Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Projekt FMIC TDI instalacja własna > podręcznik dla każdego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mała podpowiedź, nie zaleca się montować sylikonowych kolanek w miejscach ciężko dostępnych np za zderzakiem, najlepiej takie kolanka dodać w górnej części. Znane są przypadki że sylikon się zsunął np w trasie i teraz ściągajcie sobie zderzak na środku ekspresówki. Wiele osób robi nawet wszystko na kolankach silikonowych i może być tak że nic się nie będzie działo ale ja polecam wszystko obok IC jednak dospawać i dopiero później silikony jak już robić to porządnie :)

Święte słowa. Dwie godziny leżałem na s3 dzisiaj. Zerwało mi sylikon pod zderzakiem. Muszę to poprawić. Jakieś sugestie???

Opublikowano

Jeśli rura aluminiowa / nierdzewna na zrobiony garb silikon się nie ześlizgnie.

Jeśli tego nie ma .. bardzo prawdopodobne że silikon pod wpływem doładowania zacznie się przesuwać aż spadnie, po mimo tego że będzie skręcony obejmą :)

Opublikowano

Mam garb na każdej jednej rurce. Wcześniej miałem problem zaraz za Turbo. Zmieniłem sylikon firmy fmic na sztywny chyba d1. Pół roku było ok. Dzisiaj zleciał kolejny. Po prostu te niebieskie sylikon to badziew wyślizguje się zpod szerokiej opaski i tego farba o czym mówisz. Chyba założenie serie Turbo. Czeka mnie trasa wakacyjna a kłaść się na autostradzie mi się nie uśmiecha.

Opublikowano

a jakie masz opaski ?

Opublikowano (edytowane)

Witam. Czy są jakieś dedykowane zestawy FMIC razem z kolanami/przejściami do B6 1.9 TDI?

Jakie wymiary FMICa będą dobre żeby obyło się bez rzeźby i kombinacji. Ma wystarczyć na ok 200 KM.
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mnie naprowadził i podał jakieś linki do sprawdzonych intercoolerów lub opisów montażu bo dopiero wchodzę w temat ;)
Tutaj jest jeden zestaw ale nie ma o nim za wiele informacji.

http://fmic.pl/audi-zestawy-dedykowane/46088-bmw-e46-diesel.html

Testował ktoś?

Edytowane przez mateusz233
Opublikowano

Znajomy ma identyczny zestaw w b6 AWX

jezdzi już 4 lata i jest ok.

Napisz do Magic87 po wiecej info :)

Opublikowano

Mam garb na każdej jednej rurce. Wcześniej miałem problem zaraz za Turbo. Zmieniłem sylikon firmy fmic na sztywny chyba d1. Pół roku było ok. Dzisiaj zleciał kolejny. Po prostu te niebieskie sylikon to badziew wyślizguje się zpod szerokiej opaski i tego farba o czym mówisz. Chyba założenie serie Turbo. Czeka mnie trasa wakacyjna a kłaść się na autostradzie mi się nie uśmiecha.
dopadło i mnie.. ześlizgnęły się nawet z frezowanej rury, wyjazd 1500 km przed trasą wszystkie dokręciłem a i tak wracałem "bez turbo". 4 razy dokręcałem opaski za każdym razem "jak w masło". Teraz wszystko będę ściągał i spawał, szkoda tylko że zostanie mi części za ~650 zł i muszę ponieść dodatkowe koszty.
Opublikowano

Mi na poczatku też sciągneło kilka razy przy turbinie ale dlatego, ze mialem zalozony za krotki silikonowy lacznik i przy naprezeniu sciagało.

Teraz mam odpowiedniej długości i od 3 lat totalny spokój.

Kiedys czytałem o patencie z zakładaniem silikonów na lakierze do włosów albo kleju do szyb:)

Opublikowano

Zamiast kleju do szyb, nie lepiej pospawac ? ;)

Opublikowano

Ja nie wiem czym Wy to skrecacie ?tertytkami? Juz prawie 10kkm zrobiłem i ani razu nic się nie zsuneło a mam nawet silikon na prostej plastikowej rurce

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Kiedys czytałem o patencie z zakładaniem silikonów na lakierze do włosów albo kleju do szyb:)
ja mam na klej do głowic. Generalnie problemem chyba nie są opaski a rury, te z FMIC nie są idealnie okrągłe, pod sylikon dostaje się olej i można go ściągnąć ręką przy dowalonej do zera opasce.

Zamiast kleju do szyb, nie lepiej pospawac ? ;)
jeszcze trzeba mieć co spawać..

Ja nie wiem czym Wy to skrecacie ?tertytkami? Juz prawie 10kkm zrobiłem i ani razu nic się nie zsuneło a mam nawet silikon na prostej plastikowej rurce
SGB, na jakim ciśnieniu zamulasz ?
Opublikowano (edytowane)

Widzę ze te sgb są węższe może dla tego kiepsko Wam trzymaja!

Ja brałem Gbs-y W3 takie jak w linku

http://allegro.pl/obejma-opaska-60-68-mm-t-clamp-nierdzewna-w3-gbs-i6521472353.html

Miałem je w afn 1,8bar i mam je teraz w avf naradzie tez 1,8 bar i tak jak mówiłem NIGDY mi się nic nie zsuneło

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez rrrudy25
Opublikowano

polecam takie rozwiąania ! robiłem dla klienta ,w golfie TDI pod frontalny FMIC. zero problemów ze sciąganiem ,węży .

całożć potem poszła w proszek na czarno i pod maska wygląda jak fabryka :)

bd7fc202b1e1.jpg

fba3f77d3d75.jpg

takich dolotów oczywiście były dwa ,od turbo do FMIC i od FMIC do przepustnicy.

Opublikowano (edytowane)

ładna robota, niestety nie każdy ma możliwość wygięcia rur i spawania alu.


Widzę ze te sgb są węższe może dla tego kiepsko Wam trzymaja!
Ja brałem Gbs-y W3 takie jak w linku

SGB chyba są szersze, znam ludzi co mają zrobione na zwykłych americanach (jak fabryka) i nic nie spada więc to nie kwestia opasek. Miejscami zamiast sylikonów mam ori gumy z A6 i swoje również z ori rurami i tam nic nie spada, sylikon z ori też nie, tam gdzie są dokładane rury z FMIC (z garbem) sylikony i gumy dają dyla. Na fabryce ładowałem 2900mbar i nic nie wywalało... tylko IC puścił pawia.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

to jest kwasowka i spawane z kolanek ,a nie giete.

Opublikowano

Zamiast kleju do szyb, nie lepiej pospawac ? ;)

A czytałeś co napisałem ?:)

Mi ściągneło przy tubinie. Polecasz mi przyspawać do turbiny nierdzewke? :D

Czytaj zanim coś poradzisz.

Opublikowano (edytowane)

Zamiast kleju do szyb, nie lepiej pospawac ? ;)

A czytałeś co napisałem ? :)

Mi ściągneło przy tubinie. Polecasz mi przyspawać do turbiny nierdzewke? :D

Czytaj zanim coś poradzisz.

tak nawiasem mowiac ,to cos masz nie tak z turbo ,skoro z niego ci weże zdejmuje ,jakis lipny odlew?

EDIT .doczytałem ,że miałeś za krótki silikon.

Edytowane przez bartez80
Opublikowano

Do 3x sztuka...

Nie ściągało silikonu po stronie turbiny tylko po stronie nierdzewki.

Mimo, że na nierdzewce sa naspawane 4 kropki, który mają stanowić blokadę podczas zmiany biegu z 1 na 2 silnik pracował góra dół i wtedy spadał silikon.

Po zmianie silikonu na dłuższy i porządnemu odtłuszczeniu go wewnątrz oraz odtłuszczeniu nierdzewki już 3 lata spokoju.

Opublikowano (edytowane)

Do 3x sztuka...

Nie ściągało silikonu po stronie turbiny tylko po stronie nierdzewki.

Mimo, że na nierdzewce sa naspawane 4 kropki, który mają stanowić blokadę podczas zmiany biegu z 1 na 2 silnik pracował góra dół i wtedy spadał silikon.

Po zmianie silikonu na dłuższy i porządnemu odtłuszczeniu go wewnątrz oraz odtłuszczeniu nierdzewki już 3 lata spokoju.

Naspawane kropki ... :facepalm:

"kocham" takie rozwiązania

Edytowane przez bartez80
Opublikowano

Do 3x sztuka...

Nie ściągało silikonu po stronie turbiny tylko po stronie nierdzewki.

Mimo, że na nierdzewce sa naspawane 4 kropki, który mają stanowić blokadę podczas zmiany biegu z 1 na 2 silnik pracował góra dół i wtedy spadał silikon.

Po zmianie silikonu na dłuższy i porządnemu odtłuszczeniu go wewnątrz oraz odtłuszczeniu nierdzewki już 3 lata spokoju.

Naspawane kropki ... :facepalm:

Cóż za treściwa odpowiedź, grunt, że post nabity... :facepalm::facepalm::facepalm:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...