Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chiptuning AJM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To fakt cena kusi klienta jak ktos moze dorzucic niskim kosztem troche koni to to robi i cieszy miche :)

Opublikowano

Tomek i tak będą kupować i tak. Nie zmieni reguły... Ci co czytają trochę forum to inaczej do tego podchodzą.. a inni co w temacie nie siedzą widzą okazję na alledrogo i łykają, później problemy wychodzą. :hi:

A myślicie, że dlaczego ten wątek założyłem? Żeby zasięgnąć wiedzy. Jutro gościowi z eco-tuning napiszę jak sprawa wygląda i spytam czy zrobi korekty. Jak nie to zwrot. Poza tym przejrzałem dziś mnóstwo logów na necie z AJM w serii i zauważyłem, że często turbawka miała 1.34-1.37 przy 1900rpm. Ale dawki faktycznie były trochę mniejsze między 1800 a 2400rpm.

Spróbuję się z nim dogadać na korektę. A jak nie to robię zwrot i co najwyżej stracę 12zł na wysyłkę i trochę czasu. Mam jeszcze na zwrot 3 dni.

Opublikowano

Jak już to wlutowałeś to sprzedający nie będzie chętny żeby przyjąć zwrot :/

Opublikowano

Jak już to wlutowałeś to sprzedający nie będzie chętny żeby przyjąć zwrot :/

Zdaję sobie z tego sprawę, że może robić problemy, ale układ mogę mu przywrócić do stanu fabrycznego. Lutuję układy SMD i BGA codziennie od ponad 10 lat i na pewno nie zarzuci mi żadnego błędu w sztuce.

Opublikowano (edytowane)

Ej Panowie nie bic piany....

To jest AJM wiec 2400mbar na dole nic mu nie zrobi.

Dawka dowalona z dolu...typowe...ale bez przesady nic nie powinno mu odfrunac.

A to ze turbo wali wiecej niz zadane...nie jest nowe, a moze 3ba by sie mapka od n75 pobawic bo pewnie sztanga zre wyregulowana (inaczej) i juz sie soft

lekko gubi z rzeczywistymi danymi.

No ale tego raczej allegro tuner nie potrafi :)

Edytowane przez rob555
Opublikowano (edytowane)

Napisałem sprzedawcy, że przydało by się zrobić korekty. Wysłałem mu logi i otrzymałem taką odpowiedź:

"Wg logów zaczyna ci przeładowywać od 2300rpm a to raczej jest związane z wysterowaniem turbiny. Skręć sztangę o pół obrotu lub jeden obrót i zrób wtedy logi (oczywiście silnik dobrze rozgrzany, III bieg od 1500-3500rpm przy max bucie). Mogę zdjąć paliwa ale to nie koniecznie musi pomóc. Logowałeś na serii turbo? Wszystko co jest na podciśnieniu ma tendencję do przeładowywania"

Pytanie. Czy wysyłać chip na zdjęcie trochę paliwa między 2100 a 2500rpm?

Według mnie jak zdejmie trochę paliwa to turbawka też powinna wyluzować dzięki zmniejszonemu ciśnieniu spalin.

Edytowane przez Lopezer
Opublikowano

No pewnie, że powinna być korekcja tego programu. Przy okazji porób logi na serii, żeby zobaczyć jak to na standardzie wygląda

Opublikowano

Jeśli nie w tym miejscu, to zz góry przepraszam, ale znalazłem aukcję na allegro, któa mówi, ż ezsiększa osiągi i to znacznei jak za tą kasę: co to za shit? http://allegro.pl/zwieksz-moc-audi-a4-b6-1-9-tdi-130km-avf-awx-30km-i4586952952.html

Opublikowano

Jeśli nie w tym miejscu, to zz góry przepraszam, ale znalazłem aukcję na allegro, któa mówi, ż ezsiększa osiągi i to znacznei jak za tą kasę: co to za shit? http://allegro.pl/zwieksz-moc-audi-a4-b6-1-9-tdi-130km-avf-awx-30km-i4586952952.html

Odpuść sobie narazie. Poczytaj o chip tuningu, a stwierdzisz, że to z aukcji to gra nie warta świeczki. Tym bardziej, że się na tym nie bardzo znasz.
Opublikowano

"Wg logów zaczyna ci przeładowywać od 2300rpm a to raczej jest związane z wysterowaniem turbiny. Skręć sztangę o pół obrotu lub jeden obrót i zrób wtedy logi (oczywiście silnik dobrze rozgrzany, III bieg od 1500-3500rpm przy max bucie). Mogę zdjąć paliwa ale to nie koniecznie musi pomóc. Logowałeś na serii turbo? Wszystko co jest na podciśnieniu ma tendencję do przeładowywania"

Hehe...a z czym to jest zwiazane jesli nie z wysterowaniem turbo? :)

Z fazami ksiezyca czy wynikami wyborów :) ????

Nie dotykaj sztangi ! Korekta softu i tyle

Opublikowano

Ja mialem gotowca wsad wgrany(takie auto juz kupilem) Audi powiedzmy ze w miare jechalo choc moment byl dojebany od dolu i na 2 mielil jak glupi przeladowywalo turbo i turbo sie wypierdzialo. Dobrze ze dwumas sie nie rozlecial. Za czipa zaplacilem ok 900zl mam wykres z hamowni i zupelnie inna jazda i dynamika auta. Moim zdaniem warto dolorzyc i zrobic to u jakiegos cziptunera. Auto bedziesz mial zrobione dobrze dostaniesz wykres z hamowni i oszczedzisz kase na naprawach (turbo,dwumas-sprzeglo).

dokładnie, przyznaje racje... u mnie tak było i dwie turbawki poszły.

Ja mialem gotowca wsad wgrany(takie auto juz kupilem) Audi powiedzmy ze w miare jechalo choc moment byl dojebany od dolu i na 2 mielil jak glupi przeladowywalo turbo i turbo sie wypierdzialo. Dobrze ze dwumas sie nie rozlecial. Za czipa zaplacilem ok 900zl mam wykres z hamowni i zupelnie inna jazda i dynamika auta. Moim zdaniem warto dolorzyc i zrobic to u jakiegos cziptunera. Auto bedziesz mial zrobione dobrze dostaniesz wykres z hamowni i oszczedzisz kase na naprawach (turbo,dwumas-sprzeglo).

dokładnie, przyznaje racje... u mnie tak było i dwie turbawki poszły.

tzn. 425Nm i 186KM w AJM

Opublikowano

Co 425NM i 186KM w AJM??

Opublikowano

Na jakich gratach??

Opublikowano

Przy takim Niutonie w AJMie wylatują korby bokiem

Opublikowano

Czyli bezpiecznie ile można wyciągnąć mocy i momentu ze zdrowego AJM?

Opublikowano

Czyli bezpiecznie ile można wyciągnąć mocy i momentu ze zdrowego AJM?

U mnie wyszlo 149,5hp i 385Nm czy 365nm nie pamietam dokladnie ;)
Opublikowano

Jak długo na tym jeździsz?

Opublikowano

Witam ponownie. Odkopię lekko temat żeby oświecić sceptyków.

Nic nie korygowałem w sofcie (nie chciało mi się ponownie rozbierać ECU i odsyłać chip). Jeżdżę nadal na tym chipie, który kupiłem i nic złego się nie dzieje.

Co prawda nie robię dużych przebiegów (jak dotąd około 15000km), ale nic się nie wysrało poza rurą od intercoolera.

Pękł wąż górny i musiałem wymienić bo gubił ciśnienie i moc.

Póki co nadal nie mam żadnych poważnych usterek związanych z tym softem, a znajomego z A4 B6 AWX 130KM łykam jak chcę.

Po przeczytaniu wielu różnych postów zachęcam jednak do robienia softu na hamowni, ale według mojej opinii opłaciło mi się przyoszczędzić w tym przypadku.

Opublikowano (edytowane)

Przeczytałem cały wątek ...

Odnosze wrazenie kiedy to czytam, ze według niektorych wypowiadajacych sie tutaj, 1,9 TDi grupy VW oraz AJM to zupełnie inne rzeczy ...

Dla jasnosci, nie jestem zwolennikiem box ow itp. Dobry program (czytaj zrobiony madrze przez człowieka ktory sie na tym zna) to podstawa.

Ale jak czytam gdy ktos napisał, ze przy 1.4 bara strzeli ci turbo albo 150 KM z AJM to kosmiczny kosmos to traca to troche takim strachem zyciowym przed wyjsciem z domu...

Uzytkuje 1.9 TDI (1Z) od kilku lat na mocnym sofcie z wtryskami 0,216, pompie 11mm i wiekszym turbo na 1.4 bara. Jezdze roznie. Przewaznie agresywnie przyspieszajac, i przez te kilkalat w srodowisku silnika wymieniam tylko olej a ostatnio złaczke wydechu miedzy turbo a 1 wszym tłumikiem poniewaz zjadła ja rdza ...

Edytowane przez meksykanineg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...