Jump to content
IGNORED

A4 B6 1.8T BEX kontrolka ciśnienia oleju;(


Slawek093
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. Mam problem z moim 1.8T BEX. Po dzisiejszej trasie autostrada na dystanie 300km przy srdnich predkosciach 180-200km/h zaczela mi sie zaswiecac na fisie kontrolka od cisnienia oleju i po chwili gasla, zatrzymalem sie silnik chodzil normalnie cichutko bez żadnych niepokojących stuków itd. Dodam że autko jest po wymianie oleju na Mobil full syntetyk, filtra oleju, czujnika cisnienia oleju(dodam że miesiąc temu już tak mialem i okazalo sie że to uwalony czujnik ciśnienia więc go wymienilem i bylo ok), na wolnych obrotach slychac troszke chyba łancuszek po cos szumi z tylu silnika u góry. Pytanko, co może go boleć? Z góry dzieki za odpowiedzi. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

jak się zaświecił to zostawił ślad w VCDSie więc na początek sprawdź błędy. Czujnik z jakiej firmy ? jakiś tani zamiennik ?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Czujnik podobno oryginal... ale gdy czujnik mi padl to zaswiecil check a teraz samo cisnienie.

Link to comment
Share on other sites

Zmierz ciśnienie oleju. Jak za niskie to miskę musisz zdjąć, wyczyścić smok itd
Mogło być też tak że wcześniej wcale nie był czujnik uwalony tylko już coś się działo. NO chyba że nowy padł po tak krótkim czasie

Edited by kawowy19
Link to comment
Share on other sites

Ciśnienie zmierzone. Na mocno rozgranym silniku przy wolnych obrotach 1,7bar a przy 2 tys 4.8bar.

Olej to mobil1 ESP 5w30.

Edited by Slawek093
Link to comment
Share on other sites

Kolego, przerabiałem ten problem w zeszłym tygodniu, też w BEXie. 1.8T tak mają, że jak jest lany olej sugerowany przez producenta a jeszcze do tego serwis longlife to sie w misce robi taki syf jakby ktoś smażył schabowe i przypaloną obsmażkę zostawił na patelni. Ten cały syf wraz z kawałkami silikonu i innymi śmieciami zatyka smoka pompy oleju. Pierwszym objawem jest okresowe pojawianie się błędu ciśnienia oleju, szczególnie na wyżsych obrotach, a w dłuższym wymiarze czasu zatkanie kanałów olejowych i smoka co prowadzi do wysrania silnika. Jedyne rozwiązanie to rozpinać zawias, szarpać miskę i ten cały syf skrobać, potem silnik przepłukać porządnie i zalać jakiś sensowny olej. Ja mam mobila 5W50. Dobry mechanik w 4 godzinki się uwinie.

Link to comment
Share on other sites

Czytając te wszystkie posty o problemach z ciśnieniem oleju myślę że to bedzie to co pisze kolega"borsukh". W takim razie w niedlugim czasie muszę się za to zabrać i wyczyścić dół silnika. Możecie mi dac jakie rady co i jak robic?? Czy najpierw wlać plukanke i pozniej spucic olej i zdzierac miskę czy spucic olej, wyczyscic miske i zalac stary olej z pluklanka(ten olej ma jakies 2500tys km. Co powiecie o oleju-LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40?

Link to comment
Share on other sites

Raczej najpierw płukanka bo łatwiej będzie Ci doskrobać michę i smok jak płukanka trochę rozpuści nagar.

U mnie (zaraz po zakupie) bez płukanki to robiłem to w misce był twardy nagar i sitko smoka również przytkane twardym szitem


a LM Synthoil HT 5w40 jak najbardziej :thumbup1:

Link to comment
Share on other sites

Po wyczyszczenie smoka i wymianie oleju powinno być dobrze.Po Castrolu też miałem smoka do czyszczenia a oliwa po 10k. była czarna jak smoła. Teraz mam zrobione 6 k. na LM 5W40 i kolor jest jak na świeżym.

Link to comment
Share on other sites

Ja do swojego leje Motula 5W40 już czwarta wymiana poszła ,micha była też ściągana i wszystko czyste bez nagaru .

Link to comment
Share on other sites

Ja w tym roku już trzeci raz zalewam MATULA 5W40 X-CESS 8100 - zero problemów

Link to comment
Share on other sites

koledzy odświeżę kotleta. Czy ktoś sciągał misę samodzielnie? dużo tam zabawy jest? u mnie nie ma jeszcze tych objawów,  o których tu mowa, ale zbliża mi się wymiana oleju to bym od razu zrobił. Lepiej dmuchać na zimne

Link to comment
Share on other sites

Dużo, opuszczać sanie i takie tam. Jest manual na forum to poczytaj :)

Link to comment
Share on other sites

Wygodniej opuścić sanki lecz można też popuścić poduszki i silnik trochę do góry.

Link to comment
Share on other sites

Jest manual? Nie mogłem znaleźć chyba coś słabo szukałem

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Nadal nie mogę znaleźć :(

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 

Link to comment
Share on other sites

dzięki wielkie kolego naprawdę nie mogłem znaleźć tego tematu. powinien ktoś założyć temat "jak korzystać z szukajki" :P

Link to comment
Share on other sites

A  co ma cofanie zapłonu do ciśnienia oleju  ?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.06.2018 o 00:17, CiachoO84 napisał:

A  co ma cofanie zapłonu do ciśnienia oleju  ?

Po kiego grzyba odkopujesz jakiś stary temat?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.12.2014 o 21:10, michal1.8tq napisał:

bledy synchronizacji nie ma? lub cofania zaplonu???

Świeżutki Niemiec 188 000 przebiegu. Po wymianie rozrządu zalaniu auta 5w40, błąd ,,ciśnienia oleju" w komputerze nie ma błędów, czujnik ciśnienia sprawny.

Napinacz wałka z łańcuchem nie wymieniany.

Przed wymiana zapisany bład cofania zaplonu.

Edited by HellYeaaah
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...