vp-tdi Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 milion razy to samo - dolny sworzeń w prostym wahaczu ma inny rozmiar w autach z aluminiową zwrotnicą własnie bo są takie że nie które mają tulejki adaptery na gruby sworzeń , górne wahacze sa takie same jak w b5
Emejcz Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 (edytowane) Słuchajcie, przy okazji wymiany długiego, wymieniłem też łączniki stabilizatorów i tuleje. Całość skręciłem mocno na opuszczonym aucie. Rzecz w tym, że nie wiem czy to normalne, że na tych gumach powstają takie szczeliny i tak się to wygina? Czy może w jakiś sposób się już popsuły? Wyglądaja jak pęknięcia gumy, ale z drugiej strony są tak regularne, że wydaje się jakby po prostu tak miało być...Proszę o pomoc osób które miały już z tym do czynienia. Zdjęcia na podniesionym aucie robiłem. Edytowane 16 Września 2014 przez Emejcz
misiek95 Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 na podniesionym aucie normalka. jak opuszczasz i to wszystko ustawia sie do pozycji 0 to wygląda normalnie
Emejcz Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 Ok uspokoiliście mnie, bałem sie, że może za mocno skręciłem albo co
POWER-KRIS Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 Lub powinny być łączniki bez tulejki takie jak na samym dole. http://www.bazarek.pl/searchx.php/fraza,DR%C4%84%C5%BBEK++STABILIZATORA+AUDI+A4+ Będzie wtedy inny przekos. Mi pomogła zmiana.
przemek11 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 (edytowane) Pany mam takie pytanie dotyczące wymiany wahaczy w b5 no i ogólnie reszt zawieszenia trzeba wahacze wymieniać wszystkie, czy tylko te które już padły, jak to wygląda w praktyce??jak wymienie wybrane to czy one (te nowe) nie zużyją sie szybciej niz przy wymianie wszystkich? bo spotkałem się z dwoma opniami oczywiście jak już to wszystkie, a druga wystarczy tylko te "popsute" więcej możliwości nie ma bo pewnie i opinii na ten temat było by więcej Edytowane 22 Kwietnia 2016 przez wrclaguna
jacek70 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Najlepiej wymienić całość i święty spokój, jednak wiąże się to ze sporym wydatkiem. Dlatego dużo ludzi wymienia tylko te zużyte.
Krycha70 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Pod warunkiem ze reszta jest w miare ok .jesli nie .lepiej calosc wymienic. i robic raz a nie po 10x sie z tym paprac.
przemek11 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 no ja wiem ze lepiej wymienic raz a nie kilka razy sie bawic z tym, ale mi chodzi jak to jest w praktyce. I wiadomo ze lepiej jest cos taniej zrobic tylko zeby to miało sens, bo zrobic taniej nie problem, problem jest taki ze zrobisz taniej a za chwile i tak musisz wymieniac i wychodzi 2 razy drozej niz by sie zrobiło całosc Dlatego pytam jak to jest z tym w praktyce i tak z ciekawosci, bo sie nie orientowałem nigdy. Jaki jest koszt wymiany wszystkich wahaczy? i wracajac do pytania, nic sie nie dzieje jak wymini sie te zuzyte tylko? chodzi mi konkretnie czy te nowe np sie szybciej wtedy zużywają niż by był wymieniony komplet
Weso Opublikowano 12 Grudnia 2014 Opublikowano 12 Grudnia 2014 u mnie przez 4 lata eeksploatacji auta padły tylko 2 gorne z jednej strony, wymieniłem tylko te, po jakims czasie znowu padły, wsadziłem lemfordera i od tamtej pory spokój a reszta cały cas oryginał. Wymiana od 200-400 zł, przynajmniej tak ceny kształtują się w Szczecinie
kapete Opublikowano 12 Grudnia 2014 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Wymieniłem kiedyś tylko część. Po przejechaniu 5-7 kkm zaczęły się tłuc następne.Logika podpowiada mi, że części siedzące w aucie są mniej czy więcej "wypracowane". Gdy dokładasz do nich nowe (sztywne) te słabsze przejmują na siebie większe obciążenia i znowu one się wybijają. Więc zainwestowałem w kompletnego Lema i już 3 lata bez problemów.Ceny kompletu znajdziesz sobie w co drugim sklepie: od 500 do 1500 za fanty, no i mechanik. Ja zapłaciłem prawie 1000, ale oprócz zawieszenia robił cały przód silnika.
przemek11 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Opublikowano 12 Grudnia 2014 ja mam do wymiany z prawej strony bardziej, bardziej wytłuczone. wiec chyba pozmieniam tylko te które dają o sobie znać na obu stronach ze wzgledu na kase jak to zawsze bywa. bo planuje inne rzeczy wiec gdzies zaoszczedzić musze ale zawias to chyba dopiero bede naprawiał po zimie, bo to syzyfowa praca by była chyba teraz wymieniać
Emejcz Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Jeżeli wymieniasz sam to warto wymieniać tylko te, które są w złym stanie. Chyba, że się okaże, że 6/8 jest do wymiany to już lepiej wsyzstkie. Tylko jak wymieniasz pojedynczo to i tak lepiej zdejmij wszystkie które siedzą na aucie i sprawdz, bo będziesz miał tak jak ja, że wymienisz jednego, bo puka a się okaże, że pozostałe też mają luzy, ale widać je dopiero po zdjęciu wszystkiego. Także najlepiej zdjąć wszystko i ocenić. Komplet MS koszt około 500zł a żywotność 30-80 tys. km. Jak portfel masz gruby to kupuj se lema za 1500zł, ale jak wjebiesz się w krater wulkaniczny to czy lem czy inne to i tak ci się wybiją.
przemek11 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 No nie portfela nie mam grubego zeby 1500zł na zawias wyłożyć. predzej juz tego MS komplet bym załozył ale 30tys Km wytrzymałość to jakiś rok przy mojej jeździe I raczje sam nie ebde tego wymieniał, nigdy tego nie robiłem wiec za bardzo nie wiem jak do tego podjeść itd jak bede robił to u takiego znajomego co zajmuje się co nieco mechaniką. Jeżeli wymieniasz sam to warto wymieniać tylko te, które są w złym stanie. nie rozumiem, Czemu? Ostatnio wymieniałem 2 przegób bo strzelał i mechanik mi powiedział ze mam luzy na końcówkach, to wiem i nawet mam je ale czekam na wiosne zeby to zrobić. I sobie tak mysle ze jakby okazało sie ze niektóre tylko są do wymiany to nawet mogę zakupić jakies czesci z lepszej firmy nawet i tego lema. Wtedy nie kosztuje mnie to 1,5k a napewno mniej. tylko teraz pytanie czy da sie kupić z tego na sztuki czy tylko komplety, a dwa to kupując nie wszystkie tylko kilka i wyniesie mnie to powiedzmy 500zł to czy nie lepiej juz kupić cały komplet tego MSa za 500zł...
Emejcz Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 (edytowane) Jeżeli kupować to komplet, bo pojedynczo wychodzi sporo drożej. Oczywiście, jeżeli do wymiany masz 1-2 wahacze to pojedynczo, ale jak więcej to tylko komplet. Nie znaczy, że musisz zakładać wszystkie od razu. Lepiej poczekać aż coś się zużyje zamiast wywalać sprawne chyba, aczkolwiek jak dajesz do speca to nie opłaca się wymieniać pojedynczo - za droga robota. Na pewno nie padną ci wszystkie po 30 tys. możesz dopiero poczuć jakies pukanie pojedynczych. Jak jeździsz głównie po trasach to pewnie wytrzymają bliżej tych 80 tys. jak po dziurach to bliżej 30 tys. O MSach masz kilkadziesiąt stron tematu. Edytowane 22 Grudnia 2014 przez Emejcz
przemek11 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 narazie nie wiem ile mam do wymiany. okaze sie bliżej wiosny jak pojade na wymiane tak teraz musze oddać do mechaniora bo sam nie wiem za bardzo jak, chyba ze coś gdzies poczytam i bede wiedział jak i nie bedzie to mega skomplikowane, czyli odkrece i zmienie podstawowymi kluczami itp bo ile jest przy jednym kole 8? a jak bedzie do wymiany przy jednym kole np 3 albo 4połowa, a pozostałe beda w dobrym stanie? i np przy drugim kole np 2, bo zazwyczaj z tego co zauważyłem to prawe zawieszenie jest zawsze badziej rozwalone niż lewe. NIe wiem czy to tylko mi sie tak wydaje czy faktycznie coś w tym jest
Emejcz Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Prawym łapiesz pobocze i większe dziury więc normalka. Na każdą stronę z przodu masz 4 sztuki plus łącznik stabilizatora. Jak uwalone są 3/4 na stronę to jasne, że lepiej wymienić wszystkie 4. Jak mniej to pojedynczo.
przemek11 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Opublikowano 23 Grudnia 2014 a no tak, pomyliło mi sie ze na stronie jest 8... nie no wiadome ze jak tyle jest walniete to lepiej całosc i miec z głowy a propo tego łącznika stabilizatora, on te z wchodzi w skład "kompletu' np MSa? i czy jego trzeba wymieniac tez mniej wiecej z wahaczami czy nie? bo wyczytałem tutaj na forum że mozna dać z S4 albo z 2.5tdi i jest wtedy sztywniejsze zawiesznie w zakrętach, tak?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się