Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Katalizator? Dziwny Dzwięk Odgłos Stukania W Okolicy Katalizatora A4B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,od jakiegoś czasu w mojej audi słychać dziwne stukanie w okolicy katalizatora,tak jakkby coś w nim latało obijało się w środku... dodam,że odczuwam brak przyszpieszenia przy starcie później jajkoś leci:) Silnik 1.8 turbo 2001 rok :) pomóżcie Miłośnicy !
mam jeszcze liste błędów z waga.ale komplletnie nie wiem co może być zepsute.;/

17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17522 Regulacja lambda strona2 - podgrzewanie za wysokie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16885 Czujnik prędkości pojazdu zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17947 Przełącznik pedału sprzęgła
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16891 Regulacja biegu jałowego - obroty powyżej założonych
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17964 Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Opublikowano

jezeli poleciał katalizator co conajmiej przy co drugim gaszeniu będzięsz slyszał głuche stuki jakby panewka

z tego co widze to uszkodzona lambda albo odpieta

uszkodzony , odpięty czujnik sprzęgła

i chyba coś z przewodami podciśnienia lewe powietrze lapie

sprawdz przewody drugi bład lambdy może występowac przy walnietym kacie , jak zapcha sie to możesz usmażyć turbinę

to są moje przypuszczenia ale nie wypowiedzą się lepszejsi

Pozdrawiam

Opublikowano

Być może klapka od wg uszkodzona albo całkiem urwana i leży w katalizatorze powodując hałas.

Opublikowano

Wywal środek z kata, wstaw emulator silnik będzie miał lżej wypuszczać spaliny.

Przy okazji zobaczysz czy klapka wg się trzyma

Opublikowano

Wszystko wskazuje na to ze kat się skończył. Wstaw przelot, ogarnij sondę i wtedy zobaczysz czy to wszystko a czy coś jeszcze.

Opublikowano

jak najbardziej wklad mogl sie obruszyc i lata w obudowie, mialem tak, dzwiek przypominal uszkodzony lancuch spinajacy walki, grzechotanie takie... wymiana kata na uzywke z allegro za stowe i bylo git. a stary oddalem za 50 zł chyba na skup katów, bo jest niestety metalowy - tanszy

Opublikowano (edytowane)

To raczej nie katalizator.

Może zrób logi bedzie wiadomo czy wg dobrze działa

Moim zdaniem to coś u dołu silnika.

Jak dodajesz gazu to dźwięk się zmienia?

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

Jak dodaje gazu, to przestaje tłuc wgl nawet na wolnych obrotach nie zawsze tłucze:)

Opublikowano (edytowane)

zakładam się o krate dobrego piwska ze to KATalizator....

:) dzwiek nasila sie przy rozgrzanym silniku ?

niestety nie mam juz swojego filmu ale swoja usterke zdiagnozowalem dzieki temu filmikowi.

wydaje mi sie ze dzwiek jest podobny :) taki sam mialem dzwiek w swoim i okazal sie kat, dzwiek z filmiku to tez kat.

Edytowane przez soul87
Opublikowano

Na wolnych obrotach słychać drgania bo strumień spalin jest słaby i nie jednakowy. Gdy dodasz gazu spalin automatycznie jest więcej i one dociskają latające kawałki w kacie. Dlatego na wyższych obrotach nie drży.

Opublikowano (edytowane)

Wyciągałem środek z kata i ten wkład napewno by tak nie walił chodzi mi o kawałki.

Wkład ma dwie części i owszem jedna u mnie miała trochę luzu 1cm ale nic nie stukało

To jest taka miękka blaszka zrobiona w kształcie jakby plastra miodu tylko gęściej

Nie bedę się spierał ale proponuje wyjąć kata i zobaczyć, nie ma dużo roboty

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

Edek wklad bedzie caly w tym przypadku.... poprostu obruszal sie w obudowie ...

I chodzi przod tyl

.. po moim tez nirbylo znac ze to on tak wali jak go wyjalrm dopoki srubokyretem go nie przydusilm i sie zacxal przesuwac.

Ponadto jak katbyl zimny to luz byl maly i siedzial sztywno

Opublikowano

A jak wyjąć katalizator? Sam wymienię razem z sonda mi?

A jak wyjąć katalizator? Sam wymienię razem z sonda mi?

Opublikowano (edytowane)

Ja odkręciłem obejmę łączacą pierwszą rurę z tłumikiem, potem mocowanie jeszcze tej rury na kolanku, następnie trzy śruby kat-turbo i wyciągasz wszystko do góry obracając.

Wcześniej oczywiście obudowe filtra trzeba zdemontować oraz 1 sondę.Druga sonda wyjdzie z rurą trzeba tylko wtyczkę odłączyć

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

tak jak edek pisze, odkrecasz sruby KAT-TURBO nastepnie obejme ktora łączy rure z pierwszym tlumikiem, taka skrecana

potem wyciagasz wszytko do dolu...

nie probuj odkrecac łączenia za katalizatorem... nie dasz rady, te sruby tak sie zapiekaja ze masakra...

chociaz z obejma ta skrecana tez moga byc problemy..

pozdro i milego dlubania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...