undek Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Ja zalałem skrzynie Fuchs'em, który spełnia odpowiednie normy ale kwestia dwójki pozostała bez zmian. Jak jest zimna to stawia opory, jak się rozgrzeje to jest dużo lepiej. Proponuje spróbować inny, też się z chęcią przerzucę jeśli komuś pomoże. Dodam, że u mnie raz na jakiś czas skrzynia zaczyna działać gładko i bez najmniejszego oporu. Podziała sobie tak dwa dni i problemy powracają, Taki kaprys . Ma ktoś pomysł na to? Poduszki, wybierak? Co sprawdzić?
CiachoO84 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 no to zostane przy tym RAVENOL MTF-2mechanik jakis mi wlal tlumaczyl sie ze ten lepszy nie duzo drozszy i zalal innym full syntetykiem... 2 tygodnie na nim jezdze..i naprawde jak jest zimno 2 bieg i wsteczny ciezko wchodza... a jesli chodzi o wymiane to nie trzeba nic ruszac ?? wystarczy ten zlac i zalac innym?? czy uklad jakos przeczyscic??
turzol Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Ja zalałem skrzynie Fuchs'em, który spełnia odpowiednie normy ale kwestia dwójki pozostała bez zmian. Jak jest zimna to stawia opory, jak się rozgrzeje to jest dużo lepiej. Propo nuje spróbować inny, też się z chęcią przerzucę jeśli komuś pomoże. Dodam, że u mnie raz na jakiś czas skrzynia zaczyna działać gładko i bez najmniejszego oporu. Podziała sobie tak dwa dni i problemy powracają, Taki kaprys . Ma ktoś pomysł na to? Poduszki, wybierak? Co sprawdzić? Może być wiele powodów tego stanu rzeczy - od niepoprawnego oleju poprzez zużyte koło DM czy też uszkodzony synchronizator. Zużyta poduszka czy jej podpora również może mieć wpływ na przełączenie biegów. Jeśli chodzi o wybierak to tutaj jedyne co się zużywa to plastikowy sworzeń kulisty, który podlega także wymianie (występuje w zestawie naprawczym wybieraka). Jest jeszcze jedna opcja poprawy wbijania biegów poprzez regulację dźwigni przełączanie biegów zmiany, co jest dość szeroko opisane w serwisówce. sprawdzanie poprawności działania dźwigni https://www.dropbox.com/s/xre55ztrr0roxmb/sprawdzenie_mechanizmu.pdf?dl=0 regulacja https://www.dropbox.com/s/rd206svhis75s6a/regulacja_mechanizmu.pdf?dl=0
Snorky Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 @Ciacho084 - też miałem zalany nowy olej i był problem. Zalałem oryginał i jest ok. Chcesz to podeślę Ci namiary na sprzedawcę, od którego ja brałem. Naciapane z komórkowca. w necie brałeś? jak tak to prosił bym namiar jakiś Proszę bardzo: http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-seat-skoda-oryginal-g052512a2-i4827691302.html Ta aukcja się już skończyła, ale sprzedawca ma nowe. Wysyła szybko, olej jest bardzo dobry. Po zlaniu Motula 75W90 i zalaniu oryginału wszelkie problemu z 2ką ustąpiły.
turzol Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 @Ciacho084 - też miałem zalany nowy olej i był problem. Zalałem oryginał i jest ok. Chcesz to podeślę Ci namiary na sprzedawcę, od którego ja brałem. Naciapane z komórkowca. w necie brałeś? jak tak to prosił bym namiar jakiś Proszę bardzo: http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-seat-skoda-oryginal-g052512a2-i4827691302.html Ta aukcja się już skończyła, ale sprzedawca ma nowe. Wysyła szybko, olej jest bardzo dobry. Po zlaniu Motula 75W90 i zalaniu oryginału wszelkie problemu z 2ką ustąpiły. wszystko fajnie tylko że to nieprawidłowy olej do skrzyń Audi
Snorky Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 Jakieś pomysły z czym to może być związane? Czy jest możliwe, żeby przy wymianie oleju coś uległo uszkodzeniu bądź przestawieniu? Nic nie uszkodziłeś. Skrzynia, a raczej synchronizator zgrzyta bo nie może wyrównać obrotów wałków. Też tak miałem po wymianie na olej oryginalny z ASO. Lekarstwem okazało się zalanie skrzyni olejem o oznaczeniu G052512A2 do nabycia w ASO. Olej stworzono dla skrzyń, które problem ze zgrzytaniem miały od nowości (dotyczy skrzyń w Octaviach). Żeby nie było, na oleju jak wyżej przejechałem ponad 100 000 km i wszystko jest w najlepszym porządku. Pozdrawiam @turzol - zobacz na powyższą wiadomość. Do tego pisałem, że kupuję taki olej i nikt się nie zburzył, że zły. Skrzynia na nim chodzi idealnie i nie ma żadnych problemów.
Mach Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 (edytowane) olej do skrzyni z torsenem tylko i wylacznie oryginal ASO, ok 120zl brutto /1L nie wiesz jaki nr to podaj vin i wszystko wyjdzie dobra rada z doswiadczenia a nie z google ;-) Edytowane 11 Grudnia 2014 przez Mach
RumJanek Opublikowano 1 Stycznia 2015 Opublikowano 1 Stycznia 2015 (edytowane) nawet nie próbuj tego lać do swojej skrzyni. olej ma być G052911A2 do skrzyni FTZ Też sie przymierzam do wymiany oleju, tylko jest jedno ale... w specyfikacji na stronie FEBI jest taki olej co podales, czyli Audi G 052 911 A2, ma być Oil Viscosity Classification SAE 75W-80, FEBI podaje tez cos takiego: 40580 Liquids - Gearbox Oil - for Manual Transmission czyli idac moim tokiem rozumowania, mam kupic ten olej? http://www.ebay.co.uk/itm/Transmission-Oil-ATF-G052911/400802439970?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D28111%26meid%3D5a9ce520ba1349efbb6f233b2b6fa471%26pid%3D100005%26prg%3D11472%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D301346320549&rt=nc czy szukac cos podobnego i tanszego o takich samych parametrach? - rozumiem ze olej ma miec w specyfikacji SAE 75W-80 (GL-5)? Poza tym co z dyfrem? - jak tam wyglada sprawa z olejem? czy tam tez sie zmienia i jesli tak co ile km/lat? Wszystko fajnie, ale ten typ podaje ze niby olej jest ...911A2 a na butelce jak byk jest 3H. Czy to jest to samo czy do czegos innego znowu? http://allegro.pl/olej-przekladniowy-g052911a2-vw-audi-skoda-seat-i4934312389.html Z góry dzieki Edytowane 1 Stycznia 2015 przez RumJanek
turzol Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 nawet nie próbuj tego lać do swojej skrzyni. olej ma być G052911A2 do skrzyni FTZ Też sie przymierzam do wymiany oleju, tylko jest jedno ale... w specyfikacji na stronie FEBI jest taki olej co podales, czyli Audi G 052 911 A2, ma być Oil Viscosity Classification SAE 75W-80, FEBI podaje tez cos takiego: 40580 Liquids - Gearbox Oil - for Manual Transmission czyli idac moim tokiem rozumowania, mam kupic ten olej? http://www.ebay.co.uk/itm/Transmission-Oil-ATF-G052911/400802439970?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D28111%26meid%3D5a9ce520ba1349efbb6f233b2b6fa471%26pid%3D100005%26prg%3D11472%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D301346320549&rt=nc czy szukac cos podobnego i tanszego o takich samych parametrach? - rozumiem ze olej ma miec w specyfikacji SAE 75W-80 (GL-5)? Poza tym co z dyfrem? - jak tam wyglada sprawa z olejem? czy tam tez sie zmienia i jesli tak co ile km/lat? Wszystko fajnie, ale ten typ podaje ze niby olej jest ...911A2 a na butelce jak byk jest 3H. Czy to jest to samo czy do czegos innego znowu? http://allegro.pl/olej-przekladniowy-g052911a2-vw-audi-skoda-seat-i4934312389.html Z góry dzieki nie znam tego Febi, ten z allegro natomiast to prawidłowy olej.
RumJanek Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 nie znam tego Febi, ten z allegro natomiast to prawidłowy olej. Febi - Bilstein, to chyba oryginalna firma a nie jakiś zamiennik, zakłada części na pierwszy montaż, nie mówiąc że mają cały wachlarz różnych podzespołów i części
turzol Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 To zamiennik. Nie znam nic z Febi co szloby na 1 montaz
RumJanek Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 To zamiennik. Nie znam nic z Febi co szloby na 1 montaz Nie bede sie kłócił, zdam sie na fachowcow, wiem ze amory maja pierwsza klasa
POWER-KRIS Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 A ja znam. Gumowe nakładki na pedale hamulca i sprzęgła.
majkel190 Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Czy do 2.0 alt 2001r mogę spokojnie lac G052512A2 z problemem 2go biegu? Ile tego oleju tam wchodzi?
lukjar7 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Witam,Przymierzam sie do zmiany oleju w skrzyni w swoim autku, problem z 1 i 2 w zimne poranki,po przestudiowaniu calego tematu oraz specyfikacji producenta tak jak wspomnial turzol olej musi miec norme G052 911 A2Widzę, że te normy spełniają 4 oleje ogółno dostępne:-ori dosyc drogi- ravenol mtf-2 ( tylko dlaczego na nim pisze 75w80? skoro wg specyfikacji powien byc 75w90 ?)- castrol transaxle który ma specyfikację VW G052 911 bez A2 na końcu, czy to ma znaczenie ?- fuchs który też jest 75w80Chciałem zalać motula gear 300 ale po przeczytaniu tego tematu raczej temat odpuszcze, zastanawiam się nad ravenolem lub castrolemktoś podzieli się osobistymi doświadczeniami ?
turzol Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 zainteresuj się również Pentosin http://www.profitoleje.pl/files/pentosin/Pentosin_MTF_2.pdf wg mnie to jest odpowiednik oryginału, ale nie chce rzucać niepotwierdzonych informacji w eter. Na specjalistycznych forach traktujących o branży "olejowej" kilka osób z branży potwierdziło , że to właśnie Pentosin jest dostawcą "płynów ustrojowych" dla grupy VAG.
lukjar7 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 jakoś mam przeczucie że ten pentosin ma wiele wspolnego z ravenolem bo tez jest mtf-2 i też 75w80 ravenola maja w hurtowniach gordon to ma np ravenol jest robiony w niemczech to wielki plus ciekaw jestem jakiego koloru olej spuszcze po 260 k km
xsebo1 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Biały U was tylko 2? U mnie 1,2 i wsteczny wchodzi cholernie ciężko. 2 najgorzej, ale tylko po odpaleniu jak zimny. Przed odpaleniem elegancko bez problemu. Poduszki wymagają wymiany, skrzynki mam naderwaną A olejowe juz pewnie wylały, choć wyglądają zdrowo
kkrawat Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Nie bede zakladal nowego watku I zapytam tutaj - jaki olej wlac do skrzyni 6b quattro i jaki do dyfra??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się