Skocz do zawartości
IGNOROWANY

huczenie podczas jazdy na wprost


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej

od pewnego czasu dręczy mnie problem huczenia podczas jazdy na wprost idealnie słychać to przy prędkości około 20 km/h ( na luzie ) takie niejednostajne łuu łuu łuu ( ciężko określić ) które zwiększa częstotliwość wraz ze wzrostem prędkości aż w końcu tak jak by zanika przy około 100 km/h, dodam że opony już swoje lata mają i nie są w idealnym stanie aha jakiś miesiąc temu wymieniałem też dwa wahacze ( banany ) panowie jakieś sugestie gdzie szukać?

Opublikowano

może łozysko ja bym zaczoł od tego :wink:

Opublikowano

Buczenie zwiększa sie przy hamowaniu? Zbierz iść przy wahaczaxh robiłeś?

Opublikowano (edytowane)

tak buczenie zwiększa się podczas hamowania, nie zbieżności nie robiłem.

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

Po wymianie wahaczy nie trzeba robić zbieżności. Nic nie ulega przestawieniu. Zbieżność robisz po wymianie końcówek drążków kierowniczych. Sprawdź czy opony nie są wyząbkowane.

Opublikowano (edytowane)

muszę przyjrzeć się faktycznie tym oponom może być coś z nimi nie tak ostatnio przekładałem przód na tył bo miałem bicie na kierownicy w przedziale 110-140 km/h które po zmianie zniknęło ale z kolei zaczęło huczeć, wstyd się przyznać ale spojrzałem na datę ich produkcji są one z 3 tygodnia 2006 roku :facepalm: nie pytajcie o szczegóły czemu tak długo trzymam takie stare kapcie z końcem lata zakończą swój żywot :P

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

Sprawdz cisnienie, pisze z telefonu i mi zmienia wiadomość, czy zbieżność po wachaczach sprawdzałes (nie chodzi mi o konieczność tylko od objawu), podjedz na diagnostykę i sprawdz moze w cos walnales

Opublikowano

kurcze stawiam chyba na opony lub łożysko, zauważyłem też że przy prędkościach powyżej 150 km/h auto na autostradzie staje się trochę niestabilne tzn pływa niby kierownica sztywno a czuć jak się buja na boki.

Opublikowano

skrzynia niegów może juz dawać oznaki . w audi skrzynie nie są super mocne

Opublikowano

Podłącze się do tematu z tym że ja dwa dni temu wymieniłem jedno łożysko z przodu w prawym kole i dalej buczy opony mam kupione nowe w tym sezonie powiedzcie czy jest sposób na sprawdzenie które łożysko huczy w quattro? oprócz oczywiście tego sposobu z jazdą i skręcaniem.

Opublikowano

Skrzynia? nawet gdy jadę na luzie ze wciśniętym sprzęgłem?

Opublikowano

Buczenie łożysk możesz sprawdzić na każdej stacji diagnostycznej. Jeżeli chodzi o opony to myślę że przy złym ciśnieniu było by widać jakieś ząbkowanie opony lub nierówne ścieranie.

Opublikowano

Miałem wczoraj podniesione obydwa koła przednie i zauważyłem że gdy nimi pokręcę to klocki obcierają w jednym miejscu na tarczach hamulcowych czyżby tarcze były do planowania i mogły wydawać taki dźwięk podczas jazdy?

Opublikowano

mogły wydawać taki dźwięk podczas jazdy

mogą jak krzywe.

Opublikowano

no to jutro wrzucę tarcze na tokarkę i je poprawię, dam znać czy to coś pomogło.

Opublikowano

Witam, podpinam sie do tematu poniewasz mam podobny problem.

Na letnich oponach (nowe) przy nabiciu cisnienia okolo 2,3-2.4 bar z przedniego zawieszenia wydobywa sie impulsywne buczenie(cos w stylu łuu łuu łuu:D) intensywnosc wzrasta wrazz predkoscia. Dodam za bicia na kierownicy nie czuc tylko bardziej w okolicach pedałów, nog. Jesli cisnienie w kolach ustawie na poziomie 2,1 wszystko przechodzi. teraz jak zmioeniłem kola na zimowe to bez wzgledu ile jest cisnienia w oponie buczenie wystepuje bez przerwy. Łozyska? metoda skrecania nie robi zadne roznicy.

Co to może byc..?

Opublikowano

Też się podepnę. Otóż miałem podczas jazdy powyżej 100/h odgłos huczącego łozyska. Przy łuku w lewo robiło sie cicho, przy łuku w prawo huczenie nasilało sie. Warsztat stwierdził, że to lewe łozysko. Więc... kupiłem SKF-a, wymienili i dalej to samo tyle, że huczenie jest stałe, nie specjalnie ma na nie wpływ kierunek łuku ( cały czas mówie o predkości powyżej 100 bo przy niższych buczenia raczej nie słychać.) Co jeszcze może być przyzyną? A może warsztat źle wskazał stronę, którą trzeba wymienioć? Zawsze mogę domagać się reklamacji...

Opublikowano

Ostatnio przemienilem kola przod na tyl i odwrotnie, dziwek troche sie zmienil (przy 60 bardziej wyrazny a przy wyzszych predkosciach przycichlo) reszta bez zmian.

Opublikowano

Wskazanie lewego łożyska przy skręcaniu w prawo jest prawidłowe. Jeżeli warsztat wymienił Ci łożysko to sprawdz czy teraz przy energicznym skręcaniu w prawo jest cicho.

Być może miałeś padnięte łożysko i coś jeszcze, a teraz łożysko jest ok tylko ta druga usterka daje o sobie znać.

Ten warsztat jest zaufany? Może pokrzywili piaste przy demontażu i teraz podczas wyższych prędkości ma bicie...

Opublikowano

Koledzy u mnie też zaczęło huczeć ale po wymianie kół na zimowe, zmieniając w pospiechu nie spojrzałem na kierunkowość i z przodu założyłem odwrotnie już zmienione ale różnica kolosalna przy takiej gafie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...