Langista Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 Odpowiadając na Twoje pytanie : ten który ma niższą temperaturę. Pamiętaj że czujnik pokazuje temperaturę z miski olejowej, nie przy wymienniku ciepła. Tam olej już powinien trafić schłodzony żeby wrócić w obieg i powtórzyć proces. Jeżeli w misce masz wyższą temperaturę to znaczy że nie potrafi dobrze odprowadzać ciepła lub stwarza za duże tarcie i elementy bardziej się grzeją. Dlatego moim zdaniem w moim przypadku świeżo zalany Castrol grzał się do 120°C a Millers trzymał między 90 a 100°C przy jeszcze wyższych temperaturach otoczenia.
Kejsi Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 (edytowane) No właśnie temp z miski olejowej czyli tam gdzie olej zmniejsza swoją temp (kształt miski zetek, a6 c6 itp, dodatkowo większą ilość oleju przekłada się na z mniejsze temperatury) nie licząc wymiennika bo wszędzie indziej jest grzany, natrysk na tłoki, turbo i licząc też smarowania wałków. Castrol to najgorsze dziadostwo na świecie i ludzi którzy go chwała to albo go sprzedają albo nie widzieli rozebranego silnika po Castrolu ? Dyskusja czysto informacyjna, zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć od innych użytkowników ? Edytowane 29 Grudnia 2019 przez Kejsi
Randor Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 (edytowane) W sumie nie wiem gdzie leży prawda ale zazwyczaj po wymianie oleju na nowy lub teoretycznie na taki z wyższej półki jego temperatura pod obciążeniem spadała. Sam zauważyłem, że olej wraz z przebiegiem delikatnie łatwiej się grzeje. Wątpię żeby z czasem stawał się coraz lepszy i lepiej odprowadzał temperaturę (może robi to z powodu coraz mniejszej lepkości?). Ogólnie zdania na ten temat są podzielone. Tak czy inaczej 110c to żadna temp dla porządnego oleju jakim jest Synthoil. Co do lepkości to u mnie między 90 a 110c różnica w ciśnieniu wynosi maks 0,15 bar. Wartość pomijalna. Jak motor jest dobry i trzyma ciśnienie to będzie je trzymał i w jeszcze wyższej temp. Nie ma się co spuszczać za bardzo. Edytowane 29 Grudnia 2019 przez Randor
Langista Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 No tak, i ja bym miał w sumie wywalone, ale jak po trasie mi cały litr świeżo zalanego oleju zjadło, to zmieniłem na Millersa i doznałem szoku. Auto wyraźnie ciszej chodziło a temperatury zbite przy tej samej prędkości o 20 stopni, no i brak poboru oleju (mówię tu o 5w40 w obu przypadkach). No i na moje temperatura też bierze się ze słabszych właściwości smarnych. Większe tarcie i dużo więcej ciepła za razem do odprowadzania.
Randor Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 (edytowane) Pewnie jest jak piszesz. W ogóle o co chodzi z tym Castrolem. Jak to do cholery przechodzi że sprzedają ten mazut i uchodzi im to na sucho. U Niemców ten olej jest zdecydowanie lepszy (nie twierdzę że jest bdb). W stanach pozwy zbiorowe by ich wykończyły. Tylko u nas konsumenci leją byle gówno i nie narzekają. Skoro sprzedaje się bdb to po co polepszać formułę. Ludzie są przeważnie sami sobie winni. Edytowane 29 Grudnia 2019 przez Randor
Kejsi Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 (edytowane) Coś w tym może być ze gorsze właściwości smarne - - > większą temp, dalej trzeba by zapytać jakiegoś chemia czemu olej że zużyciem też zwiększa temp Co do castrola jakiś czas temu zjarala im się fabryka dodatków do olejów, jak nie odbije się to na cenie innych olei to można uznać to za cichy sukces za ich szajs w butelkach ? (po sprawdzeniu to tylko jeden z wielu ich dostawców eh) Edytowane 29 Grudnia 2019 przez Kejsi
Mizur138 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 W dniu 29.12.2019 o 13:33, Langista napisał: Mogłeś trafić jakąś podróbkę, ogólnie to że temperatura rośnie oznacza zużycie oleju, po prostu stracił swoje właściwości. Kwestia przy jakim przebiegu masz już tą wyższą temperaturę, jak od świeżego wlania to ewidentnie jakaś podróba. A widzisz zamawiałem produkt u chłopaka z forum,który prowadzi swoja działalność,nazwy nie będę podawał bo nie potrzebne sa jakies brudy. Ogolnie to przeciagnałem wymiane starego oleju gdzies o około 30 dni,gdyz minał rok ale nie mialem na nim zrobione nawet 7 tys km,tak tak wiem ze co rok trzeba. Ale wracajac do tematu temp wiec na tym starym oleju temp podczas pilowania nie dochodzila nawet do 110 stopni,gdzie on juz mial rok a po wlaniu nowego zauwazylem wzrost temp. Moze po prostu jakas wadliwa partia,no ciezko powiedziec,tez nie wierze za bardzo ze ten ktos mogl by sprzedac podrobke....
Langista Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 (edytowane) To już zależy do tego, skąd on bierze oleje, mogła też być jakaś gorsza partia. Jakiś łebek z kontroli nie przypilnował właściwych proporcji i olej o gorszych parametrach gotowy. Edytowane 30 Grudnia 2019 przez Langista
fajerski1 Opublikowano 10 Lutego 2020 Opublikowano 10 Lutego 2020 a czy ktoś zalewał olejem SELENIA K 5W40 ? Olej Selenia K spełnia następujące normy i aprobaty: ACEA A3/B3 SAE 5W-40 VW 502.00 VW 505.00 API SM FIAT 9.55535-M2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F214.I05 MB-Approval 229.3
ELLIOTT Opublikowano 10 Lutego 2020 Opublikowano 10 Lutego 2020 Teraz, fajerski1 napisał: a czy ktoś zalewał olejem SELENIA K 5W40 ? Olej Selenia K spełnia następujące normy i aprobaty: ACEA A3/B3 SAE 5W-40 VW 502.00 VW 505.00 API SM FIAT 9.55535-M2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F214.I05 MB-Approval 229.3 Widmo w podczerwieni pokazuje grupę HC VHVI. Badanie dostępne na oilclubie
fajerski1 Opublikowano 10 Lutego 2020 Opublikowano 10 Lutego 2020 Czyli podejdzie czy nie ? Byłby dobry, bardzo dobry czy słapby ?
ELLIOTT Opublikowano 10 Lutego 2020 Opublikowano 10 Lutego 2020 Teraz, fajerski1 napisał: Czyli podejdzie czy nie ? Byłby dobry, bardzo dobry czy słapby ? Lepiej kupić Ravenol VST. Ten Twój olej to HC(nic szczególnego)
Stacyjny Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 W dniu 4.12.2019 o 06:45, bird71 napisał: Mam szybkie pytanie W związku z tym że muszę trochę iść w ekonomię postanowiłem że zmieniam olej w swojej a4 b6 1.8t Obecnie lałem motula x cess 8100 5w40 Możecie mi doradzić co wlewać innego tańszego ale też w miarę na poziomie ? Filtr oleju brałem manna Shell Helix Ultra 5w40, Lotos Synthetic Plus 5w40.
Hrabia 555 Opublikowano 6 Marca 2020 Opublikowano 6 Marca 2020 (edytowane) weź pod uwagę zużycie, w tym silniku przejeździłem w A3 kilkadziesiąt tys km Valvoline Maxlife 5w40, znakomity olej z minimalnymi dolewkami. Polecam gorąco każdemu do już 20 letnich 1.8T, zacnych silników. A przerobiłem wszystko, od mobila, lotos przez motula po millersa, i maxlife faktycznie trzyma sie poziom oleju najlepiej. Edytowane 6 Marca 2020 przez Hrabia 555 1
Hrabia 555 Opublikowano 6 Marca 2020 Opublikowano 6 Marca 2020 W dniu 1.12.2019 o 10:45, KINIAM napisał: Nie mam dostępu do tajnych danych producenta oleju. Wiem, że w PAO nie da się rozpuścić dodatków. Chyba trzeba zapytać Piotra ze zmienolej, on ma sporą wiedzę na temat olejów. dokładnie tak, bazy PAO właściwie są nierozpuszczalne, i zawsze muszą byc inne domieszki bazowe, ale to nic złego. Pamiętajcie że 100% synt bazy to nie znaczy jednocześnie że 100% synt całego oleju, bo są inne dodatki niezbędne przy pracy silnika. Zawsze cena mówi za siebie -100 zł za 5L oleju czy 160-220zł, i macie odpowiedź które są na jakich bazach w przeważajacej części. Dla tych , którzy szukają prawdziwych PAO w dominującej większości, to Millers Trident w swoje cenie ma tego wystarczająco .
ELLIOTT Opublikowano 6 Marca 2020 Opublikowano 6 Marca 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, Hrabia 555 napisał: dokładnie tak, bazy PAO właściwie są nierozpuszczalne, i zawsze muszą byc inne domieszki bazowe, ale to nic złego. Pamiętajcie że 100% synt bazy to nie znaczy jednocześnie że 100% synt całego oleju, bo są inne dodatki niezbędne przy pracy silnika. Zawsze cena mówi za siebie -100 zł za 5L oleju czy 160-220zł, i macie odpowiedź które są na jakich bazach w przeważajacej części. Dla tych , którzy szukają prawdziwych PAO w dominującej większości, to Millers Trident w swoje cenie ma tego wystarczająco . Nie wprowadzaj kolego ludzi w błąd. Od kiedy wyznacznikiem jakości jest cena? Np. Meguin megol super leichtlauf 5w-40 ok 100zł za 5l (kwestia kursu)100% PAO, Ravenol VST ok 135-170zł (kwestia dojścia) mieszka różnych PAO + extra dodatki ochronne silnika. Technologia w tym temacie poszła również do przodu i wiele dodatków w nowej formie jest już mieszalna z PAO/Estrami. Odnośnie Millersa przepłacasz za markę jak w przypadku motula innych firm, które mają fejm z przed lat. Trend to jest minerał/HC jak wolisz. Valvo maxlife mineral/hc przynajmniej cena niska. Nie masz zielonego pojęcia jak widać w temacie. Edytowane 6 Marca 2020 przez ELLIOTT
KINIAM Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 Dla większości użytkowników pojazdów to jednak cena będzie wyznacznikiem jakości oleju. Ravenol trzyma cenę, co do Meguina to kto go zna ? ostatnio w Niemczech 5W40 LL 4 litry kupowałem za 14 ojro. Millersa czy LM można trafić na wyprzedażach za 50-60% wartości nominalnej ale trzeba obserwować rynek. 1
Hrabia 555 Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 (edytowane) 12 godzin temu, ELLIOTT napisał: Nie wprowadzaj kolego ludzi w błąd. Od kiedy wyznacznikiem jakości jest cena? Np. Meguin megol super leichtlauf 5w-40 ok 100zł za 5l (kwestia kursu)100% PAO, Ravenol VST ok 135-170zł (kwestia dojścia) mieszka różnych PAO + extra dodatki ochronne silnika. Technologia w tym temacie poszła również do przodu i wiele dodatków w nowej formie jest już mieszalna z PAO/Estrami. Odnośnie Millersa przepłacasz za markę jak w przypadku motula innych firm, które mają fejm z przed lat. Trend to jest minerał/HC jak wolisz. Valvo maxlife mineral/hc przynajmniej cena niska. Nie masz zielonego pojęcia jak widać w temacie. No właśnie kto wprowadza w błąd...nie ma tego oleju wymienionego przez Ciebie Meguin za 100 zł, tylko wlaśnie średnio ok. 150 zł, Ravenol od 160 w górę, nic innego nie dzieje się na rynku niż to co pisałem, nie ma takiego samego produktu za 100 zł i 200 zł, i w sumie to nie nie wiem co chciałeś podważyć i po co, w mojej wypowiedzi. Millers Trident 5w40 na PAO za 160 zł w tym przypadku to jest przepłacanie w porównaniu do tych, które wymieniłeś ? W którym miejscu ? Zresztą, podałem tylko jako przykład ten olej, nie twierdzę że jest najlepszy na świecie. A Motul dziś jest kilkadziesiąt zł tańszy niż kilka lat temu np x-cess, bo właśnie jest obecnie na HC. Ja mówię o ogólnej relacji: cena oleju=użyta technologia dla 99 % olejów na rynku. I nie chodzi o okazje cenowe przypadkowo spotkane w jakimś sklepie. A co do oleju Ravenol, rzeczywiście prezentuje się atrakcyjnie, przyjrzę mu się bliżej. Edytowane 7 Marca 2020 przez Hrabia 555
ELLIOTT Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 (edytowane) Drogi Harabio. Czytaj ze zrozumieniem oraz ogarnij podstawą wiedzę na temat co dany producent sprzedaje w środku.. Aż smutno czytać co piszesz, tak naprawdę nie mając zielonego pojęcia. Kuje strasznie w oczy. Wiesz, dlaczego motul obniżył ceny? Ponieważ była swego czasu nagonka przez ludzi siedzących w temacie, jakie siki sprzedają pod postacią pseudo syntetyku. Nie piszę, że wszystkie produkty mają złe, oczywiście kilka produktów mają godnych zainteresowania wstępnego(żadne 5w30/40!). Teraz Millers Triend, czytaj uważnie! W nim nie ma nawet kapki pao!!!, napisałem Ci, że jest tam tylko minerał/HC jak wolisz(HC pamiętaj to dalej minerał). Millers daje sporo ilość pao tylko i wyłącznie w serii cfs jak dobrze pamiętam(grypa łamie nie będę przypominał sobie każdego produktu). Wracając do meguina jak nie potrafisz znaleźć produktu w normalnej cenie, to nie jest moim problemem(w pl dystrybutor odgórnie ustawia cenę ze względu na marke LM). Przed chwilą wszedłem sprawdzić ile kosztuje na szybkiego 24E za 5l + wysyłka do pl. Co i tak daje dobrą cenę poniżej 130zł. Jeszcze taka mała ciekawostka oraz obalenie Twojej tezy "ten sam produkt za 100zł vs 200zł" Meguin o którym wspomniałem wcześniej kosztuje 24e za 5l vs Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 42E za 5l. Są to te same produkty w środku 1:1 (ewentualnie lm ma zapiskę o mniejszej ilości pao do 70%). Rozumiesz teraz gdzie jest cały klucz? Głownie chodzi aby nie przepłacać za marki oraz co oferują tak naprawdę w środku. Eurol 5w40 wypada bardzo dobrze HC+ pakiet dodatków oraz fajna lepkość do starszych aut. Pozdro Edytowane 7 Marca 2020 przez ELLIOTT
Kejsi Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 Tu jak zwykle wiele się dzieje, co wam daja bazy PAO? Jakieś testy nie marketingowy bełkot? Który olej będzie lepszy taki za 160zl na 15k km czy taki za 80 na 7k km? Każdy niech sobie odpowie sam xd
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się