Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak to jest z tym gazem w BEX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

byłem na 100% zdecydowany na założenie podtlenku do swojej BEXy, jednak po ostatniej wizycie w warsztacie mam poważne wątpliwości.

Jak to w końcu jest z tymi silnikami a LPG ?

Jakich instalacji unikać żeby bałaganu nie narobić ?

Czy montować jakieś lubryfikatory (do auta, podkreślam do auta :P) ?

Teraz BEXa bierze 10l w mieszanym - więcej nie umiem powiedzieć bo auto ma tydzień :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Silniki na gazie sprawują się bardzo dobrze ,warunek jest taki że musi być kumaty gaziarz.

Opublikowano (edytowane)

Kontynuujcie proszę dyskusję, a przy okazji pytanie o kumatego gaziarza w Krakowie :)

Słyszał ktoś coś o chłopakach z mgas ?

Edytowane przez xifedi
Opublikowano

Zadne lubryfikatory nie sa potrzebne a bex jeździ dobrze na gazie jak każde 1.8t pod warunkiem odpowiednio wydajnej instalacji i poprawnym montażu.

Opublikowano

Podepnę się pod temat kolegi aby nie zaśmiecać niepotrzebnie forum. Niedawno kupiłem a4 b6 Avant z 1.8T BEX i programem na 230KM. Turbina jest nówka sztuka, duży FMIC i wydech magnaflow. Jaką instalację LPG polecacie do takiego zestawu? Nie ukrywam że w przyszłości chciałbym trochę zwiększyć moc co najmniej o jakieś 20-30KM.

Opublikowano

W Krakowie na ul.Telimeny 30a jest dobry i nie drogi fachowiec.Tam zakładałem i jestem zadowolony.

Opublikowano

lpg-forum.pl poczytaj, w Krakowie i okolicach jest kilku dobrych monterów.

Osobiście gdybym tam mieszkał pojechałbym do Damiana z Bolęcina, chyba jeden z lepszych monterów w PL patrząc po staranności z jaką "kładzie" swoje montaże.

Opublikowano

JA jestem z lubelskiego i ogólnie miałem nadzieję że ktoś rzuci jakimiś konkretnymi podzespołami. W lublinie też jest kilku ogarniętych ludzi w instalacjach LPG. Chciałbym żeby ktoś powiedział na co należy zwracać uwagę przy wyborze instalacji LPG do tego silnika.

Opublikowano

W Lublinie masz Warsztatownię (która kiedyś miała niezły poziom montażu, jak teraz? nie wiem) oraz pod Lublinem Rogowskiego (ten pewnie założy tak jak powinien, ale swoje weźmie).

Podstawa to komponenty odpowiednie do mocy i monter który to prawidłowo poskłada, a później prawidłowo ustawi instalację.

Opublikowano

To i ja się podepnę pod ten temat zważywszy, że jest mowa o Bexie na gazie :grin:

Co raz częściej zastanawiam się, żeby zmienić swojego 1.9 tdi awx na 1.8t bex. Samochód głównie służy do jazdy po mieście. Teraz moje pytanie.
Do pracy mam jakieś 3-4 km, czy bardziej opłaca mi się jeżdzić na ON czy PB + LPG? Pytam w odniesieniu całego roku. Bo podobno zimą na takich dystansach jak ten do pracy gaz by mi się nie zdążył włączyć. Jak to właściwie jest?

Opublikowano

Najbardziej oplacalby Ci sie rower :rolleyes: a tak powaznie to ciezko powiedziec latem wiekszosc przejezdzisz na lpg zima pol na pb pol na lpg kwestia ile kilometrow robisz oprocz dojazdow do pracy.

Opublikowano

jak już to samo Pb. Przy takich przebiegach to szkoda kasy na podtlenek :D.

Ale zastanów się dobrze - moja BEXa po mieście to zaczyna poczęstunek od 10l.

Opublikowano

Diesel też da radę na krótkich trasach, niska rozpiętość spalania przy niskich temperaturach. Benzyna odpalona w okolicy 0st. i poniżej, żre paliwo jak głupia.

Opublikowano

A diselek zamkie ci sie 6 l na odcinku 4 km? Nie sadze zreszta gdyby tak bylo autor nie chcial by pewnie zamienic swojeg awx.

Opublikowano

BRC Sequent 24.11

Opublikowano

Właściwie to mój diselek też zamyka się w okolicy 9-10l. Stąd jak zajeżdzam na stację to te przemyślenia o gazie widząc ceny

Diesel też da radę na krótkich trasach, niska rozpiętość spalania przy niskich temperaturach. Benzyna odpalona w okolicy 0st. i poniżej, żre paliwo jak głupia.

Z dislem też nie jest tak różowo jakby się mogło wydawać :P

A diselek zamkie ci sie 6 l na odcinku 4 km? Nie sadze zreszta gdyby tak bylo autor nie chcial by pewnie zamienic swojeg awx.

Dokładnie tak ;-)
Spalanie mam w granicach 9-10l stąd min moje rozterki o zmianie.

Benzynka szybciej się nagrzewa niż diesel czy nie ma różnicy?

ps: Łukasz - odnśnie Twojego pierwszego posta - oprócz dojazdów do pracy robię ok 100-150km co weekend .

Średnio w roku trzaskam około 10k km.

Opublikowano

Benzyna się nagrzewa o wiele szybciej niż diesel, a jeśli chodzi o gaz to od odpalenia do przełączenia się z beny na gaz musisz przejechać ok. 1-1.5km.

W roku 10-15tkm to się nie opłaca jeździć dieslem, wg mnie w tych czasach gaz jest bardzo dobra i "tania" alternatywa ponieważ obojętnie czy masz auto 2.0 z 2014 czy 1.4 z 1980 to te spalanie i tak wynosi ok. 8-10l benzyny. Czyli czy masz 30 letniego grata co ledwo jeździ czy nowe auto z salonu płacisz tyle samo, lepiej kupić takie auto jakie się podoba i jeździć niby za 50% i czerpać z tego przyjemność niż dusić eko-drajvingiem starego malucha.

Opublikowano

Jeśli ktoś ma jakieś pytania dotyczące 1.8T w gazie to ze wszystkim do gregor10 on jest specem w tej dziedzinie :) a nie jakies teoretyzowanie

Opublikowano

Jak robisz 10 tys na rok to juz musisz sam policzyc czy bedzie Ci sie oplacac, kwestia jak dlugo tym autem bedziesz mial zamiar jezdzic, mozna tez poszukac auta z juz zalozona inatalacja i nie koniecznie musi to byc bex.

Opublikowano

Też mam Bexa po witaminie na 220km (jedynie założone DP) i mam LPG. Jeździ świetnie przy temp. około 0 stopni przełączy się na LPG do 1km.

Jeśli chodzi o instalację to mam:

sterownik Stag 4 Plus

reduktor KME GOLD

wtryskiwacze LPG Hana niebieskie

wszystko na Faro fi8

To jest instalacja spokojnie z zapasem na 260km, którą mogę polecić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...