soul87 Opublikowano 20 Maja 2013 Opublikowano 20 Maja 2013 tak troche z innej beczki, czy ktoś ma jakiś patent na ładne wypolerowanie relingów chromowanych tanim kosztem? tzn zeby nie kupować jakichs specjalnych specyfikow, tylko moze cos z domowego "zacisza" ? moje relingi maja brzydkie zacieki, chcialbym doprowadzic je do porzadku
Dajmon Opublikowano 30 Czerwca 2013 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Witam. Ja montowałem wczoraj relingi chrom na dachu bez relingów. Długo mi zeszło z tymi relingami z uwagi na wycinanie otworów w listwach, mimo że miałem szlifierkę oscylacyjną i dwa brzeszczoty (wąski i szeroki). Całe popołudnie, tzn. tak od około 15stej do 20stej. Największym problem były komary, od których nie mogłem się opędzić. Co do wewnętrznej tapicerki, to gnie się ona jak guma i nie ma możliwości żeby pękła podczas odciągania. Bez problemu odkręciłem wszystkie śruby/nakrętki. Widziałem, że pod łbami śrub było jakieś uszczelnienie, które się ciągło jak smoła. Po wyczyszczeniu wnęki dachowej, wycięciu otworów w listwie, przymierzyłem listwę z relingiem do dachu. Troszkę nie chciała się listwa dachowa spasować z krawędzią przedniej i tylnej szyby - jakieś 0.5cm. Musiałem więc pierwszy i ostatni otwór listwy powiększyć o te 0.5cm. Tak przyciętą listwę sprawdziłem ponownie na sucho z rilgiem na dachu. Jak już spasowało to wyszedł mi kolejny problem, mianowicie z gwintem środkowe śruby relinga. Ciężko mi było wcześniej, na samym początku odkręcić nakrętkę z tej śruby, a teraz przyszedł czas żeby ową nakrętkę z powrotem nakręcić. Wykręciłem więc śrubę z relinga. Następnie włożyłem ową śrubę relinga w imadło, chwytając ją za jej kołnierz, który znajduje się w połowie jej długości (średnica kołnierza większa niż średnica gwintu) - przez co nie uszkodziłem szczękami imadła dobrego gwintu. Wziąłem gwintownicę z WD-40 i przegwintowałem śrubę ponownie. Zrobiłem próbę z nakrętką. Szła jak w masło. Czasu straciłem na to dobre 30min. i trochę nerwów. Między podstawą relingów, a karoserią dachu podłożyłem wycięte nożycami prostokątne kawałki maty bitumicznej (takiej maty stosowanej do obróbki dekarskiej kominów - nadaje się również do wygłuszania wnętrza samochodu - np. pod większy bas), która pod wpływem wczorajszej temp. wulkanizowała się od razu do blachy. Dokręcając od wewnątrz nakrętki śrub relingów, nastąpiło według mnie spłaszczenie, ściśnięcie kawałków maty bitumicznej między podstawą relingu, a powierzchnią blachy dachu. Takie rozwiązanie uszczelni, wypełni wolną przestrzeń przy gwincie śrub relingów przechodzących przez otwór dachu i zapewni uszczelnienie karoserii przed wodą mogącą dostać się do wewnątrz samochodu. Na koniec, po skręceniu tapicerki, wyczyściłem ją jeszcze, żeby nie było znać odbitych palców. Tyle. Muszę się teraz zaadoptować do nowego designu, choć ciężko będzie. Teraz będę polował na jakiś bagażnik i box. Pozdrawiam.
bart1907 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Dziękuję za te fotostory wymieniałem u siebie relingi na chromowane zajęło mi to 2,5 godziny przy tym dwa piwka. Strat brak nic się nie połamało wszystko wróciło na swoje miejsce. Myślałem że gorzej pójdzie ta wymiana lecz nie było tak źle. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Bym zapomniał dzięki WLADI za relingi
david. Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Witam. Jak sa montowane listwy pod reling? Bo odstaje mi listwa przy przedniej szybie tak ok 0,5 cm i nie wiem czy to brak sruby albo urwany zaczep.
piotr75 Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Skąd jesteś deszczu i ile byś krzknął za wymianę czarnych relingów na chrom
bako Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 A ja mam pytanie z zupelnie innej beczki. Czy istnieje możliwość usuniecia całkiem relingow dachowych i zaslepienia czyms otworów żeby nie kapało nic do środka i było wszystko jak oryginał? chce po prostu zupelnie zrezygnować z relingów:wink:
holker Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 Cześć, muszę się zabrać za demontaż lewego relinga, ponieważ mocowanie przy klapie bagażnika mi przecieka i mam małą powódź. Opis bardzo fajny, ale mam małe pytanie... W opisie jest mowa o śrubach relingu, a jak patrzę na zdjęcia relingów to widać wystające gwinty, więc wskazywałoby to na użycie nakrętek i mam pytanie - śruby czy nakrętki tam są? Wolę być przygotowanym na wszystko :-) Może ktoś podpowie czy jest taka możliwość żeby odkręcić tylko mocowanie gdzie zacieka, a reszte zostawić w spokoju i przy takim odkręceniu mieć w miarę łatwy dostęp do uszczelnienia? Czy reling sam w sobie jest tak sztywny, że nie da rady go odgiąć?
o_d Opublikowano 29 Października 2014 Opublikowano 29 Października 2014 (edytowane) zabieram sie do montowania relingów w moim A4. Niestety relingi kupiłem bez nakrętek i podkładek/uszczelek. 1. Jaki jest numer tych nakrętek i podkładek? Jakie są ewentualnie standardowe zamienniki? 2. co polecacie do dodatkowego uszczelnienia? Edytowane 29 Października 2014 przez o_d
skrab Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Witam czy w b8 jest taka sama procedura wymiany relingow co w b6
zaran72 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 (edytowane) Siemka potrzebuje na biegu kogoś z warszawy okolic kto ogarnia temat montażu relingów w przypadku kiedy ich wcześniej chyba nie było . Dziś zdjąłem listwy ochronne i ujrzałem 3 otwory natomiast jeden z nich jest w innym miejscu niż śruba przełożonego relingu. Relingi dostałem od sprzedającej mi samochód osoby . Mój numer telefonu 512 833 343 proszę o pilny kontakt, odpowiedz. Relingi ori audi mają komplet srób nakrętek i gum, relingi posiadaja 3 śruby . Wszystko wydaje się takie samo jak na foto story tylko te otwory to może jakieś odpływu a nie koniecznie otwory pod relingi . Proszę o pomoc Edytowane 29 Stycznia 2015 przez zaran72
kumas262626 Opublikowano 4 Lipca 2016 Opublikowano 4 Lipca 2016 Temat wymiany relingów przewija się w różnych działach, ale w końcu doczekał się fotoprezentacji w warsztacie... Po pierwsze dzięki wielkie Malik za wskazówki przed całą operacją. Po drugie, zadzwoniłem dziś rano do ASO w Poznaniu żeby kontrolnie zapytać jaki jest koszt takiej usługi. Powiedzieli ze to bardzo skomplikowane - czas wymiany ok. 2dni i że trzeba do tego zdjąć całą podsufitkę i uwaga ! wyjąć... FOTELE, żeby rozebrać słupki! Ja pierd.... co za goście (a raczej ten spec). Ceny nie usłyszałem. SZOK. Jako że opinie krążą przeróżne, o urywaniu uchwytów i uszkodzeniach jakiś totalnych z interwencją u ubezpieczyciela włącznie, zabrałem się do tego baaardzo delikatnie. Zabrało mi to ok. 4h . Ale przy odrobinie wprawy i odwagi również! można znacznie szybciej. Pierwsza strona zajęła mi 3h a druga już tylko 1h. ... do akcji!: START: godz. 12:30 1. Narzędzia: klucze typu TORX o rozmiarach T25, T27 i T40, klucz imbusowy nr 8. Zdecydowanie doradzam wersje dłuższe tych kluczy. Ja kupiłem zestawy jak poniżej, oprócz tego przyda się malutka latarka i płaski śrubokręt. 2. Przed, wyglądało to tak, BLACK LINE pakiet pełną gębą, a chrom chce na dach! : + + 3. Zaczynamy od przodu - nad siedzeniem kierowcy, uchylamy uchwyt - rączkę i odsłaniamy kapselki maskujące, za którymi ujrzymy dwie śrubki - tu działamy kluczem T25 lub 27 (oba pasują) całość zdejmujemy. 4. Przesuwając się do tyłu wzdłuż pasa z rączkami biegnącego przez cały samochód - napotykamy kapselek AIRBAG, po odgięciu paznokciem:) lub malutkim śrubokręcikiem ujrzymy kolejną śrubę - T27: 5. Następny w kolejności jest pierwszy uchwyt na haczyk od rolety bagażnika, po jego wciśnięciu ujrzymy głęboko ukrytą śrubę - odkręcamy ją T40. 6. Następna jest druga rączka - działamy identycznie jak w przypadku pierwszej. 7. Potem drugi uchwyt na haczyk od rolety bagażnika - powtarzamy czynność (pkt.5). 8. Teraz zaczynają się schody... trzeba odgiąć poodkręcany pas i nie spierd..... niczego. Mi zajęło to najwięcej czasu, trochę się z tym bawiłem. Należy to robić z wyczuciem, siłą, odwagą i rozumem. Niektóre elementy są jeszcze wewnątrz poprzykręcane i nic nie da ich szarpanie. Najlepiej moim zdaniem jest odginać powoli poszczególne elementy, latarką zajrzeć do środka i jechać dalej lub się zatrzymać. Ja ostatecznie nie zdjąłem całego pasa, odginałem go tylko w miejscach gdzie ujrzałem śruby właściwe relingów i tak żeby mieć minimum dostępu do nich. Jeśli chodzi o kolejność to robiłem to od tyłu samochodu > zacząłem dokładnie w miejscu tylnego uchwytu na haczyk rolety bagażnika (czyli w środku elementu) trzeba pociągnąć go na tyle ostro, aby element wyszedł całkowicie w miejscu - na łączeniu z drugim (tym gdzie jest rączka). Element ten musi również wyjść z górnej części przy szybie. Ale nie trzeba wyciągać całego, z tak ugiętym jak na fotce mamy dostęp do głęboko schowanej śruby relinga, wygląda to tak: (na zdj. akurat druga strona) 9. Kolejny element > jadąc od tyłu > do przodu to kawałek z rączką nad siedzeniami pasażerów z tyłu, tu odkręcamy śrubę wewnątrz elementu, która pojawiła się po wyjęciu elementu opisanego powyżej. Potem naginając całość tego elementu ujrzymy śrubę od relinga. 10. Kolejny to element z rączką z przodu samochodu, po odgięciu wygląda tak: 11. Wszystkie śruby od relingów odkręcamy imbusem nr 8. 12. Po wymianie relingów skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i montujemy z powrotem elementy podsufitki (pasa). Złożenie tego do kupy zajęło mi mase czasu ale, można sprawniej EFEKT: + KONIEC 16:30 Gdyby ktoś miał pytania chętnie służę pomocą... udało się nie urywając niczego !!!! :hi: :hi: witam, czy mozna prosic zdjecia bo chce sie zmierzyc z wymiana
Krystianek10 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Temat wymiany relingów przewija się w różnych działach, ale w końcu doczekał się fotoprezentacji w warsztacie... Po pierwsze dzięki wielkie Malik za wskazówki przed całą operacją. Po drugie, zadzwoniłem dziś rano do ASO w Poznaniu żeby kontrolnie zapytać jaki jest koszt takiej usługi. Powiedzieli ze to bardzo skomplikowane - czas wymiany ok. 2dni i że trzeba do tego zdjąć całą podsufitkę i uwaga ! wyjąć... FOTELE, żeby rozebrać słupki! Ja pierd.... co za goście (a raczej ten spec). Ceny nie usłyszałem. SZOK. Jako że opinie krążą przeróżne, o urywaniu uchwytów i uszkodzeniach jakiś totalnych z interwencją u ubezpieczyciela włącznie, zabrałem się do tego baaardzo delikatnie. Zabrało mi to ok. 4h . Ale przy odrobinie wprawy i odwagi również! można znacznie szybciej. Pierwsza strona zajęła mi 3h a druga już tylko 1h. ... do akcji!: START: godz. 12:30 1. Narzędzia: klucze typu TORX o rozmiarach T25, T27 i T40, klucz imbusowy nr 8. Zdecydowanie doradzam wersje dłuższe tych kluczy. Ja kupiłem zestawy jak poniżej, oprócz tego przyda się malutka latarka i płaski śrubokręt. 2. Przed, wyglądało to tak, BLACK LINE pakiet pełną gębą, a chrom chce na dach! : + + 3. Zaczynamy od przodu - nad siedzeniem kierowcy, uchylamy uchwyt - rączkę i odsłaniamy kapselki maskujące, za którymi ujrzymy dwie śrubki - tu działamy kluczem T25 lub 27 (oba pasują) całość zdejmujemy. 4. Przesuwając się do tyłu wzdłuż pasa z rączkami biegnącego przez cały samochód - napotykamy kapselek AIRBAG, po odgięciu paznokciem:) lub malutkim śrubokręcikiem ujrzymy kolejną śrubę - T27: 5. Następny w kolejności jest pierwszy uchwyt na haczyk od rolety bagażnika, po jego wciśnięciu ujrzymy głęboko ukrytą śrubę - odkręcamy ją T40. 6. Następna jest druga rączka - działamy identycznie jak w przypadku pierwszej. 7. Potem drugi uchwyt na haczyk od rolety bagażnika - powtarzamy czynność (pkt.5). 8. Teraz zaczynają się schody... trzeba odgiąć poodkręcany pas i nie spierd..... niczego. Mi zajęło to najwięcej czasu, trochę się z tym bawiłem. Należy to robić z wyczuciem, siłą, odwagą i rozumem. Niektóre elementy są jeszcze wewnątrz poprzykręcane i nic nie da ich szarpanie. Najlepiej moim zdaniem jest odginać powoli poszczególne elementy, latarką zajrzeć do środka i jechać dalej lub się zatrzymać. Ja ostatecznie nie zdjąłem całego pasa, odginałem go tylko w miejscach gdzie ujrzałem śruby właściwe relingów i tak żeby mieć minimum dostępu do nich. Jeśli chodzi o kolejność to robiłem to od tyłu samochodu > zacząłem dokładnie w miejscu tylnego uchwytu na haczyk rolety bagażnika (czyli w środku elementu) trzeba pociągnąć go na tyle ostro, aby element wyszedł całkowicie w miejscu - na łączeniu z drugim (tym gdzie jest rączka). Element ten musi również wyjść z górnej części przy szybie. Ale nie trzeba wyciągać całego, z tak ugiętym jak na fotce mamy dostęp do głęboko schowanej śruby relinga, wygląda to tak: (na zdj. akurat druga strona) 9. Kolejny element > jadąc od tyłu > do przodu to kawałek z rączką nad siedzeniami pasażerów z tyłu, tu odkręcamy śrubę wewnątrz elementu, która pojawiła się po wyjęciu elementu opisanego powyżej. Potem naginając całość tego elementu ujrzymy śrubę od relinga. 10. Kolejny to element z rączką z przodu samochodu, po odgięciu wygląda tak: 11. Wszystkie śruby od relingów odkręcamy imbusem nr 8. 12. Po wymianie relingów skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i montujemy z powrotem elementy podsufitki (pasa). Złożenie tego do kupy zajęło mi mase czasu ale, można sprawniej EFEKT: + KONIEC 16:30 Gdyby ktoś miał pytania chętnie służę pomocą... udało się nie urywając niczego !!!! :hi: :hi: witam, czy mozna prosic zdjecia bo chce sie zmierzyc z wymiana witam , ja także prosze o zdjęcia
Grucha89 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Witam. Czy w b8 avant jest potrzeba ściągania całej podsufitki do demontażu relingów chromowanych??
kovallts Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Jest szansa na odświeżenie fotek? Czeka mnie niedługo podobna praca, więc fotostory się przyda
Frimuś Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 I lipa ?Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Waldemar Kuć Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 Czy jest szansa aby osoby którym udało się pobrać foty przesłały je na priv?będę wdzięczny...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się