Skocz do zawartości
IGNOROWANY

przejście z półsyntetyka na synetyk


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam

mam mały dylemat

mam audi a4 b5 1.8t (AEB) z 1995r przymierzam sie do wymiany oleju aktualnie jeździ na 10w40 liqui mloly superleichtlauf i było wszystko git ale jakoś jak zawsze od zakupu samochodu bieże ponad 2 litry oleju na 10 000km. Po paru przeczytanych artykułach piszą że na syntatyku bierze mniej oleju a 10w40 w zime to zabujstwo dla silnika i tak myśle czy po zmianie na syntetyk 5w40 brało by mniej oleju. Dotam że pod maską samochodu jest naklejka audi agip sint 2000 10w40 i teraz pytanie czy zmiana po tylu latach była by słuszną decyzją? co o tym sądzićie? czy ktoś schodził na syntetyk?

a i jeszcze jedno auto jest po programie na 180KM i 260NM

Edytowane przez barszcz91
Opublikowano

ja jeździłem na półsyntetyku, przeszedłem na syntetyk, ale znowu wracam na półsyntetyk...po prostu zaczęły się cuda z czujnikiem poziomu oleju...Co do oleju 10W40 w warunkach zimowych to nie przesadzajmy, skandynawskich zim u nas nie ma

Opublikowano

Raczej wątpliwa sprawa by mniej tego oleju brało.. Olej 5W40 jest sporo rzadszy od 10W40 w tej samej temperaturze. Jeżeli chodzi o zimę to wiadomo, że na syntetyku szybciej odpalisz auto.. rozrusznik ma dużo mniejszy opór do pokonania a sam silnik po starcie dużo szybciej i wydajniej jest smarowany. Więc logicznie myśląc, jak ucieka Ci olej przez jakąś nieszczelość to rzadszy będzie jeszcze szybciej spierdzielać :kwasny:

Opublikowano (edytowane)

Ja przechodziłem z 10 w na 5 w tez miałem branie oleju w podobnej ilości. Zrobiłem płukankę z Millers engine flush. Zalałem

Millers Oils XFS 5W-40 i branie oleju spadło o ponad połowę. Dodatkowo po kilku wymianach oleju po dłuższym postoju podczas odpalania auto kopciło na niebiesko przez parę sekund co wskazywało na uszczelniacze zaworowe. Uszczelniacze wymienione i efekt brania oleju jest minimalny od wymiany do wymiany 15000 km dolewam ze 200ml.

Edytowane przez lukaszek13ns
Opublikowano

zaryzykuje i zaleje motula 5w40 x-clean tylko mam obawe czy smok nie zalezie jakimś mułem bo wiadomo syntetyk płucze silnik?

Opublikowano

Jak już masz lać Motula do swojego 1.8T to lej X-Cess 5W40

Opublikowano

Ja przeszedłem z Shella 10W40 na X-Cessa 5W40. Oleju bierze tyle samo (ok. 1 litra na 10-15tys) więc niewiele.

Wątpię, żeby mniej oleju zaczął brać. Jedyna zaleta to plus dla turbiny na zimnym silniku. A po rozgrzaniu to te oleje mają zbliżoną lepkość.

Co do wypłukiwania, to uważam, że dzisiejsze dobre 10W40 mają podobną ilość środków czystości i nie tworzą nagaru, więc nic nie wypłuczesz.

Oczywiście jak jeździł na kiepskim oleju, był rzadko zmieniany itp., to jest jakaś obawa.

Ja zmieniłem przy przebiegu ok. 260 tys. i nie widzę negatywnych skutków. W sumie pozytywnych też nie :D ale jak mówię, zrobiłem to aby przedłużyć życie silnikowi i turbinie.

Teraz mam przebieg ponad 300tys i jest wszystko ok.

Opublikowano (edytowane)

hmmm

kiedyś niby jeździło na mobilu, jak zakupiłem zalałem motula 6100 potem liqui moly a teraz sprubuje jakoś odkręcić i wziąć x-cess'a zamiast x-clean'a

a to nie jest jakoś tak ze półsyntetyk jest rzadszy od syntetyka przy wyższych temperaturach np podczas upalania?

Edytowane przez barszcz91
Opublikowano

Nie wiem dokładnie, nie pamiętam, ale można sprawdzić. Motul podaje dokładne dane swoich produktów i są tam lepkości dla różnych temperatór. Inne firmy też mają takie dane.

Opublikowano

a jeszcze spytam cze ten luqui moly engine flush wypłucze dobrze silnik czy lepiej razem po płukance zdjąć miskę olejową i dokładnie wyczyścić miskę i smok przed nowym syntetykiem?

Opublikowano (edytowane)

Najlepszy efekt uzyskasz ściągając miskę i czyszcząc. A tam gdzie nie dojdziesz bez rozbierania silnika na części pierwsze to płukanka wszystko zależy od tego jak masz dużo zanieczyszczen, ogólnie teraz oleje maja dość dużo środków czyszczących, wszystko zależy od tego jak wcześniej często był olej wymieniany i na jakim oleju silnik pracował.

Edytowane przez lukaszek13ns
Opublikowano (edytowane)

Użytkownicy 1.8T bardzo chwalą oliwę LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40

Twój motor wymaga normy 502, X-Cess posiada normy VW (505-dla diesla, 502-dla benzyny)

Więc po lać oliwę z normą dla pompo-wtryskiwaczy 505.01 (mówię tu o Specificu czy X-Cleanie)

Na X-Cessie sam osobiście jeżdżę już drugą wymianę

Przez to oliwa jest uboższa w życiodajne związki, których musi być mniej ze względu na pompo-wtryskiwacze.

Na pewno słyszałeś, że współczesne oleje 5W30 bardziej chronią środowisko niż silnik ?

Z tym jest podobnie :decayed:

I chyba prawidłowo powinno się zdjąć miskę i wyczyścić po płukance.

Dobra wskazówka : płukankę lej w dziurę gdzie wchodzi bagnet (w ten sposób omijasz newralgiczną górę)

:hi:

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano

Tylko LM 5w40 high tec jeden z lepszych olei.

Opublikowano

Panowie kupilem a4 z 1.8 T i niestety nie mam zadnej lepki na jakim oleju jezdzi, waszym zdaniem czym go teraz zalac?

Opublikowano

Lej na pewno 5w40.

Opublikowano

Ale full, zadnych pseudosyntetykow.

Opublikowano

DEV bede potrzebowal turbinke od Ciebie...swoja zabilem kompletnie..ale ladnie swiecila na czerwono(nawet w zime) :)

Opublikowano

no problem, odezwij sie w poniedziałek

Opublikowano

tak tesh pewnie uczynie...dziekowac....wiem ze Ty dobra firma i mi pomozesz....to w telefonach:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...