Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne szarpanie podczas ruszania w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 20.01.2020 o 21:43, Konradgiee napisał:

U mnie w b6 ten sam problem,  dwa lata temu jakieś 30tyś km zaczęło mocno szarpać tylko przy ruszaniu. Czasem na zimnym ale w 80 % na rozgrzanym silniku po dłuższej jeździe. Wymieniliśmy na LUKa tarczę, docisk, łożysko, wysprzęglik. Dwumas został ori. Nie było potrzeby wymieniać. Dwa lata spokój i problem ten sam wrócił. Czytałem cały wątek i zmienię płyn, później pewnie przypalenie sprzęgła. Dodam że zawias ori od nowości żadnych luzów, dwumas tak samo jak i turbo. Wszystko dobrze działa auto mam już 9 lat i wszystko dobrze śmiga jak na 17letni wózek , tylko teraz znów to szarpanie. Jeszcze poduszki do sprawdzenia bo jedna była wymieniana z 5 lat temu.

Z tego co tu o tym przeczytałem to dla mnie bardzo dziwna sprawa z tym szarpaniem.

 

Panowie doradźcie, na poniedziałek jestem umówiony z mechaniorem. Wymieniłem ostatnio płyn hamulcowy, nic to nie zmieniło odnośnie tego szarpania. Musze teraz znowu wymienić tarczę  i docisk.  Co kupić ? bo ostatnio założony był LUK  25 tyś km był spokój i szarpanie znów wróciło. Co teraz włożyć, czy może ma ktoś jeszcze inne rozwiązanie na szarpanie przy ruszaniu. Przypalenie sprzęgła (ruszanie z dwójki) nic nie dało . 

Opublikowano

jak to problem powróci, bo nie rozumiem, nawet jak wada fabryczna była to chyba idzie to jakoś ogarnąć inne sprzęgło wsadzić albo cuś

Opublikowano

Witam. Kupiłem niedawno a4 b8 2.0tdi cglc 177 km. Przejechałem autem jakieś +-3 tyś km w tym trasa bez przerwy 1000km. Zero problemów z szarpaniem itd. Pojechałem do Polski na weekdn i skusilem się na program. Po wgraniu programu auto szarpie. 

Szarpanie występuje tylko i wyłącznie na 1 biegu i rozgrzanym aucie (po przejechaniu jakiś 30km) 

Od czego zacząć ? Nie wiem czy tu nie wina programu bo wykres tej firmy to coś śmiesznego :D

A na drugi dzień jechałem już do Niemiec i nie było czasu na korekty itd.. Po powrocie za miesiąc zaczne od shamownia auta na normalnej hamowni i zobaczymy co wyjdzie. Bo tu wynik 480 nm o 40 nm na pewno zawyżony. 

20200514_201141.jpg

Opublikowano (edytowane)

Zacznij od prawidłowego opisu w profilu bo zgodnie z tym co w profilu pisze masz A4 B7 1.8 T LPG+PB ze skrzynią  multitronic.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
26 minut temu, Muskel1 napisał:

Zacznij od prawidłowego opisu w profilu bo zgodnie z tym co w profilu pisze masz A4 B7 1.8 T LPG+PB ze skrzynią  multitronic.

jak napisałem prawie co kupiłem b8. Zaraz zmienię.

Opublikowano

Witam. Mam to co wszyscy - szarpie w końcowej fazie jak mocno rozgrzany. Wpisałem zestaw sprzęgła B8 163km na szybko - 2500... Pomyślałem... Nie jest źle. Ale po vin wyszło mi to:

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 3739 zł - KOŁO DWUMASOWE SPRZĘGŁO...

W dodatku mechanik mówi że w tym modeku to jakaś lipa i wytrzyma 50 tysięcy.

Wauzzz8k1ea008470

120kw 163km silnik chyba cgld. Manual napęd na przód.

Ktoś miał coś takiego? Jakieś rady?

Dzięki z góry za pomoc.

Opublikowano

Czeka mnie naprawa skrzyni automatycznej/sprzęgła. Bo jest problem tylko przy ruszaniu. Jedni mówiąc sprzedać auto taniej jako uszkodzone, bo po naprawie auto będzie się sypało, inni mówią, aby naprawiać i jeździć.
Jakie jest wasze zdanie, ktoś może przechodził przez podobny problem i wyciągnął z tego wnioski?

Opublikowano

adaptacje sprzegła robiłes?

Opublikowano (edytowane)

Czy w S-tronicu można samemu zrobić adaptację skrzyni (np VCDSem) , aby wyeliminować lekkie podszarpywanie przy ruszaniu i hamowaniu(gdy zmienia/zrzuca biegi)!?

Czy adaptację robi się w nastawach podstawowych w sterowniku skrzyni (jak na foto)?

Czy trzeba przejść tę całą drogę, od góry do dołu, czy tylko wybrane niektóre punkty i które?

Czy to bezpieczne i nie pozmienia czegoś w nastawach?

90c5247717f36.jpg

 

Edytowane przez tomasm64
Opublikowano (edytowane)

Pacjent A4 B8 CAGC 366tys objaw szarpanie przy ruszaniu a jak się zagrzał to już tak telepało że silnik trząsł całą budą.

Wymieniono :

komplet dwumasa + sprzęgło + łożysko wyciskowe +wysprzęglik

wszystkie 3 poduszki pod silnikiem ( dodam że po wymianie poduszki pod skrzynia przenoszą się drgania mechanik wsadził tam Lemfordera wiec pewnie tylko oryginał wchodzi w grę )

 

Szarpanie nie ustało nadal szarpie ale już nie tak mocno ale czuć to szczególnie w korkach przy wolnym puszczaniu sprzęgła

Wymienię jeszcze płyn ale nie chce mi sie wierzyć że to pomoże.

 

Ma ktoś jakieś pomysły 🙂 ?

Wyczytałem tu że mogą to być jakieś luzy na wałku skrzyni krzywa łapa ??

 

Ps 

Po wymianie na oryginalna poduszkę pod skrzynia drgania już się nie przenoszą na budę wiec tylko oryginał.

 

W każdym razie usterka nadal występuję 

Edytowane przez nethome1
Opublikowano

Witam forum, przeczytałem cały wątek gdyż i mnie dopadło,, kangurowanie" przy ruszaniu. Płyn wymieniony, nie pomogło na dniach spróbuję przypalić sprzęgło. Śledzę wątek tej wady na grupie Fb i jedynym rozwiązaniem podobno jest włożenie sprzęgła od cglc(komplet). Niestety taki zestaw 3300zl. Zastanawia mnie jedna rzecz skoro mam dobrą dwumase czy tylko nie wymienić tarczy i docisku(gdyż to w nim leży problem). Tylko czy problem nie powróci? Mam pytanie do osób które zamontowały u siebie sprzęgło od cglc i czy pedał nie jest twardszy od seryjnego? 

Opublikowano

A co ma twardość pedału do sprzęgła? O ile wysprzęglik nie był zmieniany to twardość pedału też się nie zmieni. Chyba że poprzednie sprzęgło było tak mocno zużyte, że pedał łapał dopiero przy samym dole, w tedy zauważysz różnice.

Opublikowano
6 minut temu, Langista napisał(a):

A co ma twardość pedału do sprzęgła? 

To że montuje sprzęgło(docisk) od mocniejszej wersji i spotkałem się z opinią że jest twardszy. Dlatego pytam może ktoś tu taki zabieg robił. Jest to jedyne rozwiązanie na te szarpanie. W poprzednim aucie (Passat b5) wymieniałem sprzęgło i sprzedawca doradzil założyć mocniejsze bodajże chyba od octavii 170km i faktycznie pedał był twardszy. 

Opublikowano

Bo stare pewnie było już od 200k km, stąd ta różnica.

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, Langista napisał(a):

Bo stare pewnie było już od 200k km, stąd ta różnica.

A w życiu, po prostu jest różnica w ich budowie i docisk z mocniejszej wersji musi być siłą rzeczy twardszy. Trafiłem na gościa z grupy z Fb i potwierdził że  jest spora różnica. Szukam chociaż jeszcze z jednego potwierdzenia że tak jest lub nie. Na grupie Fb jest gościu co zamontował do caha czy caga sprzęgło od cglc i przez 6 lat zero szarpania dodatkowo ma chyba stage 2

Edytowane przez ozi58
Opublikowano

Witam,

U mnie wymiana nie pomogła ale chętnie poznam tez opinie jak to wygląda kiedy wrzuca się komplet od cglc i jakie to są numery części ?

Opublikowano
36 minut temu, nethome1 napisał(a):

Witam,

U mnie wymiana nie pomogła ale chętnie poznam tez opinie jak to wygląda kiedy wrzuca się komplet od cglc i jakie to są numery części ?

Pro choice na swojej stronie ma gotowy zestaw cglc  za ok  3300zl. A możesz kolego rozwinąć temat co wymieniałes? 

Opublikowano
39 minut temu, ozi58 napisał(a):

Pro choice na swojej stronie ma gotowy zestaw cglc  za ok  3300zl. A możesz kolego rozwinąć temat co wymieniałes? 

kilka postów wyżej jest wpis

Opublikowano

Ok, widziałem. Pisałem z gościem nie dawno  z Fb co montował zestaw cglc ale do auta o kodzie cglc to po roku czasu kangurki wróciły. Ciekawe jak to wygląda w przedliftach. Czytałem też o tym docisku sachs Performance żeby założyć do ori tarczy ewentualnie obić ją kevlarem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...