Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tylna wycieraczka nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kilka dni temu zauważyłem że nie działa tylna wycieraczka. Dzisiaj ściągnąłem tapicerkę z klapy, silniczek rozebrałem, nie był zalany płynem, spryskiwacz działał normalnie. Sprawa jest o tyle dziwna, że jak wysunąłem trochę tą białą dużą zębatkę, i ją obróciłem ręcznie (obojętnie do jakiej pozycji), to po jej wciśnięciu i podłączeniu wtyczki (manetka ustawiona na działanie wycieraczki), silniczek się włączał i obracał zębatkę do pozycji wyjściowej, i koniec. I tak za każdym razem. NA INNYCH forach wyczytałem że to może byc spalony terystor 708a wymieniłem go na idetyczny i nic to nie dało nadal jest jak było Teraz nie wiem czy to wina silniczka (elektroniki), czy może czegoś innego? sprawdziłem miernikiem kable i jest ok na 15 jest prąd na 31 masa a na int po włączeniu manetki jest też prąd Miał ktoś podobną sytuację?
Pozdrawiam

Opublikowano

Nowy silniczek valeo to koszt jakis 200zl i spokoj jest...

Opublikowano

ale własie nie wiem czy to silnik czy może manetka albo coś innego niby silnik działa na krótko a w auci nie, wiec chce sie dowiedziec czy ktoś miał taki sam problem i jak go rozwiązał bo szkoda na marne wydawać 200 zł

Opublikowano

a jak przewody w tylnej kalpie te , które wychodzą z nadwozia do klapy może poprzecierane urwane

Opublikowano

No ale przecież napisałeś ze sprawdziles czy dochodzi prąd do klapy- wiec jak?

Nagle nie dochodzi?

Opublikowano

Jeżeli po załączeniu manetki masz napięcie na kostce silnika a silnik nie pracuje to jest do wymiany. Podłącz silnik na krótko z akumulatora (nie z prostownika) i zobacz czy chodzi.

Opublikowano

Jeżeli po załączeniu manetki masz napięcie na kostce silnika a silnik nie pracuje to jest do wymiany. Podłącz silnik na krótko z akumulatora (nie z prostownika) i zobacz czy chodzi.

podłaszałem silnik do zasilacza to nie ma rurznicy po miedzy akumulatorem silnik chodzi (+ 15 masa 31) działa ale tak jak napisałem podłącze do auta i nic mimo że w kosce jest prąd i jak obruce tą duża zembatką to silnik rusza do punktu ( 0 ) a z manetki nie chce

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Napisz to jeszcze raz bo nic nie rozumiem...

Opublikowano

po podłączeniu silnika na krutko obojetnie z jakiego źrudła silnik pracuje cały czas bez problemu, jak podłącze go do auta i chce go uruchomic z manetki to sie nic nie dzieje, ale jak obruce durzą zebatką w silniku to zrobi pełen obrut i dojedzie do punktu 0 a zmanetki nie chce

Opublikowano

Mam ten sam problem znalazłeś przyczynę

Opublikowano

-na krutko

źrudła

obruce

durzą

obrut

:facepalm:

Może to nie forum ortograficzne ale zlituj się człowieku.

Rozumiem jeden błąd ale ty walisz je tak, jakbyś nigdy do szkoły nie chodził.

Opublikowano

Znalazł się mądry który to ogarnia. U mnie to samo. Po podłączeniu zewnętrznych pinów do 12V silniczek pracuje. Jak podłącze wtyczkę (dodam że mam napięcie 12V w niej) to nic się nie dzieje.

Opublikowano (edytowane)

No jeżeli silniczek chodzi to tylko tamte sprzęgła musiały się gdzieś zapiec. Weź to rozbierz na części pierwsze i wyczyść pięknie a potem nasmaruj elegancko i może zacznie chodzić. No bo jak silniczek trafi na za duży opór, a jest sprawny to prąd wirowy będzie przez niego płynął ale go nie obróci.

A druga opcja jeszcze może taka że faktycznie ten kabel ale wątpię. Zamiast wycieraczki to podłącz do tej wtyczki od silniczka na kabelkach żarówkę 12 V małej mocy i zobacz czy świeci. Jak nie zaświeci to faktycznie przewód gdzieś słaby ale wątpię, żeby to było to.

Edytowane przez windu83
Opublikowano (edytowane)

i jak koledzy z tą wycieraczką? udało Wam się znaleźć rozwiązanie?

Edytowane przez Kar El
Opublikowano

U mnie Panowie nie ma napięcia na kostce która jest podłączona do silniczka wycieraczek sprawdzałem miernikiem (+ 15 masa 31) i nie ma napięcia na pinie +15 .
Sprawdziłem bezpiecznik nr 36 30A , jest OK po przekręceniu zapłonu nawet prąd do niego dochodzi . Myślę kabel urwany dla tego nie ma napięcia na kostce rozebrałem tapicerkę bagażnika na zawiasach klapy kable są OK . Nie wiem gdzie szukać przyczyny możne gdzieś jest jakiś przekaźnik odpowiadający za pracę tylnej wycieraczki...?

 

 

Opublikowano

Dodam jak podpiłem silnik wycieraczek bezpośrednio pod akumulator to bez problemu  chodził . Może być uszkodzona manetka wycieraczek  przy kierownicy ...?

Opublikowano

Odświeżam temat bo mam podobny problem a widzę, że wątek niezakończony.

Audi A4 B7 AVANT 2006 diesel

W moim przypadku silnik tylnej wycieraczki jak i zębatki, etc sprawne. Napięcie na złączu silnika ok 7V. Masa ok. Sygnał sterujący inicjujący jest 12V w środkowej 4 przewodowej wiązce kabla.

Nasuwają się możliwe przyczyny uszkodzonej instalacji przewodów zasilających  lub co bardziej prawdopodobne elementy sterujące (Przekaźniki, etc).

Po podpięciu zewnętrznego źródła zasilania 12V na skrajny przewód wycieraczka działa i reaguje na "polecenia". czyli ewidentny brak pełnego zasilania.

I tu mam problem bo nie wiem gdzie odszukać tego przekaźnika. Piszą o jakimś 377 którego znaleść nie mogę. Napięcie 7V nie znika gdy wyciągam którykolwiek z 5 przekaźników za bezpiecznikami pod kolumną kierowniczą.

Gdzie szukać?

Opublikowano

Mnie dziś także dopadła usterka nie działającej tylnej wycieraczki, przesunęła się z 4/5cm i tak została. Ale u mnie chyba coś się spaliło w silniczku bo czuć w aucie a najbardziej z tyłu że śmierdzi hehe 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...