Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana oleju w skrzyni biegów manual


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zimą bedą problemu z jedynka i wstecznym, teraz nie odczujesz zadnych różnic

 

Opublikowano

Lukaszooo możesz rozwinąć dlaczego zimą byłby problem z wrzuceniem jedynki i wstecznego ?

Opublikowano

Olej ma kijowe wlasciwosci i gestnieje.

Ile dasz za ten olej.

Doluz pare pln i kup revanola.

Opublikowano

cena tego oleju to ok 21 zł. Auto za parę miesięcy będzie szło na sprzedaż więc nie chcę inwestować revanola.  Czy 75W-90 dowolny olej będzie odpowiedni? 

Opublikowano

juz ci napisałem ze gdy bedzie ponad 10C to kazdy 75w90 bedzie dobry problem zaczyna sie gdy robi sie zimno

Opublikowano

Swojego czasu lałem tylko Motula a potem okazało sie że zimą jest problem, potem testowałem Castrola, Febi i nawet raz gościowi na jego życzenie zalałem przekładniowy Orlen. Przy wszystkich tych olejach zimną jest problem zaraz po odpaleniu z wbiciem jedynki i wstecznego.

Najlepszy olej jaki miałem to Revanol http://allegro.pl/ravenol-mtf-2-bmw-fiat-ford-gm-75w-80-1l-i6051113596.html

Jeśli chcesz wymienić olej od tak to zostaw stary, po wymianie na coś tanszego napewno nie bedzie lepiej.

Opublikowano

WItam mam problem wz biegami A4 b5  przy zmianie z 2-3 jest zgrzyt z 4 na 5 rowniez i przy szybkiej zmianie z 1-2  ogolnie sprzegło swieżo wymienione zastanawiam sie nad wymiana oleju ale potrzebuje info co jeszcze moze byc powodem zgrzytania..

Opublikowano

problemy z synchronizatorami danych biegów.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, prezesik18 napisał:

problemy z synchronizatorami danych biegów.

a orientujesz sie kolego   jak wyglada z naprawa tego i jakie koszta ?? lepiej naprawiac czy organizować nową skrzynie ??

Edytowane przez Da Mian
Opublikowano
Dnia 5.02.2017 o 12:48, MemberA4 napisał:

to nie jest śruba spustowa z torsena tylko "zaślepka" serwisowa przez którą po odkręceniu jej jest możliwość wypiecia zegera aby wyciągnąć flansze napędu wału

według mnie w tych skrzyniach cały olej wypływa przez korek spustowy pod dyferencjałem.

http://workshop-manuals.com/audi/a4_mk2/power_transmission/5-speed_manual_gearbox_01a_four-wheel_drive/final_drive_differential_differential_lock/renewing_oil_seal_for_flange_shaft_(rear)/

Dzięki MemberA4 miałeś rację cały olej wycieka przez korek spustowy. chciałem zdjąć tą zaślepkę ale nie było sensu 

Opublikowano (edytowane)

Witam po wielkich poszukiwaniach w końcu dziś wymieniłem oleje w skrzyni i dyferencjale 

oleje jakie wybrałem patrząc na specyfikacje i właściwości to:

skrzynia dostała olej Fuchs  TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 

nr VW 501 50 (G 005 000 05/G 005 000/G 005 000 20/G 052 911 A1/A2

a dyfer olej Fuchs Titan Sintopoid 75W90

nr VW TL 521 45-Y (G 052 145 A2)

do skrzyni 3 litry [ z setkę mi zabrakło bo wyleciał wąż i rozlałem na posadzkę ]

do dyfra 1.5 litra 

zaraz dostanę pociski że to gówno nie olej itp . że ravenol najlepszy a dodam jako ciekawostka że w De nigdzie prócz ebay i allegro ravenola nie widziałem ...

olej zamówiłem prosto od producenta :P wszyscy go tutaj zachwalali nawet widziałem na własne oczy że serwis Mercedesa zalewa oleje  Fuchs

Pozdrawiam Mateusz 

Edytowane przez matisstz
Opublikowano

Witam

Koledzy co to może być i czy wymiana oleju w skrzyni pomoże ?

Jestem dopiero co po wymianie sprzęgła komplet i dwumasy  AWX  ,przejechane jakieś 320 kilometrów .

Problem w tym ,że jak silnik zimny to biegi wchodzą jak w masło leciutko ,a jak się nagrzeje to zaczynają ciężej wchodzić i po przejechaniu kilku kilometrów ciężko wchodzą .

 

Opublikowano
3 godziny temu, tomlo 1973 napisał:

Witam

Koledzy co to może być i czy wymiana oleju w skrzyni pomoże ?

Jestem dopiero co po wymianie sprzęgła komplet i dwumasy  AWX  ,przejechane jakieś 320 kilometrów .

Problem w tym ,że jak silnik zimny to biegi wchodzą jak w masło leciutko ,a jak się nagrzeje to zaczynają ciężej wchodzić i po przejechaniu kilku kilometrów ciężko wchodzą .

 

wysprzeglik stary czy nowy ?

Opublikowano

z tego co wiem to jest stary ,oprócz sprzęgła i dwumasy był wymieniony tylko uszczelniacz wału 

 

Opublikowano

Tez o tym myślałem, po nagrzaniu nie wysprzegla do konca i jest opór. 

Opublikowano

Czyli wysprzęglik do wymiany? A olej w skrzyni też, czy zostawić? 

Opublikowano

Jak nie ruszales go to wymien.na pewno nie zaszkodzi o ile dasz dobra oliwe...

Opublikowano

A jaki olej i ile do mojego samochodu audi A4 b 5 1,9 tdi Ahh z 2001 roku 

Opublikowano

Jaja robisz sobie????:wink:

A o czym jest ten temat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??

Cofnij sie ze dwie strony i bedziesz wiedzial...

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...