wampir Opublikowano 15 Lipca 2014 Opublikowano 15 Lipca 2014 Może trochę późno wstaje i coś tam się pojawia cofanie. Jak masz kase i ochotę to można szukać o ile to paliwo było dobre.
cebsoon Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Opublikowano 15 Lipca 2014 Zaleję teraz 98 na Statoil i zobacze jak wyjdzie. No powiem ze do 2 biegu od 1000 ładnie się wkreca na obroty potem juz coraz gorzej takiego muła ma dopiero po 2500 zaczyna ladnie wchodzić jak turbo sie załączy. To normalne ? Dodam ze bierze mi olej ok 50ml na 500km wychodzi 1L na 10 000km. Dolewałem 2 x ceramizera i dalej bierze olej. Może brać turbina ?
Łukasz13 Opublikowano 15 Lipca 2014 Opublikowano 15 Lipca 2014 Normalne, 1l na 10 tyś to jeszcze narazie bym nic z tym nie robił, turbina moze troche puszczać olej do dolotu, odkręc rure z wyjscia z turbo i zobacz czy duzo oleju.
michalm320 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Ja cały czas testuję 95/98 z Orlenu. Jak dla mnie pomiędzy tymi paliwami jest kolosalna różnica w pracy silnika. W kwestii osiągów to nic nie odczuwam ale sam silnik na 95 pracuje jak dobry diesel czyli głośno z wibracjami a na 98 ciszej, kulturalniej, spokojniej. Obecnie mam wlane 95 po kilku zbiornikach 98 i jest żenada. Nie mogę się doczekać kiedy zjeżdżę to paliwo i zaleje znowu 98. Jest drożej ale znów jakiejś tragedii nie ma bo na zbiorniku 15-20zł różnicy to nie majątek.
Pablo_s-c Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 (edytowane) Bo w praktyce Pb98 bliżej do 95 oktanów niż Pb95 Kiedyś były jakieś pomiary i testy na ten temat, brali próbki z różnych stacji i ani 1 próbka Pb95 tyle nie miała, tylko jakieś 92-93... 95 oktan to miały Pb98 i to też nie wszystkie (żadna nie miała 98 ) To było dawno, kilka lat temu, ciekawe jak jest teraz - podejrzewam, że podobnie. Najbardziej to czuć jak się pojedzie do DE i tam zatankuje, różnica jest wyraźna, przede wszystkim w spalaniu. Służbową Octavią 2.0Tdi na naszej ropie robiłem ~750km, a na "wrogiej" nawet ~900km. Te same trasy, po Autobahnach, sandał, itd, Osiągi były prawie identyczne, Vmax minimalnie na korzyść paliwa z DE. Niestety tak to u nas jest, że się ludzie dają dmuchać w 4 litery, najbardziej to widać w słynnej już chemii, gdzie się producenci oficjalnie przyznają, że do PL to "specjalne" towary idą... Wracając do tematu, wg instrukcji (B7) 1.8T 120kW ma być 95/91 natomiast w silnikach 2-litrowych 200 i 220 KM ma być 98/95. Wg mnie w 1.8T np. BFB (ori) lanie 98 obniży co najwyżej minimalnie spalanie, czyli na jedno wyjdzie, zakładając, że paliwa i auto są tip-top. Za to w takim BEX-ie już bym to mocno rozważał i próbował porządnie sprawdzić, Inna bajka jak się zaczyna zabawa w chipsy... Mocniejsze turbo, FMIC, dolot, wydech.. Więcej zimniejszego powietrza, pasowało by psikać czymś lepszym, co ma więcej cukru w cukrze Zestroić to i powinien być z tego koks. Co do stacji to trzeba próbować.Jeśli czuć róznice między 95 a 98, jak u kolegi MichalM320 to spróbować z innej. Robić logi, porównywać 020.. Ja się trzymam stacji, gdzie od stuków zawsze jest cisza jak makiem zasiał, cena OK i najlepsze dupeczki za ladą Nie czuje różnicy między 95 a 98 z tej stacji, tylko range mi jakby ciut więcej pokazuje z czasem, ale to trudno ocenić ile, bo to zależy od butów kierowcy Absolutnie bym się nie sugerował tym, źe np. Racing jest sprowadzany z Niemiec, bo ciaprają glownie właściciele stacji, a nie dostawcy (wiem to z pewnego źródła ) To jest drogie paliwo, w pełni mieszalne z pozostałymi, doleją na lewo 95 i bilans stacji się poprawi. Pokusa tym silniejsza, bo 3/4 klientów leje to paliwo zupełnie bezsensu (widziałem nawet jak kolo lał do malczana z naklejkami ), więc nic nie odczują. Działa efekt psychologiczny, że to "paliwo wyścigowe" i "jakoś tak lepiej idzie,,,", Sprzedawcy wciskają, namawiają... podwójne gówno-warte punkty, itd... Ta bena jest dla bardzo wąskiej grupy osób, z porządnym, mocnym tuningiem, nie dla ziutków w białych czapeczkach, co się chcą pościgać spod świateł civicami bez kata i dziurą w wydechu, żeby był rasowy dźwięk Edytowane 20 Stycznia 2015 przez Pablo_s-c
azure Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 odgrzeję schobowego... pytanie do userów 1.8T BEX, którzy jeżdżą na noPb. Zalewacie 98? Czujecie jakieś różnice między 95 a 98? Sam przyznam, że żadnej nie odczuwam - choć jeżdżę jak gamoń w kapeluszu... czyli dość spokojnie. Spalanie na obu paliwach podobne, w granicach 10-11/100 jeżdżąc głównie krótkie odcinki po malutkim mieście...
erchi Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/paliwa/310772,Wysokooktanowe-paliwo-czy-poprawia-osiagi-samochodu.html
Mizur138 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam ostatnio zalałem 102 DTM benzyne na niemieckiej stacji i musze stwierdzic ze odczulem roznice pracy silnika,lepiej chodzil i sie zbieral. W polsce leje aby 98 czasami 95 Edytowane 11 Kwietnia 2015 przez Mizur138
GRESTA88 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Do mojego 1.8T w pl leję 95 a w de Super "E5" (odpowiednik naszego 95) i muszę stwierdzić ze na tej samej trasie przy takiej samej jeździe tempomat cały czas noc ten sam odcinek Niemieckiego paliwa auto spala mi ok 0,5l mnej zastanawiam się czy lejąc w PL 98 będzie mniej palił czy nie warto ?
wampir Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Pb98 nie leje się dla mniejszego spalania. Masz wyżej wszystko opisane!
GRESTA88 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 To skąd bierze się mniejsze spalanie na palinwie DE jakość paliwa w PL jest tak tragiczna. Po Przeczytaniu tego co napisałeś wyżej chyba spróbuję nalać palowa SUPER ciekawe jaki będzie efekt
stachu86 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Obecnie jeżdzę na 95... ale wrócę do 98 bo silnik nie dość że ciut mniej palił i kultura pracy całkiem inna. Przejeździłem kilka baków na 98 i potem zalałem 95 i dramat. Niby auto szło ale nie szło. A w upalnie dni to wogóle szkoda gadać. Na 98 silnik chodził ciszej i bardzo stabilnie.
wampir Opublikowano 12 Czerwca 2015 Opublikowano 12 Czerwca 2015 albo efekt placebo albo musiałeś mieć w kiepskim stanie silik, ze cofał zapłony i dopiero na pb98 chodzil normalnie. Ja czegos takiego nie zauważyłem.
stachu86 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Nie cofal zaplonow. Ani na 95 ani na 98. W upalne dni jednak 98 pomaga bo czuje zamulenie. Mam BEXa wiec jesli chodzi o paliwo to tutaj grono jest podzielone. Jedni pisza tylko 98 inni ze mozna oba... wiec nie wiem czy byly jakies wersje bexow? Wtf? AMK 210KM juz trzeba zalewac 98. Wiec nie wiem jak to rozgryzac. Czy bex ma blizej do bfb czy do amk.
BartKrk Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Ja osobiście na początku użytkowania swojej a4 lałem 98 później usłyszałem opinię od mechanika że 95 też można i nie powinno być różnicy. Wyjeździłem bak 95 ale to zupełnie inna praca silnika... Wróciłem do 98, silnik pracuje dużo przyjemniej dla ucha, dynamiczniej się zbiera i zasięg też większy wychodzi.
erchi Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 (edytowane) Nie cofal zaplonow. Ani na 95 ani na 98. W upalne dni jednak 98 pomaga bo czuje zamulenie. Mam BEXa wiec jesli chodzi o paliwo to tutaj grono jest podzielone. Jedni pisza tylko 98 inni ze mozna oba... wiec nie wiem czy byly jakies wersje bexow? Wtf? AMK 210KM juz trzeba zalewac 98. Wiec nie wiem jak to rozgryzac. Czy bex ma blizej do bfb czy do amk. Na wlewie jest napisane co można lać: 95 i 98. Edytowane 29 Sierpnia 2015 przez erchi
Rafałbex Opublikowano 16 Czerwca 2019 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Ja mam 1.8t bex i na chamowni cofalo zapłon na 95 i wyszło 169km A na 98 lepiej się zbiera i nie cofa zapłonu tak że jeśli chodzi o silnik bex jest ogromna różnica
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się