Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka zużycia klocków.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy istnieje techniczna możliwość wyłączenia całkowicie informacji o zużytych klockach hamulcowych?

Od jakiś dwóch lat kable od czujników miałem zwarte na krótko i zarobione, co skutecznie się sprawdzało. Ostatnio po pojawieniu się informacji o zużytych klockach sprawdziłem te kable i dla pewności jeszcze raz je polutowałem ale problem pozostał. Wygląda na to, że przyczyna leży gdzie indziej i że najprostszm sposobem było by wyłączenie całkowicie tej funkcji. Dodam, że w moim modelu na zegarach nie odpowiada za to osobna kontrolka tylko pojawia się wielka ikonka na środkowym ekraniku między zegarami. Sygnalizacja ta blokuje wyświetlanie temperatury otoczenia co podwójnie mnie wnerwia.

Opublikowano (edytowane)

1.UZUPEŁNIJ PROFIL

2. Możesz zmienić przez kodowanie licznika:

Kodowanie jest takie :
Po podłączeniu się do licznika w polu " soft coding " VAG'a pojawia się jego numer w
postaci : AABCD
gdzie :
AA to liczba oznaczająca (aktywująca) dodatkowe wyposażenie i tak :
00 - brak dodatkowego wyposażenia
01 - aktywny wskaźnik zużytych okładzin (dla Autocheck'a)
02 - aktywna kontrolka ostrzegająca o niezapiętych pasach bezp.
04 - aktywny system ostrzegający o niskim poziome płynu spryskiwacza
16 – nawigacja.
B - liczba oznaczająca język (kraj)
0 - Niemiecki
1 - Europa (angielski)
2 - USA (angielski - licznik w milach)
3 - Kanada
4 - Wielka brytania
5 - Japonia
6 - Arabia saudyjska
7 - Australia
C - liczba oznaczająca liczbę cylindrów (4,5,6,8)
D - wersja silnika
0 - TDI
2 - benzyna
Dodatkowo w przypadku liczb AA sumuje się poszczególne liczby chcąc uaktywnić
więcej niż jedna funkcje (np. aby uruchomić ostrzeżenie o płynie spryskiwaczy i
wskaźnik zużytych okładzin wpisuje się 01 + 04 = 05)
I tak kod oznaczający 05042 oznacza aktywne systemy spryskiwacza i okładzin język
Niemiecki, silnik 4 cylindrowy benzyna.
Aby zmienić ta liczbę należy wcisnąć przycisk "recode" w VAG'u i wpisać odpowiednia
liczbę. TYLKO OSTROZNIE. Gdy wpisze się dziwne liczby mozna zakończyć przygodę
z licznikiem!
Edytowane przez marcin_franz
Opublikowano

1.UZUPEŁNIJ PROFIL

2. Możesz zmienić przez kodowanie licznika:

Kodowanie jest takie :
Po podłączeniu się do licznika w polu " soft coding " VAG'a pojawia się jego numer w
postaci : AABCD
gdzie :
AA to liczba oznaczająca (aktywująca) dodatkowe wyposażenie i tak :
00 - brak dodatkowego wyposażenia
01 - aktywny wskaźnik zużytych okładzin (dla Autocheck'a)
02 - aktywna kontrolka ostrzegająca o niezapiętych pasach bezp.
04 - aktywny system ostrzegający o niskim poziome płynu spryskiwacza
16 – nawigacja.
B - liczba oznaczająca język (kraj)
0 - Niemiecki
1 - Europa (angielski)
2 - USA (angielski - licznik w milach)
3 - Kanada
4 - Wielka brytania
5 - Japonia
6 - Arabia saudyjska
7 - Australia
C - liczba oznaczająca liczbę cylindrów (4,5,6,8)
D - wersja silnika
0 - TDI
2 - benzyna
Dodatkowo w przypadku liczb AA sumuje się poszczególne liczby chcąc uaktywnić
więcej niż jedna funkcje (np. aby uruchomić ostrzeżenie o płynie spryskiwaczy i
wskaźnik zużytych okładzin wpisuje się 01 + 04 = 05)
I tak kod oznaczający 05042 oznacza aktywne systemy spryskiwacza i okładzin język
Niemiecki, silnik 4 cylindrowy benzyna.
Aby zmienić ta liczbę należy wcisnąć przycisk "recode" w VAG'u i wpisać odpowiednia
liczbę. TYLKO OSTROZNIE. Gdy wpisze się dziwne liczby mozna zakończyć przygodę
z licznikiem!

Wielkie dzięki za fatyge. Jutro będe z tym walczył

1.UZUPEŁNIJ PROFIL

2. Możesz zmienić przez kodowanie licznika:

Kodowanie jest takie :
Po podłączeniu się do licznika w polu " soft coding " VAG'a pojawia się jego numer w
postaci : AABCD
gdzie :
AA to liczba oznaczająca (aktywująca) dodatkowe wyposażenie i tak :
00 - brak dodatkowego wyposażenia
01 - aktywny wskaźnik zużytych okładzin (dla Autocheck'a)
02 - aktywna kontrolka ostrzegająca o niezapiętych pasach bezp.
04 - aktywny system ostrzegający o niskim poziome płynu spryskiwacza
16 – nawigacja.
B - liczba oznaczająca język (kraj)
0 - Niemiecki
1 - Europa (angielski)
2 - USA (angielski - licznik w milach)
3 - Kanada
4 - Wielka brytania
5 - Japonia
6 - Arabia saudyjska
7 - Australia
C - liczba oznaczająca liczbę cylindrów (4,5,6,8)
D - wersja silnika
0 - TDI
2 - benzyna
Dodatkowo w przypadku liczb AA sumuje się poszczególne liczby chcąc uaktywnić
więcej niż jedna funkcje (np. aby uruchomić ostrzeżenie o płynie spryskiwaczy i
wskaźnik zużytych okładzin wpisuje się 01 + 04 = 05)
I tak kod oznaczający 05042 oznacza aktywne systemy spryskiwacza i okładzin język
Niemiecki, silnik 4 cylindrowy benzyna.
Aby zmienić ta liczbę należy wcisnąć przycisk "recode" w VAG'u i wpisać odpowiednia
liczbę. TYLKO OSTROZNIE. Gdy wpisze się dziwne liczby mozna zakończyć przygodę
z licznikiem!

Wielkie dzięki za fatyge. Jutro będe z tym walczył

Jeszcze tylko zapytam o jedną sprawę. Auto od początku nie miało sygnalizacji pasów i niskiego stanu płynu do spryskiwaczy. Czy dla rocznika 99r. po II lifcie bardziej było by prawdopobne, że ktoś wcześniej to wyłączył czy może ten model poprostu może tego nie mieć?

Opublikowano

Masz pełny fis czy półFIS? To nie jeat kontrolja niezapietych pasów tylko takie przypomnienie o zapięciu pasów które gaśnie po paru sek.

Wysłane z terenu

Opublikowano

A odnośnie płynu to może być wina czujnika. Albo po prostu cały czas masz płynu tyle że nie sygnalizuje.

Opublikowano

w audi po lifcie nawet kodoawniem licznika nie wyłączysz komunikatu o zużytych klockach , jedynie fizycznie albo musisz zmostkować kable od czujników przy klockach a jak to nic nie daje to prawdopodbnie standardowo przełamała się wiązka od czujników

Opublikowano

W nadkolu jest taka gumowa zaślepka w która wchodzi kabel od abs i zużycia klocków, wyciągasz ja i tam są dwie wtyczki czarna i czerwona i jedna mostkujesz nie pamiętam która i tak z dwóch stron bo tak jak kolega wyżej napisal wiązki się lubiły łamać w środku na odcinku nadkola tarcze

Opublikowano

mozna to wszystko zrobic w kostkach licznika. szybciej i prosciej i czysta robota:) jesli nie masz czujnikow poziomu spryskiwaczy i zuzycia klockow to odpowiednie piny nalezy podlaczyc do masy.

kostki 32pinowe:

-kostka szara pin 15: poziom plynu spryskiwaczy ---> do masy, mozna podlaczyc do kostki niebieskiej pin 7, 9 lub 24

to taki przyklad:)

Opublikowano

W nadkolu jest taka gumowa zaślepka w która wchodzi kabel od abs i zużycia klocków, wyciągasz ja i tam są dwie wtyczki czarna i czerwona i jedna mostkujesz nie pamiętam która i tak z dwóch stron bo tak jak kolega wyżej napisal wiązki się lubiły łamać w środku na odcinku nadkola tarcze

Wielkie dzięki. Po przeczytaniu powyższej podpowiedzi znalazłem na innym forum, że jest to dokładnie czerwona kosta. Zmostkowałe wtyczki i wszystko działa jak należy. Wkońcu mam widoczną temperatu otoczenia na zegarach. Jeszcze raz dziękuję :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

W nadkolu jest taka gumowa zaślepka w która wchodzi kabel od abs i zużycia klocków, wyciągasz ja i tam są dwie wtyczki czarna i czerwona i jedna mostkujesz nie pamiętam która i tak z dwóch stron bo tak jak kolega wyżej napisal wiązki się lubiły łamać w środku na odcinku nadkola tarcze

Wielkie dzięki. Po przeczytaniu powyższej podpowiedzi znalazłem na innym forum, że jest to dokładnie czerwona kosta. Zmostkowałe wtyczki i wszystko działa jak należy. Wkońcu mam widoczną temperatu otoczenia na zegarach. Jeszcze raz dziękuję :)

Kurcze i mnie dopadł ten problem - pomimo zmostkowania czujników na kostce do podłączenia klocków, kontrolka nie gaśnie. Próbowałem zlokalizować tę zaślepkę w nadkolu, ale kable te wydaję się wchodzić w nadkole w miejscu "nieotwieralnym". Czy na pewno dobrze szukam? Chodzi o wejście w nadkole od spodu - miejsce widoczne po odkręceniu koła?

IMG_20150926_121304781_HDR.jpg

Edytowane przez KubaM
Opublikowano
W dniu 6.10.2014 o 18:52, darkb napisał:

w audi po lifcie nawet kodoawniem licznika nie wyłączysz komunikatu o zużytych klockach , jedynie fizycznie albo musisz zmostkować kable od czujników przy klockach a jak to nic nie daje to prawdopodbnie standardowo przełamała się wiązka od czujników

Czyli jak mam kodowanie 00040 to nic to nie daje i nie wyłancza to info o klockach ? Nie mogę zlokalizować tej kostki w nadkolu. Może ktoś dokładnie powiedzieć gdzie to jest ?

Opublikowano
W dniu 17.10.2014 o 01:33, bediks napisał:

W nadkolu jest taka gumowa zaślepka w która wchodzi kabel od abs i zużycia klocków, wyciągasz ja i tam są dwie wtyczki czarna i czerwona i jedna mostkujesz nie pamiętam która i tak z dwóch stron bo tak jak kolega wyżej napisal wiązki się lubiły łamać w środku na odcinku nadkola tarcze

Te wtyczki są w obu nadkolach ?

Opublikowano
2 godziny temu, tom2009 napisał:

Te wtyczki są w obu nadkolach ?

Jo

Opublikowano

Ok, będę szukał z drugiej strony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...