Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Projekt FMIC TDI instalacja własna > podręcznik dla każdego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sporo ostatnio na forum pisze sie na temat montazu wydajniejszego/lepiej umiejscowionego intercoolera wiec i ja sie tematem zainteresowalem...
poszukiwalem kiedys materiałów odnosnie samodzielnego montazu w modelu B^ ale tylko B5 znalazlem, wiec mysle ze moj material przypadnie do gustu wlascicielom B6 1,9tdi

Od poczatku:
problem polegał na tym ze nikt chyba jeszcze nie robil tego w B6 na wlasna reke = nie poprzez wyspecjalizowana firme
ja zdecydowalem sie na taki zabieg z 2 powodow:
1. koszt
2. jakość i dobór podzespołów > niby żadnej filozofii ale bede mial pewnosc ze wsyzstko jest poskladane najpozadniej jak to tylko mozliwe a po drugie z komponentów ktore sam wybralem
3. projekt miał być schludny (rury wyprowadzone symetrycznie z coolera) i jak najmniej kombinowany

Warto wspomniec tez iz nie chcialem wstawiac mega duzego coolera a jedynie taki ktory wejdzie akurat i spokojnie poradzi sobie z moca 175ps. Co wazne nie chcialem tez zbytnio zwiekszyc pojemnosci ukladu przy zachowaniu tej samej turbiny i oprogramowania tak zeby nie powstal jakis niepozadany lag > co z tego wyjszlo poczytac mozna ponizej.

Rozpoczynam prezentacja podzespolow ktore zakupilem za "wielka wodą":

1. malowany proszkowo w kolorze czarnym cooler z wyjsciami 2,5" (2" nie bylo):

http://www.mishimoto.com/mishimoto-universal-intercooler-small-black.html

2. orurowanie aluminiowe 2": 1 rura "L" 90st. + 2 rury "L" 90st. ale o tej samej dlugosci ramion > pasowane nawet bez koniecznosci ich ciecia tak, zeby nie bylo problemu z wpieciem sie pod standardowe orurowanie samochodu i nie bylo problemow z wpasowaniem < oraz silikonowe złączki: 3szt. kolanka 45st. bedacego jednoczesnie redukcja 2,5">2" oraz 1szt. 2" kolanka 90st. wraz z mocnymi opaskami.

Dodatkowo zakupilem w castoramie za 15zł bardzo wytrzymały i lekki aluminiowy (na fotkach złoty) profil "L" 3x3cm o dlugosci 1m, aluminiowy profil "C" 1x2x1cm o dł. 1m (15zł) do obnizenia chlodnicy klimy przy uzyciu profilu "C", oraz 4 srubu do przykrecenia coolera do profilu "L", 2 srubki do skontrowania profilu w miejscu zagiec tak, aby sie nie bujal wahadłowo oraz 4 sruby uzyte do obnizenia chlodnicy klimy > lacznie koszt srub okolo 6 zł. Wybralem profile aluminiowe gdyz daja sie łatwo obrabiać, nie koroduja, sa lżejsze od stali, ładnie nietoporonie wykonane, tanie i wystarczajaco wytrzymałe do tych zastosowan.

Poczatek instalacji to demontaz swiateł i zderzaka > to chyba kazdy wie jak zrobic :)

W toku instalacji najtrudniejszym okazaly sie:

1. koniecznosc obnizenia chlodnicy klimatyzacji o 4 cm > o tym ponizej
2. wpasowanie samego coolera tak, zeby zderzak chcial ponownie ladnie usiasc na miejscu. Powodem problemow byl fakt posiadania niestandardowego zderzaka

Do przymiarek/ustalenia wlasciwej pozycji coolera najlepiej podlozyc sobie jakies sloiki 1L ;) >>> WAŻNE: nie spieszcie sie z właściwym "wycentrowaniem" i ustaleniem wysokosci coolera gdyz od tego jak to zrobicie zalezec bedzie koncowy efekt wizualny. W tym momencie mozna go wlasnie najłatwiej zepsuć!!!

W moim przypadku niezbednym okazalo sie tez przyciecie belki za pomoca szlifierki katowej:
cimg0613.jpg

Aby cooler wszedl na wymierzone miejsce jak najblizej pasa przedniego chlodnic, z powodu jego centralnie umiejscowionych wylotow, trzeba bylo:
A. obnizyc wysokosc montazu chlodnicy klimatyzacji > alumionowy profil "C"
B. zmienic pozycje chlodniczki oleju skrzyni biegów (ta smieszna czarna rurka z czujnikiem temperatury) > odkrecic srube (czerwona strzalka) i podszlifowac lekko (zielona strzalka) oryginalny otwór w plastiku > wygiac/obrocic chlodniczke do gory > zamocowac jakas opaska na sztywno

Po robocie tak to wygladalo > w profil "L" nacialem 1 scianke i dogialem niemal tuz za miejscami przykrecenia do coolera > podwieszajac cooler skorzystalem z miejsc mocowania chlodnicy wody i dogialem lekko profil w górze tak, aby maska swobodnie siadała/nie ocierała o niego:
cimg0614.jpg

Zastrzalkowany na czerwono sprawca obnizenia chlodnicy > złącze chlodnicy z przewodem klimy:
cimg0616w.jpg

Miejsce naciecia, zgiecia i skontrowania profilu "L":
cimg0619.jpg

Od dołu z proflu "C" dorobiłem mocowanie zapobiegajace przyciskaniu i kolysaniu/wibracjom coolera do chlodnicy klimy > rozwiazanie proste i skuteczne:
cimg0620y.jpg

Po centralnym umiejscowieniu coolera przyszedl czas na podłączenia.
Na poczatek wypiecie z dotychczasowego i wyjecie tzw. "tłumika drgań" = czarnej puszki umiejscowionej po stronie pasażera.
W pierwszej kolejnosci luzujemy dolne opaski zastrzałkowane na zielono, srubokretem plaskim luzujemy zapieczony pod nimi gumowy przewód łączący. Następnie gwałtownym ruchem szrpiemy puszkę w lewo/do siebie a nastepnie do góry > puszka ji gumowy lacznik sa nasze :)
Zastrzalkowana na zielono sruba to jedna z 2 ktore zaraz wykrecimy
Tak to wyglada:
cimg0623.jpg
Po wyjeciu puszki widac zastrzalkowane na zielono miejsca jego osadzenia i na czerwono 2 sruby ktore musicie wykrecic aby wyjac cały niepotrzebny stelarz:
cimg0627.jpg
Przechodzimy na strone kierowcy gdzie luzujemy opaski laczace aktualny IC z instalacja i dołem wyciągamy stary IC. Demontuje sie go pociagajac do siebie a nastepnie do gory. Wtedy wychodzi on z gniazd montazowych tak ze nic nie trzeba odkrecac poza opaskami na przewodach gumowych.
Dla ułatwienia można sobie odkrecic podstawke reflektora odkrecajac zastrzalkowane sruby:
cimg0628xwm.jpg
Od pewnego czasu moim utrapieniem było nieszczelne polaczenie oryginalnego orurowania po stronie kierowcy, ktore objawialo sie obrzyganym silnikiem i niewatpliwymi stratami cisnienia w ukladzie:
cimg0632l.jpg
Postanowilem temu zaradzic montujac nowe polaczenie z nowym orurowaniem przy pomocy kolanka 45st. bedacego redukcja 2,5>2". Podcialem rure plastikowa w oznaczonym na czerwono miejscu pozostawiajac "flansze" tak zeby przyszle polaczenie bylo szczelne i silikon nie zeslizgiwal sie:
cimg0633.jpg
Okazalo sie rowniez ze od spodu plastikowa rura ma jakas wypustke ktora musialem tez usunac > do usuniecia oznaczone na czerwono:
cimg0634q.jpg
Po naciagnieciu lacznika silikonowego, scisnieciu go opaskami na rurze i wstepnej przymiarce reszty instlacji po stronie kierowcy tak to wygladalo: FMIC > kolanko 45st. bedace redukacja 2,5">2" > rura "L" o90st. o równej długosci ramion > kolanko 2" 90st. > rura "L" > kolanko 45st. bedace redukacja 2,5">2" > rura plastikowa:
cimg0635u.jpg
Od strony pasażera: FMIC > kolanko 45st. bedace redukacja 2,5">2" > rura "L" o90st. o równej długosci ramion > gumowa rura "S" idaca od turbiny:
cimg0638c.jpg
Jedynie trzeba bylo lekko dogiac rure "S" tak zeby polaczyla sie z nowa instalacja:
cimg0639f.jpg
Na koniec nalezy pamietac o bardzo MOCNYM skreceniu wszystkiego opaskami > tuz przed zalozeniem zderzaka:
cimg0644z.jpg
Produkt końcowy:
cimg0647t.jpg
cimg0648e.jpg

Pierwsze wrazenie z testow drogowych przy temp. otoczenia okolo 20st.:
Najwazniejsze ze samochod po kilku mocnych przyspieszeniach zachowuje swoja charakterystyke > wogóle nie "puchnie"
Jezeli mialbym zakladac FMIC raz jeszcze to zdecydowanie zrobilbym to > to chyba najlepsza rekomendacja :good:

Opublikowano

czekam z niecierpliwościa.... wygląda miło ten zestawik... :naughty:

Opublikowano

a chłodnicy oleju nie montujesz?

w jakims konkretnym celu czy tylko ze wzgledu na efekt wizualny?

Opublikowano

1.9 PD juz mają malutką chłodnice oleju

Opublikowano

a chłodnicy oleju nie montujesz?

w jakims konkretnym celu czy tylko ze wzgledu na efekt wizualny?

hmmm .... chlodnica ma tylko jeden cel ... :naughty:

Opublikowano

jest jakis postep :)

Opublikowano

Czekamy na efekty :naughty:

Opublikowano

Jedna uwaga, malowane podzespoły mają gorszą wymianę ciepła. Farba izoluje.

Opublikowano

masz racje ale poczytalem co nieco na ten temat i ori malowanie jak to na moim powoduje iz wymiana ciepla nie zmienia sie a ewentualnie jest do max. 5% gorsza wiec w sumie to nic powaznego przy tak niskich mocach jakie wystepuja w pojemnosci 1,9 :)

dlatego nie kupilem 3 razy tan szego coolera chinskiego i nie malowalem go wlasnorecznie - wolalem doplaci i dostac ori malowanie przez znana firme

Opublikowano

Dzieje się coś w temacie .... :mysli:

Opublikowano

masz racje ale poczytalem co nieco na ten temat i ori malowanie jak to na moim powoduje iz wymiana ciepla nie zmienia sie a ewentualnie jest do max. 5% gorsza wiec w sumie to nic powaznego przy tak niskich mocach jakie wystepuja w pojemnosci 1,9 :)

dlatego nie kupilem 3 razy tan szego coolera chinskiego i nie malowalem go wlasnorecznie - wolalem doplaci i dostac ori malowanie przez znana firme

Chyba sam siebie oszukujesz twierdzą że to co kupiłes nie było wyprodukowane w chinach:) Zobaczysz że ta farba zabierze dobre kilka stopni. Ale powodzenia życze.

Opublikowano

projekt gotowy > fotorelacja zrobiona i opisana :)

Czekam na Wasze komentarze i służe pomocą

Opublikowano

temacik na topie można by powiedzieć, a powiedz mi gdzie kupiłeś te redukcje ?? bo ja polowałem na coś takiego ale nie mogłem tego zakupić.. :disgust:

Opublikowano

:hi:

Dla mnie bomba ... respect dla właściciela , aby więcej takich opisów .

Pzdr PIXI :good: .

Opublikowano

wygląda nieźle - gratulacje... czekamy na relację z upałów :naughty:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Guardian a belkę zderzaka masz jak w ori zderzaku czy jakąś inną ?

ODsunięcie na sztycach jest takie samo ?

Opublikowano

jaką wysokość ma twój IC??

Opublikowano

z tego co widać na stronie producenta to około 19 cm :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...