Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana wachaczy przód


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

milion razy to samo - dolny sworzeń w prostym wahaczu ma inny rozmiar w autach z aluminiową zwrotnicą

własnie bo są takie że nie które mają tulejki adaptery na gruby sworzeń , górne wahacze sa takie same jak w b5

Opublikowano (edytowane)

Słuchajcie, przy okazji wymiany długiego, wymieniłem też łączniki stabilizatorów i tuleje. Całość skręciłem mocno na opuszczonym aucie. Rzecz w tym, że nie wiem czy to normalne, że na tych gumach powstają takie szczeliny i tak się to wygina? Czy może w jakiś sposób się już popsuły? Wyglądaja jak pęknięcia gumy, ale z drugiej strony są tak regularne, że wydaje się jakby po prostu tak miało być...
Proszę o pomoc osób które miały już z tym do czynienia.

IMG_6539.jpg

IMG_6540.jpg

IMG_6541.jpg

IMG_6542.jpg

IMG_6544.jpg

Zdjęcia na podniesionym aucie robiłem.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

Wydaje mi się że norma

Opublikowano

na podniesionym aucie normalka. jak opuszczasz i to wszystko ustawia sie do pozycji 0 to wygląda normalnie

Opublikowano

Ok uspokoiliście mnie, bałem sie, że może za mocno skręciłem albo co :P

Opublikowano (edytowane)

:siema:

Pany mam takie pytanie dotyczące wymiany wahaczy w b5 no i ogólnie reszt zawieszenia

trzeba wahacze wymieniać wszystkie, czy tylko te które już padły, jak to wygląda w praktyce??
jak wymienie wybrane to czy one (te nowe) nie zużyją sie szybciej niz przy wymianie wszystkich?

bo spotkałem się z dwoma opniami :decayed: oczywiście jak już to wszystkie, a druga wystarczy tylko te "popsute"

więcej możliwości nie ma bo pewnie i opinii na ten temat było by więcej :D

Edytowane przez wrclaguna
Opublikowano

Najlepiej wymienić całość i święty spokój, jednak wiąże się to ze sporym wydatkiem. Dlatego dużo ludzi wymienia tylko te zużyte.

Opublikowano

Pod warunkiem ze reszta jest w miare ok .jesli nie .lepiej calosc wymienic. i robic raz a nie po 10x sie z tym paprac.

Opublikowano

no ja wiem ze lepiej wymienic raz a nie kilka razy sie bawic z tym, ale mi chodzi jak to jest w praktyce.

I wiadomo ze lepiej jest cos taniej zrobic tylko zeby to miało sens, bo zrobic taniej nie problem, problem jest taki ze zrobisz taniej a za chwile i tak musisz wymieniac i wychodzi 2 razy drozej niz by sie zrobiło całosc :)

Dlatego pytam jak to jest z tym w praktyce :P

i tak z ciekawosci, bo sie nie orientowałem nigdy. Jaki jest koszt wymiany wszystkich wahaczy?


i wracajac do pytania, nic sie nie dzieje jak wymini sie te zuzyte tylko? chodzi mi konkretnie czy te nowe np sie szybciej wtedy zużywają niż by był wymieniony komplet

Opublikowano

u mnie przez 4 lata eeksploatacji auta padły tylko 2 gorne z jednej strony, wymieniłem tylko te, po jakims czasie znowu padły, wsadziłem lemfordera i od tamtej pory spokój a reszta cały cas oryginał.

Wymiana od 200-400 zł, przynajmniej tak ceny kształtują się w Szczecinie

Opublikowano

Wymieniłem kiedyś tylko część. Po przejechaniu 5-7 kkm zaczęły się tłuc następne.
Logika podpowiada mi, że części siedzące w aucie są mniej czy więcej "wypracowane". Gdy dokładasz do nich nowe (sztywne) te słabsze przejmują na siebie większe obciążenia i znowu one się wybijają.

Więc zainwestowałem w kompletnego Lema i już 3 lata bez problemów.
Ceny kompletu znajdziesz sobie w co drugim sklepie: od 500 do 1500 za fanty, no i mechanik. Ja zapłaciłem prawie 1000, ale oprócz zawieszenia robił cały przód silnika.

Opublikowano

ja mam do wymiany z prawej strony bardziej, bardziej wytłuczone.

wiec chyba pozmieniam tylko te które dają o sobie znać na obu stronach ze wzgledu na kase jak to zawsze bywa. bo planuje inne rzeczy wiec gdzies zaoszczedzić musze :decayed:


ale zawias to chyba dopiero bede naprawiał po zimie, bo to syzyfowa praca by była chyba teraz wymieniać

Opublikowano

Jeżeli wymieniasz sam to warto wymieniać tylko te, które są w złym stanie. Chyba, że się okaże, że 6/8 jest do wymiany to już lepiej wsyzstkie.

Tylko jak wymieniasz pojedynczo to i tak lepiej zdejmij wszystkie które siedzą na aucie i sprawdz, bo będziesz miał tak jak ja, że wymienisz jednego, bo puka a się okaże, że pozostałe też mają luzy, ale widać je dopiero po zdjęciu wszystkiego.

Także najlepiej zdjąć wszystko i ocenić.

Komplet MS koszt około 500zł a żywotność 30-80 tys. km.

Jak portfel masz gruby to kupuj se lema za 1500zł, ale jak wjebiesz się w krater wulkaniczny to czy lem czy inne to i tak ci się wybiją.

Opublikowano

No nie portfela nie mam grubego zeby 1500zł na zawias wyłożyć.

predzej juz tego MS komplet bym załozył :)

ale 30tys Km wytrzymałość to jakiś rok przy mojej jeździe :kwasny:


I raczje sam nie ebde tego wymieniał, nigdy tego nie robiłem wiec za bardzo nie wiem jak do tego podjeść itd

jak bede robił to u takiego znajomego co zajmuje się co nieco mechaniką.



Jeżeli wymieniasz sam to warto wymieniać tylko te, które są w złym stanie.

nie rozumiem, Czemu?


Ostatnio wymieniałem 2 przegób bo strzelał i mechanik mi powiedział ze mam luzy na końcówkach, to wiem i nawet mam je ale czekam na wiosne zeby to zrobić. I sobie tak mysle ze jakby okazało sie ze niektóre tylko są do wymiany to nawet mogę zakupić jakies czesci z lepszej firmy nawet i tego lema. Wtedy nie kosztuje mnie to 1,5k a napewno mniej.

tylko teraz pytanie czy da sie kupić z tego na sztuki czy tylko komplety, a dwa to kupując nie wszystkie tylko kilka i wyniesie mnie to powiedzmy 500zł to czy nie lepiej juz kupić cały komplet tego MSa za 500zł... :dontknow:

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli kupować to komplet, bo pojedynczo wychodzi sporo drożej. Oczywiście, jeżeli do wymiany masz 1-2 wahacze to pojedynczo, ale jak więcej to tylko komplet. Nie znaczy, że musisz zakładać wszystkie od razu. Lepiej poczekać aż coś się zużyje zamiast wywalać sprawne chyba, aczkolwiek jak dajesz do speca to nie opłaca się wymieniać pojedynczo - za droga robota.

Na pewno nie padną ci wszystkie po 30 tys. możesz dopiero poczuć jakies pukanie pojedynczych.

Jak jeździsz głównie po trasach to pewnie wytrzymają bliżej tych 80 tys. jak po dziurach to bliżej 30 tys.

O MSach masz kilkadziesiąt stron tematu.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

narazie nie wiem ile mam do wymiany. okaze sie bliżej wiosny jak pojade na wymiane :)

tak teraz musze oddać do mechaniora bo sam nie wiem za bardzo jak, chyba ze coś gdzies poczytam i bede wiedział jak i nie bedzie to mega skomplikowane, czyli odkrece i zmienie podstawowymi kluczami itp :)


bo ile jest przy jednym kole 8?

a jak bedzie do wymiany przy jednym kole np 3 albo 4połowa, a pozostałe beda w dobrym stanie?

i np przy drugim kole np 2, bo zazwyczaj z tego co zauważyłem to prawe zawieszenie jest zawsze badziej rozwalone niż lewe. NIe wiem czy to tylko mi sie tak wydaje czy faktycznie coś w tym jest

Opublikowano

Prawym łapiesz pobocze i większe dziury więc normalka.

Na każdą stronę z przodu masz 4 sztuki plus łącznik stabilizatora. Jak uwalone są 3/4 na stronę to jasne, że lepiej wymienić wszystkie 4. Jak mniej to pojedynczo.

Opublikowano

a no tak, pomyliło mi sie ze na stronie jest 8...

nie no wiadome ze jak tyle jest walniete to lepiej całosc i miec z głowy :)

a propo tego łącznika stabilizatora, on te z wchodzi w skład "kompletu' np MSa?

i czy jego trzeba wymieniac tez mniej wiecej z wahaczami czy nie?

bo wyczytałem tutaj na forum że mozna dać z S4 albo z 2.5tdi i jest wtedy sztywniejsze zawiesznie w zakrętach, tak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...