adasm112 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Witam. Posiadam od nie dawna Audi A4 B6 z silnikiem 1.9 TDI. Przeczytałem troche na forum ale nie bardzo mogę podpasowac do swojego. Kiedys pomogliscie mi w rozwiazania stuków i jestem za to bardzo wdzieczny. Kolejnym problemem bądź moja nie wiedza jest temperatura silnika. Wymieniłem dzisiaj termostat i zauwazyłem ze szybciej nagrzewa sie. Jedynie co mnie zastanawia to to ze kiedy jade samochodem temp. wynosi 90 a kiedy zrobie postoj i powiedzmy mija 10 minut i na blacie pokazuje 70 co moze byc tego powodem? Czy tak diesel reaguje na niskie temperatury czy cos jest nie tak i czy tez dobrze odpowietrzyłem?. czy moze sam sie odpowietrza? Bardzo bym prosił o pomoc. Dziekuje i pozdrawiam.
dziki24 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 A ile zrobiles km po wymianie wystrugane jednym palcem na szybkosci wiec badz wyrozumialy
elmer80 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 W trakcie dłuższego postoju zawsze spadnie temperatura nawet z ori nowym termostatem. Ważne jest aby w trakcie jazdy było stale 90 na blacie. Faktyczna temperatura może być w rzeczywistości niższa. Np. 80 ale i tak na blacie będzie 90. wysłane z Commodore 64
djmesiu Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 A już myślałem ze ja też mam termostat do wymiany ale na szczescie nie, mam takie same objawy, jade to jest 90 stopni zrobie postoj spada do 70 ale jak mówicie że to norma to dobrze:)
dziki24 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Calkowicie nie potwierdzam to nie moj pierwszy tdi i nigdy temp mi nie spadala na postoju :-) a tez jestem swiezo po wymianie termostatu wystrugane jednym palcem na szybkosci wiec badz wyrozumialy
piotrsob1 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Calkowicie nie potwierdzam to nie moj pierwszy tdi i nigdy temp mi nie spadala na postoju :-) a tez jestem swiezo po wymianie termostatu wystrugane jednym palcem na szybkosci wiec badz wyrozumialy Dużo zależy od temperatury na zewnątrz, i ustawionej wewnątrz auta, a także od intensywności nawiewu w kabinie. Tak że ciężko porównać różne przypadki
elmer80 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Calkowicie nie potwierdzam to nie moj pierwszy tdi i nigdy temp mi nie spadala na postoju :-) a tez jestem swiezo po wymianie termostatu wystrugane jednym palcem na szybkosci wiec badz wyrozumialy Dużo zależy od temperatury na zewnątrz, i ustawionej wewnątrz auta, a także od intensywności nawiewu w kabinie. Tak że ciężko porównać różne przypadki Pisząc nigdy kolega miał chyba na myśli przez 5 minut przy temp 0 stopni.Przy powiedzmy -10 przez 20 minut przy włączonym ogrzewaniu na auto 20 stopni nie ma bata że nie spadnie. wysłane z Commodore 64
dziki24 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 I tu sie zdziwisz 3 dni temu stle. I sie grzalem ponad 2 godzinki non stop i temp na blacie 90 klima. Na 21 na zewnatrz minus 3 wystrugane jednym palcem na szybkosci wiec badz wyrozumialy
adasm112 Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Opublikowano 30 Listopada 2014 Widze ze rózne odpowiedzi... Także Elmer80 uwazasz ze jest wszystko wporzadku weze prawidłowo jak powinny byc, temperatura jest w srodku jak dam na ciepły to leci itp, wydaje mi sie tez rowniez ze tak powinno byc. Jak jade samochodem cały czas mam 90 na blacie tylko jak postoje dłuzej tak z 10 minut to spada do 70 na pracujacym motorze, inaczej jest jak wyłacze motor i przyjde za 10 minut to spadnie do 60 i za chwile kiedy wyjade zaczyna wzrastac. Pytam bo wczesniej miałem benzynke i troche inne przyzwyczajenia, A tak kupiłem fajne autko i chce sprawdzic czy jest wszystko okey. A drugie pytanko odnosnie swiec żarowych. Wymieniałem swiece na bosch org. i dokreciłem do momentu kiedy był opór dość mocny bez klucza dyna. Czypo przejechaniu jakiegos czasu trzeba je sprawdzic? Wybaczcie za tyle pytan
Dev Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Te silniki maja bardzo wysoką sprawność cieplną stąd też problemy zimą. Zaslon sobie chłodnicę na pewno poprawi sie stan nagrzewania auta. ja zasłaniam cała i jest git
POWER-KRIS Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Nieraz tak czytam i nie kapuje co zaslaniacie bo jak zaslonilem to mi klima oszalała i econ non stop świeci a wentylator max obroty. Jak wsadzilem osłonę między chłodnice to samo. [emoji17]
Dev Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Ja mam pomiędzy chlodnica klimy a wody.
elmer80 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 adasm 112 zostaw świece w spokoju bo łatwo przekręcić... A wtedy jest totalna lipa. Dokręca się do wyczuwalnego oporu. Zdaje się że moment dokręcania był 15 Nm a ukręcania świecy 25-30Nm także niewielki margines błędu. wysłane z Commodore 64
CzarekJ Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 (edytowane) Z tego co zauważyłem to termostaty w tych silnikach ulegają według mnie dziwnemu uszkodzeniu. Za wolno się zamykają, jakby coś się w nich przycierało/blokowało i przez to na postoju temp. spada do ok 70 stopni. Jak kupiłem oryginalny to było OK tylko przez dwie zimy - trzymał w najwieksze mrozy temp ok. 90 stopni. Teraz czeka mnie wymiana, raptem po dwóch latach, chwila postoju na skrzyżowaniu i wskazówka spada w dół. Edytowane 30 Listopada 2014 przez CzarekJ
adasm112 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2014 Dlatego właśnie kolego Elmer80 do kręcił em aż poczułem opór i nic więcej nie ruszam. Odpala odrazu i ładnie a nie jak wcześniej ciężko i jakbym pracował na dwóch cylinderkach czyli nic nie ruszać z tym termostatem i zostawić wszystko tak jak powinno być. Gdy zimno spada częściowo jak na postoju a gdy ruszam wszystko wraca do normy nic nie ruszać nic nie robić jak większość bardzo podpowiada.
piotrsob1 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Jak w czasie nawet delikatnej jazdy , trzyma 87 st.C ( +/- 3 stopnie ) to nie ruszaj, wszystko jest O.K. I tu sie zdziwisz 3 dni temu stle. I sie grzalem ponad 2 godzinki non stop i temp na blacie 90 klima. Na 21 na zewnatrz minus 3wystrugane jednym palcem na szybkosci wiec badz wyrozumialy Na blacie pokazuje 90 st.C, jak sterownik silnika widzi temperaturę w zakresie 80-100 st. C, żeby niepotrzebnie nie stresować pana kierownika Jak byś podpiął wtedy Vag-a, to byś się dowiedział, jak się zachowywała dokładnie temperatura silnika , kładę głowę , że nie stała w miejscu na 90 stopniach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się