CzarekJ Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 (edytowane) Cały problem polega na tym, aby zapewnić kierownicom powietrza w zmiennej geometrii turbosprężarki odpowiednie warunki do szybkiego powrotu w pozycję spoczynkową. Na czas powrotu geometrii do pozycji wyjściowej ma wpływ wiele czynników: - brudne elementy geometrii; - zatkany filterek regulacyjny w N75; - przytkane wężyki podciśnienia przy N75; - osłabiona sprężyna w gruszce; - niewłaściwie podłączone podciśnienie; - niewłaściwa regulacja cięgna siłownika turbo. Oczywiście w każdym przypadku może to być co innego, nie ma co generalizować że znamy złoty środek na chrobotanie. Ja powiem tak - sprawdzić i wyczyścić nie zaszkodzi. Zapewne cześć z użytkowników po tym zabiegu będzie zadowolona. Dla potwierdzenie swojej tezy poproszę was o sprawdzenie jak wyglądają nowsze zaworki, które są z 3 króćcami. W nowszych modelach ten dodatkowy króciec jest podłączony do obudowy filtra powietrza silnika, który ma większą wydajność i nie brudzi się jak ten w N75. Edytowane 2 Marca 2016 przez CzarekJ
kielbu Opublikowano 4 Marca 2016 Opublikowano 4 Marca 2016 Może ktoś pokazać na przykładzie z naszych n75 jak wygląda ten filterek, o którym jest mowa? Może ma ktoś uszkodzony bądź niepotrzebny zawór i mógłby go rozebrać i wrzucić zdjęcie.
CzarekJ Opublikowano 4 Marca 2016 Opublikowano 4 Marca 2016 Może ktoś pokazać na przykładzie z naszych n75 jak wygląda ten filterek, o którym jest mowa? Może ma ktoś uszkodzony bądź niepotrzebny zawór i mógłby go rozebrać i wrzucić zdjęcie Tu masz zdjęcie. https://www.google.pl/search?q=N75+FILTEREK&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwir_4mSr6fLAhWLFJoKHV7QDR4Q_AUIBygB&biw=1360&bih=657#imgrc=jtPLDL_IF_Hs5M%3A
kielbu Opublikowano 4 Marca 2016 Opublikowano 4 Marca 2016 Może ktoś pokazać na przykładzie z naszych n75 jak wygląda ten filterek, o którym jest mowa? Może ma ktoś uszkodzony bądź niepotrzebny zawór i mógłby go rozebrać i wrzucić zdjęcieTu masz zdjęcie.https://www.google.pl/search?q=N75+FILTEREK&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwir_4mSr6fLAhWLFJoKHV7QDR4Q_AUIBygB&biw=1360&bih=657#imgrc=jtPLDL_IF_Hs5M%3A Ten ze zdjecia jest z Volvo, w Audi jest taki sam I w tym miejscu ma ten filtr ktory czyściłeś?
lukaszooo Opublikowano 4 Marca 2016 Opublikowano 4 Marca 2016 W b6 jest taki sam ale jeszcze mi sie nie trafilo zeby bylo z tym cos nie tak. Przewaznie albo zapieka sie tulejka w elektromagnesie albo zasyfia dysza. Zreszta diagnoza n75 to max 10 min roboty. W starszych a4 nie ma tych filterkow tylko idzie przewodem do filtra. W ktoryms temacie wrzucalem krok po kroku jak zreanimowac n75 ale teraz po czasie stwierdzam ze szkoda zachodu na takie dlubanie.
kaami112 Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 Podpowiedzcie koledzy... mam w rękach n75 i nie widzę tu żadnego filterka.
lukaszooo Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 Bo nie jest ci do niczego potrzebny z nim nic sie nie dzieje, jesli zapcha sie dysza to i tak zaworek nadaje sie na smieci.
CzarekJ Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 (edytowane) Kolego Kamil. Ja Ci chętnie pomogę. Tu masz link do zdjęcia zaworka N75. https://www.google.pl/search?q=n75+czyszczenie&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiauNXjs7TLAhVFxxQKHQz3CCkQ_AUIBygB&biw=1360&bih=657#tbm=isch&q=zaw%C3%B3r+n75&imgrc=AO959yDeGLJAdM%3A Żeby się dostać do filterka musisz zdjąć plastikową prostopadłościenną obudowę. Trzeba odchylić obudowę przy zatrzaskach. Tu masz fotkę ze zdjętą osłoną filterka. https://www.google.pl/search?q=n75+czyszczenie&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiauNXjs7TLAhVFxxQKHQz3CCkQ_AUIBygB&biw=1360&bih=657#tbm=isch&q=zaw%C3%B3r+n75+czyszczenie&imgrc=jtPLDL_IF_Hs5M%3A Nie patrz ze to z innego auta u Ciebie tak samo to wygląda i tak samo działa. Najlepiej przeczyścić zaworek również w środku. Edytowane 9 Marca 2016 przez CzarekJ
lukaszooo Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 Co wy sie uparliscie na filtr do czego on wam potrzebny. Na focie zaworek nie ma filtra tylko podlaczenie pod filtr powietrza.
CzarekJ Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 (edytowane) Kolego mimo dobrych chęci z mojej strony w tym przypadku już niewiele ci pomogę. Po prostu w Twoim zaworku nie ma filterka. Masz trochę inny i chyba nowszy model, w którym nie ma zintegrowanego siteczka. Ewentualnie masz ściągnięty filterek, który oryginalnie jest wciśniety na czarny króciec. U Ciebie ciśnienie atmosferyczne dostaje się do N75 najprawdopodobniej poprzez filtr powietrza silnika. Spróbuj rozebrać i wyczyścić N75 w środku. Może na trochę pomoże. No i sprawdź połączenia podciśnienia. Podaj numer wg. Etka twojego N75. Coś mi się wydaje, że to z VW. Uzupełnij profil. Edytowane 9 Marca 2016 przez CzarekJ
bolo1500 Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Mam ten sam problem. W którym miejscu jest zlokalizowany ten zaworek? mam a4 b6 130km z 2004 r . wyjąłem ten zaworek nie widzę tutaj zadnego filterka byla jakaś gąbka pod tą zaslepką co zdjąłem
CzarekJ Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Właśnie ta gąbka stanowi filtr. Jak była czysta i przepuszczała powietrze to wszystko OK.
bolo1500 Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 troszke okurzona byla . Chcialbym wyczyścić to w środku ale nie mogę zdjąć tego plastiku co oslania tą czapkę .Czy nie ruszać tego i gąbkę tylko wyczyścic? da się bez rozbierania stwierrdzić czy zaworek jest sprawny jak podepnę pod 12v?
CzarekJ Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Tu masz wszystko na fotkach opisane. http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2463-elektrozawor-vgt-overboost-alfa-romeo-156.html
bolo1500 Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 mam chrobotanie ale dopiero jak sie nagrzeje silnik i jak nagrzeje to robi dziwne takie dzwieki jakby gdzies powietrze ulatywalo takie huhuhuhuhuu niejednostajne niestety na zdjęciach nie opisał jak ten plastik z wlotu powietrza zdjąć podważam to ciągne i nie chce zejsc, a nie chce tego połamać Czarek odpiszesz na PRV?
lukaszooo Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Powiem tak nie macie o tym zielonego pojecia a ktos nagadal wam glupot. N75 sprawdza sie przez logowanie grupy 11BS jesli sztanga sie porusza to zaworek dziala i nie ma sensu go dotykac.
bolo1500 Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Na zimnym silniku nic sie nie dzieje nie charczy. Na rozgrzanym juz charczy . Po odpięciu gruszki przestaje jest cisza. Filterek wyczyszczony. Sztanga się nie blokuje chodzi ok 1 cm robilem test . Macie jakies propozycje ? bo bardzo to denerwujące
bolo1500 Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Proszę http://vaglog.pl/log_253768.html kurde to jest statyczny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się