zioleks Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Witam! Od jakiegoś czasu słychać buczenie charakterystyczne dla pompy paliwa nie tylko przed odpaleniem porannym co podobno jest normą ale także ciągle w czasie jazdy. Ciekawostką jest fakt, iż dźwięk nasila się w chwili np. włączenia świateł, zamykania szyb, błyśnięcia długimi tzn w momencie zwiększonego poboru prądu. To mnie trochę zbija z tropu "bliskiego końca pompy". Może ktoś z was miał taki przypadek, a może to normalne że jęczy jak mniej prądu dostaje ? Forum przeszukałem, ale podobnego objawu nikt nie opisywał...
majkel_majki Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Jęczy jak już jest trafiona, od tego momentu nie ma reguły kiedy całkiem padnie.
zioleks Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Niestety też tak mi to wszystko wygląda... Jaką pompę najlepiej zakupić, tzn chodzi o sam wkład? Czytałem różne opinie, ale to mało aktualne raczej... Napisałem do TOM77 bo on ma kopalnię części, ale nic nie odpisał narazie. Jak macie wiedzę to bardzo proszę o podzielenie się nią tzn może ktoś z was przerabiał ostatnio ten temat. Ile kosztuje ori, ori używana z jakąś gwarancją, ile dobry zamiennik itp.
majkel_majki Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Ja w zeszłym roku kupiłem pompę kompletną firmy WRC, nic innego nie było od ręki, a potrzebowałem sprawnego auta na już. Pompa chodzi ok, ale jej praca jest słyszalna na zewnątrz auta, taki wysoki gwizd. Jeżeli chcesz sam wkład to zastanów się czy dasz radę rozebrać i złożyć kosz pompy, jeżeli tak to szukaj Boscha albo Walbro. 1
zioleks Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Kiedyś w takim ekstremalnie eksploatowanym kadecie (samochód listonosza na wsi) 1.6i zmieniałem pompki prawie z częstotliwośćią oleju w silniku - testowaliśmy przy okazji różne zamienniki. Na pompie boscha wydał ostatni dech, z tego co pamiętam właśnie na niej pochodził najdłużej. Walbro też było, ale gdzieś tam wcześniej się rozsypało... Więc szukam pompy, ze zmianą raczej sobie poradzę.
Łukasz13 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Pompe najlepiej sprawdzić robiąc logi dynamiczne 002+033, jesli jestes pewien że pada szukaj samego wkładu wymiana jest prosta, bosch, vdo, vemo.
colak Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 też tak mam jak większy pobór prądu tym bardziej wyje u mnie w zime jest ok tylko w lato jak sa wyzsze temp. od maj do października i tak u mnie 3 lata a człowiek od którego kupiłem powiedzialł iż jak ją wymienił bylo tak od początku ja wymieniłem filtr paliwa na mann ale wg mnie jest nawet glosniej narazie jeżdze
majin Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Witam, podepnę się do tematu. Mam następujące objawy, przy przekręceniu zapłonu coś piszczy przez chwile z tylu auta, po odpaleniu znów chwilę popiskuje i przestaje. W czasie jazdy też czasem piszczy. Kolega mówił ze może to być regulator ciśnienia i ze tak może być. Jeździć i sie nie martwić ale mnie ten dźwięk niepokoi. Dźwięk dochodzi z tylnej osi. Dzięki z góry za jakieś sugestie.
kawowy19 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Był wątek o tym. Poszukajcie. Było tam napisane, że zazwyczaj to pompa paliwa. Wymiana filtr paliwa, który ma w sobie regulator ciśnienia, przeważnie nic nie pomaga. Ktoś również poruszył kwestię przewodu od koszyka do pokrywki, jakoby on miał jakiś wpływ na buczenie.
zioleks Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2014 (edytowane) Był wątek o tym. Poszukajcie. Było tam napisane, że zazwyczaj to pompa paliwa. Wymiana filtr paliwa, który ma w sobie regulator ciśnienia, przeważnie nic nie pomaga. Ktoś również poruszył kwestię przewodu od koszyka do pokrywki, jakoby on miał jakiś wpływ na buczenie. Czytałem o tym przewodzie, że stwardniał i puszczał gdzieś na złączce...Muszę to sprawdzić. Ja osobiście wymieniłem filtr paliwa (mann) i wtedy dopiero zaczęło być wyraźnie słychać pompę (to tak jak u colaka). Wrzucę z powrotem ten stary i zobaczę, bo może sami tą zmianą robimy sobie problem. Ciekawe jest, że np w niemcowni na serwisach mojego brzeszczota nikt tego filtra do tej pory nie ruszał (data na nim to 11.2003). Ktoś też pisał że np. VW nie przewiduje zmiany filtra paliwa, tylko nie pamiętam jakiego auta to dotyczyło. Może nowy filtr = nowy regulator a pompa stara i dlatego buczenie. Edytowane 22 Sierpnia 2014 przez zioleks
kawowy19 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 (edytowane) U mnie buczało przed wymiana i buczy po, choć trochę mniej. Filtr też mann'a założyłem Edytowane 22 Sierpnia 2014 przez kawowy19
radko123 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 U mnie też co kilka dni zabuczy przy porannym odpalaniu i mam tak już od roku jak zaczęło się pojawiać wymieniłem filtr paliwa w aso ale nic to nie pomogło a może nawet zaczęło być częstsze i głośniejsze. Podejrzewam że to jest odgłos wyrównywania ciśnienia w układzie i jeśli tak jest to pompa nie trzyma i paliwo wraca do baka lub co mniej prawdopodobne puszczają wtryskiwacze. Miałem podpiąć się z manometrem i sprawdzić moją teorie ale jakoś jeszcze czasu nie było.
majin Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 U mnie po wyjęciu korka paliwa buczenie ustaje. naradzie muszę się zająć huczacym łożyskiem a pompę zostanie na przyszły miesiąc.
cwirek1981 Opublikowano 14 Września 2014 Opublikowano 14 Września 2014 U mnie to samo jak jest gorąco to norma, zimno cisza, jak większy pobór prądu, światła, szyby, gaszę światła cisza czytałem gdzieś na forum że to właśnie filtr paliwa robi robotę a nie pompa, wymieniali pompy a okazywał się filtr także h.. go wi. Ma ktoś numer filtra paliwa do a4 b6 avj napęd przedni.
kosmo.a3 Opublikowano 14 Września 2014 Opublikowano 14 Września 2014 czytałem gdzieś na forum że to właśnie filtr paliwa robi robotę nom, tutaj to przede wszystkim trzeba wymienić
trzacha197444 Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 U mnie to samo jak jest gorąco to norma, zimno cisza, jak większy pobór prądu, światła, szyby, gaszę światła cisza czytałem gdzieś na forum że to właśnie filtr paliwa robi robotę a nie pompa, wymieniali pompy a okazywał się filtr także h.. go wi. Ma ktoś numer filtra paliwa do a4 b6 avj napęd przedni. Również się podepnę pod temat. Czytam i widzę, że reguły Panowie nie ma... U mnie odwrotnie, lato i ciepło - jest ok. Przychodzi okres jesienno - zimowy , niższe temperatury i zaczyna się symfonia. Już drugi rok z tym się męczę. Całe lato nic i od jakiegoś tygodnia zaczyna się powoli... Czasem jest tak, że już po włączeniu masy (bez rozruchu silnika) na chwilę zapiszczy, a czasem jest tak, że dopiero po włączeniu silnika piszczy, buczy, wyje (zmienia modulacje jakby z radiem się przekomarzała ) i tak sobie mnie wkur... Na dłuższych trasach całkowicie cichnie i nic się nie dzieje. Wątek rzeczywiście był już wiele razy poruszany. Część Forumowiczów wskazuje, że wystarczyła wymiana filtra. Wy piszecie z kolei, że odwrotnie, po wymianie filtra pompa jest jeszcze głośniejsza. U mnie nic poza tym się nie dzieje. Samochód normalnie zapala, nie gaśnie, nie traci mocy - komp nie wykazuje błędów, więc teoretycznie wszystko jest ok. Teoretycznie... Wczoraj złożyłem siedzenie i przyssałem się uchem do zbiornika. W chwili, gdy pompa zaczyna buczeć wyczuwalne są delikatne wibracje przenoszone na nadwozie. Ja na razie nic nie zmieniam. Padnie to padnie, wtedy wymienię.
BEX4 Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 na pompe nie ma regóły tak naprawde nie wiadomo kiedy sie rozleci
salmooo Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Odgrzeje temacik: Wiecie może gdzie dostać jakiś dobry wkład pompy do BFB 163km i jaki będzie dobry.bo kupiłem ten z http://allegro.pl/pompa-paliwa-audi-a4-1-8t-1-8-t-163km-2000-2008r-i4767921353.html i wytrzymał nie całe 20000 tys km czy pompa od 150km bedzie pasowała do mojego 163 konnego? Szukam na necie ale nic nie mogę znaleźć Pozdrawiam
wistula4 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Panowie, ja wymieniłem pompę na nową oraz filtr. Po odpaleniu bardziej pierdzenie niż buczenie, po kilku minutach słychać to wstrętne wycie. TRAGEDIA! Każdego ranka kiedy jadę do pracy muszę go długo kręcić tak jakby paliwo cofało się całkowicie do zbiornika. Coś ktoś ?
Łukasz13 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Panowie, ja wymieniłem pompę na nową oraz filtr. Po odpaleniu bardziej pierdzenie niż buczenie, po kilku minutach słychać to wstrętne wycie. TRAGEDIA! Każdego ranka kiedy jadę do pracy muszę go długo kręcić tak jakby paliwo cofało się całkowicie do zbiornika. Coś ktoś ? Jaką pompe włożyłeś? Poza tym logi, ewentualnie pomiar ciśnienia paliwa manometrem w próbie dynamicznej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się