Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie

to czemu ja go teraz bardziej słyszę i nawet przy ruszaniu?? :huh:

Edytowane przez marecki1311
  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie a ja mam pytanko takie: Zmieniałem olej we wrześniu zalałem Valvo maxlife 5w40 i nie byłem z niego zadowolony (silnik głośno pracował) więc na poczatku marca tego roku zmieniłem go na Amsoil-a full saps 5w40 poprzedzając płukanką też Amsoil.

Zrobiłem nawet taki myk że po płukance zalałem taniego minerala żeby to wszystko wymył pochodził z 15min( czynność powtórzyłem jeszcze raz) i wylałem to i dopiero potem zalałem Amsoila + nowy filrt.

I już z rana następnego dnia słyszę (aż do dziś) warczący napinacz i to głośno! :kwasny: ( wcześniej to tylko raz na jakiś czas się odzywał) ,

nawet podczas ruszania przy lekkim obciążeniu słychać takie rzężenie przez 1 sek.

Dodam że napinacz(ASO 2tyś zł) z łańcuchem jest nowy ma 25tyś km przejechane, łańcuch tylko w IC kupiony.

Dziwne to to dla mnie? :kwasny:

Miałem wcześniej LM SHT 5w40 i nie narzekałem, chciałem coś z górnej puły a tu takie cóś??

Czy mogłem mu czymś zaszkodzić?, czy ten olej mu nie służy? jaki olej polecacie?

Zastanawiam się nad 5w50 fuchs-a??

Dzięki.

spróbuj zalać Valvoline Synpower 0W40 lub Motul X-max 0W40.

mam pozytywne doświadczenia co do nich

Opublikowano

Moze z napinaczem było wszystko ok moze masz smok zapchany i jest małe ciśnienie .

Opublikowano (edytowane)

Tylko przypadkiem kolego marecki1311, nie stosuj porad z forum passata,gdzie fachowcy próbują naprawiac silnik olejami,i zalecili Tobie wymiane na półsyntetyka,jeden szaman wyrwał się nawet z minerałem.Normalnie jak to czytałem to mi ręce opadły.

Tutaj na forum na pewno znajdziesz fachowa porade,sam takową znalazłem.

U mnie po zakupie zalałem Motula 10w40,ale po kilku poradach kolejna wymiana była na Valvo 5w40,obecnie zalany Millers Trident 5w40,i na nim napinacz zamilkł przy rozruchu.

Edytowane przez strazak93
Opublikowano

Nie

to czemu ja go teraz bardziej słyszę i nawet przy ruszaniu?? :huh:

Sprawdz cisnienie oleju.

Opublikowano

Tylko przypadkiem kolego marecki1311, nie stosuj porad z forum passata,gdzie fachowcy próbują naprawiac silnik olejami,i zalecili Tobie wymiane na półsyntetyka,jeden szaman wyrwał się nawet z minerałem.Normalnie jak to czytałem to mi ręce opadły.

Tutaj na forum na pewno znajdziesz fachowa porade,sam takową znalazłem.

U mnie po zakupie zalałem Motula 10w40,ale po kilku poradach kolejna wymiana była na Valvo 5w40,obecnie zalany Millers Trident 5w40,i na nim napinacz zamilkł przy rozruchu.

Hehe, nie nie takie oleje odpadają wiem....zalałem tylko minerala do płukanki i potem znów żeby sobie trochę pochodził i wymył też resztki samej płukanki-ale mam nadzieje że ten zabieg nie zaszkodził napinaczowi, kolega DEV zapewnił mnie że nie powinno.

Dzięki, właśnie zastanawiałem się nad Millers-em Trident 5w40 ewentualnie jakiś 5w50?

Półsyntetyk wleje jak będę miał 500tyśi- jeżeli dożyję albo auto :)

Nie

to czemu ja go teraz bardziej słyszę i nawet przy ruszaniu?? :huh:

Sprawdz cisnienie oleju.

Tak właśnie zamierzam zrobić, we wtorek podjadę do mechaniora, to tak właśnie jakby był mały spadek ciśnienia przy ruszaniu i napinacz nie ma wystarczającej ilości oleju do napięcia łańcuszka stąd ten chrobot :eusathink:(podobnie ja przy rannym odpalaniu- ale to, to akurat normalne)

Dzieki

spróbuj zalać Valvoline Synpower 0W40 lub Motul X-max 0W40.

mam pozytywne doświadczenia co do nich

Kurde miałem kiedyś jakiś 0w40 ale to woda prawie i chlał mi go jak wariat dlatego przeszedłem na 5w

Opublikowano

Kolego to nie jest normalne ze łańcuch rano hałasuje wyczyść smoka i zalej porządną oliwe ja stosuję millers 5W40 i po płukance od razu zalewam ten olej nie musisz wcześniej zalewać jakimś tańszym zeby wypłukać płukankę .

Opublikowano

Kolego to nie jest normalne ze łańcuch rano hałasuje wyczyść smoka i zalej porządną oliwe ja stosuję millers 5W40 i po płukance od razu zalewam ten olej nie musisz wcześniej zalewać jakimś tańszym zeby wypłukać płukankę .

No tak mi podpowiedział mechanik aby mieć pewność że resztki tego co usunie płukanka i samą ją usunąć dokładnie z silnika to zalać minerala na parę minut i zlać potem olej docelowy.

Jesteś kolejna osobą która poleca Millersa i też chciałem go kupić ale wybrałem Amsoila- to ta sama liga.

A jaki zalałeś Trident czy XF?

Moze z napinaczem było wszystko ok moze masz smok zapchany i jest małe ciśnienie .

Dwa lata temu była zrzucana micha zmieniana pompa i czyszczony ssak

Opublikowano

Olej millers XF ale ten twój też dobry jak słychać rano łańcuch to albo smok . pompa lub napinacz łańcucha albo sam łańcuch .

Opublikowano (edytowane)

Olej millers XF ale ten twój też dobry jak słychać rano łańcuch to albo smok . pompa lub napinacz łańcucha albo sam łańcuch .

Wcześniej miałem zalanego Valvo max life 5w40 i napinacz nie rzęził ale silnik głośno pracował (nie byłem z niego zadowolony) dlatego go zmieniłem na Amsoil-a.... na nim silnika w ogóle nie słychać za to odezwał się napinacz.

Dlatego poruszyłem ten temat tu na forum bo chciałem wiedzieć czy płukanka + mineralny nie zaszkodziły mu, albo po prostu wina oleju niby górna póła ale okazuję się że nie zawsze to co "lepsze" i droższe oznacza "lepsze", zmienię na Millersa i zobaczymy.

Edytowane przez marecki1311
Opublikowano

Tak jak pisałem wcześniej jak nie pomoże olej to trzeba sprawdzić napinacz łańcucha ,sam łańcuch , smok albo ciśnienie pompy oleju .

Opublikowano (edytowane)

Już wszystko jasne!

Ciśnienie ok, pompa ok, napinacz ok.....Ten olej co mam Amsoil 5w40 jest po prostu za "rzadki" na hydraulikę w moim aucie z przebiegiem 200tyś (akurat mój tak ma) nigdy był nie wpadł na to że olej full saps z normą już SN nie nada się a jednak ( do nowych aut jak najbardziej)

I teraz pytanie brzmi: Czy saps : low, mid, czy full ma jakiekolwiek znaczenie co do lepkości oleju i jego "gęstości?, Przecież ten "saps" to tylko jakieś popioły zawarte w oleju? Pytam bo się nie znam na tym.

Czym się sugerować kupując teraz bo muszę go zmienić.

Proponujecie Millersa Trident 5w40 ale on tez jest full saps.

A może spróbować jednak coś o wyższej lepkości np 5w50 skoro on taki już nie dziewica :)

Edytowane przez marecki1311
Opublikowano

Witajcie, nie czytając forum zalałem poleconego mi w sklepie Castrola 5W40. Od czasów wymiany zrobiłem ok 6 tys. Coraz częściej i dłużej słyszę rano łańcuszek...

Chce to wymienić na LM 5W40.

Dajcie namiar na tego forumowicza który sprzedaje go na forum,

Jak mam go wpisać? Dzik, Dziku, dziki? :)

Opublikowano

Dział sprzedam komercyjny masz podwieszony wątek

Opublikowano

Witajcie, nie czytając forum zalałem poleconego mi w sklepie Castrola 5W40. Od czasów wymiany zrobiłem ok 6 tys. Coraz częściej i dłużej słyszę rano łańcuszek...

Chce to wymienić na LM 5W40.

Dajcie namiar na tego forumowicza który sprzedaje go na forum,

Jak mam go wpisać? Dzik, Dziku, dziki? :)

www.pro-choice.pl

Opublikowano

Do silnika 1.8T BFB co lepsze

Synthoil High Tech 5W-40 Leichtlauf High Tech 5W-40

?

Opublikowano

Millers 5W40 XL

Opublikowano

Do silnika 1.8T BFB co lepsze

Synthoil High Tech 5W-40

Leichtlauf High Tech 5W-40

?

Lej ten pierwszy. Sam mam taki i polecam. A miałem różne.
Opublikowano

Do silnika 1.8T BFB co lepsze

Synthoil High Tech 5W-40

Leichtlauf High Tech 5W-40

?

Lej ten pierwszy. Sam mam taki i polecam. A miałem różne.

Różnica w cenie nie wielka jakieś 4e pytam bo nie wiem co jest bardziej odpowiednie dla mojego silnika chcę zmienić z mobila 5w40(taki lał poprzedni właściciel) zastosować płukankę ?

Opublikowano

Płukankę można zastosować ,a olej ==>LM 5w40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...