guardian Opublikowano 9 Września 2008 Opublikowano 9 Września 2008 Sporo ostatnio na forum pisze sie na temat montazu wydajniejszego/lepiej umiejscowionego intercoolera wiec i ja sie tematem zainteresowalem...poszukiwalem kiedys materiałów odnosnie samodzielnego montazu w modelu B^ ale tylko B5 znalazlem, wiec mysle ze moj material przypadnie do gustu wlascicielom B6 1,9tdiOd poczatku:problem polegał na tym ze nikt chyba jeszcze nie robil tego w B6 na wlasna reke = nie poprzez wyspecjalizowana firmeja zdecydowalem sie na taki zabieg z 2 powodow:1. koszt2. jakość i dobór podzespołów > niby żadnej filozofii ale bede mial pewnosc ze wsyzstko jest poskladane najpozadniej jak to tylko mozliwe a po drugie z komponentów ktore sam wybralem3. projekt miał być schludny (rury wyprowadzone symetrycznie z coolera) i jak najmniej kombinowanyWarto wspomniec tez iz nie chcialem wstawiac mega duzego coolera a jedynie taki ktory wejdzie akurat i spokojnie poradzi sobie z moca 175ps. Co wazne nie chcialem tez zbytnio zwiekszyc pojemnosci ukladu przy zachowaniu tej samej turbiny i oprogramowania tak zeby nie powstal jakis niepozadany lag > co z tego wyjszlo poczytac mozna ponizej.Rozpoczynam prezentacja podzespolow ktore zakupilem za "wielka wodą":1. malowany proszkowo w kolorze czarnym cooler z wyjsciami 2,5" (2" nie bylo):http://www.mishimoto.com/mishimoto-universal-intercooler-small-black.html2. orurowanie aluminiowe 2": 1 rura "L" 90st. + 2 rury "L" 90st. ale o tej samej dlugosci ramion > pasowane nawet bez koniecznosci ich ciecia tak, zeby nie bylo problemu z wpieciem sie pod standardowe orurowanie samochodu i nie bylo problemow z wpasowaniem < oraz silikonowe złączki: 3szt. kolanka 45st. bedacego jednoczesnie redukcja 2,5">2" oraz 1szt. 2" kolanka 90st. wraz z mocnymi opaskami.Dodatkowo zakupilem w castoramie za 15zł bardzo wytrzymały i lekki aluminiowy (na fotkach złoty) profil "L" 3x3cm o dlugosci 1m, aluminiowy profil "C" 1x2x1cm o dł. 1m (15zł) do obnizenia chlodnicy klimy przy uzyciu profilu "C", oraz 4 srubu do przykrecenia coolera do profilu "L", 2 srubki do skontrowania profilu w miejscu zagiec tak, aby sie nie bujal wahadłowo oraz 4 sruby uzyte do obnizenia chlodnicy klimy > lacznie koszt srub okolo 6 zł. Wybralem profile aluminiowe gdyz daja sie łatwo obrabiać, nie koroduja, sa lżejsze od stali, ładnie nietoporonie wykonane, tanie i wystarczajaco wytrzymałe do tych zastosowan.Poczatek instalacji to demontaz swiateł i zderzaka > to chyba kazdy wie jak zrobic W toku instalacji najtrudniejszym okazaly sie:1. koniecznosc obnizenia chlodnicy klimatyzacji o 4 cm > o tym ponizej2. wpasowanie samego coolera tak, zeby zderzak chcial ponownie ladnie usiasc na miejscu. Powodem problemow byl fakt posiadania niestandardowego zderzakaDo przymiarek/ustalenia wlasciwej pozycji coolera najlepiej podlozyc sobie jakies sloiki 1L >>> WAŻNE: nie spieszcie sie z właściwym "wycentrowaniem" i ustaleniem wysokosci coolera gdyz od tego jak to zrobicie zalezec bedzie koncowy efekt wizualny. W tym momencie mozna go wlasnie najłatwiej zepsuć!!!W moim przypadku niezbednym okazalo sie tez przyciecie belki za pomoca szlifierki katowej:Aby cooler wszedl na wymierzone miejsce jak najblizej pasa przedniego chlodnic, z powodu jego centralnie umiejscowionych wylotow, trzeba bylo:A. obnizyc wysokosc montazu chlodnicy klimatyzacji > alumionowy profil "C"B. zmienic pozycje chlodniczki oleju skrzyni biegów (ta smieszna czarna rurka z czujnikiem temperatury) > odkrecic srube (czerwona strzalka) i podszlifowac lekko (zielona strzalka) oryginalny otwór w plastiku > wygiac/obrocic chlodniczke do gory > zamocowac jakas opaska na sztywnoPo robocie tak to wygladalo > w profil "L" nacialem 1 scianke i dogialem niemal tuz za miejscami przykrecenia do coolera > podwieszajac cooler skorzystalem z miejsc mocowania chlodnicy wody i dogialem lekko profil w górze tak, aby maska swobodnie siadała/nie ocierała o niego:Zastrzalkowany na czerwono sprawca obnizenia chlodnicy > złącze chlodnicy z przewodem klimy:Miejsce naciecia, zgiecia i skontrowania profilu "L":Od dołu z proflu "C" dorobiłem mocowanie zapobiegajace przyciskaniu i kolysaniu/wibracjom coolera do chlodnicy klimy > rozwiazanie proste i skuteczne:Po centralnym umiejscowieniu coolera przyszedl czas na podłączenia.Na poczatek wypiecie z dotychczasowego i wyjecie tzw. "tłumika drgań" = czarnej puszki umiejscowionej po stronie pasażera.W pierwszej kolejnosci luzujemy dolne opaski zastrzałkowane na zielono, srubokretem plaskim luzujemy zapieczony pod nimi gumowy przewód łączący. Następnie gwałtownym ruchem szrpiemy puszkę w lewo/do siebie a nastepnie do góry > puszka ji gumowy lacznik sa nasze Zastrzalkowana na zielono sruba to jedna z 2 ktore zaraz wykrecimyTak to wyglada:Po wyjeciu puszki widac zastrzalkowane na zielono miejsca jego osadzenia i na czerwono 2 sruby ktore musicie wykrecic aby wyjac cały niepotrzebny stelarz:Przechodzimy na strone kierowcy gdzie luzujemy opaski laczace aktualny IC z instalacja i dołem wyciągamy stary IC. Demontuje sie go pociagajac do siebie a nastepnie do gory. Wtedy wychodzi on z gniazd montazowych tak ze nic nie trzeba odkrecac poza opaskami na przewodach gumowych.Dla ułatwienia można sobie odkrecic podstawke reflektora odkrecajac zastrzalkowane sruby:Od pewnego czasu moim utrapieniem było nieszczelne polaczenie oryginalnego orurowania po stronie kierowcy, ktore objawialo sie obrzyganym silnikiem i niewatpliwymi stratami cisnienia w ukladzie:Postanowilem temu zaradzic montujac nowe polaczenie z nowym orurowaniem przy pomocy kolanka 45st. bedacego redukcja 2,5>2". Podcialem rure plastikowa w oznaczonym na czerwono miejscu pozostawiajac "flansze" tak zeby przyszle polaczenie bylo szczelne i silikon nie zeslizgiwal sie:Okazalo sie rowniez ze od spodu plastikowa rura ma jakas wypustke ktora musialem tez usunac > do usuniecia oznaczone na czerwono:Po naciagnieciu lacznika silikonowego, scisnieciu go opaskami na rurze i wstepnej przymiarce reszty instlacji po stronie kierowcy tak to wygladalo: FMIC > kolanko 45st. bedace redukacja 2,5">2" > rura "L" o90st. o równej długosci ramion > kolanko 2" 90st. > rura "L" > kolanko 45st. bedace redukacja 2,5">2" > rura plastikowa:Od strony pasażera: FMIC > kolanko 45st. bedace redukacja 2,5">2" > rura "L" o90st. o równej długosci ramion > gumowa rura "S" idaca od turbiny:Jedynie trzeba bylo lekko dogiac rure "S" tak zeby polaczyla sie z nowa instalacja:Na koniec nalezy pamietac o bardzo MOCNYM skreceniu wszystkiego opaskami > tuz przed zalozeniem zderzaka:Produkt końcowy:Pierwsze wrazenie z testow drogowych przy temp. otoczenia okolo 20st.:Najwazniejsze ze samochod po kilku mocnych przyspieszeniach zachowuje swoja charakterystyke > wogóle nie "puchnie"Jezeli mialbym zakladac FMIC raz jeszcze to zdecydowanie zrobilbym to > to chyba najlepsza rekomendacja
kepasa Opublikowano 11 Września 2008 Opublikowano 11 Września 2008 czekam z niecierpliwościa.... wygląda miło ten zestawik...
guardian Opublikowano 11 Września 2008 Autor Opublikowano 11 Września 2008 a chłodnicy oleju nie montujesz? w jakims konkretnym celu czy tylko ze wzgledu na efekt wizualny?
sokolnh Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 1.9 PD juz mają malutką chłodnice oleju
Adik Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 Ciekawa koncepcja Guardanie Z mojej strony polecam ci ten sklep z customowymi IC http://www.re5pect.pl lub firmę która robi/regeneruje IC i je montuje http://www.chlodnic-pol.pl/chlodnice.html Czekamy na efekt koncowy...
spanky Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 a chłodnicy oleju nie montujesz? w jakims konkretnym celu czy tylko ze wzgledu na efekt wizualny? hmmm .... chlodnica ma tylko jeden cel ...
szogun0 Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Jedna uwaga, malowane podzespoły mają gorszą wymianę ciepła. Farba izoluje.
guardian Opublikowano 1 Listopada 2008 Autor Opublikowano 1 Listopada 2008 masz racje ale poczytalem co nieco na ten temat i ori malowanie jak to na moim powoduje iz wymiana ciepla nie zmienia sie a ewentualnie jest do max. 5% gorsza wiec w sumie to nic powaznego przy tak niskich mocach jakie wystepuja w pojemnosci 1,9 dlatego nie kupilem 3 razy tan szego coolera chinskiego i nie malowalem go wlasnorecznie - wolalem doplaci i dostac ori malowanie przez znana firme
Patrox Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 masz racje ale poczytalem co nieco na ten temat i ori malowanie jak to na moim powoduje iz wymiana ciepla nie zmienia sie a ewentualnie jest do max. 5% gorsza wiec w sumie to nic powaznego przy tak niskich mocach jakie wystepuja w pojemnosci 1,9 dlatego nie kupilem 3 razy tan szego coolera chinskiego i nie malowalem go wlasnorecznie - wolalem doplaci i dostac ori malowanie przez znana firme Chyba sam siebie oszukujesz twierdzą że to co kupiłes nie było wyprodukowane w chinach:) Zobaczysz że ta farba zabierze dobre kilka stopni. Ale powodzenia życze.
guardian Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Opublikowano 3 Maja 2009 projekt gotowy > fotorelacja zrobiona i opisana Czekam na Wasze komentarze i służe pomocą
seba1-2 Opublikowano 9 Maja 2009 Opublikowano 9 Maja 2009 temacik na topie można by powiedzieć, a powiedz mi gdzie kupiłeś te redukcje ?? bo ja polowałem na coś takiego ale nie mogłem tego zakupić..
PIXI Opublikowano 9 Maja 2009 Opublikowano 9 Maja 2009 Dla mnie bomba ... respect dla właściciela , aby więcej takich opisów . Pzdr PIXI .
GRazny Opublikowano 10 Maja 2009 Opublikowano 10 Maja 2009 wygląda nieźle - gratulacje... czekamy na relację z upałów 1
miro_x Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 Guardian a belkę zderzaka masz jak w ori zderzaku czy jakąś inną ? ODsunięcie na sztycach jest takie samo ?
miro_x Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 z tego co widać na stronie producenta to około 19 cm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się