Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana oleju w skrzyni biegów manual


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To teraz kolejne pytanie 75W80 czy 75W90 ?

Opublikowano

Podałem ci konkretny olej....

Opublikowano

Dzięki już zakupiłem.

Opublikowano

Panowie ja wlalem CASTROL SYNTRANS 75w90 weszło ksiazkowo 2.25l i po tygodniu jazdy biegi wchodzą jak w masło , przestały chaczyc i skrzynia ucichła . Naprawdę polecam ten zabieg. Warto

Opublikowano

Podepnę się pod temat i zapytam nieraz ciężko wchodzi mi wsteczny i przy zmianie biegów słychać taki malutki stukot jak stoję np. na parkingu i wrzucam bieg i jeszcze jak jadę autem i jak mam prędkość pomiędzy 65-75km mam taki dziwny dźwięk jakby tuuuuuuuuu tylko cichym głosem jakby piskliwym jak dam na luz w czasie jazdy to już nie ma tego dźwięku albo jak przekroczę powyżej 100km tak samo ucicha i w drugą stronę jak spada poniżej 65km też już nie ma tego dźiwięku myślicie czy wymiana oleju by coś zmieniła? mam przejechane 231 tys. no i nie wiem czy olej był wymieniany od nowości może od tego tak mam? jak

Opublikowano

Nie mogę znaleźć nigdzie korka wlewu w skrzyni, piszecie za na imbus 10 ale nigdzie nie ma...

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Nie mogę znaleźć nigdzie korka wlewu w skrzyni, piszecie za na imbus 10 ale nigdzie nie ma...

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

06065264941e3016febdc0cf48957b8f.jpg

Dev jestes nie zastąpiony. rozumiem ze olej Ravenol VSG 75W-90

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Instrukcja wymiany oleju.

b979847dfb32f09dm.jpg

Korek do nalewania jest z boku skrzyni mniej więcej w połowie wysokości, strona prawa stojąc przodem do silnika. (fota poniżej)

892f3a0131d9e8camed.jpg

korek spustowy jest od dołu. (fota poniżej)

926fad11d3b0edfamed.jpg

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Z boku kolo pół osi co wychodzi od strony kierowcy jest tylko to co na zdjęciu pokazałem korek na jakiś dziwny klucz. :o

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

To co pokazałeś to spustowy.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Napisalem ci dokładnie gdzie jest korek do nalewania.

Opublikowano

Tam co piszesz jest taki sam korek jak spustowy, to to? To czemu piszą ze imbus dycha i wprowadzają w błąd.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czytaj ze zrozumieniem i wnikliwie, wszystko jest opisane ...... Raz jest imbus a drugi raz torx. Masz napisane w którym miejscu i dalej masz problem.

Opublikowano

Widzę tylko nakrętke na torksa z otworem w środku. ..

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Pisze kolejny raz nie pchaj sie do tego do czego nie masz pojęcia ............................. Przeczytaj mojego poprzedniego posta dodałem foty.

No sorry nie zauważyłem dzisiaj fotki a wczesniej jej nie było jak przeglądałem ,więc postanowiłem dodać ;)

i nie podniecaj sie tak ...Nie wszyscy mają takie pojęcie jak Ty.... :decayed:

Edytowane przez OLIVER
Opublikowano

Pisze kolejny raz nie pchaj sie do tego do czego nie masz pojęcia ............................. Przeczytaj mojego poprzedniego posta dodałem foty.

Opublikowano

KLUCZ M16 SPLINE Z OTWOREM W SRODKU DO KORKA OLEJU SKRZYNI BIEGÓW

pol_pm_Klucz-Spline-XZN-M16-do-korkow-sp

Opublikowano

Zamierzam wymienić olej w skrzyni. Dzwonie dzisiaj do ASO aby zamówić potrzebny olej, chłop mnie pyta o VIN, sprawdza i podaje mi że muszę wlać olej G052911A2 który kosztuje 130zł brutto za 1L potrzeba niby 2.25L czemu on jest taki drogi ? mogę go zamienić na RAVENOLA ?

I jaki ostatecznie zalałeś ? i jak ma się skrzynia ?.

Olej powinien być SAE 75W80 API GL-5.

Ten w butelce ASO ma zaporową cenę ale w środku jest prawdopodobnie produkt FUCHSA Sintofluid 75W80 i to jest najlepszy zamiennik GO 52 911 A2.

Opublikowano

Zalalem Ravenol 75w90 skrzynia pracuje wysmienicie. Zrobilem jakies 5 tys. I jest w porzadku.

Opublikowano

Szczerze mówiąc olej to tylko czynnik smarny i jesli skrzynia jest zdrowa to olej moze wydłużyć jej żywot, jesli jest uszkodzona żaden olej nie pomoże.

Opublikowano

To teraz kolejne pytanie 75W80 czy 75W90 ?

Należy dokładnie przestrzegać specyfikacji zalecanego oleju przekładniowego.

Lepkość kinematyczna przy 40 st.C : 75W80 to ok.40 cSt a 75W90 to nawet 110 cSt.

Lepkość kinematyczna przy 100 st.C 75W80 to ok.7 cSt a 75W90 to nawet 19 cSt.

Myślę, że każdy powinien sam wyciągnąć wnioski z powyższego.

Gęstszy olej o trwalszym filmie olejowym być może wycisza skrzynię ale czy precyzyjnie smaruje jej detale to już ?.

Zastosowanie bardziej lepkiego oleju może być katastrofalne dla precyzyjnego mechanizmu skrzyni podczas rozruchu przy ujemnych temperaturach.

Opublikowano

to możemy ustalić w końcu jaki olej będzie najoptymalniejszy? bo już nie wiem co zamawiać :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...