BEX4 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Witam W tym temacie bym chciał poznać zalety i wady napędu quattro oraz to co go różni od innych napędów na 4 koła! mam b6 z silnikiem 1.8t 190km z quattro napęd jest stały bez możliwości recznego blokowania mostu i zapałczana napędu na oś/2 osie. Ale czy pojęcie napędu stałego oznacza ciągły napęd na dwie osie?czy sie on zapałczana przez komputer poprzez dyferencjał? oraz czym sie różni od napędu vw 4motion?
Dev Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Quattro i 4Motion to nazwy handlowe. uklady przeniesienia napedu w autach z napedem na dwie osie wystepuja w różnych konfiguracjach z otwartymi dyframi, z blokadami, z Torsenem, Haldexem, Wiskozą itd itp
_quattro_ Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Witam W tym temacie bym chciał poznać zalety i wady napędu quattro oraz to co go różni od innych napędów na 4 koła! mam b6 z silnikiem 1.8t 190km z quattro napęd jest stały bez możliwości recznego blokowania mostu i zapałczana napędu na oś/2 osie. Ale czy pojęcie napędu stałego oznacza ciągły napęd na dwie osie?czy sie on zapałczana przez komputer poprzez dyferencjał? oraz czym sie różni od napędu vw 4motion? http://lmgtfy.com/?q=nap%C4%99d+quattro http://lmgtfy.com/?q=4motion+nap%C4%99d
BEX4 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2014 audi w modelach w których silnik jest wzdłuż zastosowało Torsen tak jest np w b6
_quattro_ Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 audi w modelach w których silnik jest wzdłuż zastosowało Torsen tak jest np w b6 wyjątek stanowi A3 i TT tam stosowany był haldex
BEX4 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2014 tak ale jak to jest z tym quattro? w b6 podział mocy przód/tył
Dev Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 audi w modelach w których silnik jest wzdłuż zastosowało Torsen tak jest np w b6wyjątek stanowi A3 i TT tam stosowany był haldex Przemysl jeszcze raz co napisałeś
_quattro_ Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 audi w modelach w których silnik jest wzdłuż zastosowało Torsen tak jest np w b6wyjątek stanowi A3 i TT tam stosowany był haldex Przemysl jeszcze raz co napisałeś Wyprowadź mnie z błędu jeśli źle napisałem
Dev Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Przeczytaj do kladnie swoją wypowiedz po wypowiedzi BEX4
BEX4 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2014 koledze Dev chodzi o to ze w np w tt silnik jest umieszczony w poprzek a nie wzdłuż wiec jest tam haldex
_quattro_ Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) koledze Dev chodzi o to ze w np w tt silnik jest umieszczony w poprzek a nie wzdłuż wiec jest tam haldex Fakt nie zrozumieliśmy się ja to właśnie miałem na myśli Edytowane 27 Grudnia 2014 przez _quattro_
Dev Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Niestety, nie wiemy co masz na myśli. Forum to nie świński targ, choć czasami mi go przypomina. Więc dokładniej precyzuj co masz na myśli.
_quattro_ Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Więcej luzu życzę Dev tak ogólnie tu i w innych tematach
Dev Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Mam bardzo dużo luzu. z tą różnicą ze nie lubię druciarstwa nawet słownego.
BEX4 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2015 koledzy nie wiedza?? koledzy nie wiedza??
melman_zyrafa Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Nie wiedzą czego? Informacji o Quattro i Torsenie jest od groma- w internetach jak i u nas na forum. W wielkim skrócie- Torsen stosowany jest w autach z silnikiem wzdłużnym. Za rozdział mocy między osie odpowiada układ czysto mechaniczny- Torsen właśnie. Od jego konstrukcji zależy jaki jest rozdział mocy, że się tak wyrażę, "w standardzie". W b6 i b7 jest to jeśli się nie mylę 50/50 (wyjątek stanowi rs4 , gdzie jest 40/60). resztę sobie kolego doczytaj.
Dev Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 torsen był tez w autach gdzie silniki sa poprzeczne w tym przypadku była to tylna os w lancii delcie integrale oraz peugeocie Mi16 4x4
BEX4 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2015 ale napęd Q w żaden sposób nie jest elektronicznie dołanczany tak jak np w skodzie,lecz jest cały czas aktywny nie zależnie od prędkości?
melman_zyrafa Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Ty mówisz o Haldexie. Dla ułatwienia przyjmijmy, że wszystkie auta w koncernie VAG mają: Haldex - dla silników poprzecznych- układ sterowany elektronicznie. To jest dołączane 4x4 Torsen - dla silników wzdłużnych - układ czysto mechaniczny. To jest stałe 4x4 Aa i "spięcie", jak to nazwałeś, napędu nie jest zależne od prędkości tylko od utraty przyczepności. Jeśli jedna oś zaczyna się ślizgać , moment jest kierowany na oś o większej przyczepności. Edytowane 18 Stycznia 2015 przez melman_zyrafa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się