Marecki1 Opublikowano 28 Maja 2016 Opublikowano 28 Maja 2016 zakupiłem taki zestaw, jednak przekonałem sie zeby nie być skąpy... Tylko ten TopTec to półsyntetyk z bazami syntetycznymi mimo ze to 5w40
ocb Opublikowano 29 Maja 2016 Opublikowano 29 Maja 2016 Nie znam tych norm dlatego zapytam. Czy ten olej: http://liquimoly.pl/produkty/srodki-smarne/oleje-silnikowe-samochody-osobowe/syntetyczne/synthoil-high-tech-5w-40-1856-detail będzie dobry do 1.8t bfb z przebiegiem ponad 300tys? Nie wiem co było wcześniej lane. Było to dość gęste i ciemne. Pół roku jeżdżę na valvoline 5w30 i od wymiany na ten olej silnik zaczął dużo gorzej pracować. Mocy nie brakuje ale kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Chce teraz zrobić zmianę i nie wiem czy coś mi to pomoże czy powinienem iść w półsyntetyk. Będę wdzięczny za podpowiedzi.
mirek31071977 Opublikowano 29 Maja 2016 Opublikowano 29 Maja 2016 Do turbo żadnego pólsyntetycznego badziewia.U nas się tak przyjęło,że auto przekroczyło 200 tysi to już pól a potem i minerał i tak ludzie robią .Lej tego co pokazałeś tylko by płukankę trzeba może zrobić.U mnie w robocie auta mają po 450 i idzie 5W-30 cały czas do tych TDI i to Castrol bo ASO i w Niemczech też taki przeważnie leją.Tego LM mam teraz i właśnie zbliża się wymiana bo już 10 przejechane.Tylko ja mam poniżej 200 nalotu jeszcze i wlałem go bez płukanki po Castrol w Niemczech.Pół literka musiałem dolać na ten dystans.Zobaczymy jak teraz będzie.
BeyerBrown Opublikowano 29 Maja 2016 Opublikowano 29 Maja 2016 U nas się tak przyjęło,że auto przekroczyło 200 tysi to już pól a potem i minerał i tak ludzie robią Cóż, janusze poprzesiadały się z poldków do zachodnich furaków ale przekonaniami tkwią jeszcze w głębokim PRL...
lukaszek13ns Opublikowano 17 Czerwca 2016 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Witam Zamieszam trochę w wątku olejowym na przykładzie własnych obserwacji większość poleca 5W-40 Pacjent o A4 B7 1.8t bfb Samochód sprowadzony ze Szwecji przez naszego kolegę klubowego. Przebieg 182000 oryginał sprawdzony. Samochód od nowości serwisowany w trybie long life wymiana oleju co dwa lata lub 30 tys. Oczywiście nigdy nie zrobił 30 tys na jednym oleju gdyż wcześniej następował czas na wymianę przeważnie wymiana następowała po 16-18 tys. Auto jeździło na Mobil 5W30 Po zakupie profilaktycznie została zdemontowana miska olejowa, aby sprawdzić stan smoka, z silnikiem nic się nie działo ciśnienie oleju książkowe, brak dźwięku z napinacza czy popychaczy. Smok, miska i silnik czyściutki. Cały Pakiet startowy plus płukanka , olej zalany po komentarzach z forum LM Synthoil High Tech 5W-40. W planach miałem wymienić olej po przejechaniu pierwszych 5 tys km. Czyli u mnie to mniej więcej około 8-10 miesięcy. A następne wymiany już co 8-10 tys. Jako że w ostatnich trzech miesiącach miałem dużo jazdy głownie trasy po przejechaniu 3 tys km, silnik zimny tylko i wyłącznie podczas pracy na ssaniu zrobił się głośniejszy nie był to dźwięk napinacza. ani łańcucha, ani popychaczy, brak zużycia oleju, olej czysty jak nowy. Po obserwacji postanowiłem wymienić olej, dylemat co zalać czy LM, Motul, Millers. I czy zostać przy 5W-40 czy zalewać 5W-30. Po przemyśleniach jako że jeżdżę bardzo spokojnie postanowiłem że zostaje jednak przy 5W-30 co do marki poszedł Millers EE LONGLIFE 5w30 i oczywiście płukanka tez Millersa. Po wymianie oleju objaw głośniejszej pracy na zimnym silniku całkowicie ustąpiły. Wiec nie wiem czy miałem jakiś trefny olej LM, czy po prostu millers jest jakiś lepszy, czy to kwestia zastosowania 5w-30. Co jeszcze zauważyłem ze na 5w-30 silnik jak by lżej się wkręcał na obroty.
marcinch001 Opublikowano 18 Czerwca 2016 Opublikowano 18 Czerwca 2016 Ja jeżdzę na oleju millers 5w40 i nic złego się nie dzieje , zadnych niepokojących odgłosów .
Marecki1 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Ogolnie miałem kiedys bravo HGT 2.0 20V VIS i po zapodaniu millersa roznica w pyte miedzy LM leitchlauf (tak wiem ze to nie Synthoil) ale roznica jest i jak juz lepiej wybrac Motul X-cess badz Millersa....
devildrum Opublikowano 23 Czerwca 2016 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Witam Kupiłem niedawno BEXa. Zalany jest Elf 5W30. Auto ma oryginalnego przebiegu 228 tysięcy. Nasuwa mi się pytanie co do zmiany oleju. Czy przy tym przebiegu należy pójść w półsyntetyk? Jeśli nie to czy zwiększenie lepkości oleju będzie dobrym posunięciem. Chodzi o to,że auto jest z Holandii. Ciut inny klimat i przy naszych aktualnych upałach olej robi jest bardzo rzadki. Nie chcę zrobić sobie jakiś problemów z niedosmarowania. Jak syntetyk to 5W40 czy 0W50? Biorę pod uwagę na pierwszy miejscu Liqui Moly a później Motul. Z doświadczenia coś ktoś ?
mirek31071977 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Witam Kupiłem niedawno BEXa. Zalany jest Elf 5W30. Auto ma oryginalnego przebiegu 228 tysięcy. Nasuwa mi się pytanie co do zmiany oleju. Czy przy tym przebiegu należy pójść w półsyntetyk? Jeśli nie to czy zwiększenie lepkości oleju będzie dobrym posunięciem. Chodzi o to,że auto jest z Holandii. Ciut inny klimat i przy naszych aktualnych upałach olej robi jest bardzo rzadki. Nie chcę zrobić sobie jakiś problemów z niedosmarowania. Jak syntetyk to 5W40 czy 0W50? Biorę pod uwagę na pierwszy miejscu Liqui Moly a później Motul. Z doświadczenia coś ktoś ? Tak zrób jak w Polsce moda.Wlej 10W bo przy takim przebiegu już trzeba .Zrób płukankę i wal 5W-40 jak chcesz LM,Motul albo millers.U mnie w robocie TDI dobijają do 500 niektóre i idą na 5W-30 cały czas tylko Castrol bo taki jak wiadomo u nas ASO leją
marcinch001 Opublikowano 24 Czerwca 2016 Opublikowano 24 Czerwca 2016 Pytanie czy 5W40 czy może 5W50 ? Kolego wystarczy poświęcić parę minut , przeczytać parę ostatnich stron i będziesz wszystko wiedział . Ciągle to samo .
Roboform550 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Wcześniej w tym wątku ktoś mi zarzucił, że shell 10W60 nadaje się na tor a nie do dupowozu...obecnie podczas normalnej jazdy temp oleju jest w zakresie 100-110 stopni w porywach 113 Ostatnio podczas upalania doszło do 136 stopni? Olej ten ogarnie temat czy dokładać dodatkową chłodniczkę?
Revor Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 http://allegro.pl/millers-trident-5w30-5l-certyfikat-bialystok-i6248438071.html czy może http://allegro.pl/motul-8100-x-clean-c3-5w30-5l-certyfikat-galonolej-i5238865448.html Czy te oleje będą dobre do 1.8T BFB? Oryginalnie lali 5w30 więc dlaczego poprawiać fabrykę i zalewać 5w40? Czy muszę obowiązkowo robić płukankę w przypadku wymiany czy to na 5w30 czy 5w40?
BeyerBrown Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 5W40 to nie poprawianie fabryki, bo VAG dopuszcza olej o normie VW502 00 Dlatego polecam Motul X-cess 5W40 - tani i dobry
imr_pl Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 może warto zrobić statystykę na podstawie kilku ostatnich stron i wrzucić w formie wykresu polecane oleje
Revor Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Rozumiem. 4 litry mi starczą czy muszę brać bankę 5l? Dostałem jasną odpowiedź jaki olej wybrać, ale jeszcze tylko takie dwoje kandydatów: http://allegro.pl/liqui-moly-top-tec-4100-5w40-5l-2686-certyfikat-i5287969068.html- ten Top Tec mocno różni się od High tech? On by się nie nadawał? a ten http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w40-5l-certyfikat-galonoleje-i5238865356.html ??
BeyerBrown Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Jak już pchasz się w LM-a to dopłać do SHT 5W40
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się