mefiu94 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Witam Panowie, posiadam od niedawna Audi A4 B7 2.0tdi 170KM silnik BRD. Od niedawana pojawił się problem z kopceniem na biało oraz lekkim falowaniem obrotów, dym jest gryzący, problem występuje na zimnym silniku. Jak się rozgrzeje wszystko jest ok. Byłem z nim w serwisie gdzie robią pompowtryski, podłączyli pod kompa na rozgrzanym silniku, parametry wzorowe. W czym szukać problemu?
mefiu94 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 No właśnie nie sprawdzam już codziennie. Płyn w tym samym stanie. Olej też. Świeżo wymieniony.
moniuh Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 hmm to jesli nie bierze plynu i oleju to moze sprawdz chlodniczke egr. trzeba kawalek rurki nie pamietam jakie Fi, zdaje sie ze 35mm i weze dochodzace do chlodniczki zlaczyc. pojezdzic i obserwowac czy dalej kopci. wlasciwie to zawsze kopci czy tylko po odpaleniu jak sie nie nagrzeje?
mefiu94 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Tylko po odpaleniu. Jak temperatura zaczyna rosnąć już wszystko jest ok. Przestaje kopcic. Czuć też trzęsienie całą budą chwilowe.
moniuh Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 to moze warto sprawdzic ta chlodniczke EGR ... jak jest delikatne pekniecie to przy wylaczaniu silnika kiedy nie ma cisnienia troche plynu dostaje sie do dolotu i spala sie przy odpalaniu
mefiu94 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 No na początek to sprawdzę. Może nie będzie nic strasznego.
Osiollekk Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 (edytowane) No ale Panowie, albo ubywa plynu albo nie Jeżeli chłodniczka jest nieszczelna to płyn będzie ubywał i faktycznie, po nocy płynu się w niej nazbiera a potem to wyparuje i chmura białej pary będzie występowała. I tak jak kolega pisze, żeby to sprawdzić to dwa węże od chłodniczki połączyć, i sprawdzić czy dalej są te same objawy. A rurka to fi 21 chyba Dobrze jest też sprawdzić spaliny w układzie chłodzenia. Jeżeli chłodniczka nieszczelna to i spaliny będą w płynie. Edytowane 9 Sierpnia 2017 przez Osiollekk
Adam87 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Dnia 9.08.2017 o 18:46, Osiollekk napisał: No ale Panowie, albo ubywa plynu albo nie Jeżeli chłodniczka jest nieszczelna to płyn będzie ubywał i faktycznie, po nocy płynu się w niej nazbiera a potem to wyparuje i chmura białej pary będzie występowała. I tak jak kolega pisze, żeby to sprawdzić to dwa węże od chłodniczki połączyć, i sprawdzić czy dalej są te same objawy. A rurka to fi 21 chyba Dobrze jest też sprawdzić spaliny w układzie chłodzenia. Jeżeli chłodniczka nieszczelna to i spaliny będą w płynie. Miałem taki przykład,że jednego dnia kopcił a drugiego nie. Było to dziwne, z uwagi na to,że wiedziałem,że mam pękniętą chłodniczke. Bo zanim przyszła nowa to troche minęło. A po zmianie jest ok Obroty ok Nie kopci (na biało)
ePasjonat Opublikowano 8 Września 2017 Opublikowano 8 Września 2017 Mogę się dołączyć? Mam taki problem, moja A4 TDI kopci tylko na jałowym biegu, wtedy lekko falują obroty, trochę trzęsie budą, jak ruszam i jadę to zero dymu, moc jest tak jak była. Wtryski czy regulacja kątów?
Osiollekk Opublikowano 11 Września 2017 Opublikowano 11 Września 2017 W dniu 8.09.2017 o 14:54, ePasjonat napisał: Mogę się dołączyć? Mam taki problem, moja A4 TDI kopci tylko na jałowym biegu, wtedy lekko falują obroty, trochę trzęsie budą, jak ruszam i jadę to zero dymu, moc jest tak jak była. Wtryski czy regulacja kątów? Na tej podstawie nikt Ci nic nie powie Musisz zrobić logi, ale i na tej podstawie pewnie będzie ciężko. Kopci na biało? Mocno, troche? Tylko na zimnym? Czy zawsze? Olej ubywa, czy w normie? A może stan rośnie? Może ubywa płyn chłodniczy? Może ubywa płyn a przybywa oleju? Jak tam EGR? Działa? Czyszczony kiedyś? O turbo coś możesz powiedzieć? Regulacja wałków rozrządu na pewno nie zaszkodzi. Tylko, należałoby wyregulować ssący, patrząc na vcds'a, i koniecznie wydechowy, względem ssącego. Bo to jest w tym najważniejsze. Wtryski tak samo mogą niedomagać, ale po co od razu je regenerować, za kupe kasy, skoro można sprawdzić te rzeczy które wymieniłem wyżej, u siebie w garażu, praktycznie za darmo.
kamilekA4B7 Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 Witam .Hmm u mnie jest podobnie a mianowicie : A4b7 2.0 tdi BPW 1.Przy rozgrzanym silniku strasznie kopci na biało, na zimnym nic się nie dzieje. 2.Przed kopceniem miałem rano problem z odpaleniem auta,jak zaczął kopcic problem z odpalaniem znikł. 3.Systematycznie ubywa płynu chłodniczego,cieknie pod zbiorniczkiem. 4.Zawór EGR zaślepiony Mechanik w ciemno powiedział mi ,że wymiana głowicy,planowanie, wymiana gumek na pompowtryskach. Pomóżcie może mieliście taki przypadek,co robic? Pozdrawiam
Pawelkiwi Opublikowano 28 Września 2017 Opublikowano 28 Września 2017 W dniu 15.09.2017 o 10:52, kamilekA4B7 napisał: 3.Systematycznie ubywa płynu chłodniczego,cieknie pod zbiorniczkiem. Ten fragment świadczy o przedmuchu spalin do płynu chłodniczego. Należy sprawdzić testem na obecność CO2 w płynie chłodniczym. To potwierdzi usterkę uszczelki, głowicy.
Osiollekk Opublikowano 7 Października 2017 Opublikowano 7 Października 2017 W dniu 28.09.2017 o 22:17, Pawelkiwi napisał: Ten fragment świadczy o przedmuchu spalin do płynu chłodniczego. Należy sprawdzić testem na obecność CO2 w płynie chłodniczym. To potwierdzi usterkę uszczelki, głowicy. Ale kluczowe dla tego stwierdzenia, że to uszczelka/głowica jest zdanie "... cieknie pod zbiorniczkiem". Zgadza się? Bo jeżeli tylko systematycznie ubywa płynu no to przyczyn może być co najmniej kilka. Pawelkiwi, bo chyba ogarniasz temat, czy w sytuacji kiedy ubywa płynu, pod zbiorniczkiem jest mokro, tzn jak dotknę ręką to mam mokrawe palce, tester pokazuje CO2 w obiegu, to może być słychać takie przelewanie się wody podczas gazowania na postoju? Bo coś takiego dzieje się teraz u brata w BRD, i jestem ciekawy, czy takie przelewanie się wody faktycznie może występować, i ktoś się z tym spotkał, i to efekt przedmuchów, czy to w ogóle coś innego...
moniuh Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 albo uszczelka, albo głowica pęknięta. tak czy inaczej chyba się nie obędzie bez zdjęcia czapki i jej sprawdzenia. pod korkiem nie widać oczek płynu w oleju? albo majonezu?
Pawelkiwi Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 22 godziny temu, Osiollekk napisał: Ale kluczowe dla tego stwierdzenia, że to uszczelka/głowica jest zdanie "... cieknie pod zbiorniczkiem". Zgadza się? Kluczowe do potwierdzenia jest sprawdzenie obecności CO2 w płynie chłodniczym. Wyciekanie z przelewu zbiorniczka tylko potwierdzi tą diagnostykę. Dlaczego wycieka? Najczęściej powodem tego jest to że gazy wydechowe wypierają płyn chłodniczy z układu chłodzącego. Tworzy się pęcherz gazów który rośnie a płyn wzrasta w zbiorniczku wyrównawczym. Wzrastanie jego stanu kończy się wylewaniem z nadmiaru czego efektem jest mokro pod zbiorniczkiem.
piotrsob1 Opublikowano 1 Listopada 2017 Opublikowano 1 Listopada 2017 No ale nawet z pełnego zbiorniczka wyrównawczego się nic przez przelew nie wyleje, jak w układzie chłodzenia nie pojawi się wyższe ciśnienie niż 1,5 bara, bo na tyle mniej więcej jest zawór zabezpieczający w korku ustawiony. Ciśnienie o takiej wartości w płaszczu wodnym silnika który nie ma przedmuchu spalin do układu chłodzenia ( w normalnej, dopuszczalnej temperaturze jego pracy ) się nie pojawi . Dla tego jak jest się pewnym że chłodnica spalin jest szczelna , silnik się nie przegrzewa, a po zmianie korka wlewu płynu na zbiorniczku wyrównawczym na inny dalej wywala płyn dołem , to z czystym sumieniem można zwalać głowicę
razor01 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 (edytowane) Witam wszystkich i prosze o pomoc a mianowicie jak w temacie chodzi o dym bialy. Silnik BPW , wywalony dpf, dymienie zaczyna sie po zmianie biegow na przyspieszeniu 2-3 sekundy potem spokoj. Prosze o porade co mam sprawdzic i gdzie spojrzec. Dodam ze plynu nie ubywa tylko olej spadl do minimum Edytowane 12 Grudnia 2017 przez razor01
piotrsob1 Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 Na początek przestudiuj ten temat : Jeżeli po jego przestudiowaniu nie będziesz w stanie sam określić przyczyny , to jeszcze raz dokładnie opisz w jakich warunkach i występuje problem z dymieniem
Rabbi Opublikowano 6 Lutego 2018 Opublikowano 6 Lutego 2018 W dniu 11.12.2017 o 03:24, razor01 napisał: Witam wszystkich i prosze o pomoc a mianowicie jak w temacie chodzi o dym bialy. Silnik BPW , wywalony dpf, dymienie zaczyna sie po zmianie biegow na przyspieszeniu 2-3 sekundy potem spokoj. Prosze o porade co mam sprawdzic i gdzie spojrzec. Dodam ze plynu nie ubywa tylko olej spadl do minimum Usterka naprawiona?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się