budynx Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) witam, posiadam auto od dwóch tyg. ma przejechane 76000 mil (121000 km) serwisowane przez pierwszego właściciela w Audi, ostatni serwis był 73000 mil. Ale martwi mnie jedna rzecz, chodzi generalnie o delikatne mrowienie na lewarku biegów i na sprzęgle. Na lewarku biegów czuć nawet podczas jazdy a na sprzęgle podczas wciskania. Nie słychać nic przy gaszeniu auta jak i odpaleniu, żadnych metalicznych dźwięków. Silnik pracuje równo nie słychać żadnych dziwnych dźwięków. Biegi czasami wchodzą lekko a czasami problem z 1-2, przy wrzuceniu 3 słychac w kabinie przy lewarku jakby taki plastikowy dźwięk ale to tez tylko czasami w zależności jak ten bieg wejdzie.pomóżcie chłopaki może coś doradzicie co to może być. czy jest się czym przejmować czy może ten model tak ma. dzieki i pozdrawiam wszystkich oooo Edytowane 19 Listopada 2014 przez budynx
croatia1979 Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 U mnie podobnie.Mam 2.0 tdi cr 170 KM.Jedynka prawie zawsze wchodzi z oporem , a podczas zmiany biegów słychać jakby metaliczne dziwne echo oraz czuć lekkie mrowienie pod pedałem sprzęgła. Poza tym na ciepłym ciężko ruszyć bez małego co prawda ale szarpnięcia. W serwisie Audi w którym kupiłem swojego Allroad z przebiegiem 124 000 stwierdzili że wszystko w porządku z dwumasem i sprzęgłem.....Jednak nie za bardzo chce mi się wierzyć. Dziwne jest tylko to że przed zakupem swojego auta jeździłem używanymi Q5 oraz innymi dwoma Allroadami z tym samym silnikiem i było to samo......Ten typ tak ma??? Pojeżdże jeszcze trochę i oddam na serwis gwarancyjny i zobaczymy co wtedy powiedzą.
stasiek Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Witam, u mnie czasem jest problem z 1, wchodzi ale trzeba mocniej pchnąć, wcześniej było gorzej bo nie wchodziła 1 i wsteczny, trzeba było wrócić na luz puscić i wcisnąć od nowa sprzegło wtedy się udawało, ale nie zawsze. Wymieniłem ciegło, jest lepiej ale nie idealnie, obecnie jestem na etapie regulacji. Robiłem ją już 2 razy i z każdą się poprawia, ale do ideału troche brakuje. Wsteczny wchodzi, jedynka czasem trzeba mocniej pchnąć, ale taki efekt mam po drugiej regulacji/ czas na trzecią. Auto ma 135tys. Ogólnie skrzynią jestem rozczarowany poprzednio jeżdziłem B5 też diesel ale 1,9 tdi nalatałem nią prawie 300tys i problemów ze skrzynią nigdy nie miałem, z wyjatkiem 20stopniowych mrozów, wtedy przez kilka minut pracowała ciężko
bziku Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Mam podobne objawy. 6 biegowa skrzynia KXP. 2 bieg haczy i czasami zgrzytnie. Czasami nawet 3 bieg też sprawia podobny kłopot.Sprzęgło wymienione - nie pomogło. Rzeczywisty przebieg prawie 180 tys. Objaw jest zdecydowanie mniejszy na rozgrzanej skrzyni. Zabieram sie niebawem za wymianę oleju. Niestety do tej skrzyni opierając sie na Etce jest olej G52532 który ma ZTCW tylko jeden zamiennik tzn. Castrol Syntrans V FE. Pisałem w temacie zamiennika do Fuchsa. Niestety nie mają. Jak kupiłem swoją A4 to również ciężko mi chodziły biegi, wymieniłem olej na MOTUL'a, wg mnie odczuwalnie pomogło :-)
budynx Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 a możesz dokładnie podać parametry tego oleju jakiś numer. skoro u Ciebie pomogło to i może faktycznie trzeba by go wymienić. dzieki Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
bziku Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 kupowałem w oil-land.pl od naszego klubowicza Duras ( http://a4-klub.pl/index.php?/user/43374-duras/ ) Zapytaj go, napewno ma oryginalne oleje i do tego w dobrej cenie. Wlewałem Motul Gear 300 75W90
dzik Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 gear 300 zupełnie nie nadaje się do skrzyni w B8. Tak na przyszłość.
dawid195a Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 To jaki się nadaje do 2.0 TDI caha , manual 6 biegów, bo nie ma precyzyjnej odpowiedzi....?
zbigor Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 To jaki się nadaje do 2.0 TDI caha , manual 6 biegów, bo nie ma precyzyjnej odpowiedzi....? Oryginał o numerze katalogowym G052532 Albo Castrol Syntrans V FE który w papierach chwali sie spełnieniem normy Audi TL52532.
Arcadio.Morales Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 U mnie dokładnie czasem 1 stawia opór ale jak widze to norma ... Ohhh Audi
sushi123 Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 dokładnie to samo , jedynka i dwójka z oporem szczególnie gdy olej jest zimny ( objaw podobny do synchronizatorów )' - 180tkm. poprzednio w B6 TDI do prawie 300tkm. żadnych problemów a biegi wchodziły gładko obecnie zaobserwowałem również wibracje na kierownicy ale tylko przy gwałtownym przyspieszaniu , szczególnie trzeci i czwarty bieg koła oczywiscie proste
Cienki009 Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 U mnie w szczególności pierwszy bieg cięzko wchodzi, najczęściej luz i jeszcze raz sprzęgło i wchodzi. Dużo lepiej na ciepłym oleju skrzyni. Rozmawiałem z serwisantem i stwierdził że te skrzynie tak mają, co też później potwierdził mechanik. W ostatnim czasie zaczęło szarpać jakbym było za mało obrotów, objaw odczuwalny na rozgrzanym silniiuku. Co to może byhć?
andrzej1973 Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 U mnie w szczególności pierwszy bieg cięzko wchodzi, najczęściej luz i jeszcze raz sprzęgło i wchodzi. Dużo lepiej na ciepłym oleju skrzyni. Rozmawiałem z serwisantem i stwierdził że te skrzynie tak mają, co też później potwierdził mechanik. W ostatnim czasie zaczęło szarpać jakbym było za mało obrotów, objaw odczuwalny na rozgrzanym silniiuku. Co to może byhć? Dziś wymieniłem olej w moim a4 b8, przebieg 76 tys km, żadnych opiłków w starym oleju, biegi wchodzą 1,2 lekki opór, 3,4,5,6 bardzo lekko. Ten typ tak ma........Olej wymieniłem może nie potrzebnie, ale generalnie dbam o samochody. Teraz wymienię rozrząd, choć producent podaje 180 tys km, ale autko ma 6 lat, więc dla spokoju lepiej to zrobić.
zbigor Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 Dziś wymieniłem olej w moim a4 b8, przebieg 76 tys km, żadnych opiłków w starym oleju To o niczym nie świadczy. Ja też nie miałem opiłków, korek z magnesem czyściutki olej barwy ciemnego piwa.Ale pokorciło mnie wsadzić palec w otwór wlewowy, poruszyłem jakiś pierścień który tam był i wtedy wyciekła jakaś czarna ciecz W tej cieczy były opiłki z synchronizatorów i chyba jakiś pył aluminiowy.
MARCIN ZE SZCZECINA Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Witam. Możecie mi powiedzieć o co chodzi z tym wycierającym się wałkiem.Mam chrobotanie przy wciskaniu sprzęgła przy rozgrzanym silniku.Tylko przy pracujący silniku.Drugi temat to dziwny hałas "świergolenie" ciężko to nazwać, najbardziej słyszalne przy prędkości około 50 km/h jazda ze stałą prędkością .Hamowanie silnikiem i przyspieszanie odgłosy nie słyszalne.Czy to może mieć związek? Witam. Możecie mi powiedzieć o co chodzi z tym wycierającym się wałkiem.Mam chrobotanie przy wciskaniu sprzęgła przy rozgrzanym silniku.Tylko przy pracujący silniku.Drugi temat to dziwny hałas "świergolenie" ciężko to nazwać, najbardziej słyszalne przy prędkości około 50 km/h jazda ze stałą prędkością .Hamowanie silnikiem i przyspieszanie odgłosy nie słyszalne.Czy to może mieć związek? Skrzynia NEL
nygus069 Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Witam, jakieś nowe doświadczenia z ciężko wchodzącą jedynką ?
leewang Opublikowano 2 Czerwca 2016 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Witam, Ja mam problem z ciężko wchodzącą trójką tylko wtedy gdy chce szybko zmienić bieg, od razu z 2 na 3 tak jakby bez wyraźnego przejścia przez neutralny bieg. Wtedy zazwyczaj albo nie chce wejść, albo skrzypi mocno przy wchodzeniu. Pomóżcie koledzy, bo przesiadłem się z B6 i tam biegi wchodziły jak masełko, a tutaj ciężka sprawa z tą skrzynią.
KOMORNIK78 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Opublikowano 29 Czerwca 2016 JA TEZ MAM PROBLEM ZE SKRZYNIA TYLKO U MNIE BIEGI WCHODZO JAK W MASLO 1 PALCEM JAK JADE DELIKATNIE ALE JESLI PRZY RUSZNIU Z 1 BIEGU NA 2 MAM POWYZEJ 3 TYS OBROTOW TO JEST PROBLEM NIE WCHODZI 2 ANI 3 MUSZE POCZEKAC JAK OBROTY SPADNA DO 2.5 TYS I WTEDY WCHODZO O CO TU CHODZI??: AUTO MA PRZEJECHANE 173 TYS KTOS MI POWIEDZIAL ZE TO SYNCHRONIZATOR ? DZIEKI ZA POMOC
Borowikszat Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Witam . Panowie wielu z was jak rowniez i mi nie dawala spokoju skrzynia a mianowicie bieg 1,2 A4 B8 2.0 tdi manual. Text od mechanikow ze ten typ tak ma niestety ale jest prawda model ten " urodzil " sie juz z ta wada a rozwiazanie problemu tkwi: Synchronizator i wytarty walek na lozysku. Jesli dwumasa jest " zdrowa" badz zostala wymieniona na nowa a problem dalej pozostal to macie juz rozwiazanie problemu co dalej boli skrzynie w A4 B8 Wymienilem cale sprzeglo 1,2 dalej ciezko wchodzila, wymiana synchronizatora oraz waleczka zalatwila sprawe na zawsze teraz biegi wchodza jak marzenie. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się