Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa wysokiego ciśnienia - opiłki


rom22

Rekomendowane odpowiedzi

A czemu tych awarii nie ma w vw 2.0tdi? Czy tam pompy sa inne.

Edytowane przez birut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz takie korekty jak piszesz czyli 2,0 to pewnie kody IMA sa totalnie z d*py co by tylko potwierdzalo ze nie pewnego procesu regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Przymierzam się do zakupu A4 po lifcie. Czy ktoś z Was miał problem z opiłkami w autach liftowych z 2012 i 2013r.?

Z góry dziękuję za info.

Chciałbym podłączyć się z pytaniem - czy wersja 177KM również ma problemy z pompą? Ktoś z forum miał taki przypadek z tym motorem - przebieg 150tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do samochodów po lifcie to z tego co się orientuje jeszcze nikt nie miał problemu z pompą, może po prostu są to jeszcze za młode samochody albo problem został usunięty. Ja mam inne pytanie, czy to prawda że w samochodach od 2010 roku gdzieś przy pompie montowane jest sitko które zapobiega uszkodzeniu wtrysków i "zaśmieceniu" całego układu paliwowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno tak jest filtr na tej pompie co opiłkuje i tam sie opiłki zatrzymują . Wcześniej było już to opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem było coś o tym tylko że nikt jednoznacznie nie powiedział od kiedy były montowane pompy z filtrem, bo jak wiadomo nie wszystkie pompy go mają a to znacznie podnosi koszty ewentualnej naprawy

Edytowane przez marko777i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem było coś o tym tylko że nikt jednoznacznie nie powiedział od kiedy były montowane pompy z filtrem, bo jak wiadomo nie wszystkie pompy go mają a to znacznie podnosi koszty ewentualnej naprawy

najprościej i najszybciej będzie odkręcić czujnik (dwie śrubki) i sprawdzić czy jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem teraz układ paliwowy w roczniku 2011 przebieg 266tyś, jedyny filtr to znajduje się na regulatorze ciśnienia który w sumie nic nie daje bo opiłki idą w cały układ.

pompę z ciekawości rozebrałem i widoczne są ślady zacierania się tłoczka, który to zmienił położenie i ruchomy wałeczek wstawia się w poprzek i dochodzi w ten sposób do tarcia i opiłkowania (skomplikowane ale proste jak to się widzi). Zastosowałem pompę 03L130755L z 2012r i powiem wam, że nie ważne z jaką końcówką założycie pompę to bezie działać, gdyż wytważają one takie same ciśnienie paliwa a te śmieszne oznaczenia to tylko kolejne zagranie firmy Bosch żeby utrudnić nam życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś wskazać który element jest tym filterkiem?

http://2.bp.blogspot.com/-Zaqq1RmzkNs/Us0f3ZlOAKI/AAAAAAAAUNs/vcnZv-Sr4wY/s1600/Bosch+0445010543.png

Czy w tym miejscu też może występować jakiś filterek/siateczka, bo na początku sądziłem że chodzi o to miejsce?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/771b3a5bc91393e2

jest to czujnik ciśnienia to ten element do którego wpina się kostkę

307waye.jpg

3025sle.jpg

Mówimy o tym filtrze cały czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lipa, więc czy z filtrem czy bez tak samo trzeba wymieniać prawie cały układ paliwowy, wszystko jasne

ja zmieniłem tylko pompę bo nie zauważyłem przy wtryskach opiłków, zrobilem jakieś 40-45 tkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Takie pytanie czy wymiana pompy w CR na nowy model 03L130755L to jakiś skomplikowany proces jakieś adaptacje trzeba robić czy tylko wymiana i uruchomienie odpowietrzenia układu z VAGA ?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla info: bosch diesel regeneruje już pompy cp4 (wys.ciśnienia) ale koszt to od.1200-2000, co w kontekście wyrwania nowej za 1300-1400 jest delikatnie mówiąc słabym dealem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Takie pytanie czy wymiana pompy w CR na nowy model 03L130755L to jakiś skomplikowany proces jakieś adaptacje trzeba robić czy tylko wymiana i uruchomienie odpowietrzenia układu z VAGA ?

Pzdr

tylko wymiana pompy, bez ingerencji w elektronikę

Edytowane przez kikupl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy warto wymieniać prewencyjnie pompę? Mechanik wyciągał czujnik i nie było opiłków. Przebieg 250k i zastanawiam się, czy poprostu nie wymienić jej prewencyjnie, koszta nie są kosmiczne, bo znalazłem za 1300 nową.

Drugie pytanie, mechanik polecał mi dolewać 2T (ale coś z LM, motul) wtedy podobno zmniejszamy szansę na wytarcie pompy. Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy warto wymieniać prewencyjnie pompę? Mechanik wyciągał czujnik i nie było opiłków. Przebieg 250k i zastanawiam się, czy poprostu nie wymienić jej prewencyjnie, koszta nie są kosmiczne, bo znalazłem za 1300 nową.

Drugie pytanie, mechanik polecał mi dolewać 2T (ale coś z LM, motul) wtedy podobno zmniejszamy szansę na wytarcie pompy. Co o tym myślicie?

Ja też się zastanawiam czy nie wymienić dla świętego spokoju,bo później koszta są spore

Jak się będzie dolewać olej do ropy to się załatwi szybciej dpf

Edytowane przez skotmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...