Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne szarpanie podczas ruszania w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Masz zdj jak zalałeś poduszkę skrzyni?

Opublikowano

image.png

Opublikowano
Ja zastanawiam się jeszcze nad poduszką skrzyni biegów. Wymieniał ktoś może ? Jak sądzicie czy ona może mieć wpływ na drgania.  Racjonalnie myśleć mogło by zachodzić  takie zjawisko że po rozgrzaniu nie tłumi na tyle drgań co w zimniejszej temperaturze. Z góry dziękuje za podzielenie opini


Watpie aby to byla poducha. Przyjaranie sprzegla pomaga wiec co ma do tego poducha? Teoria, ze zbiera sie nalot na docisku brzmi najbardziej wiarygodnie. Wtedy nastepuja nieregularne mikro uslizgi gdy auto rusza na polsprzegle stad szarpanie. Przyjaranie sprzegla zdziera ten nalot i utwardza tez tarcze (szkli) wtedy te uslizgi nie wystepuja, szarpanie znika na pewien czas.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Opublikowano

Piotr, zgadzam się. 3tyg temu przyjarałem (ruszenie na mocnym gazie z 3ki) i nadal jest ok. 

Pytanie- skąd nalot i jak sprawić by się nie zbierał? Nowa tarcza?

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, brylu1985 napisał:

image.png

Hej, czym zalana jest poduszka? Ja myślałem nad metalową wkładką ale w polsce nie moge jej namierzyć. Pozdrawiam

Edit: Nie doczytałem że zalane pianką poliuretanową :hi:

Edytowane przez Lastk
Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.03.2018 o 14:04, l.e.s.t.e.r napisał:

Durni to szukaj w rodzinie. 

Próbowałeś w prostacki sposób wyciągną informację na swoje potrzeby, jak nikt Ci nie odpowiedział a towarzystwo przycisnęło Cię to skopiowałeś jakieś wypociny z którego forum, nie zadałeś sobie nawet trudu ich przepisania tylko kopiuj/wklej co widać po formacie tego gniota który tu wkleiłeś.

Lester przesadzasz. To co brylu wkleil to byla wiadomosc na pw do mnie .czytaj ze zrozumieniem bo piszac "durne komentarze"nie obrazal ciebie ani twojej rodziny.kolega brylu dotrzymal obietnicy i pomogl na tyle ile mogl.podpowiedzial mi nawet jak zregenerowac poduszke silnika.wiem ze ci glupio.pozdrawiam

 

 

 

 

 

Chlopaki co do poduszek to nie trzeba daleko szukac.moze to byc podobna sytuacja jak z tulejami na dolnych tylnich wachaczach ktore byly cale i sztywne a nie tlumily drgan .objawiajac sie drganiami przy wyzszych predkosciach.takze loteria 

Edytowane przez quadral20004
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, quadral20004 napisał:

Lester przesadzasz. To co brylu wkleil to byla wiadomosc na pw do mnie .czytaj ze zrozumieniem bo piszac "durne komentarze"nie obrazal ciebie ani twojej rodziny.kolega brylu dotrzymal obietnicy i pomogl na tyle ile mogl.podpowiedzial mi nawet jak zregenerowac poduszke silnika.wiem ze ci glupio.pozdrawiam

 

 

 

 

 

Chlopaki co do poduszek to nie trzeba daleko szukac.moze to byc podobna sytuacja jak z tulejami na dolnych tylnich wachaczach ktore byly cale i sztywne a nie tlumily drgan .objawiajac sie drganiami przy wyzszych predkosciach.takze loteria 

no proszę adwokat się znalazł... 

Nie znasz mnie, nie wiesz kim jestem a mówisz, że mi głupio. To tak jak ja bym o Tobie powiedział, że Ci zawsze nogi po pracy śmierdzą.

Myślę że nie ma sensu ciągać tego tutaj, jak coś chcesz to pisz na PW, wyłuszczę Ci mój punkt widzenia na ten temat.

Edytowane przez l.e.s.t.e.r
Opublikowano

Witam ponownie.

Wymieniłem koło dwumasowe, docisk, tarczę, łożysko oporowe, łożysko igiełkowe koła zamachowego, łapke skrzyni biegów. Wszystkie części z ASO. Kod silnika mam CGLC. 

Dodam że u mnie zaczął się odzywać dwumas na zimnym plus szarpanie podczas ruszania na ciepłym silniku. Szarpało tylko na pierwszym biegu. Przebieg 242 tyś. 

Po wymianie szarpania już nie mam, pedał sprzęgła wciska się z większym oporem i bierze od samego dołu.  

Także jestem zadowolony z wymiany. 

 

Opublikowano
Witam ponownie.
Wymieniłem koło dwumasowe, docisk, tarczę, łożysko oporowe, łożysko igiełkowe koła zamachowego, łapke skrzyni biegów. Wszystkie części z ASO. Kod silnika mam CGLC. 
Dodam że u mnie zaczął się odzywać dwumas na zimnym plus szarpanie podczas ruszania na ciepłym silniku. Szarpało tylko na pierwszym biegu. Przebieg 242 tyś. 
Po wymianie szarpania już nie mam, pedał sprzęgła wciska się z większym oporem i bierze od samego dołu.  
Także jestem zadowolony z wymiany. 
 


Pojezdzij troche i zobacz jak bedzie. U mnie po wymianie tez nie szarpalo przez jakies 1500km. Sprzeglo ma samoregulacje wiec powinno brac zawsze tak samo wysoko chyba, ze jest uklad nie odpowietrzony dokladnie wtedy bedzie bralo nizej.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Opublikowano

Pojeźdze troche i dam znać.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

U mnie w benzynie problem rozwiązany. Wymiana dwumasy, tarczy, docisku, łapy, łożyska czyli wszystkiego. Sprzęgło chodzi miękko, lekko i wysprzęgla się bez namniejszych wibracji.

Opublikowano

Witam ? Mam takie pytanie, otóż już od jakiegoś czasu w mojej a4 b8 występuje objaw szarpniecia buda przy zapalaniu oraz drgania podczas opuszczania sprzęgła przy ruszaniu pod górkę. Ktoś wie może co jest dokładnie do wymiany? Pozdrawiam ?

Opublikowano
42 minuty temu, jendrek163 napisał:

Witam ? Mam takie pytanie, otóż już od jakiegoś czasu w mojej a4 b8 występuje objaw szarpniecia buda przy zapalaniu oraz drgania podczas opuszczania sprzęgła przy ruszaniu pod górkę. Ktoś wie może co jest dokładnie do wymiany? Pozdrawiam ?

Raczej poduchy pod silnikiem .

Opublikowano

A nie wysprzeglik albo komplet sprzęgło? Bo żeby ruszyć bez drgań pod górkę to muszę dac więcej gazu a bez tego to szarpie dosyć mocno ?

Opublikowano

Witam.

         Panowie, mam podobny problem w Audi Q5 2013 r. (130 tys. przebiegu) Jeżeli jeżdżę po mieście jest ok, problem pojawia się po trasie - szarpie przy ruszaniu po przejechaniu niewielkiej odległości z prędkością powyżej 100km/h. Szarpanie pojawia się tylko na 1 biegu, jeżeli ruszam z 2 biegu za każdym razem odbywa się to bez szarpania. Może ma ktoś jakiś pomysł na przyczynę takiego szarpania? Pozdro

Opublikowano

Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem serwisu audi warszawa połczyńska. Powiedział, że sprzęgła a4 b8 są wadliwe, jak się je przypali często występuje tzw. odkształcenie dolnicowe docisku. Tak mu na szkoleniu mówili. Wtedy przy puszczaniu sprzęgła tarcza bierze na rantach i uślizguję się i powstaje efekt drgania. Jedyne lekarstwo powiedział to wymiana tarczy i docisku o ile dwumas jest ok i ma równą powierzchnię. Ciekawe ile w tym wszystkim prawdy.

Opublikowano

Myślę, że to trafna diagnoza, wszystko na to wskazuje.

Opublikowano

Ja może też się wypowiem bo już kilka stron zostało napisane. Pierwszym podstawowym rozwiązaniem problemu było chwilowe przypalenie sprzęgła i to rozwiązywało problem. Jednak jak później koledzy zaczęli pisać o tych poduszkach silnika bardzo mnie to zainteresowało. Przy okazji wymiany maglownicy na servotronic oraz niższych sprężyn zdecydowałem się na wymianę obu poduszek. U mnie były z jednej i drugiej strony z czujnikami zużycia jednak żadna nie krzyczała o wymianę. I co się okazało podczas wymiany jedna była uszkodzona i olej się z jej wylał natomiast druga miała uszkodzoną obudowę czego nie było widać na samochodzie. Przejechałem około 2000 km szarpania brak.

Opublikowano

A przed wymianą poduch przypalenie sprzęgła też pomagało w Twoim przypadku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...