Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju, a 2gi bieg -> problem z wbiciem 2ki po zmianie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Fuchs jakos mi sie źle kojarzy

Opublikowano

Ja zalałem skrzynie Fuchs'em, który spełnia odpowiednie normy ale kwestia dwójki pozostała bez zmian. Jak jest zimna to stawia opory, jak się rozgrzeje to jest dużo lepiej. Proponuje spróbować inny, też się z chęcią przerzucę jeśli komuś pomoże. Dodam, że u mnie raz na jakiś czas skrzynia zaczyna działać gładko i bez najmniejszego oporu. Podziała sobie tak dwa dni i problemy powracają, Taki kaprys :). Ma ktoś pomysł na to? Poduszki, wybierak? Co sprawdzić?

Opublikowano

:) no to zostane przy tym

RAVENOL MTF-2

mechanik jakis mi wlal tlumaczyl sie ze ten lepszy nie duzo drozszy i zalal innym full syntetykiem... 2 tygodnie na nim jezdze..i naprawde jak jest zimno 2 bieg i wsteczny ciezko wchodza... a jesli chodzi o wymiane to nie trzeba nic ruszac ?? wystarczy ten zlac i zalac innym?? czy uklad jakos przeczyscic??

Opublikowano

Ja zalałem skrzynie Fuchs'em, który spełnia odpowiednie normy ale kwestia dwójki pozostała bez zmian. Jak jest zimna to stawia opory, jak się rozgrzeje to jest dużo lepiej. Propo nuje spróbować inny, też się z chęcią przerzucę jeśli komuś pomoże. Dodam, że u mnie raz na jakiś czas skrzynia zaczyna działać gładko i bez najmniejszego oporu. Podziała sobie tak dwa dni i problemy powracają, Taki kaprys :). Ma ktoś pomysł na to? Poduszki, wybierak? Co sprawdzić?

Może być wiele powodów tego stanu rzeczy - od niepoprawnego oleju poprzez zużyte koło DM czy też uszkodzony synchronizator.

Zużyta poduszka czy jej podpora również może mieć wpływ na przełączenie biegów.

Jeśli chodzi o wybierak to tutaj jedyne co się zużywa to plastikowy sworzeń kulisty, który podlega także wymianie (występuje w zestawie naprawczym wybieraka).

Jest jeszcze jedna opcja poprawy wbijania biegów poprzez regulację dźwigni przełączanie biegów zmiany, co jest dość szeroko opisane w serwisówce.

sprawdzanie poprawności działania dźwigni

https://www.dropbox.com/s/xre55ztrr0roxmb/sprawdzenie_mechanizmu.pdf?dl=0

regulacja

https://www.dropbox.com/s/rd206svhis75s6a/regulacja_mechanizmu.pdf?dl=0

Opublikowano

@Ciacho084 - też miałem zalany nowy olej i był problem. Zalałem oryginał i jest ok. Chcesz to podeślę Ci namiary na sprzedawcę, od którego ja brałem.

Naciapane z komórkowca.

w necie brałeś? jak tak to prosił bym namiar jakiś :hi:

Proszę bardzo:

http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-seat-skoda-oryginal-g052512a2-i4827691302.html

Ta aukcja się już skończyła, ale sprzedawca ma nowe. Wysyła szybko, olej jest bardzo dobry. Po zlaniu Motula 75W90 i zalaniu oryginału wszelkie problemu z 2ką ustąpiły.

Opublikowano

@Ciacho084 - też miałem zalany nowy olej i był problem. Zalałem oryginał i jest ok. Chcesz to podeślę Ci namiary na sprzedawcę, od którego ja brałem.

Naciapane z komórkowca.

w necie brałeś? jak tak to prosił bym namiar jakiś :hi:

Proszę bardzo:

http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-seat-skoda-oryginal-g052512a2-i4827691302.html

Ta aukcja się już skończyła, ale sprzedawca ma nowe. Wysyła szybko, olej jest bardzo dobry. Po zlaniu Motula 75W90 i zalaniu oryginału wszelkie problemu z 2ką ustąpiły.

wszystko fajnie tylko że to nieprawidłowy olej do skrzyń Audi

Opublikowano

Jakieś pomysły z czym to może być związane?

Czy jest możliwe, żeby przy wymianie oleju coś uległo uszkodzeniu bądź przestawieniu?

Nic nie uszkodziłeś. Skrzynia, a raczej synchronizator zgrzyta bo nie może wyrównać obrotów wałków.

Też tak miałem po wymianie na olej oryginalny z ASO.

Lekarstwem okazało się zalanie skrzyni olejem o oznaczeniu G052512A2 do nabycia w ASO.

Olej stworzono dla skrzyń, które problem ze zgrzytaniem miały od nowości (dotyczy skrzyń w Octaviach).

Żeby nie było, na oleju jak wyżej przejechałem ponad 100 000 km i wszystko jest w najlepszym porządku.

Pozdrawiam

@turzol - zobacz na powyższą wiadomość. Do tego pisałem, że kupuję taki olej i nikt się nie zburzył, że zły. Skrzynia na nim chodzi idealnie i nie ma żadnych problemów.

Opublikowano (edytowane)

olej do skrzyni z torsenem tylko i wylacznie oryginal ASO, ok 120zl brutto /1L

nie wiesz jaki nr to podaj vin i wszystko wyjdzie

dobra rada z doswiadczenia a nie z google ;-)

Edytowane przez Mach
Opublikowano (edytowane)

nawet nie próbuj tego lać do swojej skrzyni.

olej ma być G052911A2 do skrzyni FTZ

Też sie przymierzam do wymiany oleju, tylko jest jedno ale...

w specyfikacji na stronie FEBI jest taki olej co podales, czyli Audi G 052 911 A2,

ma być Oil Viscosity Classification SAE 75W-80,

FEBI podaje tez cos takiego: 40580 Liquids - Gearbox Oil - for Manual Transmission

czyli idac moim tokiem rozumowania, mam kupic ten olej? http://www.ebay.co.uk/itm/Transmission-Oil-ATF-G052911/400802439970?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D28111%26meid%3D5a9ce520ba1349efbb6f233b2b6fa471%26pid%3D100005%26prg%3D11472%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D301346320549&rt=nc

czy szukac cos podobnego i tanszego o takich samych parametrach? - rozumiem ze olej ma miec w specyfikacji SAE 75W-80 (GL-5)?

Poza tym co z dyfrem? - jak tam wyglada sprawa z olejem? czy tam tez sie zmienia i jesli tak co ile km/lat?

Wszystko fajnie, ale ten typ podaje ze niby olej jest ...911A2 a na butelce jak byk jest 3H. Czy to jest to samo czy do czegos innego znowu?

http://allegro.pl/olej-przekladniowy-g052911a2-vw-audi-skoda-seat-i4934312389.html

Z góry dzieki ;)

Edytowane przez RumJanek
Opublikowano

nawet nie próbuj tego lać do swojej skrzyni.

olej ma być G052911A2 do skrzyni FTZ

Też sie przymierzam do wymiany oleju, tylko jest jedno ale...

w specyfikacji na stronie FEBI jest taki olej co podales, czyli Audi G 052 911 A2,

ma być Oil Viscosity Classification SAE 75W-80,

FEBI podaje tez cos takiego: 40580 Liquids - Gearbox Oil - for Manual Transmission

czyli idac moim tokiem rozumowania, mam kupic ten olej? http://www.ebay.co.uk/itm/Transmission-Oil-ATF-G052911/400802439970?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D28111%26meid%3D5a9ce520ba1349efbb6f233b2b6fa471%26pid%3D100005%26prg%3D11472%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D301346320549&rt=nc

czy szukac cos podobnego i tanszego o takich samych parametrach? - rozumiem ze olej ma miec w specyfikacji SAE 75W-80 (GL-5)?

Poza tym co z dyfrem? - jak tam wyglada sprawa z olejem? czy tam tez sie zmienia i jesli tak co ile km/lat?

Wszystko fajnie, ale ten typ podaje ze niby olej jest ...911A2 a na butelce jak byk jest 3H. Czy to jest to samo czy do czegos innego znowu?

http://allegro.pl/olej-przekladniowy-g052911a2-vw-audi-skoda-seat-i4934312389.html

Z góry dzieki ;)

nie znam tego Febi, ten z allegro natomiast to prawidłowy olej.

Opublikowano

nie znam tego Febi, ten z allegro natomiast to prawidłowy olej.

Febi - Bilstein, to chyba oryginalna firma a nie jakiś zamiennik, zakłada części na pierwszy montaż, nie mówiąc że mają cały wachlarz różnych podzespołów i części

Opublikowano

To zamiennik. Nie znam nic z Febi co szloby na 1 montaz

Opublikowano

To zamiennik. Nie znam nic z Febi co szloby na 1 montaz

Nie bede sie kłócił, zdam sie na fachowcow, wiem ze amory maja pierwsza klasa :)

Opublikowano

A ja znam. Gumowe nakładki na pedale hamulca i sprzęgła.

Opublikowano

Czy do 2.0 alt 2001r mogę spokojnie lac G052512A2 z problemem 2go biegu? Ile tego oleju tam wchodzi?

Opublikowano

Witam,
Przymierzam sie do zmiany oleju w skrzyni w swoim autku, problem z 1 i 2 w zimne poranki,
po przestudiowaniu calego tematu oraz specyfikacji producenta tak jak wspomnial turzol olej musi miec norme G052 911 A2
Widzę, że te normy spełniają 4 oleje ogółno dostępne:
-ori dosyc drogi
- ravenol mtf-2 ( tylko dlaczego na nim pisze 75w80? skoro wg specyfikacji powien byc 75w90 ?)
- castrol transaxle który ma specyfikację VW G052 911 bez A2 na końcu, czy to ma znaczenie ?
- fuchs który też jest 75w80

Chciałem zalać motula gear 300 ale po przeczytaniu tego tematu raczej temat odpuszcze, zastanawiam się nad ravenolem lub castrolem
ktoś podzieli się osobistymi doświadczeniami ?

Opublikowano

zainteresuj się również Pentosin

http://www.profitoleje.pl/files/pentosin/Pentosin_MTF_2.pdf

wg mnie to jest odpowiednik oryginału, ale nie chce rzucać niepotwierdzonych informacji w eter. Na specjalistycznych forach traktujących o branży "olejowej" kilka osób z branży potwierdziło , że to właśnie Pentosin jest dostawcą "płynów ustrojowych" dla grupy VAG.

Opublikowano

jakoś mam przeczucie że ten pentosin ma wiele wspolnego z ravenolem bo tez jest mtf-2 i też 75w80 ;)
ravenola maja w hurtowniach :) gordon to ma np :) ravenol jest robiony w niemczech to wielki plus :)

ciekaw jestem jakiego koloru olej spuszcze po 260 k km :)

Opublikowano

Biały ;)

U was tylko 2? U mnie 1,2 i wsteczny wchodzi cholernie ciężko. 2 najgorzej, ale tylko po odpaleniu jak zimny. Przed odpaleniem elegancko bez problemu. Poduszki wymagają wymiany, skrzynki mam naderwaną

A olejowe juz pewnie wylały, choć wyglądają zdrowo

Opublikowano

Nie bede zakladal nowego watku I zapytam tutaj - jaki olej wlac do skrzyni 6b quattro i jaki do dyfra??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...