Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BRD - bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mój BRD bierze około 0,4l na 1000km... moc jest, nie dymi po dłuższym postoju, brak dymu podczas ostrego ruszania. Czytam i ludzie różnie piszą na ten temat...

Możecie napisać ile wam ten silnik łyka oleju ?

Opublikowano

Moja jakoś 0,5 na 10.000km

Nic nie zostaje jak zamontować OCT i obserwowac. To ci powie czy odma jest zmeczona czy turbo żuca w dolot. Chyba że uszczelniacze PPd puszczaja olej do paliwa lub tantemówka lub problem z uszczelniaczami zoworów lub pierścienie. Jaki nalot ma auto?

Opublikowano

Stanowczo za dużo.

Mój bierze tyle na 15 kkm.

Opublikowano

dobra a dlaczego przy tak dużym zużyciu oliwy nie ma najmniejszego dymu ? bo to mnie zastanawia ?

Opublikowano (edytowane)

A jesteś już pewny że olej jest spalany a nie miesza się z paliwem? To jest też bardzo czesta usterka w tych silnikach i zjawisko znikania oleju.filtr paliwa wyjmij i zlej z niego do szklanego przeźroczystego naczynia jego zawartoś-paliwo w nich jest zawsze brudne-ciemne od zawartości w nim sadzy,ale jak poświecisz na nie,czy pod słońce spojrzysz to paliwo bedzie przeźroczyście ciemno żółte. Natomiast gdy olej silnikowy trafia do paliwa to paliwo jest czarne i nie przeźroczyste.-wtedy na 99% jest nieszczelna pompa tandemowa z tyłu glowicy.Lecz także zdaża sie ale to bardzo żadko że tworzy sie nieszczelność na tej ze uszczelce tej pompy-między kanałem olejowym a paliwowym.

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Tak czytam na temat tej pompy... widzę że problemy z hamulcami mogą wystąpić, a u mnie po dłuższym postoju pedał jest bardzo twardy i praktycznie nie ma hamulców, trzeba naprawdę mocno wcisnąć pedał, aby samochód w trakcie rozruchu silnika nie stoczył się. Po uruchomieniu pedał normalnie "wpada" jak w każdym aucie ihamulce zachowują się ok.

Opublikowano

Czyli jedt w porządku

Opublikowano

ja mam zrobione jakies 5 tyś na oleju i jeszcze nie było potrzeby dolewania

Opublikowano

Kilka miesiecy temu opisywalem taki sam watek w swojej brd. Tez brala mi coraz to wiecej.bylo najpierw litr na cykl potem poltora i tak tendencja w gore i wyobraz sobie ze zmienilem olej.Przestalem lac Castrola i leje duzo lepszy i co najwazniejsze nie ma on nic wspolnego znnaszym krajem. W twoim przypadku to nie bedzie to ale miej to na uwadze jak jezdzisz na Castrolu.

Opublikowano

W moim byłym służbowym Pasku BMR 170 KM też ubywało oleju ,i to całkiem sporo.W serwisie u Wojtanowicza we Wrocku zalewali go Castrolem.Po zmianie warsztatu i oleju na Motul 504/507 problem zniknął.

Opublikowano

W moim byłym służbowym Pasku BMR 170 KM też ubywało oleju ,i to całkiem sporo.W serwisie u Wojtanowicza we Wrocku zalewali go Castrolem.Po zmianie warsztatu i oleju na Motul 504/507 problem zniknął.

Potwierdzam, sam przeszedłem z castrola na motul i nic nie ubywa, a wcześniej lałem 1L / 10 000

Opublikowano

A ja mam BRD przelatane 142 tys i dolewam może 100 ml na 10000 km...zasuwam na Motul Specific

Opublikowano

Witam, u siebie też zauważyłem duży ubytek oleju zrobiłem w trasie ok 700 km i pożarł od max do min ? dodam że turbina była regenerowana jakieś niecałe 10 000 temu. Auto nie kopci nie ma spadku mocy... ? Olej shell helix ultra 5w-30.
Co proponujecie?

Opublikowano

możesz na próbę zmienić oliwę na innej firmy i potestować... prócz turbiny zostaja jeszcze pierscienie tłokowe i uszczelniacze zaworowe.

Opublikowano

Jaki olej polecacie ? miałem shell helix ultra 5w-30

Opublikowano

Większość tu ludu leje motul'a

Opublikowano

Ja leję Total Quartz Ineo Long Life i szczerze go polecam. Jak kupiłem auto, to taki był zalany przez ASO niemieckie. Na początku nie miałem przekonania, ale z racji niższej ceny od Motula postanowiłem go nie zmieniać i nie żałuję. Podstawa to zmieniać olej na czas i kupić go z dobrze dobraną specyfikacją do rodzaju silnika oczywiście z pewnego źródła.

Opublikowano (edytowane)

Mam ten sam problem co kolega, Jeżdżę jeszcze na oleju LongLife III Audi. Taki był zalany przed kupnem, i dostałem jeszcze 0,5 litrowego pojemnika. Na początku zbytnio nie brał. Później ściągnąłem pokrywę zaworów i po założeniu zrobiłem 800 KM i patrze wyrzuca olej przez uszczelkę i dolałem olej. A, że byłem na wyjeździe to tylko dokupiłem olej w razie "W" castorla 1L o normach odpowiadających. Po przyjeździe wymieniłem uszczelkę i wtedy już uzupełniłem do wysokości górne bańki na bagnecie Castrolem. Teraz zrobiłem 1300KM i patrze a od Bańki do Bańki nie ma 2/3 wysokości. Obstawiam że to wina zmieszania teraz olejów Audi z tym "g..." Castrolem. Wcześniej tego nie miałem, żeby tak olej żarł.... Jak tylko skończy mi się dolewka to zmieniam na Motula.

Ogólnie wszystko jest ok z silnikiem, jedynie męczy mnie taki głupi ciężki świst turbiny ( auto ma 188tkm ).

Edytowane przez Loneliness
Opublikowano

Teraz zrobiłem 1300KM i patrze a od Bańki do Bańki nie ma 2/3 wysokości. Obstawiam że to wina zmieszania teraz olejów Audi z tym "g..." Castrolem.

Pierwsze słyszę żeby zmieszanie oleju spowodowało ubytek ponad 0,5litra oleju na 1000km. Stawiam na wyciek albo zaczął ci go spalać.

Opublikowano (edytowane)

Od bańki do bańki tyle nie ma. Spalił mi gdzieś 200ml podczas tego odcinka 1300 KM. Wcześniej przed wlaniem Castrola takiego spalania oleju nie było... Jeśli po wymianie będzie takie coś dalej to wtedy będę szukał przyczyny.

Wycieku nie może mieć, ponieważ po wymianie uszczelki cały silnik myłem razem z dolna osłoną i jest sucho.

Edytowane przez Loneliness

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...