Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd kolektora ssącego P201500


xskoti

Rekomendowane odpowiedzi

wyprogramowali mi z kompa kolektor, mechanicznie nic nie było robione i następnego dnia pojawił mi się błąd:

5182- Particulate Trap Bank 1: Efficiency Below Threshold
P2002 00 [237]- Defective

Wypalałem DPF i nic to nie dało, jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesem właścicielem 2.0 tdi CAHA 170km i niejestem pewny czy ja tez mam klapy czy nie??jeszcze nic sie niedzieje ale chciałbym wiedzieć jeśli ktoś mi może udzielić odpowiedzi...szukając trochę na Google wychodzi na to ze jedne maja a drugie nie niewiem od czego to zależy...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesem właścicielem 2.0 tdi CAHA 170km i niejestem pewny czy ja tez mam klapy czy nie??jeszcze nic sie niedzieje ale chciałbym wiedzieć jeśli ktoś mi może udzielić odpowiedzi...szukając trochę na Google wychodzi na to ze jedne maja a drugie nie niewiem od czego to zależy...???

Wszystkie mają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Auto-Danecki z Piekar, miałem błąd od klap i udało im się zmniejszyć zakres klap u mnie w kolektorze bo po samym wyprogramowaniu pojawił się błąd od DPFa. Przywrócili mi programowo klapy i naprawili kolektor.

Póki co i wszystko jest ok.

Edytowane przez pkozerski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z braku zajęcia rozebrałem i wyczyściłem kolektor, EGR i przepustnice żadnych bledow ,problemów nie mialem ( plan byl tylko EGR i przepustnica ) ale jak zobaczyłem jaki syf jest w kolektorze to polecialem dalej. I teraz pytanie czy powinienem zrobic adaptacje nastawnika klap ? dodam ze czyściłem bez odkręcania nastawnika od kolektora .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że po pół roku spokoju z klapkami w Moim a4 problem wrócił postanowiłem że nie będę się więcej denerwował i sterownik klapek został wyłączony programowo + została zrobiona mapa silnika:)

Jeśli ktoś się zastanawia czy wyłączać czy bawić się dalej z nastawnikami itd. to według Mnie nie warto się w to babrać lepiej od razu wyłączyć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Szukając rozwiązania dla zniwelowania błędu klapek P2015, natrafiłem na gościa, który na allegro sprzedaje aluminiowy zestaw naprawczy, analogiczny jak ten ze sklepu ze Stanów.

Do znalezienia na http://bladp2015.pl

Edytowane przez heniekzlasu00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Szukając rozwiązania dla zniwelowania błędu klapek P2015, natrafiłem na gościa, który na allegro sprzedaje aluminiowy zestaw naprawczy, analogiczny jak ten ze sklepu ze Stanów.

Do znalezienia po wpisaniu: "nastawnik P2015" w wyszukiwarkę allegro

heniek wyłącz to programowo, ja w swoim aucie, wyłączyłem programowo w ełku

Edytowane przez STANIV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Szukając rozwiązania dla zniwelowania błędu klapek P2015, natrafiłem na gościa, który na allegro sprzedaje aluminiowy zestaw naprawczy, analogiczny jak ten ze sklepu ze Stanów.

Do znalezienia po wpisaniu: "nastawnik P2015" w wyszukiwarkę allegro

heniek wyłącz to programowo, ja w swoim aucie, wyłączyłem programowo w ełku

STANIV, właśnie o to chodzi, że wolę nie grzebać w sofcie.

Zresztą, wyprogramowanie błędu to (imho) rozwiązanie podobne do zaślepienia na stałe klap.

Nie likwiduje problemu, tylko go ukrywa tak, że nie pojawia się kontrolka silnika na desce rozdzielczej.

A zamontowanie tego małego elementu przywraca prawidłową pracę klap (napięcie na bloku 121 w VCDS są zbliżone jak przy wymianie kolektora na nowy).

Sama część aluminiowa kosztuje na allegro 200 zł + ew.koszty instalacji u mechanika (choć ja zamontowałem samemu - to pół godziny pracy).

To dużo mniej niż wymiana całego kolektora - tym bardziej , że kupno używki jest wysoce ryzykowne - można kupić z tym samym błędem...

Edytowane przez heniekzlasu00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

są jakieś szanse na tą akcje serwisową 23D9 w Polsce :-) czy raczej zapomnieć ?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi w jaki sposób nie odczuwacie różnicy w mocy? Z tego co mi wiadomo, to kolektor ma dwa obiegi dzięki którym jest bardziej elastyczny.

Mi właśnie zaczął się pojawiać błąd kolektora, ale już wcześniej zauważyłem, że podkapca na czarno i nie rozpędza się od 200... ostatnio pod delikatną górkę od 160 nie chciała przyspieszać...

Nowy kolektor nie jest aż taki drogi - 1500 kompletny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłączę sie do tematu. Kupiłem niedawno wymarzone B8 z silnikiem 2.0 TDI 170 KM i tez mam problem z kolektorem ssącym. Potrzebuje osoby która umie wyrzucić klapy z kompa. Najlepiej z lubelskiego.

Samochód z 2010 roku, kolektor plastikowy i już kupiłem zestaw naprawczy i silniczek i po wielu próbach okazało sie ze ten zestaw pasuje do kolektora aluminiowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To odcień koleś na allegro ma dwa rodzaje do aluminiowego i plastikowego kolektora.

http://allegro.pl/nastawnik-kolektora-vw-2-0-tdi-cr-masz-blad-p2015-i6440569885.html#thumb/7

Edytowane przez Kodzak33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego. Dzisiaj zakupie. Ten nastawnik jest inny niż mój. Dam znać czy pomogło.

kolego i jak pomógł ten zestaw naprawczy? masz może do sprzedania do aluminiowego kolektora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie. Jeszcze raz będę czyścił kolektor.

Podobno można wstawić kolektor aluminiowy z skody lub vw. Jeśli ktoś wie dokładniej co i jak to czekam na info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podłącz VCDS i sprawdź wskazania

01/08/121 okienko 4/ Voltage / powinno wskazywać wartość większą od 0,380V poniżej tej wartości generowany jest błąd P2015

Ten nastawnik co kupiłeś na Allegro powinien ustawiać tę wartość na około 0,760V jest to wartość nominalna.

Pozdrawiam

Edytowane przez jeden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu będę u mechanika to sprawdzimy.

Mam jeszcze jedno pytanie. Podobno kolektor o numerze 03L 129 711E który jest od skody pasuje do mojego silnika 2.0 tdi 170 KM CAHA. Nr mojego kolektora to 03L 129 711 AG.

Czy ktoś to moze zweryfikować.

Znalazłem na Allegro

http://allegro.pl/kolektor-ssacy-03l129711e-octavia-superb-yeti-leon-i5570086883.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MikeP79, oba kolektory są bardzo podobne i z tego co kiedyś doczytałem na zagranicznych forach, były nawet stosowane zamiennie w tych samych symbolach silnika w różnych odstępach czasu. Mi na szczęście pomógł ten element z allegro, błędu do tej pory nie mam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...