Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana podpory wału napędowego - 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

Mam dziś dla Was Forumowiczę, poradę, o której informacji znaleźć konkretnej nigdzie nie mogłem – wymiana podpory wału.

Pacjent to Audi A4 B7 3.0 TDI quattro, ze skrzynią manualną – z tego co wiem automat ma tak samo, tyle że wał napędowy jest krótszy.

przechwgw.jpg

Oczywiście, problem rozpoczyna się już na etapie poszukiwania części. Według Audi wał jest całością – podlega wymianie, jako całość. Cena? Serwis woła za to dokładnie 6119 zł i 48 groszy ;] nic tylko pędzić po tą okazję.

Problemem jednak nie jest cały wał a jedynie element zwany podporą wału [1]. Jest on umiejscowiony tuż przy środkowym przegubie [2]. Składa się z uchwytu, łożyska oraz wypełnienia gumowego tłumiącego drgania od w/w wału. Słowem – nic skomplikowanego. Nie mniej, w przypadku awarii słyszeć możemy wycie oraz stukanie podczas przyspieszania.

a4b730wala.jpg

Co więc zrobić aby nie wydawać fortuny na wymianę wału? W ofercie sprzedawców na pewnym portalu aukcyjnym są dostępne owe podpory w cenie około 150-200 zł, materiał więc już mamy :)

Co jednak samym rozebraniem "nierozbieralnego" wału? Pierwsza rzecz, to odkręcenie samego wału. Należy do tego celu nieznacznie poluzować mocowania wydechu tak aby mieć swobodny dostęp do wału. W naszym przypadku obeszło się bez jego demontażu.

Po wyjęciu wału warto zaznaczyć sobie linią jak ułożone są względem siebie dwie częsci wału – wał jest wyważany jako całość, a złożenie go tak jak było wcześniej daje nam niemal 100 %, że nie będzie potrzeby wyważania go.

Po tym zabiegu dobrze jest sobie go umocować, np w imadle.

Aby ułatwić sobie dalszą pracę stosujemy demontaż destrukcyjny podpory :) czyli rozcinamy starą (zdjęcia są już po demntażu drugiej części wału) [1]

Po jej odsunięciu możliwym staje się odsunięcię osłonki przegubu na tyle aby włożyć do jego wnętrza coś cienkiego co umożliwi nam rozchylenie zabezpieczenia nałożonego na rowek w wielowypuście [2].

a4q1a.jpg

Dalej sprawa jest już prosta odsuwamy drugą połówkę wału, jednocześnie uważając aby nam się nie rozyspały kulki od przegubu. Myjemy calość, smarujemy nowym smarem do przegubów i składamy ponownie, z nowym już łożyskiem i podporą.

a4q2.jpg

To w sumie tyle. Od tej pory możemy cieszyć się cichą jazdą bez wydawania fortuny :)

Opublikowano

A jak się kształtują kosztu samych części ?

Mniej więcej

Opublikowano

podpora wału kolo 200plnów

Opublikowano

witam...

mam podobny problem tylko ze w a4 b6 2.5tdi zwłaszcza 4 5 6 bieg wyje.... na niższych tez jak jest większe obciążenie.....teraz pytanie czy tam wał jest taki sam? pomoże ktoś? bo jak jeżdżę do ludzi co robią z wałami to przeróżne opinie słyszę jeden mówi ze się da drugi ze nie trzeci ze nie wie jakie tam jest łożysko ze są jakieś które nie da sie zrobić itp itd.... teraz pytanie czy jest sens to robić jak np używany kupimy za około 300zl i czy wystarczy tylko przekręcić i z głowy? z góry dziękuje za odp :)

Opublikowano

Powitać.

Jestem po wymianie tej podpory.

Z góry ostrzegam nie wszystko idzie z górki jak można by wywnioskować to z opisu ;)

Imbusy, którymi jest przykręcony wał są na pastę montażową trzeba sobie dobrać dobrego imbusa żeby nie obrobić gniazd.

Ja tłumika wogóle nie opuszczałem wszystko ładnie wychodzi.

Wał przy tylnym dyfrze jest osadzony u mnie w takim jak by pierścieniu-kielichu, było to przyłapane przez rdzę, trzeba było pierdyknąć kilka razy młotkiem przez miedź żeby puściło.

Później trzeba upierniczyć podporę do samego łożyska, no i tutaj się w sumie zaczyna :D

Grzebiemy śrubokrętem aż się nam uda rozchylić zabezpieczenie i rozbieramy "nierozbieralny wał" ;)

Przyda się również ściągacz żeby zdemontować łożysko i coś w postaci rurki żeby równomiernie nabić łożysko nowej podpory.

Reszta to już leci z górki :)

Opublikowano

odkopuje... a jak zdając nie niszcząc podpory ? i co ze środkowym przegubem.. przecież to jest zaprasowane.

Opublikowano

czyli dobrze myślałem, teraz autor wątku powinien napisać jak się ma jego przegub. 

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy sobie nie robisz kuku montując w ten sposób wał w imadle.

 

U mnie mechanik tez tak montował i po wymianie podpory nie dało się wału wyważyć napier**lał  że jechac się nie dało - wał na śmietnik poszedł...

Edytowane przez Robero321
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Dnia 30.06.2017 o 14:05, marcin4x4 napisał:

odkopuje... a jak zdając nie niszcząc podpory ? i co ze środkowym przegubem.. przecież to jest zaprasowane.

przy wymianie u mnie to zostało rozpięte a później zaprasowane niestety cały smar który był w środku wypłynął bo zaprasować tak żeby było szczelne to problem a i przez silikon  wypłynie z czasem

Opublikowano (edytowane)

czyli producent mówiąc że jest nie rozbieralny wie co mówi. Do d*py to Q, same problemy :P 

Najbardziej wkurza mnie fakt że system chwalą ludzie którzy go nie mieli albo mieli zbyt krótko. Trochę kopałem i w wielu miejscach spotkałem się z opinią że w wale nic się nie psuje bo tam nic nie ma. Ostatnio jak jechałem B8 to stwierdzeniem że u mnie jest błoga cisza, auto 5 letnie 80 tyś km z salonu, z drugiej strony Q5 2013 rok, 400 tyś nalotu i poszło łożysko, przeguby stan bardzo dobry.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Co do auta z początku tematu to już dawno go nie ma ;) Zostało sprzedane 2 lata temu po stłuczce więc nie wie ile wał wytrzymał. Tak czy inaczej pół roku z tym jeździło bez hałasów.

Podpory siadają w każdym prawie aucie tylko nie każdy to robi. Niestety, momenty obrotowe dużych  silników wysokoprężnych im nie pomagają.

Same wały przez producenta są deklarowane jako nierozbieralne, bo są wyważane jako całość, a ASO nie mają do nich wyważarek. Części z tego co wiem są spokojnie do dopasowania (przeguby były z półosi z jakiegoś innego Audi ale teraz nie pamiętam jakiego). To auto miało realnie zrobione około 350.000 km (220 na liczniku, ale kupione było jako skręcone o czym było wiadomo ;) ).

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ja wymieniałem podporę sposobem z tego tematu jakieś 70 tys. km temu i zarówno podpora, jak i krzyżak wału mają się dobrze. Wału nie wyważałem, został oznaczony przed rozpołowieniem i złożony w tej samej pozycji- wibracji brak, sprawdzane dodatkowo na słynnym Commodore na Miszewskiego w Gdańsku :D

Opublikowano

Dziś wkońcu zabrałem się za wymianę podpory wału bo guma była już popękana choć żadnych problemów nie było.Przebieg na liczniku 215 tyś łożysko podpory stan bdb choć założyłem nowe fag, podpora omega A. Ktoś kiedyś demontował wał i zamontował go odwrotnie w samochodzie.Po przeróbkach wszystko w porządku choć z zawleczką rozdzielającą wał trzeba się trochę pomęczyć. 

podpora omega.jpg

wał a4 b6.jpg

podpora 1.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Nie było problemów z przespawaniem mocowań do podpory z omegi?

Opublikowano

Ażeby rozłączyć okrągłą część podpory z płaskownikiem mocującym musiałem rozwiercić 6 zgrzewów które później zaspawałem łącząc element z nową podporą.Podczas spawania trzeba robić przerwy na chłodzenie ażeby nie uszkodzić gumy. 

Opublikowano
3 godziny temu, marcin4x4 napisał:

gdzie Ty w wale masz krzyżak...

Gorszy humor masz dzisiaj?

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, majkel_majki napisał:

Gorszy humor masz dzisiaj?

normalny, dlaczego ? zastanawiam się tylko gdzie Ty widzisz krzyżak.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Zna ktoś wymiar tego zabezpieczenia na wałku?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...