swistacki Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 Po ilu przejechanych kilometrach należy czekać aż turbina wystygnie? I ile trzeba czekać? Po odpaleniu można od razu ruszać czy czekać, aż się rozgrzeje?
-sebo- Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 JA po odpaleniu auta czasami czekam a czasami ruszam. ale nie paluje auto dopoki sie nie nagrzeje.Po powrocie tez zalezy. Jak nie paluje to gasze po kilku sek. a jak Cisne to czekam z 2-3 minuty i gasze.
BEX4 Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 u mnie natomiast inaczej to wyglada zależy od pory roku latem po odpaleniu poczekam z 10 sek i ruszam i do puki silnik nie załapie 90 staram sie nie piłować z gaszeniem także czekam nieraz 20 sek nieraz min,2min a czasami wogóle zależy jak jechałem przez minionych kilka km a zimą odpalam auto odśnieżam i jade a z gaszeniem jak latem
Dev Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Podstawa to bardzo dobry olej, zadnych polsyntetycznych gow...n
-sebo- Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 JA jeżdze na półsyntetyku:) ale z racji tego, że potrafi zakopcic
karol 488 Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 To jaki olej najlepiej lać dopiero co kupiłem 1.8t i jest lany 5W30 castrol polecacie co mam zalać przy wymianie?? Pozdrawiam Witam dopiero co kupiłem 1.8t jest lany castrol 5W30 doradzicei co mam zalac jaki olej . Pozdro
Rabbi Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Lej 5W40 lub 0W40 (lepszy na zimę) - Valvoline,LM,Motul,Millers,Amsoil
Dev Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 JA jeżdze na półsyntetyku:) ale z racji tego, że potrafi zakopcic A co jedno z drugim ma wspolnego ?
-sebo- Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Niewiem czy ma cos wspolnego. Wlalem tanszy olej bo szkoda kasy jak i tak go bierze. Ale i tak planuje przejsc na pelny syntetyk jak juz sie uporam ze wszystkim
BEX4 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 kolego tylko nie wiem czy po uporaniu sie ze wszystkim bedzie warto lać syntetyk zależy jak poważną naprawe zamierzasz prowadzić
-sebo- Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Prawdopodobnie padły pierscienie więc cały remont mnie czeka. Dlatego teraz wlalem polsyntetyka. Chociaz z tego co dev pisze zaczynam sie zastanawiac czy 5w nie zalatwi sprawy
Dev Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 nie pierscienie tylko uszczelniacze na zaworach Ci zdechly
-sebo- Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 dev ale przy odpalaniu nie kopci na zimnym tez praktycznie wcale. Dopiero jak sie nagrzeje potrafi zostawic chmurke:)A z tego co czytalem to uszczelniacze kopca przy zimnym motorze
rafal9119 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 u mnie jest tak ze na zimnym nie zakopci a jak mu daje w palnik to dobiero przy 5 tys mocno zadymi ale to czasami to co tez uszczelniacze zaworow?
tomasz102 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Po ilu przejechanych kilometrach należy czekać aż turbina wystygnie? I ile trzeba czekać? Po odpaleniu można od razu ruszać czy czekać, aż się rozgrzeje? W instrukcji Audi jest napisane, że należy od razu jechać samochodem. Zalecenie jest spowodowane tym, żeby olej jak najszybciej mógł osiągnąć swoje właściwe parametry. Ja robię tak: 1. Odpalam, czekam jakieś 10 sekund. 2. Delikatnie wciskam gaz, do momentu aż wskazów nie przekroczy 60 C. Kiedy zaczyna być ponad 60 C wtedy już trochę głębiej wciskam pedał gazu i silnik kręcę wyżej. Wiadomo jak jest 90 C to wtedy ogień. 3. Jeżeli silnik nie osiągnie 90 C, albo spokojnie jeździłem to czekam z 10 sekund i gaszę. Jeżeli wracam z trasy gdzie licznik waha się od 100 do 180 km/h to wtedy czekam około 5-9 minut. Turbo wtedy może zostać lepiej wychłodzone i nie zatrzymuje się od razu. W ten sposób jeżdżę już 2 lata bez żadnego problemu z turbosprężarką.
BEX4 Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 niby każdy o tym wie ale jak tródno nieraz sie do tego zastosować
gsekulski Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 Co do Turbo nie gazuje go dopóki nie złapie temperatury i zazwyczaj czekam kilkanascie sekund zanim zgaszę go. Po spokojnej jezdzie np do sklepu od razu gaszę. W A3 1.8T od kupna zrobiłem 170 tys km i turbinka śmiga do dziś. Co do oleju ja jak kupiłem swoje A4 1.8T miałem zalanego jakiegoś 5w30. Wymieniłem na Valvoline Max Life 5w40 i jestem zachwycony:) zrobiłem 17 tys km i poziom z maksa spadł ciut poniżej połowy a kolor zrobił się ciemno czrwony zamiast juz czarny więc dobrze trzyma właściwości. Dodatkowy atut jaki zauważyłem- silnik ciszej pracuje.
dracus6662 Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 turbina 1.8 t jest bardzo ale to bardzo dobra twarda i nie ulega uszkodzeniu pod kilkoma warunkami: odpalanie bez gazowania zimnego silnika odczekanie okolo 30 sek do 1 minuty przed ruszaniem nie gazowanie ,nie krecenie silnika powyżej 2100 zanim nie osiagnie temp 90 oraz bardzo wolne jego rozkręcanie nie jezdzenie na emeryta czyli minimum te 2200 obr bo zajedziemy pompe olej zawsze na max olejwymieniany co 10-1200 km najlepiej 0w40 LM po ostrzejszej jeździe conamniej minuta na postoju zanim zgasimy auto na trasie robić przerwy nie krótsze niż 15min co 2 godziny i ..... nigdy nie będzie kłopotu z turbo , ja tak się z nim obchodzę i nigdy mnie nie zawiodło na lpg zrobiłem 100kkm i nic się nie dzieje i dziać nie będzie
Dev Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 po ostrej jezdzie przynajmniej 5 minut trzeba poczekac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się