Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wlasnie nie mam dostepu do ETKI.

Chce to zrobic na wlasna reke, nie w serwisie. Potrzebuje liste czesci ktore sa wymagane do wymiany, ktore moge kupic w ASO.

Mysle, ze taka lista bedzie przydatna dla "potomnych" :)

Czy po wykonanym STAGE II, spalanie benzyny moze sie poprawic?


Ale co tu jest niezrozumialego? Wiedziales o problemie, i mimo to kupiles to auto. Ja, ty i nam podobni sa winni takiemu postepowaniu firm.

Wlasnie nie wiedzialem o tym, przekonalem sie w drodze do domu.

Edytowane przez chesterman
Opublikowano

c ) Czy po naprawie STAGE II auto bedzie spalac mniej paliwa? Mam wrazenie, ze to auto pali troche za duzo. Komputer pokazuje srednie spalanie 10L / 100km, lecz wskazowka poziomu paliwa w baku pokazuje, ze ubylo duzo wiecej niz te 10L po 100km. :whistling:

Na to bym nie liczył, ten silnik po prostu lubi dobrze wypić.

Kolego co do spisu części to mogę Ci to załatwić po 30 sierpnia, posiadam fakturę z ASO po moim remoncie t tam są wypisane wszystkie części, niestety teraz jestem na urlopie a faktura leży w domu

Opublikowano (edytowane)

Trzeba było przed kupnem poczytać na forum :)

Nowy silnik pali nieznacznie więcej. Dziewięć - dycha to norma.

Edytowane przez griga-st
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Andynyl, 30 sierpnia akurat wyjezdzam na urlop, ale jakbys mogl wrzucic jak wrocisz to przejrze sobie w wolnej chwili odpoczynku :)

Opublikowano

We wtorek / srode po zebraniu wszystkich dokumentow dam znac jak sie skonczyla rozmowa ze sprzedawca. Podejrzewam ze bedzie chcial wymienic na TDI bo ma na stanie identyczny model tylko z silnikiem TDI :D


Witam.

Aby dokonczyc watek i nie byc goloslownym przedstawiam final rozmow ze sprzedawca. Sprzedawca zgodzil sie bez najmniejszych problemow na zwrot calosci kwoty / naprawe usterki w aso / wymiane na inny samochod z tych ktore posiada u siebie z dodatkowym rabatem. Wybralem wymiane na inny pojazd i w piatek jade na wymianke. Bardzo milo i profesjonalnie sprzedawca do tego podszedl, az milo. :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Tłoki po obróbce w Krasnobrodzka-racing, rozrząd wymieniony, panewki, tuleje, 5w40 zalany, no i zobaczymy ...

Opublikowano

Tłoki po obróbce w Krasnobrodzka-racing, rozrząd wymieniony, panewki, tuleje, 5w40 zalany, no i zobaczymy ...

W jakiej kwocie się naprawa zamknęła? (Może być na pw)

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie ppa4 podaj kwotę i wyniki .. hehe nie zapominaj o nas ...

aaa i rozumiem ze rowki pierścienie miałeś roztaczane na większy rozmiar , czy cos może innego ?

PS. Jak u mnie na razie nie ma tragedii bo około 100ml na ponad 1tys km

Edytowane przez aramir
Opublikowano

Dokładnie ppa4 podaj kwotę i wyniki .. hehe nie zapominaj o nas ...

aaa i rozumiem ze rowki pierścienie miałeś roztaczane na większy rozmiar , czy cos może innego ?

PS. Jak u mnie na razie nie ma tragedii bo około 100ml na ponad 1tys km

Kolego 1litr na 10,000km powinieneś się cieszyć!

I nie panikuj.

Moja jest po Stage 1 w ASO

Opublikowano

Dokładnie ppa4 podaj kwotę i wyniki .. hehe nie zapominaj o nas ...

aaa i rozumiem ze rowki pierścienie miałeś roztaczane na większy rozmiar , czy cos może innego ?

PS. Jak u mnie na razie nie ma tragedii bo około 100ml na ponad 1tys km

Kolego 1litr na 10,000km powinieneś się cieszyć!

I nie panikuj.

Moja jest po Stage 1 w ASO

Czy już widzisz jakąś poprawę po STAGE 1 ?

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie ppa4 podaj kwotę i wyniki .. hehe nie zapominaj o nas ...

aaa i rozumiem ze rowki pierścienie miałeś roztaczane na większy rozmiar , czy cos może innego ?

PS. Jak u mnie na razie nie ma tragedii bo około 100ml na ponad 1tys km

Kolego 1litr na 10,000km powinieneś się cieszyć!

I nie panikuj.

Moja jest po Stage 1 w ASO

1 litr na 10000 km to jakoś wraz sporo.

Edytowane przez zabiello
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie ppa4 podaj kwotę i wyniki .. hehe nie zapominaj o nas ...

aaa i rozumiem ze rowki pierścienie miałeś roztaczane na większy rozmiar , czy cos może innego ?

PS. Jak u mnie na razie nie ma tragedii bo około 100ml na ponad 1tys km

Kolego 1litr na 10,000km powinieneś się cieszyć!

I nie panikuj.

Moja jest po Stage 1 w ASO

Czy już widzisz jakąś poprawę po STAGE 1 ?

Tak, jest poprawa.

Pierwszy pomiar "próba olejowa" 1,48L na 1000km.

Po Stage 1 (oprogramowanie, odma, uszczelniacze) wg. ASO 0,52L na 1000km, ale coś źle wyszło, zły zakres wpisywany był.

Wg. Mnie około 0,75L na MMI zostało dwie kreski z miarki- dolałem 0,5L (i brakło dwie kreski do full skali.).

Także odczuwalnie się poprawiło.

Oczywiście, nie satysfakcjonuje mnie ten wynik, walczymy dalej. Rozważam dwie opcje:

1. Stage II (wymiana pierścieni na grubsze/zmodernizowane, tłoków, korbowodów, rozrządu itd)

2. Krasnobrodzka racing + mechanik montaż/demontaż potrzebnych części (Koszt 1600-1900zł Krasnobrodzka Racing plus koszty mechanika)

Dokładnie ppa4 podaj kwotę i wyniki .. hehe nie zapominaj o nas ...

aaa i rozumiem ze rowki pierścienie miałeś roztaczane na większy rozmiar , czy cos może innego ?

PS. Jak u mnie na razie nie ma tragedii bo około 100ml na ponad 1tys km

Kolego 1litr na 10,000km powinieneś się cieszyć!

I nie panikuj.

Moja jest po Stage 1 w ASO

1 litr na 10000 km to jakoś wraz sporo.

Przeglądając forum A5 można napotkać informacje, że nawet po Stage II takie spalanie na poziomie 0,2 - 1,0 na 10,000 - 12,000km występuje

Edytowane przez dampol
Opublikowano (edytowane)

Przeglądając forum A5 można napotkać informacje, że nawet po Stage II takie spalanie na poziomie 0,2 - 1,0 na 10,000 - 12,000km występuje

0,2l na 10000 km to rozumiem ale 1l na ten dystans to też irytujące wg mnie, ja po przeróbce tłoków nie zauważyłem zużycia oleju. Pierwsze 2 tyś km na dodarciu cały czas olej na max, po wymianie oleju zrobiłem ~4 tyś km i jak było zalane na max tak dalej jest na max'a, nie twierdzę że całkowicie przestał wciągać olej bo bez bagnetu serwisowego ciężko to określić ale nawet jeśli coś wciągnął to raczej ilość nie wpływającą na odczyt.

Nie wiem jak Ty ale ja uważam, że po stage 2 powinien przepalać nie więcej niż 0,5l na 15 tyś km (właściwie to powinno być 0,0l) tak by można było jeździć od wymiany do wymiany bez potrzeby dolewania.

Edytowane przez zabiello
Opublikowano

Przeglądając forum A5 można napotkać informacje, że nawet po Stage II takie spalanie na poziomie 0,2 - 1,0 na 10,000 - 12,000km występuje

0,2l na 10000 km to rozumiem ale 1l na ten dystans to też irytujące wg mnie, ja po przeróbce tłoków nie zauważyłem zużycia oleju. Pierwsze 2 tyś km na dodarciu cały czas olej na max, po wymianie oleju zrobiłem ~4 tyś km i jak było zalane na max tak dalej jest na max'a, nie twierdzę że całkowicie przestał wciągać olej bo bez bagnetu serwisowego ciężko to określić ale nawet jeśli coś wciągnął to raczej ilość nie wpływającą na odczyt.

Nie wiem jak Ty ale ja uważam, że po stage 2 powinien przepalać nie więcej niż 0,5l (właściwie to powinno być 0,0l) tak by można było jeździć od wymiany do wymiany bez potrzeby dolewania, czyli te 15 tyś km.

Zgadza się.

Mam jeszcze A4 b6 avant 1,9tdi 130KM, popuszcza mi turbina już, ale wciaż od wymiany do wymiany nie muszę dolewać...

TFSI niestety tak mają,że coś łyknąć muszą, ty robiłeś też w Krasnobrodzka?

(jaki łączny koszt i co zostało zrobione)?

Opublikowano

Może ktoś się orientuje czy w okolicach dolnego śląska jest jakiś odpowiednik jak krasnobrodzka-racing?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
dampol

Ja nie robiłem w Krasnobrodzka, koszt jaki poniosłem to tysiąc złotych za przeróbkę łącznie z kompletem wszystkich nowych pierścieni firmy Mahle.

Opublikowano

TFSI niestety tak mają,że coś łyknąć muszą

Nic nie muszą. Jak łyka, to jest zepsuty.

Opublikowano (edytowane)

TFSI niestety tak mają,że coś łyknąć muszą

Nic nie muszą. Jak łyka, to jest zepsuty.

W sumie masz rację, człowiek już przywykł do wad fabrycznych, do "zaprogramowanej" wytrzymałości.

Zużycie oleju silnikowego jest wynikiem złej konstrukcji pierścieni.

Właściciele Audików robiąc tak jak ty lub tak jak ja i inni szukając różnych alternatywnych rozwiązań w warsztatach, w Krasnobrodzka, itd. nie zgłaszając problemu do ASO, tylko przyjmują to "na klatę".

Później AUDI/VW twierdzi, że problem jest promilem, a tak naprawdę WSZYSTKIE SILNIKI 2,0 TFSI do 2012r mają tą wadę, która się ujawni przy różnym przebiegu.( najcześciej po 2 letniej gwarancji)....

Edytowane przez dampol
Opublikowano

Zrobione:

w krasnobrodzka - tłoki, 12xpierścienie mahle, tuleje, głowica - około 1900

poza tym: panewki, uszczelka głowicy, rozrząd, jakieś tam inne ringi, czyszczenie ... - to już zależy od mechaniora ...

Przekleństwem tego modelu jest to że aby dorwać się do silnika, trzeba rozebrać cały przód i wyciągnąć silnik ...

Póki co i tak czekam aż mi weźmie trochę oleju, bo podobno powinien..., dotarcie do 3-4k i potem wymiana oleju i dopiero potem można będzie coś powiedzieć.

PS. w manualach, na jałowym czy na wciśniętym sprzęgle czujecie jak dotkniecie gałkę biegów takie delikatne drżenie/wibracje ? a na kierownicy tak jakby tez ale tam juz na maksa delikatnie ?

Opublikowano

tłoki, 12xpierścienie mahle, tuleje, głowica - około 1900

Woow, cena jest dobra. Roboty z tym jest bardzo dużo. Jeżeli będzie się miało szczęście ze blok nie jest porysowany, to banan na twarzy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...