Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mądra decyzja

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dev tobie też dziex sugerowałem się głównie twoja opinia jak by co poszukuje jeszcze poduszek silnika L i P

Opublikowano

Witam Panowie

Nadchodzi kolejna wymiana oleju tym razem zrobie to tak jak to przewiduje instrukcja a nie opinie innych. Więc 5w30 z norma VW 502 00. Troche musialem poszperac za nim trafilem na oliwe spelniajaca norme i ustrzelilem o dziwo jeden z drozszych Lotos Quazar lub Liquy Moly, jeszcze nie zdecydowalem co ktory zaleje ale napewno dam znac co i jak. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

A w instrukcji dla silnika 1.8T BFB jest tak:

92421c403cccae81med.png

Gdzie tu jest lepkość?

Edytowane przez radko123
Opublikowano

5w30 do 1.8t to jak wół do karety

Opublikowano

Moje odczucia też są takie że 0w40 lub 5w40 jest lepszy dla tego silnika a jeździłem na 5w30 0w40 a teraz na lato 5w40 LM

Opublikowano

dokładnie, 0w40 to najlepsza opcja dla tego motoru

Opublikowano

Chciałem przetestować zachwalany LM a 0w40 nie mogłem nigdzie dostać. Co do 0w40 to miałem Motul X-max i mam wrażenie że szybciej stracił swoje parametry niż motul 5w30.

Co do LM to się wypowiem za ok 10tyś.

Opublikowano

5W50 Mobil 1 lub jak duży przelot 10W60 Valvoline. Nic innego.

Opublikowano

w PL nie dostaniesz LMa 0W40

ja śmigam na 5W40 SHT i na niczym lepszym nie jezdziłem


ćwiczył ktoś Lotos Quazar 10W50 ????

Opublikowano

ja śmigam na 5W40 SHT i na niczym lepszym nie jezdziłem

Właśnie taki teraz wlałem, ganiam tylko po mieście więc olej nie ma lekko.....

Opublikowano

Ja napisze tak... miałem Castrol 10w40 (pisałem już o tym wcześniej w tym wątku) i napinacz dzwonił przed uruchomieniem, teraz mam Valvoline 5w40 i łańcuszek jak dzwonił tak dzwoni. :kwasny:
Kolega kupił B6 z silnikiem BFB zalał 5w30 i też dzwoni.
Nie ma reguły... ale tak jak pisał Dev najlepszym olejem dla tych silników jest 5w40.

Opublikowano (edytowane)

Trzeba zacisnąć zęby wymienić co trzeba i będzie spokój, w temacie napinacza i łańcuszka półśrodki na niewiele się zdają. Natomiast poranne chwilowe brrrr 1-2s to normalne i jest nawet o tym info w instrukcji auta.

Edytowane przez radko123
Opublikowano

Witam.

W sobotę mam zamiar wymienić olej (obecnie jest zalany 5w40 commy i przejechane na nim 6000) na ten który poleca Dev ale po odkręceniu korka wlewu widzę, że jest tam sporo syfu - mam już płókankę LM i tak jak sugerował Dev wleję ja przez "bagnet" i teraz pytanie czy mam potem zrzucać miske i wszystko czyścić czy może po płukance zmienić filtr i olej na jakiś pierwszy lepszy 5w40 przejechać kilka km zlać, wymienić filtr i zalać docelowy LM? Pytam, bo wydaje mi sie, że tego syfu jest sporo i nie wiem czy nie zatka smoka.

Co radzicie?

Opublikowano

Kolego na pewno zwalenie miski i czyszczenie będzie najlepszym rozwiązaniem. Co do syfu na pokrywie zaworów to jest to normalna sprawa, natomiast ważne co tam na dnie miski spoczywa. Ja robiłem płukankę już po raz trzeci i olej mam czysty. Jeżeli olej czarny to warto zrzucić miskę.

Opublikowano

ja polecam motula 5w40 sam jezdze i polecam

Opublikowano

Witam. Panowie będę wymieniał rozrząd w moim audi. Odrażu olej. Tyle tych odpowiedzi jest ze sam nie wiem co wybrać 5w30 czy 5w40

Opublikowano

5w30

Opublikowano

5W40

Opublikowano

I znów sprzeczne zdania :-(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...