tajesi1003 Opublikowano 20 Marca 2019 Opublikowano 20 Marca 2019 11 minut temu, przem8 napisał: Jak zaczynałem przygodę z ravenolem turbo vst to bańka 5l kosztowała 119zł, a tydzien temu płaciłem ponad 165 ? A myslalem ze kupie cos tańszego od lm synthoil:) no ale jak dobry trzeba zamowic :). Dzieki
przem8 Opublikowano 20 Marca 2019 Opublikowano 20 Marca 2019 43 minuty temu, tajesi1003 napisał: lm synthoil Ten kosztuje średnio około 210-220 zł za 5l więc jest duża różnica zwłaszcza jak się wymienia olej 2-3 razy w roku
Randor Opublikowano 20 Marca 2019 Opublikowano 20 Marca 2019 (edytowane) Meguin Super Leichtlauf 5w40 5l idzie wyrwać za 140zł. To dokładnie ten sam olej co LM Synthoil (LM nie produkuje olei, Meguin je dla nich robi). Polecam. Trzeba mieć małe kuku żeby bulić za Synthoil różniący się bańką 220zł:) Po co ogóle żonglować tymi olejami? Jest sprawdzony na wszystkie sposoby Meguin/LM więc go lać i nie kombinować. Lepsze zawsze jest wrogiem dobrego. Ravenol był świetnym wyborem w przedziale 120-130zł. Teraz cena to trochę porażka. Ciekawe czy nadal nie będzie rosła. Ogólnie zraziłem się trochę do tej firmy przez ich kombinacje i próby zamykania ludziom ust. Edytowane 20 Marca 2019 przez Randor
dayd_4 Opublikowano 26 Marca 2019 Opublikowano 26 Marca 2019 W dniu 6.03.2019 o 13:55, Rapz0 napisał: Witajcie, mam 1.8T 290KM i 480 NM aktualnie zalałem LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 dobry wybór czy lepiej coś lepszego wlać ? Jeśli coś lepszego to co polecicie? Styl jazdy raczej spokojny, gdy jest już ciepły trochę go przyciskam ale nie ma szału. Ogólnie jazda po mieście. Kolego, stosuje ten właśnie LM juz drugi cykl i sprawdziłem, że zdecydowanie można go polecić. Za 700km znowu czeka mnie wymiana i po raz kolejny zaleje tego właśnie Liqui Moly. Wcześniej lalem tańszego 5W40 Liqui Moly top tech. Teraz obserwuję niemalże zerowe zużycie oleju, za to dosyć znaczne zabrudzenie. Mój cykl wymiany to 8000km. Zdecydowanie polecam ten olej co wspomniałeś, ale przede wszystkim skrócenie interwalu wymiany do 6-8 tys. Km. Pozdr.
GRADIENT Opublikowano 29 Marca 2019 Opublikowano 29 Marca 2019 (edytowane) Jak podrożał to zawsze można zalać Motula Xcesa za jedyne 120 zeta. Edytowane 29 Marca 2019 przez GRADIENT
Koliber731 Opublikowano 31 Marca 2019 Opublikowano 31 Marca 2019 W dniu 16.03.2019 o 09:54, hervi89 napisał: A co powiecie o tym: sklep: https://sklep.pmo-oils.com/pl_PL/ Wiadomo reklama, więc chwalą, ale... Jest w tym choć trochę prawdy? Ktoś coś o tych olejach wie więcej? Warty uwagi czy raczej pozostają te oleje z poprzednich postów? Ja jeżdżę na PMO od roku (swojej dziewczynie zresztą też kupiłem to samo). Nawet nie wiedziałem, że ten celebryta był w ich fabryce ? Co do oleju, to uważam, że w tej cenie ciężko kupić coś lepszego i co ważne, kupując ten olej płacimy za jakość a nie za reklamę. Nie oszukujmy się ale kupują Castrola czy Motula 50% ceny to jest reklama i to, że ktoś musiał władować grube miliony w reklamowanie. A tutaj płacimy za czysty produkt. A oleje są dosyć nieznane ale to zaleta, bo przynajmniej nie ma podróbek (mam nadzieje) P.S przesiadłem się z Motula na PMO i tak już zostanie
Unf Opublikowano 31 Marca 2019 Opublikowano 31 Marca 2019 Nie oszukujmy się - to czy jakiś olej jest lepszy czy gorszy to sprawdzić można tylko w laboratorium. Z punktu widzenia klienta największy udział ma placebo - wlewasz inny "lepszy" olej i natychmiast słyszysz, że silnik lepiej pracuje... taaaaa Ślepy test szybko by pokazał prawdę nie jednemu z nas.
Koliber731 Opublikowano 31 Marca 2019 Opublikowano 31 Marca 2019 No wiadomo, ze można sobie dużo wmówić. Np to, że silnik ciszej chodzi, więc pomimo tego, że mam takie odczucie to o tym nie piszę. Ale np to, że na PMO nie dolewam praktycznie wcale oleju a na Motulu dolewałem ok 800 ml, jest już mierzalne i to nie jest placebo No a druga ważna rzecz jak dla mnie przy wyborze oleju jest cena. Zakładam, że oleje po 200-300 bylyby jeszcze lepsze, ale calkiem sporo jeżdzę, więc kilka wymian oleju w roku i już parę stówek w kieszeni jest
Janek000 Opublikowano 31 Marca 2019 Opublikowano 31 Marca 2019 No niekórzy sobie wmawiają, ale prawda jest taka, że da się sprawdzić i bez laobratorium czy olej jest dobry czy nie. Mi w poprzednich autach na słabych olejach hałasowały hydraluiczne popychacze a na lepszych prawie wcale albo i wcale. Albo tak jak kolega napisał na górze, można tez poznać czy silnik będize brał olej czy nie I tak dalej.
Lolek94 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Siema. Powoli zbliżam się do zmiany oleju u siebie a a4 b6. Aktualnie mam zalany 5w 30 Castrola, auto kupiłem w styczniu i aktualnie mam minimalne zużycie oleju. Tygodniowo robie około 300/400 km. Poczytałem trochę tym wątku o olejach i wyciągam wniosek z tego taki że nic nie wiem z tego... A więc jakiek marki wlać mu olej tylko i wyłącznie 5w30? Nie chce na razie innej klasy bo na tym fajnie pracuje. Pacjent audi a4 b6 bfb 163 +lpg Pytam bo widzę że producenci ostro grają w ch#ja.
Dev Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 40 minut temu, Lolek94 napisał: Siema. Powoli zbliżam się do zmiany oleju u siebie a a4 b6. Aktualnie mam zalany 5w 30 Castrola, auto kupiłem w styczniu i aktualnie mam minimalne zużycie oleju. Tygodniowo robie około 300/400 km. Poczytałem trochę tym wątku o olejach i wyciągam wniosek z tego taki że nic nie wiem z tego... A więc jakiek marki wlać mu olej tylko i wyłącznie 5w30? Nie chce na razie innej klasy bo na tym fajnie pracuje. Pacjent audi a4 b6 bfb 163 +lpg Pytam bo widzę że producenci ostro grają w ch#ja. Wlej 5W40 A3 /B4
DivaynEays Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 4 godziny temu, Lolek94 napisał: Siema. Powoli zbliżam się do zmiany oleju u siebie a a4 b6. Aktualnie mam zalany 5w 30 Castrola, auto kupiłem w styczniu i aktualnie mam minimalne zużycie oleju. Tygodniowo robie około 300/400 km. Poczytałem trochę tym wątku o olejach i wyciągam wniosek z tego taki że nic nie wiem z tego... A więc jakiek marki wlać mu olej tylko i wyłącznie 5w30? Nie chce na razie innej klasy bo na tym fajnie pracuje. Pacjent audi a4 b6 bfb 163 +lpg Pytam bo widzę że producenci ostro grają w ch#ja. 0w40/5w40, ja od siebie polece Ravenol SSL/VST
marekgolczynski Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 10 godzin temu, DivaynEays napisał: 0w40/5w40, ja od siebie polece Ravenol SSL/VST Ponieważ?
DivaynEays Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 1 godzinę temu, marekgolczynski napisał: Ponieważ? sklad, charakterystyki, badania - juz kilku krotnie bylo to powtarzane w tym temacie oleje o podobnej specyfikacji sa 2x drozsze u konkurencji. 1
Koliber731 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 19 godzin temu, Lolek94 napisał: Siema. Powoli zbliżam się do zmiany oleju u siebie a a4 b6. Aktualnie mam zalany 5w 30 Castrola, auto kupiłem w styczniu i aktualnie mam minimalne zużycie oleju. Tygodniowo robie około 300/400 km. Poczytałem trochę tym wątku o olejach i wyciągam wniosek z tego taki że nic nie wiem z tego... A więc jakiek marki wlać mu olej tylko i wyłącznie 5w30? Nie chce na razie innej klasy bo na tym fajnie pracuje. Pacjent audi a4 b6 bfb 163 +lpg Pytam bo widzę że producenci ostro grają w ch#ja. No Castrol to zdecydowanie słaby wybór. Przereklamowany olej. Ja z kolei poleciłbym PMO. Cena trochę niższa od Ravenola, duży dodatek baz PAO i dobre parametry. Ostatnio w drugim aucie przeszedłem z Liqui Moly i jestem zadowolony (zresztą Liqui parametry na papierze tez ma gorsze) A drugą opcją jest Millers, oparty o PAO, może bardziej znany, z tym, że dużo droższy. Ja osobiście nie lubię aż tyle dopłacać do oleju, ale jak ktoś jest fanem motoryzacji to czemu by nie
marekgolczynski Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 (edytowane) Ogólnie jeśli chodzi o olej to miałem motula 8 k przejechanie dolałem ok 600ml teraz mam valvoline I wlałem 1.5 ponad 7 tysięcy przejechane. Ale teraz spróbuje tego ravenol i zobaczymy Edytowane 3 Kwietnia 2019 przez marekgolczynski
k232 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 4 godziny temu, marekgolczynski napisał: Ogólnie jeśli chodzi o olej to miałem motula 8 k przejechanie dolałem ok 600ml teraz mam valvoline I wlałem 1.5 ponad 7 tysięcy przejechane. Ale teraz spróbuje tego ravenol i zobaczymy Mówisz , że na Valvoline Ci więcej bierze? Ja do Siebie planuję wlać Valvoline synpower 5W40 ?
Koliber731 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 (edytowane) Valvoline ma NOACK dla 5w40 ponad 11% co jest wynikiem poniżej wszelkiej krytyki. To już polski Specol ma około 10%. A wiadomo, że czym mniej tym lepiej. Oleje teoretycznie czym więcej mają w sobie bazy PAO tym mniejszy NOACK powinny osiągać. Oleje z bazami PAO to np. PMO, który ma NOACK=9% a oleje full PAO typu Amsoil mają nawet NOACK-8,3% (dla 5w40 oczywiście). Z tym, że to już inna półka cenowa. Ravenol nie wiem ile ma, nigdy nie natknałem się na takie pomiary dla tego producenta. Więc ja się w ogóle dziwię, że na Valvoline ludzie jeżdzą. Te oleje były dobre kiedyś, jak jeszcze były produkowane w Holandii. Teraz to olej z niższej półki P.S Oczywiśćie parametr NOACK w dużym stopniu odpowiada za "znikanie" oleju z silnika dlatego o tym napisałem Edytowane 3 Kwietnia 2019 przez Koliber731 1
k232 Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Co by nie kupił to złe, Ravenol nie dawno wszedł na rynek to jest spoko ale chwila minie i będzie taka sama lipa.
Lolek94 Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Ile tego oleju kupujecie na zmiane? 5L?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się