griga-st Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 (edytowane) że 'panika' zaczyna się gdzieś około 150k, Niezupełnie. Te silniki brały od nowości sporo oleju. Edytowane 3 Listopada 2015 przez griga-st
ppa4 Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 True, ale zwykle biorą książkowe 0.5/100 +/- 0.2, a tak powyżej 100k rośnie nieco a około 150k to już zaczyna się wielokrotność ... u mnie jka w zegarku z 0.5l przeskoczył na 0.8/500km około 150k ...
andynl Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 U mnie przeskoczył na 1l jeszcze przed 50tką
andy-vip Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Remont cię czeka a nie mów że to normalność. Szok. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
yahoo Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Czy 3.0 Tfsi (w A6C6 lub B8S4) też bierze olej ? To przyadłość TFSI czy konkretnych modeli silników ?
black4 Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Czy 3.0 Tfsi (w A6C6 lub B8S4) też bierze olej ? To przyadłość TFSI czy konkretnych modeli silników ? Witam, Dołączam się do pytania Kolegi. Czy 3.0 TFSI też biorą olej? Jeśli tak to które kody silnika (roczniki)? Z góry dzięki za odpowiedź, Pozdrawiam!
griga-st Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Generalnie nie ma tego problemu w 3.0. Tylko pojedyncze przypadki w Porsche opisane na necie. Jeden z nielicznych dobrych motorowni VW.
yellowdragon Opublikowano 14 Listopada 2015 Opublikowano 14 Listopada 2015 Witam, mam pytanie czy ktoś w Poznaniu lub okolicach wykonywał usługę polegająca na wymianie pierścieni w tłokach? Jakiś polecany i dobry warsztat? I jaki efekt takiego zabiegu w samochodzie? Pozdrawiam
tdy Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 (edytowane) Ja wymienialem same pierscienie ale w krk, bez rezania tłoków, założyłem po prostu nowe oryginalne do mojego silnika... efekt jest taki, że bierze mi teraz ok 1l na 8-9k km (70% miasto / 30% trasa), nie wiem dokladnie ile bo np w trasie na Chorwacje i zrobieniu 3k km spalił 1/8 - 1/4 litra wiec wtedy spalanie to litr oleju na ok 12-13k km, zależy jak jeździsz i czy w wiekszosci to trasa czy miasto. Leje olej Motul 0W40. Pewnie jakbym dał turbo do regeneracji (ma ok 170k nalatane) to pewnie by wynik byl lepszy. Edytowane 15 Listopada 2015 przez tdy
zabiello Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 (edytowane) Pewnie jakbym dał turbo do regeneracji (ma ok 170k nalatane) to pewnie by wynik byl lepszy. moje ma 220 tys km i nic nie puszcza, akurat turbo w tych silnikach jest bardzo udane i wytrzymuje duże przebiegi, chyba że ktoś równo w d**ę dawał ... za nowe oryginalne pierścienie zapłaciłeś zapewne tyle ile kosztuje przeróbka+odpowiednio dobrane pierścienie (do mojego 1.8 tfsi serwisant na lewo liczy sobie ok 2,3- 2,4 tys zł za przeróbkę tłoków i oryginalne poprawione, te nowe pierścienie), efekt wg mnie lepszy po przeróbce tłoków bo nie muszę wozić ze sobą bańki oleju, ~7 tyś km i wskazanie poziomu oleju bez zmian, czyli dalej max. Edytowane 15 Listopada 2015 przez zabiello
tdy Opublikowano 16 Listopada 2015 Opublikowano 16 Listopada 2015 (edytowane) Pewnie jakbym dał turbo do regeneracji (ma ok 170k nalatane) to pewnie by wynik byl lepszy. moje ma 220 tys km i nic nie puszcza, akurat turbo w tych silnikach jest bardzo udane i wytrzymuje duże przebiegi, chyba że ktoś równo w d**ę dawał ... za nowe oryginalne pierścienie zapłaciłeś zapewne tyle ile kosztuje przeróbka+odpowiednio dobrane pierścienie (do mojego 1.8 tfsi serwisant na lewo liczy sobie ok 2,3- 2,4 tys zł za przeróbkę tłoków i oryginalne poprawione, te nowe pierścienie), efekt wg mnie lepszy po przeróbce tłoków bo nie muszę wozić ze sobą bańki oleju, ~7 tyś km i wskazanie poziomu oleju bez zmian, czyli dalej max. pewnie masz racje że poprawka tłoków daje lepszy efekt, jak oddawałem auto do naprawy to nie byłem do końca świadomy jakie są metody naprawy, teraz robiłbym tłoki. Na szczęscie litr na 8-10k km to nie ma tragedii, choć problem pewnie powróci, oby za 100k km najwcześniej ... Edytowane 16 Listopada 2015 przez tdy
yellowdragon Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 ja mam najechane 189 tys. i bierze tak 1,5 l na 1000 km, tyle że głownie trasa. Ja zamierzam wymienić całe tłoki z pierścieniami na nowe, dodatkowo łańcuch uszczelki itp. Mam nadzieje ze to rozwiąże problem
griga-st Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 zamierzam wymienić całe tłoki z pierścieniami na nowe Zakładaj kute. Będzie podobnie z cena jak w ASO . 400HP może pęknąć A bardziej serio: Obawiam się ze przy tym przebiegu i zużyciu oleju, nowe tłoki na niedługo pomogą...
yellowdragon Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 Co proponujesz? modyfikacje starych? Dlaczego miały by nie pomóc nowe tłoki?
dareczek1912 Opublikowano 22 Listopada 2015 Opublikowano 22 Listopada 2015 Witam wszystkich, opowiem wam moją historię z tym silnikiem do dnia dzisiejszego . Mam 2.0 TFSI 180ps z 2009 roku , moje spalanie oleju WYNOSIŁO 1L/400KM (masakra wiem). Bo dluższych przemyśleniach czy robić silnik czy wymienić na inny , decyzja padła na remont ! Remonto polegał za wyjęciu tłoków okazały sie bardzo zdrowe przy przebiegu 170tys . tłoki zostały wysłane z tego co sie nie mylę do Konina , tam zostały roztoczone na większe i grubsze pierścienie . W tej chwili moja "bestia" nie bierze oleju !!! W koncu spokój , przy całej tej naprawie zostały wymieniony rozrząd w sumie były to 3 łańcuchy rolki itp. , zostały zamówione w serwisie Audi Ignaszak Kalisz koszt 2 tys zł (były zamienniki ale nie wiadomo co warte ) . Cały koszt takiego przeszczepu kosztował mnie 6,5tys zł. Bolało troche ale mam już to za sobą.
PedroV Opublikowano 23 Listopada 2015 Opublikowano 23 Listopada 2015 (edytowane) Witam wszystkich, opowiem wam moją historię z tym silnikiem do dnia dzisiejszego . Mam 2.0 TFSI 180ps z 2009 roku , moje spalanie oleju WYNOSIŁO 1L/400KM (masakra wiem). Bo dluższych przemyśleniach czy robić silnik czy wymienić na inny , decyzja padła na remont ! Remonto polegał za wyjęciu tłoków okazały sie bardzo zdrowe przy przebiegu 170tys . tłoki zostały wysłane z tego co sie nie mylę do Konina , tam zostały roztoczone na większe i grubsze pierścienie . W tej chwili moja "bestia" nie bierze oleju !!! W koncu spokój , przy całej tej naprawie zostały wymieniony rozrząd w sumie były to 3 łańcuchy rolki itp. , zostały zamówione w serwisie Audi Ignaszak Kalisz koszt 2 tys zł (były zamienniki ale nie wiadomo co warte ) . Cały koszt takiego przeszczepu kosztował mnie 6,5tys zł. Bolało troche ale mam już to za sobą. Czesc Darek, Widze, ze pochodzimy z tych samych okolic. Mozesz prosze podac namiary na ten warsztat z Konina? Jestes zadowolony z uslugi? Czy oprocz tlokow obrabiali tez glowice (prowadnice zaworow, przygotowanie pod uszczelke, itd) oraz panewki? Z gory dziekuje za pomoc Edytowane 23 Listopada 2015 przez PedroV
arbisko Opublikowano 23 Listopada 2015 Opublikowano 23 Listopada 2015 Witam. Nie chce specjalnie zakładać nowego wątku dlatego skorzystam z tego. Wczoraj na trasie 600 km auto spaliło 1l oleju. Jechałem spokojnie 120km/h. Wiem ze te silniki lubią brać olej ale taka ilość nie ukrywam ze mnie przeraża. Mam kilka pytań : 1.czy wymiana samych pierścieni na nowe z tego samego rocznika sprawią że tego oleju będzie ubywać mniej czy nie mam takiej pewności? 2.jak wygląda sytuacja przy wymianie pierścieni, tłoków i korbowodu na te nowe. Bierze olej w mniejszej ilości czy nie? Ktoś może robił taki właśnie remont i wie jakie to koszty bez aso? Obecnie w silniku jest olej mobil 5w30. Wycieków nie ma.
griga-st Opublikowano 23 Listopada 2015 Opublikowano 23 Listopada 2015 dlatego skorzystam z tego Korzystaj. Wszystkie możliwości są tu opisane. ad1. Tych (zepsutych) pierścieni już od paru lat nie produkują. Ale kilka postów wyżej kolega opisuje swoje świeże doświadczenia po takiej wymianie. Nie pisze z kad wytrzasną te pierścienie.ad2. Poczytaj temat.
yellowdragon Opublikowano 23 Listopada 2015 Opublikowano 23 Listopada 2015 Remonto polegał za wyjęciu tłoków okazały sie bardzo zdrowe przy przebiegu 170tys . tłoki zostały wysłane z tego co sie nie mylę do Konina , tam zostały roztoczone na większe i grubsze pierścienie . Pierścienie oryginalne czy specjalnie dorabiane na wymiar itd.? Tłoki i głowica jak bardzo były zużyte. Bo ja rozmawiałem ze swoim mechanikiem i w tej kwocie mam nowe tłoki z pierścieniami i zastanawiam się czy warto
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się