwie i auto odpaliło . Po jeździe próbnej okazało się że nadal obcina moc i wtryski klepią , błędu z listwy brak . Po powrocie z jazdy auto zostało zgaszone , za jakieś 30 minut zapalone i przestawione o kilka metrów i zgaszone. Przy następnej próbie odpalenia zapaliło i zgasło . Po podpięciu komputera okazało się że nie ma ciśnienia na listwie cr . Został zakupiony zawór regulacji ciśnienia bosch , ale na tym zaworze również auto nie zapaliło a ciśnienie na listwie pokazuje około 4 bary (tyle chyba podaje pompa wstępna) , padło podejrzenie że pompa cr padła . Została zawieziona do sprawdzenia , a po dwóch dniach człowiek dzwoni i mówi że pompa działa bez problemu i nie ma uszkodzeń mechanicznych  typu opiłki , uszkodzenie popychacza lub wałka , zawór elektryczny na pompie również sprawny .  Sam nie wiem co o tym myśleć i co dalej robić , już miałem kupować nową pompę , ale pompiarz wybił mi to z głowy bo w jakim celu wymieniać coś co jest sprawne .  Mechanik ma składać wszystko do kupy więc zobaczę co z tego wyjdzie.  Efekt jest taki że zaprowadziłem auto na chodzie ( z usterką ) a teraz jest zdecydowany trup .

Opublikowano

Może gdzieś na powrocie paliwa jest coś przytkane, co prowadzi do wzrostu ciśnienia na listwie i klepania wtryskiwaczy.

Opublikowano
38 minut temu, Muskel1 napisał:

Może gdzieś na powrocie paliwa jest coś przytkane, co prowadzi do wzrostu ciśnienia na listwie i klepania wtryskiwaczy.

Możliwe że masz rację , ale jeszcze dochodzi do tego problem z uruchomieniem pojazdu , a moje pierwsze słowa do fachowców brzmiały sprawdźcie  drożność przewodów paliwowych .

 

Opublikowano

Odnośnie niezapalania, należałoby zmierzyć jakie jest ciśnienie na rail przy rozruchu silnika. Powinno po 3-4 obrotach silnika przynajmniej 250 Bar wynosić. Jak jest niższe rozruch zostaje przerwany. 

Opublikowano
45 minut temu, Muskel1 napisał:

Odnośnie niezapalania, należałoby zmierzyć jakie jest ciśnienie na rail przy rozruchu silnika. Powinno po 3-4 obrotach silnika przynajmniej 250 Bar wynosić. Jak jest niższe rozruch zostaje przerwany. 

Co do ciśnienia na listwie to jest tyle ile podaje pompa wstępna, pompa cr nie robiła ciśnienia dlatego pojechała do sprawdzenia. 

Opublikowano

co do odpalania, może zaworek na przewodach,który trzyma ciśnienie na wtryskach?

"Zawór utrzymujący ciśnienie
Zawór utrzymuje ciśnienie w obiegu
powrotnym z wtryskiwaczy na ok. 10 bar.
To ciśnienie potrzebne jest do działania
wtryskiwaczy."

Opublikowano
40 minut temu, radekmichalczyk napisał:

Co do ciśnienia na listwie to jest tyle ile podaje pompa wstępna, pompa cr nie robiła ciśnienia dlatego pojechała do sprawdzenia. 

To jest za mało. W czasie rozruchu pompa CR powinna nabić przynajmniej 250 Bar na listwę.

Opublikowano
13 minut temu, dirty.73 napisał:

co do odpalania, może zaworek na przewodach,który trzyma ciśnienie na wtryskach?

"Zawór utrzymujący ciśnienie
Zawór utrzymuje ciśnienie w obiegu
powrotnym z wtryskiwaczy na ok. 10 bar.
To ciśnienie potrzebne jest do działania
wtryskiwaczy."

Temat tego zaworka jest już przerabiany bo były zmieniane przelewy i mechanik założył bez zaworka i silnik zapalał bez problemu ale ja kazałem zmienić na takie z zaworkiem. Co do zapalania to jeżeli nie będzie ciśnienia ns listwie to za nic nie odpali, to oczywiste. Jak mechanik poskłada wszystko to napiszę czy jest ciśnienie bo jeżeli pompa cr jest ok to powinna nabijać ciśnienie, a podobno jest ok bo takie info dostałem od pompiarza. Gość nawet nie chciał mnie naciągać na koszta bo gdyby powiedział że jest do regeneracji to pewnie by zawołał z 800 zł. 

Opublikowano

to zostaje kwestia ciśnienia dochodzącego do cr (pompa wstępna) lub regulatora bo listwie,bo co innego???

Opublikowano
3 godziny temu, dirty.73 napisał:

to zostaje kwestia ciśnienia dochodzącego do cr (pompa wstępna) lub regulatora bo listwie,bo co innego???

Ogólnie ten przypadek jest dziwny i nie znalazłem podobnego przypadku bo większość ludzi zapomina napisać co było przyczyną usterki gdy ją rozwiążą . Zobaczę co powie mechanik jak złoży wszystko do kupy . Dziękuję Panowie za zainteresowanie tematem .

Opublikowano

Może ktoś pokazać jakie ma wartości na pompie wysokiego ciśnienia wartość wymagana, rzeczywista i różnica?

Opublikowano

Witajcie Panowie ponownie , pompa założona i auto pali na widok kluczyka , wniosek z tego jest taki że się zawiesił tłoczek ( jeżeli to możliwe ) . Niestety problem z obcinaniem mocy  i klepaniem wtrysków nadal występuje .  Obcina moc podczas jazdy około 2800 obrotów , ale jeżeli podczas jazdy wyrzucimy na luz to wtedy można silnik kręcić wysoko np 4000 i nic nie obcina i nie klepie . Z prac wykonanych przy silniku to , sprawdzenie wtrysków i pompy cr , wymieniony regulator ciśnienia na listwie bosch , wymieniony czujnik ciśnienia na listwie na ori VW, sprawdzony egr i przepustnica , sprawdzony dpf czy nie jest zapchany . . Przy ostatnich jazdach wyskoczył błąd - zawór regulacji ciśnienia paliwa przerwa w obwodzie stały - zdarzyło się to tylko raz . Niestety nie mam vcds , a elektronik ma podjechać dopiero we wtorek . Czyżby problemem jest uszkodzona wiązka lub sterownik silnika i przez to dzieją się takie rzeczy ??

Opublikowano

Witam ponownie, niestety elektronik jeszcze nie sprawdził samochodu ale pojawił się stały błąd którego nie da się wykasować. 

P0090 regulator ciśnienia paliwa przerwa w obwodzie - stały. 

Panowie którego regulatora to dotyczy?  Na pompie czy na listwie, ten na pompie podmieniałem że sprawnego auta ale bez efektu, na listwie nowy.  

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...