Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX/AVF] Chrobotanie po odpuszczeniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cały problem polega na tym, aby zapewnić kierownicom powietrza w zmiennej geometrii turbosprężarki odpowiednie warunki do szybkiego powrotu w pozycję spoczynkową.

Na czas powrotu geometrii do pozycji wyjściowej ma wpływ wiele czynników:

- brudne elementy geometrii;

- zatkany filterek regulacyjny w N75;

- przytkane wężyki podciśnienia przy N75;

- osłabiona sprężyna w gruszce;

- niewłaściwie podłączone podciśnienie;

- niewłaściwa regulacja cięgna siłownika turbo.

Oczywiście w każdym przypadku może to być co innego, nie ma co generalizować że znamy złoty środek na chrobotanie.

Ja powiem tak - sprawdzić i wyczyścić nie zaszkodzi. Zapewne cześć z użytkowników po tym zabiegu będzie zadowolona.

Dla potwierdzenie swojej tezy poproszę was o sprawdzenie jak wyglądają nowsze zaworki, które są z 3 króćcami.

W nowszych modelach ten dodatkowy króciec jest podłączony do obudowy filtra powietrza silnika, który ma większą wydajność i nie brudzi się jak ten w N75.

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

Może ktoś pokazać na przykładzie z naszych n75 jak wygląda ten filterek, o którym jest mowa? Może ma ktoś uszkodzony bądź niepotrzebny zawór i mógłby go rozebrać i wrzucić zdjęcie.

Opublikowano

Może ktoś pokazać na przykładzie z naszych n75 jak wygląda ten filterek, o którym jest mowa? Może ma ktoś uszkodzony bądź niepotrzebny zawór i mógłby go rozebrać i wrzucić zdjęcie

Tu masz zdjęcie.

https://www.google.pl/search?q=N75+FILTEREK&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwir_4mSr6fLAhWLFJoKHV7QDR4Q_AUIBygB&biw=1360&bih=657#imgrc=jtPLDL_IF_Hs5M%3A

Opublikowano

Może ktoś pokazać na przykładzie z naszych n75 jak wygląda ten filterek, o którym jest mowa? Może ma ktoś uszkodzony bądź niepotrzebny zawór i mógłby go rozebrać i wrzucić zdjęcie

Tu masz zdjęcie.

https://www.google.pl/search?q=N75+FILTEREK&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwir_4mSr6fLAhWLFJoKHV7QDR4Q_AUIBygB&biw=1360&bih=657#imgrc=jtPLDL_IF_Hs5M%3A

Ten ze zdjecia jest z Volvo, w Audi jest taki sam I w tym miejscu ma ten filtr ktory czyściłeś?
Opublikowano

W b6 jest taki sam ale jeszcze mi sie nie trafilo zeby bylo z tym cos nie tak. Przewaznie albo zapieka sie tulejka w elektromagnesie albo zasyfia dysza. Zreszta diagnoza n75 to max 10 min roboty.

W starszych a4 nie ma tych filterkow tylko idzie przewodem do filtra.

W ktoryms temacie wrzucalem krok po kroku jak zreanimowac n75 ale teraz po czasie stwierdzam ze szkoda zachodu na takie dlubanie.

Opublikowano

Bo nie jest ci do niczego potrzebny z nim nic sie nie dzieje, jesli zapcha sie dysza to i tak zaworek nadaje sie na smieci.

Opublikowano (edytowane)

Kolego Kamil.

Ja Ci chętnie pomogę.

Tu masz link do zdjęcia zaworka N75.

https://www.google.pl/search?q=n75+czyszczenie&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiauNXjs7TLAhVFxxQKHQz3CCkQ_AUIBygB&biw=1360&bih=657#tbm=isch&q=zaw%C3%B3r+n75&imgrc=AO959yDeGLJAdM%3A

Żeby się dostać do filterka musisz zdjąć plastikową prostopadłościenną obudowę.

Trzeba odchylić obudowę przy zatrzaskach.

Tu masz fotkę ze zdjętą osłoną filterka.

https://www.google.pl/search?q=n75+czyszczenie&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiauNXjs7TLAhVFxxQKHQz3CCkQ_AUIBygB&biw=1360&bih=657#tbm=isch&q=zaw%C3%B3r+n75+czyszczenie&imgrc=jtPLDL_IF_Hs5M%3A

Nie patrz ze to z innego auta u Ciebie tak samo to wygląda i tak samo działa.

Najlepiej przeczyścić zaworek również w środku.

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

Co wy sie uparliscie na filtr do czego on wam potrzebny.

Na focie zaworek nie ma filtra tylko podlaczenie pod filtr powietrza.

Opublikowano (edytowane)

Kolego mimo dobrych chęci z mojej strony w tym przypadku już niewiele ci pomogę.

Po prostu w Twoim zaworku nie ma filterka. Masz trochę inny i chyba nowszy model, w którym nie ma zintegrowanego siteczka.

Ewentualnie masz ściągnięty filterek, który oryginalnie jest wciśniety na czarny króciec.

U Ciebie ciśnienie atmosferyczne dostaje się do N75 najprawdopodobniej poprzez filtr powietrza silnika.

Spróbuj rozebrać i wyczyścić N75 w środku. Może na trochę pomoże.

No i sprawdź połączenia podciśnienia.

Podaj numer wg. Etka twojego N75. Coś mi się wydaje, że to z VW.

Uzupełnij profil.

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

Mam ten sam problem. W którym miejscu jest zlokalizowany ten zaworek? mam a4 b6 130km z 2004 r .


wyjąłem ten zaworek nie widzę tutaj zadnego filterka byla jakaś gąbka pod tą zaslepką co zdjąłem

17452248.jpg?1457624318

17452246.jpg?1457624557

Opublikowano

Właśnie ta gąbka stanowi filtr. Jak była czysta i przepuszczała powietrze to wszystko OK.

Opublikowano

troszke okurzona byla . Chcialbym wyczyścić to w środku ale nie mogę zdjąć tego plastiku co oslania tą czapkę .Czy nie ruszać tego i gąbkę tylko wyczyścic?


da się bez rozbierania stwierrdzić czy zaworek jest sprawny jak podepnę pod 12v?

Opublikowano

mam chrobotanie ale dopiero jak sie nagrzeje silnik i jak nagrzeje to robi dziwne takie dzwieki jakby gdzies powietrze ulatywalo takie huhuhuhuhuu niejednostajne


niestety na zdjęciach nie opisał jak ten plastik z wlotu powietrza zdjąć podważam to ciągne i nie chce zejsc, a nie chce tego połamać


Czarek odpiszesz na PRV?

Opublikowano

Powiem tak nie macie o tym zielonego pojecia a ktos nagadal wam glupot. N75 sprawdza sie przez logowanie grupy 11BS jesli sztanga sie porusza to zaworek dziala i nie ma sensu go dotykac.

Opublikowano

Na zimnym silniku nic sie nie dzieje nie charczy. Na rozgrzanym juz charczy . Po odpięciu gruszki przestaje jest cisza. Filterek wyczyszczony. Sztanga się nie blokuje chodzi ok 1 cm robilem test . Macie jakies propozycje ?


bo bardzo to denerwujące

Opublikowano

zrób loga dynamicznego 11

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...