Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana oleju w skrzyni biegów manual


Magicbattle

Rekomendowane odpowiedzi

Ja zalewałem u siebie motul gear 300 75w90 i niestety nie jestem zadowolony, przy niższych temperaturach czuć wyraźny opór przy wrzucaniu biegów, przy jakimś większym przeglądzie w aucie udam się do ASO po oryginalny olej do skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój problem ze stycznia ze zbyt gęstym olejem powraca ze stopniowymi spadkami temp. Miałem go w lecie zmienić i nie wyszło... Widzę że panowie nadal nie ustaliliście co najlepsze do skrzyni ;) Wymagana norma do VW 501.50 ale chyba GL5 a nie GL4 bo Motylgear ma na opakowaniu GL4. Ja to rozumiem że jest zbyt gęsty i że lepszy byłby ten o oznaczeniu GL5.

Normę VW 501.50 GL5 ma olej Febi ale czy warto to lać?


Cytat z forum passata znaleziony przypadkiem:

"Niestety nie każdy olej o oznaczeniu 75W-90 nadaje się do skrzyni w Passacie. VW enigmatycznie nazywa go G 052 911 A1/A2 i mało kto wie, co to takiego jest.

Ważne okazuje się to, aby Olej spełniał normę VW 501.50 i to powinno załatwić z grubsza temat. Olej poza oznaczeniem SAE 75W-80 lub 75W-90 musi jeszcze mieć właściwe parametry lepkości kinematycznej i w tym wypadku okazuje się, że nie powinniśmy wlewać oleju Mobil Mobilube 1 SHC 75W90, chociaż z wielu wątków jakie daje się znaleźć okazuje się, że masa użytkowników aut wlewa właśnie to do skrzyń VW, a ten olej ma zbyt wysoką lepość kinetyczną (102 mm2/s - norma VW ustala ten parametr na około 70mm2/s), a to z kolei może powodować gorszą pracę synchronizatorów w skrzyni (tak właśnie było u mnie po zalaniu Mobil Mobilube 1 SHC 75W90). Podsumowując olej powinien spełniać normę VW 501.50. Oleje, które między innymi tą normę spełniają to:

- Castrol TAF-X 75W90
http://www.falco.pl/falco/images/stories/taf_x.pdf

- Mobil Gerlube VS 200
http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/samochodowe-mobil/n02_przekladniowe/full-gearlube-vs200-vs500.htm

- Texaco Geartex S4 75W90
http://www.omnibus-gh.pl/plik.php?id=2146

- Fuchs Titan Sintofluid 75W80 (wg. Specyfikacji ten olej ma lepkość 50 mm2/s ale spełnia normę VW 501,50)
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/FUCHS...D%2075W-80.pdf

Edytowane przez A4-Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten castrol to w ogole da sie kupić normalnie? na allegrach widzialem tylko jakiś nowszy "model" i on ma GL-4

Dopytuje bo lepsze jest wrogiem dobrego. Póki co, wole wymienić ten olej za 150zł niż 300+ robota.

Mi w sklepie zasugerowali ravenol ale go nie brałem bo sie już dość z kasy wyprałem w ciągu tej wypłaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałem kupić Ravenol ale w Gliwicach nie mogłem go dostać :/ chyba poszukam ponownie a jak nie to na allegro zamówie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem cały temat, zakupiłem olej castrola, wchodzę do kanału i ogromne zdziwienie ponieważ korek wlewu u mnie jest prawdopodobnie na imbus 17 :kox: możliwe to ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie większość VAG-ów ma korek wlewu oleju na imbus 17 bo na forum Passata też o tym wspominano gdy szukałem info o kolejach do skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego Ci kazał hm ?

podparł to jakimś dowodem ?

Olej ma byc zgodny z oznaczeniem VW a nie z wymysłem przypadkowego mechanika.

A MTF2 jest zgodny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego Ci kazał hm ?

podparł to jakimś dowodem ?

Olej ma byc zgodny z oznaczeniem VW a nie z wymysłem przypadkowego mechanika.

A MTF2 jest zgodny

Wodzu ja u siebie też zalałem 75-90.. Żle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego Ci kazał hm ?

podparł to jakimś dowodem ?

Olej ma byc zgodny z oznaczeniem VW a nie z wymysłem przypadkowego mechanika.

A MTF2 jest zgodny

Koleś remontuje skrzynie manual/automat i mowił żebym zalał 75W-90 o normie GL4 lub GL5

Podobno pracował w ASO Audi i postanowił zająć się remontem skrzyń. Ja trafiłem do niego z polecenia kolegi z forum, który robił u niego automata ze swojego 2.5 tdi

mam rozumieć że 75W80 jest fulsyntetyczny a 75W90 już nie? Może tu pies pogrzebany że przy niskich temp. biegi ciężko wchodzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupujcie od tego sprzedającego co polecił dev ja czekałem ponad miesiąc na przesyłkę gośc wystawia towar którego nie ma lepiej zamówcie u wandeja tu na forum,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


mam rozumieć że 75W80 jest fulsyntetyczny a 75W90 już nie? Może tu pies pogrzebany że przy niskich temp. biegi ciężko wchodzą

75w90 to tez jest syntetyk. wazne jest by olej spelnial normy VW501.50 i posiadal odpowiednie lepkosci w danych temperaturach.

Ja po przestudiowaniu neta co zalac itd. to jedyne na jakie oleje bym postawil z zamiennikow to Castrol lub Fuscha. Potem juz zostaje tylko ORI z ASO, ale cena troche zabija.

U siebie ostatnio wymienialem i zdecydowalem wziac na probe Castrola, jak by nic sie nie poprawilo to bym na wiosne szarpnal sie na ORI.

Poki co praca skrzyni sie polepszyla, biegi duzo lzej wchodza, nie ma specjalnej roznicy miedzy zimny a rozgrzanym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytajac info na temat "jaki olej do skrzyni", to Castrol mial najbardziej zblizone wartosci lepkosci do ORI oleju.

Fusch mial nizsze wartosci, co by sie moglo przekladac na mniejsze "opory" podczas nizszych temperatur i nadal spelnia normy VW.

Castrol u mnie po nocny postoju na dworzu przy temperaturach minusowych, poki co nie wykazuje jakis problemow z wbijaniem biegow itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego Ci kazał hm ?

podparł to jakimś dowodem ?

Olej ma byc zgodny z oznaczeniem VW a nie z wymysłem przypadkowego mechanika.

A MTF2 jest zgodny

Koleś remontuje skrzynie manual/automat i mowił żebym zalał 75W-90 o normie GL4 lub GL5

Podobno pracował w ASO Audi i postanowił zająć się remontem skrzyń. Ja trafiłem do niego z polecenia kolegi z forum, który robił u niego automata ze swojego 2.5 tdi

mam rozumieć że 75W80 jest fulsyntetyczny a 75W90 już nie? Może tu pies pogrzebany że przy niskich temp. biegi ciężko wchodzą

Tomek, tutaj nie chodzi o "W" tylko o norme jaka dany olej ma spelniac, to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...