barszcz91 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 (edytowane) witam mam mały dylemat mam audi a4 b5 1.8t (AEB) z 1995r przymierzam sie do wymiany oleju aktualnie jeździ na 10w40 liqui mloly superleichtlauf i było wszystko git ale jakoś jak zawsze od zakupu samochodu bieże ponad 2 litry oleju na 10 000km. Po paru przeczytanych artykułach piszą że na syntatyku bierze mniej oleju a 10w40 w zime to zabujstwo dla silnika i tak myśle czy po zmianie na syntetyk 5w40 brało by mniej oleju. Dotam że pod maską samochodu jest naklejka audi agip sint 2000 10w40 i teraz pytanie czy zmiana po tylu latach była by słuszną decyzją? co o tym sądzićie? czy ktoś schodził na syntetyk? a i jeszcze jedno auto jest po programie na 180KM i 260NM Edytowane 18 Sierpnia 2014 przez barszcz91
kiko79 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 ja jeździłem na półsyntetyku, przeszedłem na syntetyk, ale znowu wracam na półsyntetyk...po prostu zaczęły się cuda z czujnikiem poziomu oleju...Co do oleju 10W40 w warunkach zimowych to nie przesadzajmy, skandynawskich zim u nas nie ma
trytyt Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Raczej wątpliwa sprawa by mniej tego oleju brało.. Olej 5W40 jest sporo rzadszy od 10W40 w tej samej temperaturze. Jeżeli chodzi o zimę to wiadomo, że na syntetyku szybciej odpalisz auto.. rozrusznik ma dużo mniejszy opór do pokonania a sam silnik po starcie dużo szybciej i wydajniej jest smarowany. Więc logicznie myśląc, jak ucieka Ci olej przez jakąś nieszczelość to rzadszy będzie jeszcze szybciej spierdzielać
lukaszek13ns Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 (edytowane) Ja przechodziłem z 10 w na 5 w tez miałem branie oleju w podobnej ilości. Zrobiłem płukankę z Millers engine flush. Zalałem Millers Oils XFS 5W-40 i branie oleju spadło o ponad połowę. Dodatkowo po kilku wymianach oleju po dłuższym postoju podczas odpalania auto kopciło na niebiesko przez parę sekund co wskazywało na uszczelniacze zaworowe. Uszczelniacze wymienione i efekt brania oleju jest minimalny od wymiany do wymiany 15000 km dolewam ze 200ml. Edytowane 18 Sierpnia 2014 przez lukaszek13ns
barszcz91 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2014 zaryzykuje i zaleje motula 5w40 x-clean tylko mam obawe czy smok nie zalezie jakimś mułem bo wiadomo syntetyk płucze silnik?
cabanmat Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Jak już masz lać Motula do swojego 1.8T to lej X-Cess 5W40
Kraker Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Ja przeszedłem z Shella 10W40 na X-Cessa 5W40. Oleju bierze tyle samo (ok. 1 litra na 10-15tys) więc niewiele. Wątpię, żeby mniej oleju zaczął brać. Jedyna zaleta to plus dla turbiny na zimnym silniku. A po rozgrzaniu to te oleje mają zbliżoną lepkość. Co do wypłukiwania, to uważam, że dzisiejsze dobre 10W40 mają podobną ilość środków czystości i nie tworzą nagaru, więc nic nie wypłuczesz. Oczywiście jak jeździł na kiepskim oleju, był rzadko zmieniany itp., to jest jakaś obawa. Ja zmieniłem przy przebiegu ok. 260 tys. i nie widzę negatywnych skutków. W sumie pozytywnych też nie ale jak mówię, zrobiłem to aby przedłużyć życie silnikowi i turbinie. Teraz mam przebieg ponad 300tys i jest wszystko ok.
barszcz91 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2014 (edytowane) hmmm kiedyś niby jeździło na mobilu, jak zakupiłem zalałem motula 6100 potem liqui moly a teraz sprubuje jakoś odkręcić i wziąć x-cess'a zamiast x-clean'a a to nie jest jakoś tak ze półsyntetyk jest rzadszy od syntetyka przy wyższych temperaturach np podczas upalania? Edytowane 19 Sierpnia 2014 przez barszcz91
Kraker Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Nie wiem dokładnie, nie pamiętam, ale można sprawdzić. Motul podaje dokładne dane swoich produktów i są tam lepkości dla różnych temperatór. Inne firmy też mają takie dane.
barszcz91 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2014 a jeszcze spytam cze ten luqui moly engine flush wypłucze dobrze silnik czy lepiej razem po płukance zdjąć miskę olejową i dokładnie wyczyścić miskę i smok przed nowym syntetykiem?
lukaszek13ns Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 (edytowane) Najlepszy efekt uzyskasz ściągając miskę i czyszcząc. A tam gdzie nie dojdziesz bez rozbierania silnika na części pierwsze to płukanka wszystko zależy od tego jak masz dużo zanieczyszczen, ogólnie teraz oleje maja dość dużo środków czyszczących, wszystko zależy od tego jak wcześniej często był olej wymieniany i na jakim oleju silnik pracował. Edytowane 20 Sierpnia 2014 przez lukaszek13ns
cabanmat Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 (edytowane) Użytkownicy 1.8T bardzo chwalą oliwę LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 Twój motor wymaga normy 502, X-Cess posiada normy VW (505-dla diesla, 502-dla benzyny) Więc po lać oliwę z normą dla pompo-wtryskiwaczy 505.01 (mówię tu o Specificu czy X-Cleanie) Na X-Cessie sam osobiście jeżdżę już drugą wymianę Przez to oliwa jest uboższa w życiodajne związki, których musi być mniej ze względu na pompo-wtryskiwacze. Na pewno słyszałeś, że współczesne oleje 5W30 bardziej chronią środowisko niż silnik ? Z tym jest podobnie I chyba prawidłowo powinno się zdjąć miskę i wyczyścić po płukance. Dobra wskazówka : płukankę lej w dziurę gdzie wchodzi bagnet (w ten sposób omijasz newralgiczną górę) Edytowane 20 Sierpnia 2014 przez cabanmat
Mesiah Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 Tylko LM 5w40 high tec jeden z lepszych olei.
mati80 Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Panowie kupilem a4 z 1.8 T i niestety nie mam zadnej lepki na jakim oleju jezdzi, waszym zdaniem czym go teraz zalac?
Dev Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Ale full, zadnych pseudosyntetykow.
zwalowy Opublikowano 11 Października 2014 Opublikowano 11 Października 2014 DEV bede potrzebowal turbinke od Ciebie...swoja zabilem kompletnie..ale ladnie swiecila na czerwono(nawet w zime)
Dev Opublikowano 11 Października 2014 Opublikowano 11 Października 2014 no problem, odezwij sie w poniedziałek
zwalowy Opublikowano 11 Października 2014 Opublikowano 11 Października 2014 tak tesh pewnie uczynie...dziekowac....wiem ze Ty dobra firma i mi pomozesz....to w telefonach:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się